Als ik een setje hoor met 150 BPM gaat me dat iets te slaam.
Zelf draai ik rond op 153 bpm en 155 is idd de max!
Zelf draai ik rond op 153 bpm en 155 is idd de max!
Me 2wrote:Hier kan ik me helemaal in vinden.wrote:minimaal 153/154. Vind 150 bij tracks zonder drive veelste langzaam. Sluit vaak zelf mn setjes op 156/158 bpm.
Als je nooit op 148 draait waarom produceer je dan nog op dit tempo? Zelfde geldt voor 150 wat zelfs op CD's nu al niet meer gebruikt wordt. Alles begint bij 152 ofzo tegenwoordig, waarom dan op 150 of 148 produceren?wrote:Ik produceer mijn tracks over het algemeen op 148 bpm en ik draai radiosets op 151-153, op feesten pas ik me aan, maar niet sneller dan 154-155
Ik snap je gedachtengang wel, maar ik vind 148 gewoon een heerlijk luistertempo. Vandaarwrote:Als je nooit op 148 draait waarom produceer je dan nog op dit tempo? Zelfde geldt voor 150 wat zelfs op CD's nu al niet meer gebruikt wordt. Alles begint bij 152 ofzo tegenwoordig, waarom dan op 150 of 148 produceren?wrote:Ik produceer mijn tracks over het algemeen op 148 bpm en ik draai radiosets op 151-153, op feesten pas ik me aan, maar niet sneller dan 154-155
140 is voor mij veel te sloom....wrote:Heb het liefst hardstyle die gemaakt wordt op 140-148 BPM met lekkere drive en wat percussie.
En dat kun je altijd nog oppitchen, ik luisterde laatst zo'n set van Eye-son & Noordz ofzoiets, die pakten keiharde early en eindigden met 160bpm. Was echt ziek, maar wel nice. Dus ja om ff helemaal nog gek te doen is het wel leuk om je muziek gestoord te pitchen maar liever dat het gemiddelde ergens rond 147 ligt ofzo.
Dat kan, maar door een reversed bass en percussie zit er veel meer drive in. Dan hoeft het van mij niet per sé sneller.wrote:140 is voor mij veel te sloom....wrote:Heb het liefst hardstyle die gemaakt wordt op 140-148 BPM met lekkere drive en wat percussie.
En dat kun je altijd nog oppitchen, ik luisterde laatst zo'n set van Eye-son & Noordz ofzoiets, die pakten keiharde early en eindigden met 160bpm. Was echt ziek, maar wel nice. Dus ja om ff helemaal nog gek te doen is het wel leuk om je muziek gestoord te pitchen maar liever dat het gemiddelde ergens rond 147 ligt ofzo.
Geeft een dj ook wat meer ruimte. Als een dj iets van Geck-o wil draaien op 149 bpm hoeft 'ie het niet versloomd af te spelen(want dat klinkt meestal echt verneukt)wrote:Als je nooit op 148 draait waarom produceer je dan nog op dit tempo? Zelfde geldt voor 150 wat zelfs op CD's nu al niet meer gebruikt wordt. Alles begint bij 152 ofzo tegenwoordig, waarom dan op 150 of 148 produceren?wrote:Ik produceer mijn tracks over het algemeen op 148 bpm en ik draai radiosets op 151-153, op feesten pas ik me aan, maar niet sneller dan 154-155
Volledig akkoord bove de 160 trekt op nxwrote:Bepaalde platen zijn op een te hoog BPM echt helemaal niks.
Neem Decibel anthem van Southstylerz, zet die te hoog en je hebt echt bagger.
Verder maakt het me niets uit, zolang het onder de 160 blijft vin ik t allemaal wel best.
Eind van Zatox z'n set op Qlimax; Feel my fire naar 160bpm ofzo. Klinkt echt helemaal nergens naar heel het effect uit het nummer weg, maar dat heb je dan toch zelf ook wel door lijkt me?wrote:Bepaalde platen zijn op een te hoog BPM echt helemaal niks.
Heb hem liever normaal, hele aparte effect van de track ging weg vond ik. Net als met de inner crea hc remix van frontliner. Als tooltje was het leuk, maar de track komt gewoon niet goed tot zijn rechtwrote:feel my fire kan echt wel op 160+ vind ik.