Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22

Hardstyle moet toegankelijker worden
Ja, het is alleen maar mooi dat zoveel mogelijk mensen hardstyle luisteren 9%  9%  [ 25 ]
Ja, dat zorgt voor meer diversiteit in het genre 17%  17%  [ 46 ]
Ja, ik wil dat de zeepbel zo snel mogelijk knapt en alleen de liefhebbers overblijven. 9%  9%  [ 26 ]
Nee, het ontoegankelijke en harde is mijn smaak en maakt dit genre voor mij juist zo vet. 31%  31%  [ 87 ]
Nee, dat betekent het einde van het genre. 8%  8%  [ 22 ]
Nee, het wordt eens tijd dat ze inspelen op wat de scene wil in plaats van ons dingen door onze strot te duwen. 26%  26%  [ 72 ]
Totaal aantal stemmen : 278
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2014 14:40 

Hardtraxx Veteran

Inderdaad, zodra de kwaliteit er is maakt het niet uit waar de inspiratie vandaan komt. Krewella - Alive (Rebourne bootleg) is het teken dat een bootleg wel degelijk succesvol kan zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2014 18:48 

Aan het typen...

Citaat:
"I don’t like the word ‘hardstyle,’” Bohn said. “I don’t like the name by itself because it sounds like it’s ridiculously hard and really a bit dark or something, but the genre by itself could be quite interesting if you think out of the box."

Ik maak me tegenwoordig niet meer zo druk om de ontwikkelingen in de hardstyle, omdat het voor mij toch al over is, maar dit soort uitspraken (ook Headhunterz deed laatst een soortgelijke uitspraak) halen nog steeds het bloed onder mijn nagels vandaan. 7 jaar geleden moest de stijl per se hardstyle blijven heten en nu roepen dezelfde mensen dat ze de naam niet geschikt vinden. Destijds was het om de commerciële reden dat het merk hardstyle al naamsbekendheid had opgebouwd en nu is het wederom een commerciële reden, namelijk het schrikt potentieel publiek af. Ze zijn het verdomme zelf die hardstyle in deze richting hebben geduwd. Had in 2007 afstand genomen van dit genre, dan had je voor mij en velen met mij niet onze favoriete muziek verneukt en dan had je al die tijd je muziek uit kunnen brengen als *vul-hier-een-schattig-naampje-in-wat-geen-mensen-afschrikt*. De muziek stond ze niet aan, want het moest per se alsmaar toegankelijker en de naam stond ze niet aan, maar toch moest koste wat het kost hardstyle in die richting geduwd worden. En dan nu ook nog gaan klagen ook. Wal-ge-lijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 apr 2014 18:51 

Hardtraxx Veteran

Is het geen idee om de poll te restarten? Ik ben wel benieuwd in hoeverre 'de gemiddelde forumgebruiker' van mening is veranderd. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 apr 2014 23:16 

Ik luister pas serieus hardstyle en ga naar feesten sinds 2012 en toen bestond deze poll al. Toen waren de eerste stappen naar het toegankelijker maken allang gemaakt. Maar, vanaf het begin ben ik veel meer van het wat hardere werk geweest. Niet om te zeggen 'ik ben cool want ik luister raw' want ik heb een hekel aan dat soort types, maar dat is gewoon waar ik veel meer van kan genieten. Ook af en toe een lekker euforisch setje er tussendoor (mits nog van een beetje kwaliteit, Frontliner en Coone etc tegenwoordig waag ik me niet meer aan) vind ik echt wel heel fijn. Zeker in de zomer ;)
Maar hoe het nu gaat gaat te ver denk ik. Ik snap het ook niet. Ik kan gewoon NIET GELOVEN dat hardstyle uberhaupt 'mainstream' is geworden. Het is veel te snel voor de meeste mensen en de kicks, hoewel wij ze misschien soft vinden, zijn gewoon te hard als top 40 materiaal. Dat is mijn visie en daar verbaas ik me nog steeds over. Maar ik vind dat er nog wel degelijk kwaliteitshardstyle wordt gemaakt en best wel veel ook. Zowel aan de 'raw' kant als aan de euforische kant (Cats, Jets & Breaks bijvoorbeeld :love: )
Daarom heb ik gekozen voor deze optie:
Citaat:
Ja, ik wil dat de zeepbel zo snel mogelijk knapt en alleen de liefhebbers overblijven.

De scene zoals hij nu is komt er niet zo gauw weer bovenop denk ik. Laat het maar lekker uit de hand lopen en 'uitsterven' en dan zichzelf opnieuw uitvinden. Dat lijkt mij het beste en ik zie dat ook nog zo gebeuren als het zo doorgaat.

Nu graag wat reacties hierop van wat meer ervaren luitjes hier, ik vraag me af wat jullie in deze visie zien en of ik uit mn nek lul of dat ik wel degelijk een punt heb :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2014 11:24 

Hardtraxx Veteran

Citaat:
Nee, het wordt eens tijd dat ze inspelen op wat de scene wil in plaats van ons dingen door onze strot te duwen.

Waarom mogen producers niet maken wat ze zelf willen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2014 11:35 

Aan het typen...

Dit gaat niet om individuele tracks die producers maken. Dit gaat om welke richting artiesten en organisaties hardstyle op proberen te duwen. Natuurlijk is een artiest vrij om te maken wat hij wil, het is zijn track dus hij (en zijn label) beslist. Maar hardstyle is niet van die ene artiest, dat is van ons allemaal. Als jij dat dus wilt veranderen, dan draag je dus ook de verantwoordelijkheid tegenover die hele groep vind ik. Echter willen de artiesten wel de lusten, maar niet de lasten. Ze mogen dus blijkbaar wel hardstyle voor bepaalde mensen kapot maken, om er zelf meer fans uit te slepen, maar de mensen waarvoor ze het kapot hebben gemaakt, mogen deze artiesten er niet op aanspreken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2014 09:38 

Kraak... Piep...

Even een ander discussiepuntje erin gooien met betrekking tot hardstyle(hardcore) waar gaat het heen

Hardstyle of Hardcore dit.
Het is een track die op het This Is Hardcore Album staat maar dit is overduidelijk toch hardstyle?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2014 09:44 

Aan het typen...

Alleen de eerste 23 seconden klinken als hardstyle, de rest zijn gewoon typische hardcore elementen alleen dan op 150 bpm, maar er is ook genoeg industrial op 150 bpm en dat is toch ook hardcore.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2014 12:38 

Hardtraxx Addict

Klinkt voor mij als Hardcore :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2014 13:43 

Kraak... Piep...

Lyst schreef:
Alleen de eerste 23 seconden klinken als hardstyle, de rest zijn gewoon typische hardcore elementen alleen dan op 150 bpm, maar er is ook genoeg industrial op 150 bpm en dat is toch ook hardcore.

Dr zit wel een flink verschil tussen dit en Industrial. Industrial was er altijd al op 150 bpm (Manu Le Malin)
Mainstream is opeens van 170-180 bpm verkast naar 150 met hardstyle elementen.

Klinkt voor mij als Hardstyle. De structuur van de opbouw en melodie zijn gewoon hetzelfde als in Hardstyle.
Er zitten pitchkicks in. Het enige wat voor mij niet als Hardstyle klinkt is de kick zelf.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2014 15:18 

Hardtraxx Veteran

Klinkt inderdaad als een hardstyle plaat met een hardcore kick. Tja, wat moet ik er van vinden... moeten ze lekker zelf weten :P Zo wordt alleen de grens tussen hardstyle en hardcore wel vrij vaag.

Het is wel een kutplaat trouwens. Saaie midintro, melodie pakt me ook niet...
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2014 15:27 

Hardtraxx Addict

Broken Balance schreef:
Industrial was er altijd al op 150 bpm (Manu Le Malin)

veel Millennium Hardcore is ook gewoon 150~ bpm :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2014 17:30 

Kraak... Piep...

Maximumraver schreef:
Broken Balance schreef:
Industrial was er altijd al op 150 bpm (Manu Le Malin)

veel Millennium Hardcore is ook gewoon 150~ bpm :P

Valt vreselijk mee. Dat zat meestal rond de 160-170. En toen de tijd klonk Hardcore ook nog heel anders als Hardstyle.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2014 20:14 

Hardtraxx Addict

The Skribbler schreef:
Klinkt inderdaad als een hardstyle plaat met een hardcore kick. Tja, wat moet ik er van vinden... moeten ze lekker zelf weten :P Zo wordt alleen de grens tussen hardstyle en hardcore wel vrij vaag.

Het is wel een kutplaat trouwens. Saaie midintro, melodie pakt me ook niet...

:lol: :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2014 16:45 

Hardtraxx Addict

Broken Balance schreef:
Valt vreselijk mee. Dat zat meestal rond de 160-170. En toen de tijd klonk Hardcore ook nog heel anders als Hardstyle.

Nou ik weet toch een gigantische partij tracks van rond 98-05 die rond de 145-160 zijn :P Maar dan Hardcore toen heel anders klonk dan Hardstyle klopt, of beter andersom, Hardstyle toen, klonk heel anders als Hardcore, sommige Hardcore tracks van toen (Art Of Fighters - Track 4) zouden nu zo gereleased kunnen worden als Hardstyle :P
Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen