Lyst schreef:
Artiesten proberen hardstyle een bepaalde richting op te duwen.
Dit kun je niet zeggen zonder bevestiging van de artiest zelf, tenzij je een quote kan laten zien van een artiest zelf die hiermee bezig is, die zegt dat hij dat wil doen, kun je dit nergens op baseren.
Lyst schreef:
Wat producers maken moeten ze helemaal zelf weten, maar zodra ze het als hardstyle gaan verkopen, dragen ze een deel van de verantwoordelijkheid voor die scene. Als de scene het daar zelf niet mee eens is, dan hoort de verantwoordelijke daar op aangesproken te worden".
Ben ik het ook niet mee eens, want hoe defineer je "de scene", iedereen die hardstyle luistert? mensen die minstens X jaar luisteren? en hoe ga je er mensen op aan spreken? je mag niet dit maken want dit is "slecht voor de scene"? hoe bepaal je dat, wanneer is iets goed of slecht voor een scene? de scene, als groep mensen, heeft ook lang niet altijd dezelfde mening. Ik zou zelfs zeggen nooit, meer dat kan ik natuurlijk ook niet bewijzen/bevestigen

Wanneer gaan mensen nou eens begrijpen, dat het grootste deel van deze discussie gewoon smaak is
als Wildstylez een track maakt die vrijwel Pop is met een Hardstyle kick, is dit dan slecht voor de scene?
waarom? omdat het "te soft" is? heeft het te weinig Hardstyle elementen?
mag Wavolizer dan wel Crossbreed maken met Hardstyle kicks? is dit ook niet "niet Hardstyle" genoeg, en slecht voor de scene?
mag Star Driver tracks maken die bijna Trance zijn maar dan meet een Hardstyle kick?
of mag Geck-o dan wel Assquake (Trap invloeden), of Tribal Dance maken?
Moeten al deze artiesten aangesproken worden op wat ze doen, of gewoon lekker heen laten doen, persoonlijk kies ik optie 2, je kan namelijk niet zeggen de ene wel maar de andere niet.
Ik lees vaak als artiesten met blije/kazige/toegankelijke tracks komen dat dit de scene de verkeerde kant in stuurt (Wildstylez Rigby Remix bijv.), maar als dan andere artiesten dan met tracks aan komen zetten met tracks die net zo goed amper Hardstyle zijn (Debt Of Blood bijv.) is het wel goed?
En datzelfde geld voor sets, draaien Noisecontrollers of draait Headhunterz een House/Electro, Dubstep of Trap track door een set, is dit commercieel, en niet orgineel, maar "voor het geld", maar draait Porter Robinson een TOA mash in een set is dit ineens heel open-minded
Nu is er het argument, dat blije tracks met rustige/kicks "dagjesmensen" aantrekken, maar ik zie hier het probleem niet van in. Dat feesten zoals Defqon 1 sneller uitverkocht worden, en kaarten worden gekocht door mensen die pas net Hardstyle luisteren, omdat ze het op de radio hebben gehoord bijvoorbeeld, is niet iets slechts, deze mensen hebben net zoveel recht om naar een feest te gaan als ieder ander. Je hebt niet meer recht op een kaartje omdat je langer Hardstyle luistert.
Hoeveel mensen zijn geintroduceerd aan EDM door Scooter? Charly Lownoise & Mental Theo? Captain Jack? Alice Deejay? Vengaboys? dat was op dat moment ook de grootste blije kaas van de EDM (Happy Hardcore/Dance in dit geval) scene, waren al deze nieuwe mensen slecht voor de scene van toen? en hoeveel van de mensen die daarmee zijn begonnen hebben nu een brededere smaak, over verschillende EDM genres? ik zie geen nadeel aan een grotere scene. Met een beetje geluk geeft dit juist meer feesten, omdat er meer mensen naartoe willen gaan, en dus meer kans dat er ook plek is voor de artiesten die je vet vind om op een feest te staan (meer feesten = meer dj's nodig).
Nog een voorbeeld, de "dood" van Hardcore, in de jaren 90, dit word ook door velen gezien als een voorbeeld van hoe toegankelijke muziek een scene verneukt, maar Hardcore ging niet dood in de jaren 90, waar luisteren mensen nu naar dan? de Hardcore scene is gigantisch, en ook nog eens heel wat gevarieerder dan toen. De creatieviteit in die scene is wat mij betreft alleen maar groter geworden rond de tijd dat Hardcore zou zijn gestorven.
Iedereen moet gewoon lekker maken wat ze zelf willen, en iedereen dit het daar niet mee eens is heeft gewoon pech, simpel als dat. Luister naar iets wat je vet vind ipv. zeuren over iets wat je niet vet vind (niet spcifiek jij Lyst maar meer algemeen). Het heeft namelijk toch geen zin, dan is het beter om te laten horen wat er vet is aan de stijl die je vet vind aan anderen, dan zeggen wat je kut vind aan de stijl die je niet vet vind.
Zo, nu heb ik weer genoeg getypt in deze thread voor nu, ik vind het gewoon gezeik om niks

en dat is het heel ironisch dat ik dit zeg nadat ik er zon' lange post over heb gemaakt