Inderdaad, zodra de kwaliteit er is maakt het niet uit waar de inspiratie vandaan komt. Krewella - Alive (Rebourne bootleg) is het teken dat een bootleg wel degelijk succesvol kan zijn.
Ik maak me tegenwoordig niet meer zo druk om de ontwikkelingen in de hardstyle, omdat het voor mij toch al over is, maar dit soort uitspraken (ook Headhunterz deed laatst een soortgelijke uitspraak) halen nog steeds het bloed onder mijn nagels vandaan. 7 jaar geleden moest de stijl per se hardstyle blijven heten en nu roepen dezelfde mensen dat ze de naam niet geschikt vinden. Destijds was het om de commerciële reden dat het merk hardstyle al naamsbekendheid had opgebouwd en nu is het wederom een commerciële reden, namelijk het schrikt potentieel publiek af. Ze zijn het verdomme zelf die hardstyle in deze richting hebben geduwd. Had in 2007 afstand genomen van dit genre, dan had je voor mij en velen met mij niet onze favoriete muziek verneukt en dan had je al die tijd je muziek uit kunnen brengen als *vul-hier-een-schattig-naampje-in-wat-geen-mensen-afschrikt*. De muziek stond ze niet aan, want het moest per se alsmaar toegankelijker en de naam stond ze niet aan, maar toch moest koste wat het kost hardstyle in die richting geduwd worden. En dan nu ook nog gaan klagen ook. Wal-ge-lijk."I don’t like the word ‘hardstyle,’” Bohn said. “I don’t like the name by itself because it sounds like it’s ridiculously hard and really a bit dark or something, but the genre by itself could be quite interesting if you think out of the box."