Ik luister pas serieus hardstyle en ga naar feesten sinds 2012 en toen bestond deze poll al. Toen waren de eerste stappen naar het toegankelijker maken allang gemaakt. Maar, vanaf het begin ben ik veel meer van het wat hardere werk geweest. Niet om te zeggen 'ik ben cool want ik luister raw' want ik heb een hekel aan dat soort types, maar dat is gewoon waar ik veel meer van kan genieten. Ook af en toe een lekker euforisch setje er tussendoor (mits nog van een beetje kwaliteit, Frontliner en Coone etc tegenwoordig waag ik me niet meer aan) vind ik echt wel heel fijn. Zeker in de zomer
Maar hoe het nu gaat gaat te ver denk ik. Ik snap het ook niet. Ik kan gewoon NIET GELOVEN dat hardstyle uberhaupt 'mainstream' is geworden. Het is veel te snel voor de meeste mensen en de kicks, hoewel wij ze misschien soft vinden, zijn gewoon te hard als top 40 materiaal. Dat is mijn visie en daar verbaas ik me nog steeds over. Maar ik vind dat er nog wel degelijk kwaliteitshardstyle wordt gemaakt en best wel veel ook. Zowel aan de 'raw' kant als aan de euforische kant (Cats, Jets & Breaks bijvoorbeeld

)
Daarom heb ik gekozen voor deze optie:
Citaat:
Ja, ik wil dat de zeepbel zo snel mogelijk knapt en alleen de liefhebbers overblijven.
De scene zoals hij nu is komt er niet zo gauw weer bovenop denk ik. Laat het maar lekker uit de hand lopen en 'uitsterven' en dan zichzelf opnieuw uitvinden. Dat lijkt mij het beste en ik zie dat ook nog zo gebeuren als het zo doorgaat.
Nu graag wat reacties hierop van wat meer ervaren luitjes hier, ik vraag me af wat jullie in deze visie zien en of ik uit mn nek lul of dat ik wel degelijk een punt heb