Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2012 20:30 

Met de recente stop van G4H (in Nederland), is er weer behoorlijk op los gediscussieerd. Echter zij zijn niet de eerste die een pauze inlassen.
Project 1 (laatste 30/01/2010), Southstylers (laatste 24/12/10).

Echter acts zoals Donkey Rollers blijven bestaan en ook de uprising Allstars Records teams zijn vandaag de dag een feit.
Bestaansreden voor de meeste acts is de exclusiviteit van de act en de show. Een vernieuwend iets dus.

Maar hoe staat het volk op hardtraxx hier tegenover... ofwel... let's debate!
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2012 20:32 

Donateur

Heeft Project 1 echt een pauze ingelast ja? Is toch meer een open einde gewoon?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2012 20:33 

Ik zie Project 1 echt nog wel een keer optreden. Ik sluit in de toekomst een XQ Wildstylez (zeg nooit nooit) niet uit.
En dan zal Project 1 daar vast wel een rentree maken
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2012 20:36 

Hardtraxxer

Donkey rollers treden ook echt heel af en toe op, denk dat dit ook het vette eraan blijft.

Gunz for Hire traden bijna elke week om met dezelfde nummers, jah dan is na een jaar de pret er af.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2012 20:40 

Hardtraxx Addict

het was toen nog wel is leuk om G4H te horen. eerste keer dat ik het zag was volgens mij gangsters don't dance op het A2 album, waarop stond dat het van Gunz For Hire was. die naam klonk alleen al gay. Een paar redelijke tracks geproduceerd, maar het niveau under attack werd bij lange na niet gehaald. En als je een solo carriere hebt en daarnaast elk weekend weer je maskertje op moet doen en je wijsvinger en middelvinger vast moet binden om een geweer na te doen, ik zou het niet kunnen combineren.
Denk dat het wel wijs is om te stoppen. Inderdaad kunnen ze zich 'liever' concentreren op betere tracks, want tsja, tracks moesten wel blijven komen, want anders werd elke act hetzelfde, voor zover dat nog niet was. (gdd & dopeman bijv).
idee was leuk, uitvoering steeds minder
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2012 20:42 

Moet zeggen dat het G4H concept al na 6 maanden doodgebloeid was... ze vernieuwden niks, geen nieuwe nummers...
dusja dan is men er snel op uit gekeken. En je wist onderhand al welke track erna kwam als er een gespeeld werd (ofwel standaard lijstjes)

Donkey Rollers daarintegen blijven elke keer andere dingen toevoegen, regelmatig nieuwe nummertjes en ook acts die inspelen op het moment.
Dus niet die standaarddingen en verwachtingspatroon creeëren
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2012 20:42 

Hardtraxx Veteran

Chris Two schreef:
Ik zie Project 1 echt nog wel een keer optreden. Ik sluit in de toekomst een XQ Wildstylez (zeg nooit nooit) niet uit.

Dat dacht ook iedereen bij de laatste editie van Thrillogy, toen Headhunterz 1 stage had. Was ook niks van uitgekomen ;)
Ik hoop ook enorm graag dat er ooit nog iets van ze te zien valt, maar ik betwijfel het.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2012 20:45 

Donateur

Chris Two schreef:

Puur gissen wat je nu doet :), en wat inderdaad ook al bij Thrillogy gebeurde.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2012 20:47 

Puur gissen... maar een echte stop heeft P1 nooit gehad. G4h kondigt het zelf aan zeg maar.

Maar die allstars teams... wat vinden jullie daarvan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2012 20:49 

Hardtraxx Elite

Project 1 gaat niet meer terugkomen gok ik... Dat was toen, tegenwoordig hebben Headhunterz en Wildstylez t allebei veel te druk om nog een redelijke hoeveelheid Project 1 producties te maken.

Overigens vind ik dat P1 het destijds wel beter aan heeft gepakt dan G4H! Project 1 is op tijd gestopt en was niet bijna elk weekend wel ergens te zien. G4H is in een jaar tijd toch wel aardig uitgemolken doordat ze echt overal stonden. Erg jammer, aangezien het concept en de tracks dik waren.

Dit soort acts zijn wat mij betreft prima, zolang ze maar een beetje de exclusiviteit houden, en ook zorgen dat er een beetje nieuwigheid in blijft. Na voor de 100e keer Kings Of The Underground te hebben gehoord vind ik t wel best... Dit soort acts moet zich beperken tot de grotere festivals en feesten, zodat het tenminste iets is om naar uit te kijken ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2012 20:50 

Hardtraxx Addict

@ C2 ja naja niet echt interessant. ze hebben nog maar één track gemaakt, wat op zich wel een aardige tracks is, vind hem zelf niet heel leuk ofzo. het is meer een label showcase :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2012 20:51 

Donateur

Wat betreft die All stars teams: ik heb er nog niet veel gezien maar wat was precies de toegevoegde waarde van het A2 gebeuren op Hard Bass? Ze hadden een nummer met zijn allen gemaakt en daar hebben we achteraf alleen het intro van gehoord. Ik begrijp niet goed wat al die gasten achter een draaitafel moeten, en waarom ze dat brengen als een live act? Bij AVIO gebeurd er bijvoorbeeld vaak veel meer en die zijn gewoon met zijn tweeën.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2012 20:53 

Hardtraxx Veteran

Project 1 moet naar mijn mening niet meer produceren (draaien max. 1x per jaar).
Want het bijzondere aan de P1 platen kunnen Headhunterz en Wildstylez, denk ik, nooit meer namaken.
Als ze dan weer platen gaan maken en optreden, dan is dat oude gevoel bij P1 totaal verdwenen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2012 20:54 

Ik moet zeggen dat ik dan Theracords Allstars dan wel weer origineel vindt t.o.v. A2 Allstars.
Is diverser zeg maar
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2012 21:03 

Donateur

Tegenwoordig wordt ons land dusdanig overstroomd met grote hardstyle-feesten dat je als goeie live-act nauwelijks meer bijzonder bent als je bijna elke maand ergens op moet treden.

Ik heb vorig jaar de Donkey Rollers 3 keer in één maand gezien. Nu hebben zij nog een best uitgebreid reportoire, maar zelfs zij weten niet voldoende afwisseling te krijgen in een live-set om zo vaak te kunnen overtuigen. Zelfde geldt voor G4H, al was dat natuurlijk nog erger aangezien die net genoeg nummers hadden om een half uur te vullen, met als gevolg dat hun live-act constant hetzelfde was alleen een andere nummer-volgorde (ze deden ook nauwelijks edits ofzo). Doe dat iedere maand en het is logisch dat mensen er na een tijdje klaar mee zijn.

Gunz 4 Hire doet er goed aan om een break te nemen en om daarna hun act te beperken tot maar een paar keer per jaar. Wat dat betreft kunnen ze een voorbeeld nemen aan de Donkey Rollers. Die releasen elk jaar 4 tracks, treden ook maar een keer of 5 ergens live op. Daardoor zijn ze exclusief en ze houden een redelijk hoog niveau in producties en optredens.

Die all star teams zijn altijd minder leuk dan je vooraf verwacht. Meestal draaien ze toch hun meest bekende nummers waar je eigenlijk toch niet zoveel mee hebt.

Vette live-acts waar ik ook echt vaker per jaar heen zou gaan zijn voor mij Thera, Donkey Rollers, Negative Audio en Art Of Fighters. Die wisselen ook wel redelijk goed af en weten altijd de goede platen te kiezen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2012 21:06 

Noize Suppressor Live is anders ook niet meer leuk.
Was vroeger ook een van mijn favo's... goed dat je die aansnijdt Daan
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2012 21:25 

Hardtraxx Crew

Donkey Rollers heb ik altijd een speciale act gevonden, maar als je ze vaker ziet (3 keer in een paar weken, zoals vorig jaar) dan is dat speciale er af. Mooi dat Gunz 4 Hire zelf een pause inlassen, voordat het echt te ver uitgemolken wordt en iedereen het beu is. Leuke is, ik heb G4H nog nooit live gezien :P Een flink aantal jaren geleden had je ook nog NC Live, ook altijd gaaf en wat speciaals. Tegenwoordig stelt zo'n live-act niks meer voor.

Ook gewone DJ sets zijn naarmate je een artiest vaker ziet steeds minder boeiend (in hoeverre ze al boeiend waren). Dat heeft te maken met DJ's die niet gevarieerd willen/durven/kunnen draaien, maar die discussie is al vaker gevoerd hier. Ik stel m'n feesten de laatste tijd echt samen op basis van de line-up, om het voor mezelf nog een beetje boeiend te houden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2012 21:43 

Hardtraxx Addict

crypsis live @ HardBass 2011, dat was echt een verschrikkelijk vette live act. was helemaal niets speciaals aan, maar die tracklist was gewoon epic. Nu hoef ik echt geen live act meer van crypsis, huidige tracks zijn te saai :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2012 22:26 

Donateur

Chris Two schreef:
Noize Suppressor Live is anders ook niet meer leuk.
Was vroeger ook een van mijn favo's... goed dat je die aansnijdt Daan

Die treedt tegenwoordig ook bijna nooit meer live op. Prima zaak, want er was een tijd dat die gast letterlijk elke week een live-optreden had.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2012 22:42 

Hardtraxx Veteran

Chris Two schreef:
Puur gissen... maar een echte stop heeft P1 nooit gehad. G4h kondigt het zelf aan zeg maar.

Bij P1 was het bij XQ HHZ duidelijk dat dat optreden hun laatste ooit zou zijn. Werd in de aankondiging van de line up gezegd, in de intro op het feest zelf, en aan het einde van dat optreden gingen hun pakken het publiek in... ik vond het een vrij duidelijk einde, geen pauze :P

Van de 'allstars' vond ik Theracords live wel HEEL erg vet op Loudness... maar dat heeft te maken met de diversiteit binnen het label. Van een paar Geck-O tracks via een omweg uitkomen bij Tresspassing en Done with my Stash... dan heb je een gevarieerde lijst ja ;)

Verder weinig allstars gezien, maar A2 allstars konden me niet echt boeien...
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2012 23:24 

Hardtraxx Veteran

Project One was vet, heb 't nog niet live meegemaakt maar kon dat wel heel erg waarderen. Ook vanwege het toch best diverse album van hun.

Donkey Rollers blijft mij wel boeien, zoals dawasiknie al zei: ze treden weinig op, en zodoende blijft 't exclusief. Ook hun tracks zijn vaak gewoon zeer goed, ook al neemt dat wat af de laatste tijd helaas.

G4H zijn niet exclusief gebleven. Dit was ook niet de bedoeling hoor trouwens, laat ik dat uit de wereld helpen (Bron: Adaro zelf). Weet die reden niet meer.

Theracords allstars vond ik van wat ik heb gehoord echt super. Als hun een beetje door gaan a la Donkey Rollers blijft dit ook wel vet denk ik. Ook het mooie is dat ze steeds andere artiesten doen, dat maakt 't extra divers!

Crypsis live kan best leuk zijn. Op Hard Bass was deze vet, en op Intents vorig jaar ook (ondanks het slechte geluid). Vooral op intents gooide hij echt van alles d'r doorheen, erg vet :) .

Thera Live vond ik toch eerlijk gezegd wat tegenvallen toen ik het hoorde op XXLerator. Maarja, kan zijn dat ik toen erg moe was ofzo, weet 't niet meer.

Geck-O live is vet, vooral omdat hij echt van alles kan maken :) . Heerlijk divers

Er zijn dus zat diverse live-acts, maar ook wat live-acts die me niet meer zoveel kunnen boeien. Ook snap ik niet altijd waarom 't ''live'' word genoemd, want het enige wat er gebeurd zijn wat tracks achter elkaar proppen met een laptopje en wellicht wat vocal ondersteuning. Zag laatst een mooi filmpje van DHHD live geloof ik, dat is pas ECHT live wat die doen :) .
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2012 23:53 

Hardtraxx Addict

G1LL schreef:
Zag laatst een mooi filmpje van DHHD live geloof ik, dat is pas ECHT live wat die doen :) .

Jammer dat ze gestopt zijn, die sets klonken altijd heel vet :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2012 00:02 

Hardtraxx Veteran

Denk dat G!LL deze bedoelt :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2012 11:15 

Aan het typen...

Tja hier valt weinig over te debatteren. :P

Liveacts voegen puur muzikaal gezien gewoon amper nog wat toe. Hetzelfde geldt voor de Allstar teams, het zal vast gezellig wezen met zijn allen op het podium en het geeft de bekendheid van een label waarschijnlijk ook wel een boost. Maar qua tracklist kan het zich niet echt onderscheiden van gewoon een alledaagse act. Zeker omdat de hoeveelheid zelfpromotie in sets de laatste tijd alleen maar is toegenomen. Wat is dan nog het verschil tussen gewoon en live? Alleen dat het prerecorded is, er een paar edits zijn gemaakt en de climaxen allemaal vlak na elkaar komen? Dan heb ik liever een DJ die wel daadwerkelijk draait, zonder edits en ook gewoon de midintro's.

Er is natuurlijk geen man over boord als een liveact net zo boeiend is als de normale acts, dat wordt het pas als je het gaat uitmelken. Er zijn weinig sets waar je 2 of meer Donkey Rollers tracks voorbij hoort komen. Dan is je liveact ook echt een toevoeging, omdat mensen de platen graag willen horen. Als je dan ook nog keus hebt uit 10 jaar aan producties met redelijk wat diversiteit en je doet de act een paar keer per jaar, ja dan is zoiets speciaal. Gunz4Hire daarentegen doet alles zoals het niet moet, wil je een liveact speciaal en boeiend houden. De tracks van G4H, Ran-D en Adaro wordt je ook buiten de liveact om ook al mee doodgegooid. Daarnaast is er nauwelijks tot geen sprake van diversiteit, wat er voor zorgt dat de act zelf muzikaal gezien ook al minder is. En als je dan ook nog op nagenoeg ieder festival gaat staan, ja dan vraag je er ook om, om uitgekotst te worden. Dan kun je wel leuke maskertjes op doen en met CO2 pistolen schieten, maar dat verbloemt de rest niet, zeker niet als de mensen die gimmicks na 1-2x ook wel gezien hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2012 11:35 

Hardtraxxer

Verstandig bestluit van G4H.

Maar wel veel respect wat ze in de relatief korte tijd dat ze draaiden bereikt hebben. Gigantische naamsbekendheid, aantal zeer goede tracks, optredens op de allergrootste festivals. Dat lukt lang niet iedereen, hebben ze dus goed aangepakt. Ook zeker vanwege de manier waarop ze G4H naar buiten hebben gebracht, het was een veel besproken act!
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen