Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 22  Volgende

Hardstyle moet toegankelijker worden
Ja, het is alleen maar mooi dat zoveel mogelijk mensen hardstyle luisteren 9%  9%  [ 25 ]
Ja, dat zorgt voor meer diversiteit in het genre 17%  17%  [ 46 ]
Ja, ik wil dat de zeepbel zo snel mogelijk knapt en alleen de liefhebbers overblijven. 9%  9%  [ 26 ]
Nee, het ontoegankelijke en harde is mijn smaak en maakt dit genre voor mij juist zo vet. 31%  31%  [ 87 ]
Nee, dat betekent het einde van het genre. 8%  8%  [ 22 ]
Nee, het wordt eens tijd dat ze inspelen op wat de scene wil in plaats van ons dingen door onze strot te duwen. 26%  26%  [ 72 ]
Totaal aantal stemmen : 278
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2013 19:28 

Hardtraxxer

Lyst schreef:
Dat mogen ze toch ook, maar het gaat om het genre hardstyle. Artiesten proberen hardstyle een bepaalde richting op te duwen. Wat producers maken moeten ze helemaal zelf weten, maar zodra ze het als hardstyle gaan verkopen, dragen ze een deel van de verantwoordelijkheid voor die scene. Als de scene het daar zelf niet mee eens is, dan hoort de verantwoordelijke daar op aangesproken te worden. Dit geldt overigens net zo goed voor de organisaties.

Ik denk niet dat je kunt spreken van één scene, maar van een fanbase. De hardstyle fanbase is zo breed en divers. Wat de één onder hardstyle schaart, vindt de ander misschien wel geen hardstyle. En wat de een een goede richting qua ontwikkeling vindt, vindt de ander een slechte richting. Je zou dan kunnen zeggen dat de artiesten het wel merken als het merendeel van de hs fans het niet eens is met de koers die zij varen doordat bijv. de interesse voor hen afneemt gedurende hun optredens. Maar ook dit is lastig te bepalen. Enerzijds trekt het nieuwe mensen aan en anderzijds worden ze toch wel geboekt. Vanuit dat oogpunt ligt er een behoorlijke verantwoordelijkheid voor organisaties die vaak dezelfde namen boeken. Daar liggen dus wel mogelijkheden denk ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2013 07:00 

Hardtraxx Addict

Lyst schreef:
Artiesten proberen hardstyle een bepaalde richting op te duwen.

Dit kun je niet zeggen zonder bevestiging van de artiest zelf, tenzij je een quote kan laten zien van een artiest zelf die hiermee bezig is, die zegt dat hij dat wil doen, kun je dit nergens op baseren.

Lyst schreef:
Wat producers maken moeten ze helemaal zelf weten, maar zodra ze het als hardstyle gaan verkopen, dragen ze een deel van de verantwoordelijkheid voor die scene. Als de scene het daar zelf niet mee eens is, dan hoort de verantwoordelijke daar op aangesproken te worden".

Ben ik het ook niet mee eens, want hoe defineer je "de scene", iedereen die hardstyle luistert? mensen die minstens X jaar luisteren? en hoe ga je er mensen op aan spreken? je mag niet dit maken want dit is "slecht voor de scene"? hoe bepaal je dat, wanneer is iets goed of slecht voor een scene? de scene, als groep mensen, heeft ook lang niet altijd dezelfde mening. Ik zou zelfs zeggen nooit, meer dat kan ik natuurlijk ook niet bewijzen/bevestigen :P

Wanneer gaan mensen nou eens begrijpen, dat het grootste deel van deze discussie gewoon smaak is :/

als Wildstylez een track maakt die vrijwel Pop is met een Hardstyle kick, is dit dan slecht voor de scene?
waarom? omdat het "te soft" is? heeft het te weinig Hardstyle elementen?

mag Wavolizer dan wel Crossbreed maken met Hardstyle kicks? is dit ook niet "niet Hardstyle" genoeg, en slecht voor de scene?

mag Star Driver tracks maken die bijna Trance zijn maar dan meet een Hardstyle kick?

of mag Geck-o dan wel Assquake (Trap invloeden), of Tribal Dance maken?

Moeten al deze artiesten aangesproken worden op wat ze doen, of gewoon lekker heen laten doen, persoonlijk kies ik optie 2, je kan namelijk niet zeggen de ene wel maar de andere niet.

Ik lees vaak als artiesten met blije/kazige/toegankelijke tracks komen dat dit de scene de verkeerde kant in stuurt (Wildstylez Rigby Remix bijv.), maar als dan andere artiesten dan met tracks aan komen zetten met tracks die net zo goed amper Hardstyle zijn (Debt Of Blood bijv.) is het wel goed?

En datzelfde geld voor sets, draaien Noisecontrollers of draait Headhunterz een House/Electro, Dubstep of Trap track door een set, is dit commercieel, en niet orgineel, maar "voor het geld", maar draait Porter Robinson een TOA mash in een set is dit ineens heel open-minded >.<

Nu is er het argument, dat blije tracks met rustige/kicks "dagjesmensen" aantrekken, maar ik zie hier het probleem niet van in. Dat feesten zoals Defqon 1 sneller uitverkocht worden, en kaarten worden gekocht door mensen die pas net Hardstyle luisteren, omdat ze het op de radio hebben gehoord bijvoorbeeld, is niet iets slechts, deze mensen hebben net zoveel recht om naar een feest te gaan als ieder ander. Je hebt niet meer recht op een kaartje omdat je langer Hardstyle luistert.
Hoeveel mensen zijn geintroduceerd aan EDM door Scooter? Charly Lownoise & Mental Theo? Captain Jack? Alice Deejay? Vengaboys? dat was op dat moment ook de grootste blije kaas van de EDM (Happy Hardcore/Dance in dit geval) scene, waren al deze nieuwe mensen slecht voor de scene van toen? en hoeveel van de mensen die daarmee zijn begonnen hebben nu een brededere smaak, over verschillende EDM genres? ik zie geen nadeel aan een grotere scene. Met een beetje geluk geeft dit juist meer feesten, omdat er meer mensen naartoe willen gaan, en dus meer kans dat er ook plek is voor de artiesten die je vet vind om op een feest te staan (meer feesten = meer dj's nodig).

Nog een voorbeeld, de "dood" van Hardcore, in de jaren 90, dit word ook door velen gezien als een voorbeeld van hoe toegankelijke muziek een scene verneukt, maar Hardcore ging niet dood in de jaren 90, waar luisteren mensen nu naar dan? de Hardcore scene is gigantisch, en ook nog eens heel wat gevarieerder dan toen. De creatieviteit in die scene is wat mij betreft alleen maar groter geworden rond de tijd dat Hardcore zou zijn gestorven.

Iedereen moet gewoon lekker maken wat ze zelf willen, en iedereen dit het daar niet mee eens is heeft gewoon pech, simpel als dat. Luister naar iets wat je vet vind ipv. zeuren over iets wat je niet vet vind (niet spcifiek jij Lyst maar meer algemeen). Het heeft namelijk toch geen zin, dan is het beter om te laten horen wat er vet is aan de stijl die je vet vind aan anderen, dan zeggen wat je kut vind aan de stijl die je niet vet vind.

Zo, nu heb ik weer genoeg getypt in deze thread voor nu, ik vind het gewoon gezeik om niks :P en dat is het heel ironisch dat ik dit zeg nadat ik er zon' lange post over heb gemaakt :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2013 11:06 

Donateur

Hoe zit dat met dat releasen op Q-Dance de laatste tijd? Over een jaar en marktleider op het gebied van feesten, én releases. Dat kan nooit een goed plan zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2013 13:35 

Hardtraxxer

@maximumraver precies :worship:

+ dit

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2013 15:45 

Hardtraxx Veteran

+1 maximumraver :thumbup:

Het enig punt waat ik problemen mee heb is dat (bijvoorbeeld noisecontrollers) volledige house tracks beginnen draaien op hardstyle feesten. Dat ze die tracks produceren vind ik alleen maar goed. Maar ga geen house draaien op een feest waar de mensen komen om hun favoriete genre te horen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2013 17:05 

nielstil schreef:

Het enig punt waat ik problemen mee heb is dat (bijvoorbeeld noisecontrollers) volledige house tracks beginnen draaien op hardstyle feesten. Dat ze die tracks produceren vind ik alleen maar goed. Maar ga geen house draaien op een feest waar de mensen komen om hun favoriete genre te horen.

Favoriete genre of favoriete artiesten? Er is een klein nuanceverschil wat niet voor iedereen gelijk ligt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2013 17:12 

Nazale schreef:
nielstil schreef:

Favoriete genre of favoriete artiesten? Er is een klein nuanceverschil wat niet voor iedereen gelijk ligt.

Natuurlijk is het voor iedere persoon verschillend, maar ik denk dat hij het goed heeft gezegd. Als ik naar een, pak 'm beet, Hard Bass of Qlimax ga, ga ik om hardstyle te horen (het genre dus). Ik vind de housetracks van NC leuke muziek, maar op zo'n avond zit ik daar echt niet op te wachten nee, want dan kom ik voor de hardstyle.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2013 17:30 

Hardtraxx Veteran

Nazale schreef:
nielstil schreef:

Klopt inderdaad, ik zou het van bijv. een nc bijzonder fijn vinden als ik tussendoor scared of get loose hoor wanneer zij staan te draaien terwijl de hardstyle er net zo lekker in gaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2013 20:55 

Aan het typen...

Maximumraver schreef:
Lyst schreef:

Dit kun je niet zeggen zonder bevestiging van de artiest zelf, tenzij je een quote kan laten zien van een artiest zelf die hiermee bezig is, die zegt dat hij dat wil doen, kun je dit nergens op baseren.

Lees het topic eens door zou ik zeggen? Dit hele topic is tenslotte gebaseerd op uitspraken van onder andere HHZ, WSZ en NC en Linda van Q.
Citaat:
Wildstylez: ,,We moeten hardstyle breder trekken en toegankelijker maken. Ik wil tracks maken die mijn ouders ook leuk vinden.''

Om maar een voorbeeld te geven, van alle drie zijn wel quotes te vinden in diverse interviews. Hoe letterlijk wil je het hebben?

Citaat:
Ben ik het ook niet mee eens, want hoe defineer je "de scene", iedereen die hardstyle luistert? mensen die minstens X jaar luisteren? en hoe ga je er mensen op aan spreken? je mag niet dit maken want dit is "slecht voor de scene"? hoe bepaal je dat, wanneer is iets goed of slecht voor een scene? de scene, als groep mensen, heeft ook lang niet altijd dezelfde mening. Ik zou zelfs zeggen nooit, meer dat kan ik natuurlijk ook niet bewijzen/bevestigen :P

Mensen die actief met deze muziek bezig zijn. Daarom noem ik het ook geen fanbase, fanbase is veel breder dan dat, dat zijn alle facebook likes en de tienduizenden mensen die op de festivals staan. De scene/kern of hoe je het ook wil noemen heeft een veel hechtere binding met dit genre en zijn om die reden ook belangrijk voor het voortbestaan van het genre op de lange termijn. Dat wat de scene vindt lees je terug op sites als deze. Die scene hoeft daarvoor echt niet allemaal me de neuzen dezelfde kant op te staan, maar je kunt er wel degelijk een bepaalde tendens uit halen.

Citaat:
Rest van het verhaal, anders wordt de quote te groot

Nogmaals een artiest mag produceren wat hij/zij wil. Een organisatie mag boeken wie zij willen. Echter is het niet zo dat daar niemand commentaar op mag hebben. En dan doel ik niet op vrijheid van meningsuiting. Artiesten maken namelijk deel uit van een groter geheel, namelijk het genre hardstyle. Een plaat of een festival kan dit genre beïnvloeden. Daarmee treft het niet alleen meer de specifieke artiest of organisatie, maar iedereen die onderdeel uitmaakt van het genre; collega artiesten, andere organisaties en wij fans/liefhebbers. Dat rechtvaardigt onze mening zowel positief als negatief over een bepaalde track, set of feest.

Ik heb het al een paar keer vaker uitgelegd maar ik wil het gerust nog een keer doen:
Het toegankelijker worden van een scene gaat veel verder dan alleen een toename van het aantal dagjesmensen op festivals. Het bepaalt de hele toekomst van een genre, op muzikaal gebied, op gebied van aanbod qua tracks, sets en festivals en de samenstelling van de scene en fanbase. Je hoort mensen vaak zeggen "Hardstyle of muziek in het algemeen evolueert nou eenmaal." Niets gebeurt zomaar, Hardstyle zoals we het nu kennen is zo gevormd door verschillende factoren, waaronder het toegankelijk worden een grote rol heeft gespeeld. De raw hardstyle bijvoorbeeld is niets anders dan een groepering die zich ervan af heeft gezet, waar vervolgens ook gewoon weer mensen naar gingen luisteren die beide waarderen.

De I Kissed A Girl remix van Tatanka zorgde voor een hoop kritiek een paar jaar terug, zou de track vandaag de dag uitkomen, zou er niemand van opkijken. Tracks als bovenstaande zijn een voorbeeld van tracks die een stapje te ver gingen, maar ook een voorbeeld van een sneeuwbaleffect. Vrijwel alle ontwikkelingen in het genre gebeuren op basis van populariteit. Een artiest met veel fans wordt veel geboekt, een stijl die aanslaat wordt door vele anderen weer gekopieerd enzovoort enzovoort. Kortom waar veel mensen zich concentreren zal zich de scene naar toe bewegen en wellicht ook maar altijd in mindere mate weer vanaf zetten. Toegankelijkheid zorgt ervoor dat er nieuwe concentraties ontstaan en dat bestaande concentraties zich verschuiven.

Om in te gaan op je voorbeeld van Wildstylez vs Wavolizer, een toegankelijke pop-hardstyle plaat zorgt voor een hoop nieuwe fans (dat aantal neemt exponentieel toe), die zich concentreren rondom de stijl van die bepaalde plaat. Een Crossbreed-hardstyle track trekt amper nieuwe mensen in de scene, omdat het veel minder toegankelijk is. De populariteit van de pop hardstyle stijgt daarmee dus veel sneller dan de populariteit van de crossbreed hardstyle. Dit zorgt op zijn beurt weer voor een verschuiving in de scene, want dat wat populairder is is interessanter voor organisaties, dus weer interessanter voor artiesten om boekingen te krijgen. Dat is niet het enige, de mensen die tegen de pop-hardstyle plaat waren, zijn door die plaat nog verder in de minderheid geraakt, terwijl de grenzen van wat de nieuwe generatie wel en niet mooi vindt weer een stuk verder richting het toegankelijke liggen, waardoor artiesten weer in staat zijn om nog toegankelijkere tracks te maken. Zo is Down With The Hardstyle anderhalf jaar later gewoon geslikt, terwijl in het begin hij nog van youtube werd gehaald, zoveel negatieve reacties waren er. Zo zijn clips geaccepteerd, zo is de hardstyle op de radio gekomen, ga zo maar door.

Die hele hardstyle evolutie is voor het grootste deel het resultaat van deze ontwikkelingen. Zo heeft een pop-hardstyle dus wel degelijk effect op mij als hardstyle liefhebber en heeft het focussen op dingen die ik wel leuk totaal geen zin, omdat die ontwikkeling op geen enkele manier afremt laat staan stopt. Nu valt er wat voor te zeggen dat het je er tegen verzetten ook geen zin heeft, zie tenslotte de ontwikkeling die al plaats heeft gevonden, maar dat komt ook deels weer doordat we allemaal zo denken en omdat het merendeel er simpelweg te laat achter komt. Dan mag je misschien van mening zijn dat de muziek niet alleen van ons is, maar hoe verder we richting het top40 publiek gaan, hoe minder binding de mensen met dit genre hebben, dus de vluchtiger ze zijn. En ja op een gegeven moment is de zeepbel laten knappen een beter scenario, maar het brengt ook risico's met zich mee en eveneens enorme inkrimping van het aanbod in zowel releases als feesten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2013 22:03 

Hardtraxx Veteran

Lyst, volgens mij mis je het punt van Maximumraver... De scene wordt inderdaad aan de 'poppy' kant groter, maar dat is niet erg OMDAT er bij die groep mensen ook een paar personen zitten die zich wel degelijk gaan verdiepen, en van die mensen zijn er weer een aantal die de hardere, minder happy-kant van hs leren te waarderen, en via die kant misschien wel doorstromen naar harde hardcore of iets dergelijks.
Het gaat er juist om dat wanneer de scene groter wordt, dat aan alle kanten gebeurt. Aan de ene kant iets sneller dan aan de andere kant, maar als je kijkt naar de boekingen van de echte 'raw' artiesten (sorry voor de term), dan zie jij toch ook dat ze nu meer worden geboekt dan vruuger? Zelfs Thera die een Q-Dance feest afsluit, en HardBass, en meer van dat soort dingen.

Dat kan toch alleen als de organisaties de commerciele waarde zien van een kneiterharde afsluiter? Anders hadden ze Zatox wel laten afsluiten... Blijkbaar groeit de scene aan de 'harde' kant dus ook.

Zelfs de early sound is niet helemaal dood! Goed, er zijn weinig artiesten die nog zulke platen maken, maar zelfs TNT komen af en toe nog met een reverse bass, Cellrock heeft naar mijn mening in veel platen een heerlijk early-ish gevoel gelegd. Ik probeer niet te zeggen dat de early sound weer helemaal terugkomt (helaas), maar hij is ook nog niet dood. Op Decibel is nog steeds een Remember-area, HardClassics loopt hartstikke goed, sommige feesten worden geopend met een early set, of een 2005-2009 set. De oude sounds worden ook naar mijn smaak wat te weinig gedraaid, maar toch: ze zijn niet weg.

Daarnaast inderdaad: misschien kan je soms maar beter accepteren dat het gros niet meer je smaak is, en verder gaan. Ik denk eigenlijk dat je dat ook wel doet, ik heb het idee dat ik je de laatste tijd wat minder hier op het forum zie (tenminste, in de HS sectie).

Niet echt een rode draad in mijn verhaal, maar toch :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2013 22:29 

Artiest

Snap wel wat er bedoeld wordt, maar aan de ene kant zijn het niet de artiesten die het label hardstyle erop plakken, dat doen de fans. Als NC of HHZ komen met tracks die vernieuwend zijn of die experimenteel zijn zijn het meestal de artiesten die als eerste zullen zeggen dat het iets heel anders is dan ze normaal maken. Het zijn de fans, die deze namen als Hardstyle artiesten zien, die het in het hokje van hardstyle plaatsen.

Het vreemde in mijn ogen is eigenlijk dat wij bij Spoontech en ook bij Theracords, regelmatig met nummers komen die experimenteel zijn richting een muziekstijl die nog meer niche is dan Hardstyle. Dit wordt hier meestal goed ontvangen, ook vanwege het idee wat erachter zit. En dat is tof, maar wanneer grote namen de andere kant op experimenteren (dus populairdere muziekstijlen dan Hardstyle) wordt het vaak als negatief gezien. Ik vind dit toch wel zonde.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2013 22:32 

Hardtraxx Veteran

Dat komt gewoon omdat men in het hoofd heeft dat hardstyle redelijk 'undergound' is en het hun muziek is. Wanneer er dus een dj de house kant op gaat of op de radio komt is het commercie = slecht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2013 22:43 

Hardtraxx Veteran

Je vergeet echter 1 ding. Experimenten kunnen ook falen, en hard ook. Vooral als gewoon heel erg duidelijk dat het "experimenteren" met een genre gebeurt dat nu eenmaal populairder is dan hardstyle zelf. En met de trend dat Hardstyle steeds toegankelijker *gemaakt* wordt, is het "experimenteren" meestal met house. En waarom? Omdat het bij het publiek aanslaat. Het gaat allemaal om de reden erachter, en bij house of dub-invloeden is het zelden omdat de artiest het vet vind. Of het is een stijl die er opeens doorkomt en men wil kijken of ze met de boot mee kunnen gaan, of er is een track die het succesvol heeft toegepast, en men wil meeliften op dát succes.

Het is een feit dat er 2 manieren zijn om meer fans te krijgen:
- Het publiek past zich aan de stijl aan / evolueert zich richting de stijl
- De stijl past zich aan het publiek aan

In de praktijk is het meestal de 2e methode die toegepast wordt. Hoeft niet erg te zijn, maar als je daarbij alles verloochend waar je genre voor staat (een genre dat als kernpunten kracht, energie en toch relatieve hardheid heeft), ja dán krijg je de situatie waar het genre nu in zit. Hardstyle heeft nu eenmaal basiselementen die complexiteit en ontoegankelijkheid betekenen, dat was bekend, het was een niche. En nu wordt er geforceerd geprobeerd het bij het grote publiek door de strot te drukken. Dat hierbij het genre niet meer is wat het voor staat, maakt volgens een blijkbaar behoorlijk deel niet uit, als het maar publiek trekt. En ja...succes is verslavend. En het is menselijk om daaraan toe te geven, maar laat alsjeblieft niet meer doen alsof ze nog hetzelfde doen als 5 jaar terug, en de "doorgewinterde" luisteraar het probleem is, want dan neem je de originele doelgroep gewoon niet serieus.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2013 22:44 

Hardtraxx Veteran

@Darkpact/teupie:
Hmm nee The Prophet maakt een r3tro, totaal anders dan normaal dis expirimenteel, wordt goed ontvangen. Zelfde geldt voor audiofreq's tracks als the other side, vermin en audioslave. NC - sludge ook best goed ontvangen. TnT/tby/tuneboy tracks hetzelfde. Dus als grote namen iets expirimenteels maken is dat niet per defenitie slecht intvangen. Erg veel zang in een plaat wordt vaak slecht ontvangen, en dat noem ik eigenlijk niet experimenteren meer aangezien zo vreselijk veel tracks dat tegenwoordig hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2013 07:37 

Donateur

Er is toch een verschil tussen openminded zijn en uitmelken/radiotoegankelijk maken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2013 07:37 

Hardtraxx Veteran

Is waar, maar over het algemeen gezien wordt het gros toch minder goed ontvangen als het de house kant op gaat dan andersom.

@steff, ik heb een beetje haast dus even vluchtig gelezen. Zou het niet gewoon zo kunnen zijn dat producers ook degelijk voor hunzelf de overstap maken richting de house?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2013 08:19 

Hardtraxx Veteran

teupie schreef:
@steff, ik heb een beetje haast dus even vluchtig gelezen. Zou het niet gewoon zo kunnen zijn dat producers ook degelijk voor hunzelf de overstap maken richting de house?

Kan, uiteraard, maar waarom deden ze het dan niet eerder? House bestaat al langer dan HS. En je gaat me niet vertellen dat zoveel producers 'opeens' allemaal van house houden. En 'toevallig' op het moment dat Showtek internationale successen boekt, en HS net voor de massa toegankelijk wordt. Wat een timing! En mocht men het echt willen, dan werden de huidige house elementen ook een stuk beter toegepast dan ze nu worden.

In andere woorden, het kan, en de producers zullen ook ongetwijfeld uit zelfbescherming met dat argument schermen, maar waarschijnlijk en geloofwaardig is het in de meeste gevallen niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2013 08:50 

Aan het typen...

Voor dubstep geldt exact hetzelfde, bestaat ook al ruim 10 jaar, pas na de Skrillex hype, verschenen die elementen ook in hardstyle tracks. Is de muziekkennis van onze artiesten dan zo beperkt, dat ze alleen de grote namen en hypes kennen?

@Skribbler ga ik later nog op in, moet zo weg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2013 09:24 

Hardtraxx Addict

Ik hou van alle muziek (zolang electronisch :P ), maar de genres moeten wel echt blijven naar mijn mening.
Ik bedoel, ik kan niet geloven dat er echte fans zijn van dat Nu-Style (heb ik persoonlijk niks mee) gedoe.
Volgens mij willen we allemaal wel terug naar dat geluid van eerst. En zelfs al zegt iedereen dat dat onmogelijk is, ik denk van wel. DJs en producers in dit genre hebben toch de macht in handen? Ze kunnen toch teruggaan naar dat geluid? Ze kunnen toch gewoon weer die echte Hardstyle gaan draaien/produceren?

Ze moeten het alleen wel weten. Ze moeten wel weten wat de fans willen. Naar mijn mening zijn de Hardstyle DJs die in zijn op dit moment (vraag me bij god niet wie) pas goed wanneer ze luisteren naar hun fans. Als wij onze stem laten horen dan kunnen we ze toch overhalen on terug te gaan naar dat geluid dat we willen?

En die DJs die liever Nu-Style draaien, of Progressive House en Dubstep zelfs (ik heb niks tegen die genres), ja fijn, hun keuze, er zijn zat mensen die die muziek meer waarderen dan sommige van ons.
Maar Dubstep en Hardstyle kunnen wat mij betreft niet samen in een mix (hiermee bedoel ik niet Dubstyle). Wat wel zou kunnen is een Hardstyle nummer met een Dubstep breakdown, zoals ook vaker in Schranz gebeurd. Maar Dubstep tussen Hardstyle, dat past gewoon niet. Dubstep is op die manier niet vergelijkbaar met Hardstyle.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2013 12:19 

Hardtraxx Veteran

Maar toch ga je hier de fout in, Exo, er zijn talloze fans van de nu-style (zoals jij het noemt).
Ook de mix van dubstep in hardstyle is iets wat door veel mensen wordt gewaardeerd. Dat jij het niks vindt, heet smaak :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2013 16:20 

Hardtraxx Veteran

ExoBassTix schreef:
jalala quote

Ipv constant terug te pakken op de oude sound, die inderdaad heel vet was, moet je ook begrijpen dat muziek ook veranderd met de tijd. En waarom zou je dingen niet mogen combineren als je het vet vind klinken. Zoals jij het vermeld vind niemand dubstyle leuk. Mensen klagen dat dj's niet maken wat ze willen, maar het voor de mensen doen. Lijkt me nogal tegenstrijdig dan?!
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2013 22:14 

Hardtraxx Addict

Lyst schreef:
Maximumraver schreef:
Lyst schreef:

Lees het topic eens door zou ik zeggen? Dit hele topic is tenslotte gebaseerd op uitspraken van onder andere HHZ, WSZ en NC en Linda van Q.
Citaat:
Wildstylez: ,,We moeten hardstyle breder trekken en toegankelijker maken. Ik wil tracks maken die mijn ouders ook leuk vinden.''

Om maar een voorbeeld te geven, van alle drie zijn wel quotes te vinden in diverse interviews. Hoe letterlijk wil je het hebben?

Oke dan :p Wat dat punt betreft, I stand corrected :)

De rest kom ik z.s.m. nog op terug, nu even geen tijd om weer zo'n grote post te typen ahha :p
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2013 14:59 

Hardtraxxer

:whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2013 15:07 

Hardtraxx Veteran

Hahahahaha wat zijn die 2 in godsnaam aan het doen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2013 15:09 

:worship:
Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 22  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen