Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22  Volgende

Hardstyle moet toegankelijker worden
Ja, het is alleen maar mooi dat zoveel mogelijk mensen hardstyle luisteren 9%  9%  [ 25 ]
Ja, dat zorgt voor meer diversiteit in het genre 17%  17%  [ 46 ]
Ja, ik wil dat de zeepbel zo snel mogelijk knapt en alleen de liefhebbers overblijven. 9%  9%  [ 26 ]
Nee, het ontoegankelijke en harde is mijn smaak en maakt dit genre voor mij juist zo vet. 31%  31%  [ 87 ]
Nee, dat betekent het einde van het genre. 8%  8%  [ 22 ]
Nee, het wordt eens tijd dat ze inspelen op wat de scene wil in plaats van ons dingen door onze strot te duwen. 26%  26%  [ 72 ]
Totaal aantal stemmen : 278
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 aug 2013 12:16 

Hardtraxx Veteran

En HS is zich dus zo aan et ontwikkelen dat het steeds populairder bij top40 publiek moet worden. Wat mensen 3 jaar geleden als pokkeherrie afdeden vinden ze nu leuk. Niet omdat ze zich interesseren voor hs, nee hs vindt hen interessant.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 aug 2013 12:39 

Aan het typen...

Daveytl schreef:
Leonidas schreef:
Dus bij jou is het smaakontwikkeling geweest. Bij veel top40 publiek niet. Die vinden het alleen leuk omdat er veel elementen inzitten van wat zij mooi vinden.

Dit is gewoon precies hetzelfde hoor. We horen in beiden gevallen een track van de wat hardere stijl in een setje waar vrijwel alleen onze favoriete stijl wordt gedraaid.

Het enige verschil is idd dat Industrial niet gek veel is veranderd voor zover ik weet, en mainstream Hardstyle wel enigszins.

En het verschil is dat het top40 publiek het geheel toevallig met ik weet niet hoeveel mensen tegelijk doet. En ik je nu al vast op een briefje kan geven dat ze het ook allemaal gezamenlijk rond hetzelfde moment weer laten vallen. Dat heeft helemaal niets met smaakontwikkeling te maken, maar puur met kuddegedrag.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 aug 2013 12:57 

Hardtraxx Veteran

Dat zien we dan vanzelf wel. Zou zomaar kunnen natuurlijk, maar voor een deel van dat publiek zal dat niet gelden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2013 16:04 

Hardtraxx Veteran

Vond dat er op Decibel genoeg prima mainstreamplaten werden gedraaid. Op feesten worden nummers als Yos ook gewoon niet gedraaid, publiek reageert er (terecht) negatief op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2014 11:40 

Hardtraxx Newbie

Wat ooit hardstyle was valt nu onder het sub-Genre Raw hardstyle vroeger was 'bijna' al de hardstyle raw het grote deel maar door de overspoeling van mainstream in de scene is nu bijna al de 'hardstyle' niet meer wat het was :cry:
Geef mij maar gwn hardcore , tegenwoordig ook meer mainstream als tevoren maar dit stoort me minder als de overspoeling van mainstream bij de hardstyle..
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2014 11:50 

Donateur

Dat vind ik dus altijd zon non-reden om hardcore te luisteren. Omdat het meer 'raw' en underground is dan hardstyle. Dan pik je om te beginnen gewoon de verkeerde hardstyle feestjes ertussenuit. Er is meer dan zat aanbod op 'raw' gebied.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2014 12:00 

Hardtraxx Veteran

Oh nee, de muziekstijl die ik luister is niet meer underground. Laat ik nu maar stoppen met luisteren
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2014 12:23 

Hardtraxx Veteran

Dus Early is Raw?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2014 19:23 

Hardtraxx Veteran

Veel early kicks gaan wel over de mainstream kicks van nu heen. Zelfs over veel raw kicks :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2014 21:09 

Hardtraxx Veteran

kermisje schreef:
Wat ooit hardstyle was valt nu onder het sub-Genre Raw hardstyle vroeger was 'bijna' al de hardstyle raw

Wat een onzin. Er is nu veel meer 'raw hardstyle' dan vroeger.

Harder was het vroeger wel over het algemeen, 'rauwer' niet naar mijn mening. Maar kan ook dat onze interpretaties van raw erg verschillen natuurlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2014 14:42 

Hardtraxx Veteran

Daveytl schreef:
kermisje schreef:
Wat ooit hardstyle was valt nu onder het sub-Genre Raw hardstyle vroeger was 'bijna' al de hardstyle raw

Wat een onzin. Er is nu veel meer 'raw hardstyle' dan vroeger.

Harder was het vroeger wel over het algemeen, 'rauwer' niet naar mijn mening. Maar kan ook dat onze interpretaties van raw erg verschillen natuurlijk.

De een definieert Zatox al als raw, de ander B-front nog niet eens. Verschilt erg ja :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2014 15:16 

Hardtraxx Elite

kermisje schreef:
Wat ooit hardstyle was valt nu onder het sub-Genre Raw hardstyle vroeger was 'bijna' al de hardstyle raw het grote deel maar door de overspoeling van mainstream in de scene is nu bijna al de 'hardstyle' niet meer wat het was :cry:
Geef mij maar gwn hardcore , tegenwoordig ook meer mainstream als tevoren maar dit stoort me minder als de overspoeling van mainstream bij de hardstyle..

Misschien is het handig als je eens leestekens gebruikt. Help toch bij het lezen, die dingen bestaan niet voor niets ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2014 19:18 

Hardtraxx Addict

Vanaf ongeveer 2:25.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2014 01:14 

Hardtraxx Veteran

Ik zit op PF een beetje wat oude CD reviews te lezen, kom ik deze opmerking tegen van 17 december 2004

Citaat:
Pavo is wel een goede dj..­ kwa technisch is ie zeker goed hoor..­
vind alleen deze cd als ik zo naar de tracklist kijk wat minder..­
komt laatste tijd alleen maar troep uit..­
daarom draai ik grotendeels ook alleen maar m'n eigen nummers als ik draai.­
bijv.­ brennan &­ heart ..­ zeer commercieel enz enz..­
but then again..­ hardstyle is heel erg commercieel geworden.­

er komen vaak plaatjes uit die niet te vinden zijn..­ alleen in record shops in bijv.­ amsterdam..­ waarvan je denkt "­tering die is goed"..­ maarja die komen toch niet op een verzamel cd..­
alleen grote namen zoals Pavo, Zany, Brennan&­Heart enz komen erop..­

Er werd dus in 2004 al gesproken over dat hardstyle zo vreselijk commercieel is geworden. Is dit niet gewoon een typisch gevalletje van 'vroeger was alles beter'?

Wanneer kan je zeggen dat iets commercieel is geworden? Nu het op de radio komt, is dat het ergst denkbare, is het nu over de top qua commercialiteit? Zoals eerder al eens genoemd: in 2004 was er een videoclip gemaakt van Luna - Mindspace die gewoon op tv kwam. ID&T radio draaiden al lang hardstyle op de radio...
/Advocaat van de duivel
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2014 02:11 

Hardtraxx Veteran

The Skribbler schreef:
Ik zit op PF een beetje wat oude CD reviews te lezen, kom ik deze opmerking tegen van 17 december 2004

Citaat:
Pavo is wel een goede dj..­ kwa technisch is ie zeker goed hoor..­
vind alleen deze cd als ik zo naar de tracklist kijk wat minder..­
komt laatste tijd alleen maar troep uit..­
daarom draai ik grotendeels ook alleen maar m'n eigen nummers als ik draai.­
bijv.­ brennan &­ heart ..­ zeer commercieel enz enz..­
but then again..­ hardstyle is heel erg commercieel geworden.­

er komen vaak plaatjes uit die niet te vinden zijn..­ alleen in record shops in bijv.­ amsterdam..­ waarvan je denkt "­tering die is goed"..­ maarja die komen toch niet op een verzamel cd..­
alleen grote namen zoals Pavo, Zany, Brennan&­Heart enz komen erop..­

Er werd dus in 2004 al gesproken over dat hardstyle zo vreselijk commercieel is geworden. Is dit niet gewoon een typisch gevalletje van 'vroeger was alles beter'?

Wanneer kan je zeggen dat iets commercieel is geworden? Nu het op de radio komt, is dat het ergst denkbare, is het nu over de top qua commercialiteit? Zoals eerder al eens genoemd: in 2004 was er een videoclip gemaakt van Luna - Mindspace die gewoon op tv kwam. ID&T radio draaiden al lang hardstyle op de radio...
/Advocaat van de duivel

Interessant hoor :P Kwam heel laatste toevallig bij dit topic uit 2003 de volgende comment tegen:

Citaat:
genoeg hardstyle dat meer wegheeft van hardcore dan van hardstyle tegenwoordig :)­

het verschil vind ik steeds kleiner worden

Oftewel, die ontwikkeling lijkt ook in een schommelbeweging te zitten. Geschiedenis herhaalt zich eerder? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2014 02:47 

Hardtraxx Veteran

My point exactly. Ik kan me ook nog goed herinneren dat ik Zany - Volt of Donkey Rollers - Followers voor het eerst hoorde, toen had ik ook zo'n idee van 'jezus deze kicks komen wel in de buurt van hardcore'
Tegenwoordig gaan veel kicks juist de andere kant op... dus inderdaad, een soort schommelbeweging ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2014 11:18 

Donateur

Geniaal is dat altijd ja, die oude topics doorspitten.

NaLiN
24 november 2003 22:38
genre is al jaartje dood alleen weten de hardstyle luisteraars het nog niet
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2014 11:32 

'Commercieel zijn' is in mijn ogen een relatief iets. Degene in de post van de Skribbler geeft als voorbeeld van commercie dat op verzamel CD's altijd nummers van dezelfde artiesten staan. Tegenwoordig zien we iets als commercieel als het op de nationale radio komt. En zo is waarschijnlijk over een jaar of 10 pas iets commercieel als het op de nationale TV komt (en dan structureel, niet incidenteel zoals FTS, Mindspace of YoS).

Daarnaast is het denk ik ook wel van belang dat rond 2004 (moet een beetje voorzichtig zijn met mijn uitspraken, ben niet echt een kenner op dit gebied :P ) de eerste tekenen van de splitsing tussen early hardstyle en 'gewone' hardstyle duidelijk werden. Op dezelfde manier zag je de afgelopen jaren steeds duidelijker de splitsing tussen mainstream en raw, waarbij mainstream ook vaak wordt aangeduid als commercieel. En zo verwacht ik eigenlijk dat de komende jaren ook een splitsing zal komen tussen de mainstream en de hardstyle van Yellow Claw, Blutonium Boy, Headhunterz etcetera (alhoewel dat nog wel even zal duren).
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2014 11:43 

Aan het typen...

Ik denk dat je die twee zinnen niet zo los kunt interpreteren. Wat ik er uit op maak is dat alleen de hitjes op compilatie CD's komen en de goede hardstyle bar slecht te verkrijgen is. Commercieel wordt vaak gebruikt voor dat wat populair/toegankelijk is en ook dat is relatief. Overigens heb je wel gelijk dat er vroeger Hardstyle op de radio was met Q-dance radio elke woensdag van 20:00-22:00. Ook waren er diverse commercials op TV voor Hardstyle compilatie CD's. Echter bestond er toen nog ID&T radio en kon dat platform gebruikt worden om muziek te promoten. De laatste jaren is de muziek juist toegankelijker gemaakt zodat het op de radio kon komen. Dat was destijds in mijn beleving totaal niet het geval, je hoorde gewoon platen als Brain Ovulation - Only Kick in die radioshow voorbij komen. En buiten de 2 uurtjes op ID&T radio was er ook amper tot geen aandacht voor hardstyle op de radio, het kwam dan ook gewoon puur door ID&T dat het mogelijk was om hardstyle op de radio te draaien. ID&T was sowieso al een heel ander radiostation dan de radiostations van vandaag de dag.

Vergeet bovendien ook niet dat het internet destijds niet dezelfde rol speelt als het nu doet. Er waren geen online radiostreams, geen youtube previews (er was überhaupt nog geen youtube), er was geen social media etc. Je kon platen kopen op vinyl of op compilatie CD's en je moest ervoor naar de winkel om de plaat überhaupt te kunnen luisteren. In dat opzicht is de stap naar een radioshow bij het radiostation van je moederbedrijf niet zo'n gekke stap om het Hardstyle genre te promoten. Ik vind het dan ook niet echt te vergelijken met elkaar, daar waar het één een nieuw genre is dat zijn voeten aan de grond probeert te krijgen door het hele genre te promoten of eigenlijk is bereikbaar maken een nog betere omschrijving en het ander een al bekend en bestaand genre is, dat in de vorm van destijds niet door het grote publiek opgepakt werd en er dus een geforceerde beweging richting de house en pop plaats vond.

En wat Hardcore-achtige tracks betreft, die zijn er altijd al geweest en dat is ook geen beweging of iets dergelijks, maar een voortvloeisel uit het feit dat Hardstyle met name is ontstaan uit Hardcore en Hardtrance. Met oorspronkelijke Hardcore artiesten als The Prophet, Isaac, Dana, The Beholder, Zany etc. is het niet heel gek dat je Hardcore invloeden hoort.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2014 11:54 

Donateur

Lyst schreef:
Je kon platen kopen op vinyl of op compilatie CD's en je moest ervoor naar de winkel om de plaat überhaupt te kunnen luisteren.

Wat een tijden waren dat; iedere dag naar Midtown en Outland Records. (L)

Bij Recess, Freaky en Only4Djs whitelabels bestellen, twee weken voordat de release kwam.

Voor mij is het Hardstyle-tijdperk afgelopen toen alles digitaal ging, en er Radio Edit's bij de releases werden uitgebracht.

Vinyls direct verkocht, en klaar was Kees.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2014 12:04 

Donateur

The Skribbler schreef:
Wanneer kan je zeggen dat iets commercieel is geworden?

Bij mij ging er een belletje rinkelen toen mijn buurman, 45+, tijdens het wassen van zijn auto een Hardstyle cd draaide een jaar of twee geleden.

De jaren daarvoor stond hij nog weleens aan mijn deur vanwege 'geluidsoverlast'; hij vond mijn muziek maar 'teringherrie, dat overal doorheen dreunde'.

Tussen het klagen en het zelf draaien heeft ook nog een overgangsperiode gezeten waarbij hij klaagde dat zijn 12 jarige zoon naar Hardstyle luisterde.

(Ook viel mij afgelopen week op dat één van mijn collega's, ook 50+, de laatste paar podcasts van Hard With Style op zijn telefoon heeft staan.)

Dat Hardstyle spontaan zo'n publiek begint aan te spreken geeft mij een wansmaak.

Afgelopen zaterdag bij X-Qlusive Brennan Heart viel ons ook op dat er bijzonder veel 40+ aanwezig was.

Ook vroeg mijn eigen 67-jarige vader laatst of ik Armin van Buuren en Qlimax wilde downloaden voor zijn sportschool mp3-speler, hij vindt Armin van Buuren en Qlimax ongeveer dezelfde muziek.

Volgens hem is er geen onderscheid in genre. :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2014 12:31 

Hardtraxx Veteran

hoebedoelje schreef:
Lyst schreef:
Je kon platen kopen op vinyl of op compilatie CD's en je moest ervoor naar de winkel om de plaat überhaupt te kunnen luisteren.

Bij Recess, Freaky en Only4Djs whitelabels bestellen, twee weken voordat de release kwam.

Dat heb ik niet "echt" meegemaakt, dat fysieke. (Was nog relatief jong, geen platenzaak in de buurt) Maar ik weet nog goed, astralmusic en freaky in de gaten houden op nieuwe releases en dan duimen dat de volgende dag een vinylrip gemaakt was, in 256kb/s (of was het 128?). En dan kijken/downloaden op Jumpforce.
Toen we met school een keer naar Rotterdam gingen wel naar de Midtown geweest, maar dat was al in de stervende periode..
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2014 12:58 

Donateur

Raven schreef:
hoebedoelje schreef:
Lyst schreef:

Dat heb ik niet "echt" meegemaakt, dat fysieke. (Was nog relatief jong, geen platenzaak in de buurt) Maar ik weet nog goed, astralmusic en freaky in de gaten houden op nieuwe releases en dan duimen dat de volgende dag een vinylrip gemaakt was, in 256kb/s (of was het 128?). En dan kijken/downloaden op Jumpforce.
Toen we met school een keer naar Rotterdam gingen wel naar de Midtown geweest, maar dat was al in de stervende periode..

Bij de diverse platenzaken stonden destijds ook de bekende DJ's, die daar werkzaam waren.

Geweldige tijd!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2014 11:10 

Hardtraxx Veteran

Door De Tijdmachine ben ik mij ook af gaan vragen waar het heen gaat met de Hardstyle. Bij het horen van de reversed basses en gated kicks vroeg ik mij af waarom dat soort kicks nu amper meer gemaakt worden. En als ze gemaakt worden, worden ze vaak gemaakt door 'B-artiesten'.

Als je bijvoorbeeld Builder - Her Voice hoort, in die intro en outro zitten gruwelijk harde kicks. Daar kun je toch alleen maar blij van worden als liefhebber van Hardstyle??
De laffe tikjes die tegenwoordig worden gebruikt in de mainstream (met uitzondering van een aantal artiesten) komen niet eens in de buurt van de kicks van mainstream platen van een aantal jaren terug.

Ook was het weer eens fijn om pitchkicks te horen afgelopen zaterdag. Niet van die dingen die het dak uitvliegen, maar gewoon een subtiele pitch die je nog net kon horen. Dàt is harmonie, een pitchkick die veel te hoog gepitcht wordt is dat niet.

Zijn er meer mensen die ook zo'n momentje hadden bij/na De Tijdmachine? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2014 11:23 

Hardtraxx Veteran

Ik ben het echt 100% met je eens, Davey :) Inderdaad, die kick-basses van SAIFAM blijven altijd heerlijk... lekker zagen xd Ook wat betreft de pitchkicks ben ik het met je eens... maar wat voor mij vooral duidelijk werd bij Tijdmachine (en op Hardclassics twee weken eerder) is dat ik gewoon echt niks meer heb met de huidige hardstyle. Die twee feesten brachten bij mij het echte, 'oude' hardstyle gevoel weer terug, iets wat ik al lang niet meer heb gevoeld op een hardstyle feest.
Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen