Dark Pact schreef:
Maar als iemand de kicks soft vindt kan diegene de track toch nooit raw vinden lijkt mij? Als belangrijkste element van de muziek is dat toch iets waar mensen een track op kunnen maken of kraken. Lyst vindt bijvoorbeeld G4H niet raw (volgens mij), dus ik durf dan wel te wedden dat hij de kicks ook soft vindt, ik vind G4H wel raw en de kicks ook 'hard' om dan maar deze termen aan te houden.
Dat klopt, G4H etc. zie ik meer als de wat hardere mainstream. Volgens mij is G4H ook niet zo heel populair onder de mensen die
alleen van raw houden. Terwijl ze binnen de mainstream veel meer aanhangers hebben. Bovendien denken sommige mensen dat ze cooler zijn ofzo als ze naar raw luisteren en bestempelen ze als mainstream liefhebber de hardere acts binnen dat subgenre gewoon als raw.
Het verschil heeft m.i. heeft voornamelijk te maken met de kicks in een nummer en dat is bij G4H niet meer dan wannabe-hard. Naar mijn mening is het vrijwel onmogelijk om een kick te gaan pitchen in raw hardstyle, want een kick met een echt harde punch die pitcht klinkt voor geen meter. Bovendien heeft de veelbesproken functie van een pitchkick, namelijk harmonie, ook weinig te maken met raw.
Andersom kan overigens wel, wat jij ook al zegt, dat mainstream gewoon harde kicks kan hebben (behalve dan je voorbeeld, WP hebben zowat de zwakste kicks die er zijn binnen de hardstyle

) , zoals bijvoorbeeld Gold. Dan is het overbrengen van de emotie weer iets doorslaggevends. Maar mainstream is sowieso een beetje het rest afval van de hardstyle, omdat raw en early zijn ontstaan uit groepen die zich niet meer konden identificeren met de mainstream en mainstream vaak ook gewoon als hardstyle wordt geduid.
Maar goed, hoe leuk het ook is om alles in hokjes te delen, eigenlijk wou ik daar zelf een beetje van af.. En toch doe ik het weer