Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Stelling: Eens of Oneens?
Eens 65%  65%  [ 83 ]
Oneens 35%  35%  [ 44 ]
Totaal aantal stemmen : 127
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2009 00:54 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik moet zeggen dat ik het lastig oordelen vindt omdat ik nog nooit op een hardstylefeest ben geweest. En heb het ook nog nooit live gehoord. Tot nu toe nooit problemen mee gehad, ik heb altijd volledig 'liefhebber' kunnen zijn zonder de feesten mee te maken, maar bij dit onderwerp moet ik toch echt afhaken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2009 10:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Tekk schreef:
Ten eerste ben ik het er niet helemaal mee eens, het is me nu pas voor de eerste keer opgevallen eigenlijk, op de nieuwe Headhunterz plaat, dat kan gewoon echt niet hoor.

Ten 2e vind ik persoonlijk een beetje tempo niet erg..
Ik was afgelopen zaterdag bij XQ en ik vond dat TBY daar z'n platen net iets te traag draaide, wat erg jammer was.. Weet niet op hoeveel BPM het toen lag hoor, maar voor mijn gevoel was het niet helemaal juist..
145-148 BPM :sick: Trage troep!
149-150 dit zou het op een vinyl moeten zijn vind ik
In een setje of live hoor ik het liever wat sneller! maar zoals meerdere hier ookal zeggen, 155 is echt de max..

Uiteindelijk wel op oneens gestemd, want heb nog niet vernomen dat het echt uit de hand loopt..

Weer een goed onderwerp trouwens Khad ;)


Even ter vergelijking: De meeste VINYL-opnames waren rond de 148 BPM vorig jaar. Dat is misschien net iets te traag, maar 150-155 lijkt me hard zat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2009 10:40 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik vind het opzich prima om de avond wat rustiger te beginnen met zo rond de 145BPM, maar als het de hele avond rond de 148/150BPM blijft hangen dan gaat t vervelen, ik vind dat er wel wat tempo in mag zitten maar de BPM meter mag echt niet boven de 155 uit komen.
Persoonlijk vind ik tussen de 150 en de 153 BPM t lekkerste om te mixen enzo!

Grtz!
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2009 11:13 
 
Hardtraxxer

Ben het eens met de stelling: Kan me the Alpha² nog herinneren op Q-base, draaiden naar mijn mening met een te hoge BPM, waarna er nog 1 of 2 DJ's moesten draaien en dus in feite gedwongen zijn het zelfde tempo te gaan draaien.

Alleen Bij x-Qlusive mocht het bij the Italian Invasion het wel wat omhoog van mij, vind het op een party niet erg wanneer er met 160 BPm wordt afgesloten lees laatste uur. Als Dj moet je dat aanvoelen lijkt mij,

Vinyl, Livesetjes Not Done
Afsluit setje Mjah, ligt aan de avond
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2009 15:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

als een set opneem begin k altijd rond de 154 bpm
omdat k merendeels me sets voor de helft meestal overga op de hardcore en zo dus een makkelijkere overgang kan maken
snelheid voor de overgang van hardstyle en hardcore ligt bij mij rond de 157/158 denk k zo en dat bouw k later natuurlijk nog meer op

maar idd de hardstyle word steeds sneller en dat klinkt niet altijd
nu ook met de nieuwe headhunterz ik vind m te snel voor een nummer qua headhunterz niveau

en de stelling weet k nie
je heb teveel nummers bij wie t nog gewoon goed klinkt als je m een tikkie sneller zet
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2009 00:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

mee eens, het gaat steeds sneller, voor zover ik weet zijn vynils die meer dan 150 BPM zijn er pas sinds 2008.

Tatanka - Showtime, Duro - My Style is Dutch en , Alpha Twins - Fragments, Interlude. Davide Sonar - Natural, Dedication, de laatste 4 Headhunterz, Rephex & ABW - Nuclear en Erik T & Julian DJ - Mad World

Die geeft Virtual DJ bij mij aan dat ze meer dan 150 BPM hebben. maar het zijn wel vynilripjes, dus ik weet niet, misschien zijn ze sneller dan het hoort.

Waar ik dus bang voor ben is dat dit in 2009 nog veel erger word.

heeft iemand hier trouwens de Ground Zero CD geluisterd? het Hardstyle gedeelte daarop is mixed by Danielle Mondello en is 160-162 BPM :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2009 13:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Danielle Mondello kan sowiezo de pot op. En dat tempo kun je toch niet tegen houden. ;)
Het zou wel jammer zijn. Maar wat doe je er aan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2009 15:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zo is 't goed, niet sneller iig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2010 10:58 
 

mij maakt het opzich niet uit maar je moet niet te snel gaan draaien want dan klinken de nummers niet meer mooi..
155 als max vind ik, lekker tempo en niet langzaam, en ja sommige tracks kun je 155+ draaien maar dan moeten de tracks nog wel mooi klinken :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2010 11:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

BPM zegt ook lang niet alles, bij sommige nummers op 146 BPM heb je veel meer het gevoel alsof er meer tempo in zit dan in nummer van 150. Bijv. Tanz Elektrik die gaat voor je gevoel echt hard, maar volgensmij zit die dik onder de 150 BPM..
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2010 11:02 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Koen schreef:
Een klein vraagje. :$ Over welke nummers hebben jullie het in het speciaal? Ik kan me wel een paar nummers voorstellen, maar bij sommige hoort dat gewoon vind ikzelf. :$


Precies, ik zou wel graag wat voorbeelden horen waar aan 155+bpm gedraait word. Ik heb oneens gestemd omdat ik mij er nog nooit aan heb gestoort maar ik ben ook nog nooit bewust geweest van het bpm niveau. Dus misschien heb ik gewoon nog nooit dj's zo hard horen draaien?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2010 11:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Sasha F zijn setje laatst in de Magic Show zat volgensmij rond de 158/159.. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2010 11:16 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Crypsis komt regelmatig boven de 155
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2010 11:17 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Mondello gaat nog harder dan een ferrari tegenwoordig :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2010 11:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Mondello gaat nog harder dan een ferrari tegenwoordig :P


Gaat die Ferrari ook niet hard. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2010 11:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

eindigen op 157/160 bpm :love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2010 11:35 
 
Donateur
Avatar gebruiker

p-stylez schreef:
eindigen op 157/160 bpm :love:


Van mij mag 165 bpm max! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2010 11:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mwa vind ik een beetje te snel, eigenlijk alleen Torture, Shiverz en Magic (Outro) zijn vet op dat tempo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2010 12:00 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Mol schreef:
Crypsis komt regelmatig boven de 155


Nou dan mag het voor mij :drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2010 15:02 
 
Artiest

producties komen niet al te hoog.
Het draaien van plaatjes mag natuurlijk wel opbouwend zijn naar hoger bpm, het verschilt ook per track natuurlijk hoe hoog het bpm is, maar je moet het niet allemaal te hoog zetten...
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2010 15:19 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik vind 155 BPM wel lekker hoor.
Op 145 kan je lekker relaxt stampen wat heerlijk is, maar tegen het einde van de avond heb ik toch liever 155 ongeveer.
Doorstampen ftw :woot:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2010 15:48 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Voor de hedendaagse hardstyle vind ik <150 BPM te langzaam en mijn grens ligt meestal rond de 155 BPM.
Aangezien de meeste tracks tegenwoordig op 150BPM geproduceerd worden, kun je deze wel tot een aardige snelheid pitchen, zonder dat de kwaliteitsverlies echt storend wordt.
De max daarvoor is 6-7%, wat mij betreft, dus dan zit je op 159-162 BPM. Of je dat mooi vind, is een tweede.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2010 16:12 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

thuis luister ik het liefst rond de 150-155
maar op een feest vin ik het lekker om wat rustiger te beginnen en lekker snel te eindigen
dus dan vin ik 145 - 160 ofzo ook goed ;)
maar het ligt vooral aan het nummer, Under Attack vind ik bijv. het beste rond de 156-157
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2010 16:50 
 
Hardtraxxer

Tracks releasen tussen de 140-150 en draaien max 155 imo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2010 17:44 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Releasen tussen de 145-150. Bij draaien heeft tussen 150-155 mijn voorkeur. Dat is gewoon een lekker snelheid.
Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen