Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Stelling: Eens of Oneens?
Eens 65%  65%  [ 83 ]
Oneens 35%  35%  [ 44 ]
Totaal aantal stemmen : 127
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2011 13:49 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Als ik een setje hoor met 150 BPM gaat me dat iets te slaam.
Zelf draai ik rond op 153 bpm en 155 is idd de max!
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2011 17:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

BuzzLightyear schreef:
p-stylez schreef:
minimaal 153/154. Vind 150 bij tracks zonder drive veelste langzaam. Sluit vaak zelf mn setjes op 156/158 bpm.

Hier kan ik me helemaal in vinden. :)


Me 2 :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2011 21:18 
 
Artiest
Avatar gebruiker

155 Ftw
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2011 21:41 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

vind hardstyle op 155 - 160 BPM goed tot zijn recht komen,

voor op een CD niet, maar op een feest vind ik dit echt een heerlijk tempo om op te stampen :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2011 11:10 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Heb het liefst hardstyle die gemaakt wordt op 140-148 BPM met lekkere drive en wat percussie.

En dat kun je altijd nog oppitchen, ik luisterde laatst zo'n set van Eye-son & Noordz ofzoiets, die pakten keiharde early en eindigden met 160bpm. Was echt ziek, maar wel nice. Dus ja om ff helemaal nog gek te doen is het wel leuk om je muziek gestoord te pitchen maar liever dat het gemiddelde ergens rond 147 ligt ofzo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2011 11:35 
 
Artiest

Ik produceer mijn tracks over het algemeen op 148 bpm en ik draai radiosets op 151-153, op feesten pas ik me aan, maar niet sneller dan 154-155
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2011 14:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Geck-o schreef:
Ik produceer mijn tracks over het algemeen op 148 bpm en ik draai radiosets op 151-153, op feesten pas ik me aan, maar niet sneller dan 154-155

Als je nooit op 148 draait waarom produceer je dan nog op dit tempo? Zelfde geldt voor 150 wat zelfs op CD's nu al niet meer gebruikt wordt. Alles begint bij 152 ofzo tegenwoordig, waarom dan op 150 of 148 produceren?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 apr 2011 16:36 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

ik ben zelf voor tussen 150-156 maar ik vindt het totaal niet erg als een avond bijv. net als Rebirth eindigt op 162max :drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 apr 2011 15:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ik ben het ook eens met de stelling, omdat je vooral tegenwoordig met personen als crypsis en chain reaction steeds minder hardstyle van hardcore kunt scheiden als je op een feest staat.
goed voorbeeld is ook de track Angerfist - Incoming. ik draai heel af en toe op een wat sneller bpm maar over het algemeen gewoon 150bpm.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 apr 2011 15:12 
 
Artiest

Gangsterdwerg schreef:
Geck-o schreef:
Ik produceer mijn tracks over het algemeen op 148 bpm en ik draai radiosets op 151-153, op feesten pas ik me aan, maar niet sneller dan 154-155

Als je nooit op 148 draait waarom produceer je dan nog op dit tempo? Zelfde geldt voor 150 wat zelfs op CD's nu al niet meer gebruikt wordt. Alles begint bij 152 ofzo tegenwoordig, waarom dan op 150 of 148 produceren?

Ik snap je gedachtengang wel, maar ik vind 148 gewoon een heerlijk luistertempo. Vandaar ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 apr 2011 15:31 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

het tempo op Loudness vond ik wel goed verdeeld, het lag steeds redelijk hoog, maar ook weer niet té, en op het einde was het wel echt moordend, maar daar was er het moment ook voor :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 apr 2011 16:20 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

hidde schreef:
Heb het liefst hardstyle die gemaakt wordt op 140-148 BPM met lekkere drive en wat percussie.

En dat kun je altijd nog oppitchen, ik luisterde laatst zo'n set van Eye-son & Noordz ofzoiets, die pakten keiharde early en eindigden met 160bpm. Was echt ziek, maar wel nice. Dus ja om ff helemaal nog gek te doen is het wel leuk om je muziek gestoord te pitchen maar liever dat het gemiddelde ergens rond 147 ligt ofzo.


140 is voor mij veel te sloom....
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 apr 2011 16:25 
 

Sommige nummertje klinken eenmaal beter op hoger BPM vind ik..
Ik houd wel lekker van doorbeuken en kom ook uit de Hardcore... dus a met al is wat sneller nooit weg voor me!
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 apr 2011 17:09 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

marsiascout schreef:
hidde schreef:
Heb het liefst hardstyle die gemaakt wordt op 140-148 BPM met lekkere drive en wat percussie.

En dat kun je altijd nog oppitchen, ik luisterde laatst zo'n set van Eye-son & Noordz ofzoiets, die pakten keiharde early en eindigden met 160bpm. Was echt ziek, maar wel nice. Dus ja om ff helemaal nog gek te doen is het wel leuk om je muziek gestoord te pitchen maar liever dat het gemiddelde ergens rond 147 ligt ofzo.


140 is voor mij veel te sloom....

Dat kan, maar door een reversed bass en percussie zit er veel meer drive in. Dan hoeft het van mij niet per sé sneller.
Gangsterdwerg schreef:
Geck-o schreef:
Ik produceer mijn tracks over het algemeen op 148 bpm en ik draai radiosets op 151-153, op feesten pas ik me aan, maar niet sneller dan 154-155

Als je nooit op 148 draait waarom produceer je dan nog op dit tempo? Zelfde geldt voor 150 wat zelfs op CD's nu al niet meer gebruikt wordt. Alles begint bij 152 ofzo tegenwoordig, waarom dan op 150 of 148 produceren?

Geeft een dj ook wat meer ruimte. Als een dj iets van Geck-o wil draaien op 149 bpm hoeft 'ie het niet versloomd af te spelen(want dat klinkt meestal echt verneukt)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 apr 2011 18:45 
 
Artiest

Bepaalde platen zijn op een te hoog BPM echt helemaal niks.
Neem Decibel anthem van Southstylerz, zet die te hoog en je hebt echt bagger.
Verder maakt het me niets uit, zolang het onder de 160 blijft vin ik t allemaal wel best.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2011 11:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Skedoedelefloeps schreef:
Bepaalde platen zijn op een te hoog BPM echt helemaal niks.
Neem Decibel anthem van Southstylerz, zet die te hoog en je hebt echt bagger.
Verder maakt het me niets uit, zolang het onder de 160 blijft vin ik t allemaal wel best.


Volledig akkoord bove de 160 trekt op nx :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2011 12:21 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Skedoedelefloeps schreef:
Bepaalde platen zijn op een te hoog BPM echt helemaal niks.

Eind van Zatox z'n set op Qlimax; Feel my fire naar 160bpm ofzo. Klinkt echt helemaal nergens naar heel het effect uit het nummer weg, maar dat heb je dan toch zelf ook wel door lijkt me?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2011 13:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

feel my fire kan echt wel op 160+ vind ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2011 13:05 
 
Artiest

geen idee, kijk naar de druk van mensen die denken dat een laag bpm geen power betekend.
Zijn aardig wat mensen die 150 bpm te langzaam vinden, snap niet hoe je dat kunt denken. Als je snelheid wilt luister dan speedcore ofzo zou ik zeggen, maar goed. Ik vond decibel anthem van Southstylers perfect omdat ik hem wel een paar keer heb gehoord op een hoog bpm en dan gaat de hele feeling van climax synth weg, terwijl dat briljant is. Feel my fire nooit echt gehoord op hoog bpm.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2011 13:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

tussen 152 en 158 vind ik hardstyle heerlijk draaien en hardcore heb ik het liefst tussen 168 en 175 :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2011 20:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik ben het enerzijds wel met je eens, omdat hardstyle zowaar een andere stijl wordt
anderszijds niet, omdat je nu wel een onderscheid krijgt tussen verschillende dj's

ik vind het erg lastig te verwoorden, haha
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2011 19:38 
 
Hardtraxx Veteran

HS niet meer als 160.. en HC mag van mij boven de 200 komen :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2011 19:42 
 
Donateur
Avatar gebruiker

p-stylez schreef:
feel my fire kan echt wel op 160+ vind ik.

Heb hem liever normaal, hele aparte effect van de track ging weg vond ik. Net als met de inner crea hc remix van frontliner. Als tooltje was het leuk, maar de track komt gewoon niet goed tot zijn recht
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2011 19:44 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Op Ribirth was Under Attack op 162 BPM klinkt supper dik!
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2011 23:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vind het tussen 150-155 perfect :thumbup:
Als ik een track met hogere BPM wil luisteren zet ik wel een hardcore track op :P
Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen