Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 22  Volgende

Hardstyle moet toegankelijker worden
Ja, het is alleen maar mooi dat zoveel mogelijk mensen hardstyle luisteren 9%  9%  [ 25 ]
Ja, dat zorgt voor meer diversiteit in het genre 17%  17%  [ 46 ]
Ja, ik wil dat de zeepbel zo snel mogelijk knapt en alleen de liefhebbers overblijven. 9%  9%  [ 26 ]
Nee, het ontoegankelijke en harde is mijn smaak en maakt dit genre voor mij juist zo vet. 31%  31%  [ 87 ]
Nee, dat betekent het einde van het genre. 8%  8%  [ 22 ]
Nee, het wordt eens tijd dat ze inspelen op wat de scene wil in plaats van ons dingen door onze strot te duwen. 26%  26%  [ 72 ]
Totaal aantal stemmen : 278
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2012 19:09 

Aan het typen...

DBSTF
Real funny to read all the ungoing discussions about hardstyle is getting mainstream. Hating is getting mainstream aswell, let's all start loving again!! :-)

:') Dus zij veranderen de muziek en wij moeten het allemaal maar weer leuk gaan vinden? Dat noemt men de omgekeerde wereld. De mensen hier hebben, helaas voor jullie, wel een eigen mening en gaan niet per se altijd met de tijd mee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2012 19:40 

Hardtraxx Addict

Haten is helemaal niet mainstream geworden, was het dat maar dan gingen de producers ook wat kritischer naar hun eigen muziek luisteren. Kletstweet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2012 19:45 

Hardtraxx Veteran

Ga gewoon weer fatsoenlijke muziek produceren, dan is er ook minder kritiek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2012 20:05 

Donateur

Is er eigenlijk als eens een artiest geweest die aan heeft gegeven waarom ze niet eens wat oudere nummers uit het repertoire draaien? Zie die vraag zo vaak voorbij komen op het forum maar ook op social media.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2012 20:17 

Hardtraxx Veteran

Gebeurt toch wel af en toe? Ik ben wel van mening dat het veeeel te weinig gebeurt trouwens, maar zo af en toe wordt er wel eens een oudere track gedraaid :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2012 20:37 

Hardtraxx Veteran

TiMOTHYb schreef:
Is er eigenlijk als eens een artiest geweest die aan heeft gegeven waarom ze niet eens wat oudere nummers uit het repertoire draaien? Zie die vraag zo vaak voorbij komen op het forum maar ook op social media.

Want ik vaak hoor/lees is dat ze aangeven dat het niet meer in hun set van nu passen, want in mijn ogen natuurlijk bullshit is maar goed.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2012 20:51 

Aan het typen...

TiMOTHYb schreef:

Omdat ze met hun doelgroep schuiven. De nieuwe doelgroep kent de tracks niet of vind ze niet leuk en al kennen ze de track wel en vinden ze hem wel leuk, dan nog durft de DJ die gok schijnbaar niet te nemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2012 21:14 

Hardtraxx Veteran

Een aantal DJ´s neemt wel eens de gok. TBY draait wel eens een oudere klapper (Her Voice, Rage etc), Headhunterz pakt regelmatig verschillende oudere tracks, Zany, B-Front, Frequencerz ook. Verder is het heel sporadisch als er een oudere track wordt gedraaid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2012 21:16 

Aan het typen...

Dan noem je ook twee tracks. Zal me niets verbazen als me zusje die zelfs kent. Er zijn inderdaad wel een aantal Dj's die af en toe een oudere plaat er in gooien, maar bij hen gebeurt het ook dusdanig weinig dat het nog steeds als iets bijzonders wordt beschouwd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2012 21:34 

Donateur

Daveytl schreef:
Gebeurt toch wel af en toe? Ik ben wel van mening dat het veeeel te weinig gebeurt trouwens, maar zo af en toe wordt er wel eens een oudere track gedraaid :)

Er zijn inderdaad wel een handjevol artiesten, maar bij bijvoorbeeld DBSTF of Deepack begrijp ik het nooit. Zonder die klappers van vroeger hadden ze nooit bereikt wat ze nu hebben bereikt, maar vooral eerstgenoemde laat nooit meer eens wat van een tijd terug horen. Raar, want bijna iedereen die ik spreek zou zo graag nog eens KIC of het Kingdom origineel willen horen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2012 11:23 

Artiest

Ik denk dat het met meerdere zaken te maken heeft dat dat zelden gebeurt.
Een daarvan is dat de sound design al heel anders is, kijk een band kan met de huidige technologie simpel een oude klapper naspelen, DJ's kunnen dat niet live herproduceren. Tracks van 2008 en daarvoor klinken vaak al heel anders dan tegenwoordig. Daarnaast klinken ze vaak 'simpeler' als je kijkt naar de helderheid, volheid etc.
Dus dan passen oude tracks vaak minder goed tussen de nieuwe tracks.
Een tweede reden is, denk ik, doordat artiesten vaak zullen zeggen dat hun laatste nummer het beste is. Wat ik hiermee bedoel is dat ze niet zo trots meer zijn op hun oude nummers. Headhunterz zal denk ik minder trots zijn op Digiwave dan op Dragonborn ofzo, omdat hij sindsdien ontzettend is gegroeid op technisch en artistiek vlak.

Die eerste reden is denk ik de voornaamste reden waarom het niet gebeurt, de tweede zal misschien van invloed zijn, maar misschien ook niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2012 11:33 

Hardtraxx Veteran

Ik ben het wel met je eens dat veel tracks van voor 2008 heel anders klinken en ze daarom minder tussen de nieuwe tracks passen.

Meer heb ik even niet toe te voegen aan deze discussie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2012 11:36 

Aan het typen...

Ik vind dat wel zo'n onzin he. Paar weken terug op Hard Classics On The Beach Time & Space (Frequencerz Edit) gehoord en die track was echt veruit het lelijke eendje van de set. Kwalitatief lachwekkend gewoon. Je hebt wel gelijk dat sommige tracks niet bij elkaar in een set passen en wellicht zijn de oudere tracks simpeler om te maken, maar kwalitatief gezien doen dergelijke tracks totaal niet onder, sterker nog de originele tracks zijn vaak kwalitatief beter dan de 2011 en 2012 remakes. Complexer is bij lange na niet altijd beter.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2012 11:47 

Hardtraxx Veteran

Alsof er mensen zijn die op een feest het verschil in kwaliteit tussen Ruff en Sleeping Souls ofzo horen en er op letten ><
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2012 11:53 

Artiest

Lyst schreef:
Ik vind dat wel zo'n onzin he. Paar weken terug op Hard Classics On The Beach Time & Space (Frequencerz Edit) gehoord en die track was echt veruit het lelijke eendje van de set. Kwalitatief lachwekkend gewoon. Je hebt wel gelijk dat sommige tracks niet bij elkaar in een set passen en wellicht zijn de oudere tracks simpeler om te maken, maar kwalitatief gezien doen dergelijke tracks totaal niet onder, sterker nog de originele tracks zijn vaak kwalitatief beter dan de 2011 en 2012 remakes. Complexer is bij lange na niet altijd beter.

Niemand heeft het over de term kwaliteit, ik heb het over technisch aspect van de tracks. Mastering proces loopt al anders, kijk alleen al naar de waveforms van huidige nummers die gemastered zijn. Wordt allemaal keihard tegen de 0db aan gedrukt. Sounds klinken vaak veel scheller/helderder (is maar hoe je het bekijkt). Dat heeft te maken met de enorme technische vooruitgang die er geboekt is op synthesizer gebied. Kwaliteit is voor iedereen iets anders, vandaar dat ik de term hierin ook niet gebruik. Het gaat om het technische gedeelte van de muziek.
Rock nummers van The Beatles klinken ook heel anders dan van Nirvana, komt omdat met de muziek er steeds nieuwe dingen populair worden (ook op gebied van weergave van geluid). Luister maar eens naar verschil in helderheid, mixdown en mastering tussen Project One album nummers of huidige Wildstylez en HHZ nummers.
Ook goed hoor je het in het album van Brennan Heart en zijn huidige nummers en dan komt ook nog eens naast het feit dat de technologie en sound design veranderd de artiesten zelf enorm veel beter zijn geworden op technisch vlak. Zeker bij mensen als Wildstylez, Headhunterz, Noisecontrollers valt dat heel goed te horen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2012 11:56 

Donateur

Je hoeft toch niet een oud nummer voor je nieuwste release te draaien. Bouw het op, draai eens iets leuks in elkaar. Maar het lijkt me meer dan duidelijk dat hier totaal geen rekening mee wordt gehouden.

Daarnaast geloof ik niet dat een artiest als HHz minder trots is op zijn oude releases, volgens mij is Willem over het algemeen wel te spreken over zichzelf. Hj heeft notabene een van zijn oude tracks op zijn arm laten tatoeëren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2012 12:11 

Aan het typen...

Oude Headhunterz tracks met de hardkick10 zijn kwalitatief inderdaad minder, maar het gaat er bij mij niet in dat een Project One plaat technisch gezien een vreemde eend in de bijt is. Verder noem je vooral producers die ook pas sinds 2005/6 en later zijn begonnen met produceren, het is dan ook niet zo vreemd dat die eerste paar platen technisch minder zijn. Maar als je kijkt naar Deepack, Activator, Technoboy etc. dan kan ik genoeg platen uit een technisch minder geavanceerd tijdperk opnoemen die positief zullen opvallen in een set van hen nu.

Overigens is dat tegen de 0db aandrukken een interessante discussie beter bekend onder de naam Loudness War. Hier een interessante video erover:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2012 13:27 

Artiest

Een vreemde eend in de bijt, tja dat zal men op een feest wellicht inderdaad niet zo ervaren. Ben het er ook mee eens dat oude platen wel degelijk passen in sets gedomineerd door moderne tracks (2010+). Het is ook niet zo dat ik ze niet hoef te horen in sets, ik wacht nog altijd tot ik een keer pillz of 99.nine live mag aanschouwen, in mijn ogen tracks die perfect passen in wat ruigere setjes. Alleen ik kom met twee redenen die wellicht van groot belang zijn in de track keuze van artiesten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2012 22:03 

Hardtraxxer

Ik zou zo graag eens wat oudere nummers (2005-2009) op festivals/feestjes willen horen :( . Draaien ze zo weinig oude klappers vanwege de massa die oudere nummers niet meer herkennen en alleen de nieuwe shit wilt horen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2012 23:20 

Hardtraxx Crew

H4rdstyleLova schreef:
Ik zou zo graag eens wat oudere nummers (2005-2009) op festivals/feestjes willen horen :( . Draaien ze zo weinig oude klappers vanwege de massa die oudere nummers niet meer herkennen en alleen de nieuwe shit wilt horen?

Ben ik helemaal met je eens. Of er wordt echte early gedraaid of alleen maar nummers van de laatste 2 jaar. Maar de (voor mij) beste periode wordt gewoon helemaal overgeslagen. En dan hebben we het idd over festivals, want je komt wel af en toe wel eens een setje op internet tegen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2012 23:23 

Hardtraxx Veteran

wootum schreef:
H4rdstyleLova schreef:

Ben ik helemaal met je eens. Of er wordt echte early gedraaid of alleen maar nummers van de laatste 2 jaar. Maar de (voor mij) beste periode wordt gewoon helemaal overgeslagen. En dan hebben we het idd over festivals, want je komt wel af en toe wel eens een setje op internet tegen.

Komt gewoon doordat artiesten zich focussen op een nieuwe doelgroep, die nu rond de 16 jaar oud zijn en veelal spaceman remix etc. wel leuk vinden, maar platen als Be Amazed, I will Growl, Atrocious etc. niet eens kennen, en dan heb ik het nog niet eens over de platen daarvoor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2012 15:32 

Hardtraxx Elite

H4rdstyleLova schreef:

2009 komt nog wel voorbij, daarvoor niet echt meer nee. Het enige wat je er aan kan doen is denk ik zelf gaan draaien op feesten en je eigen setjes samenstellen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2013 16:32 

Hardtraxx Veteran

bumpje :$

facebookbericht van Frontliner:
Citaat:
Frontliner
I just declined a remix for a band I would very much like to make a remix for. There are now people deliberatly trying to ruin hardstyle... They asked me if I could make a remix with softer kicks and as commercial as possible, i quote', 'happy hardcore 2 is what we are looking for'.. Let's hope hardstyle won't go near that direction and that the other producers feel the same as I do!
Vind ik leuk · · Delen · 1.52629288 · ongeveer een uur geleden ·

lijkt me leuke nieuwe stof voor een discussie :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2013 17:03 

Donateur

Ik vind het zwaar populistisch gedrag, getuige ook de achterban van Frontliner die massaal hun respect aan hun god komen betuigen op facebook. Die vinden dus daadwerkelijk dat Frontliner zelf niet voor een gedeelte meegaat in dat hele lulverhaal, en vergeten voor het gemak maar eens tracks als Lose the Style of een van die andere random tracks van z'n album. Kan anders dan sympathie loskweken, geen andere reden bedenken om dit soort berichten op facebook te gooien. Net of andere producers die in zo'n positie komen zich iets aan zullen trekken van de mening van Frontliner.

De keuze om het niet te doen is trouwens goed van FL.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2013 17:06 

Hardtraxx Veteran

Frontliner spreekt zichzelf zo wel tegen inderdaad. Maar ik vind het eerder triest van de 'band' in kwestie die een artiest oplegt wat hij/zij moet gaan maken...
Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 22  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen