Lyst schreef:
Ik vind dat wel zo'n onzin he. Paar weken terug op Hard Classics On The Beach Time & Space (Frequencerz Edit) gehoord en die track was echt veruit het lelijke eendje van de set. Kwalitatief lachwekkend gewoon. Je hebt wel gelijk dat sommige tracks niet bij elkaar in een set passen en wellicht zijn de oudere tracks simpeler om te maken, maar kwalitatief gezien doen dergelijke tracks totaal niet onder, sterker nog de originele tracks zijn vaak kwalitatief beter dan de 2011 en 2012 remakes. Complexer is bij lange na niet altijd beter.
Niemand heeft het over de term kwaliteit, ik heb het over technisch aspect van de tracks. Mastering proces loopt al anders, kijk alleen al naar de waveforms van huidige nummers die gemastered zijn. Wordt allemaal keihard tegen de 0db aan gedrukt. Sounds klinken vaak veel scheller/helderder (is maar hoe je het bekijkt). Dat heeft te maken met de enorme technische vooruitgang die er geboekt is op synthesizer gebied. Kwaliteit is voor iedereen iets anders, vandaar dat ik de term hierin ook niet gebruik. Het gaat om het technische gedeelte van de muziek.
Rock nummers van The Beatles klinken ook heel anders dan van Nirvana, komt omdat met de muziek er steeds nieuwe dingen populair worden (ook op gebied van weergave van geluid). Luister maar eens naar verschil in helderheid, mixdown en mastering tussen Project One album nummers of huidige Wildstylez en HHZ nummers.
Ook goed hoor je het in het album van Brennan Heart en zijn huidige nummers en dan komt ook nog eens naast het feit dat de technologie en sound design veranderd de artiesten zelf enorm veel beter zijn geworden op technisch vlak. Zeker bij mensen als Wildstylez, Headhunterz, Noisecontrollers valt dat heel goed te horen.