Dark Pact schreef:
Ik kan je sowieso al vertellen dat het aantal producties dat mij is gaan boeien gigantisch gestegen is en dan bedoel ik ook echt gigantisch.
Ja? Jij hebt nu meer moeite met kiezen bij de Track of the Weeks dan vorig jaar of dat jaar ervoor? Of vergeleken met toen je begon met luisteren? Ik zie anders steeds meer reacties als weinig boeiends deze week en dat terwijl het aantal releases zowat iedere maand stijgt. Dus aan de kwantiteit kan het niet liggen.
Citaat:
Je moet wel realiseren dat een liefhebber niet meteen op een forum aanwezig hoeft te zijn en dat die ook niet dezelfde smaak moet hebben als jij of ik.
Die discussie heb ik al zo vaak gevoerd, mijn definitie van liefhebber is iemand die een dusdanige passie heeft voor de muziek, dat hij/zij er alles van wil weten en dat gaat vrij lastig zonder fora. De rest zal de muziek best leuk vinden en misschien zelfs de hele dag luisteren, maar de band die zij met de muziek hebben is totaal niet vergelijkbaar. Iemand die in een Opel Astra rijdt is ook niet direct een Opel Astra liefhebber.
Citaat:
Hardstyle bestaat inmiddels al zo'n 12 jaar en pas na die 12 jaar zie je echt dat er vertakkingen plaats vinden, die zelfs overigens nog meevallen.
Persoonlijk vond ik hardstyle vroeger diverser dan dat het nu is. Vertakkingen vinden alleen plaats als er sprake is van een splitsing in het publiek. Als significante delen van het publiek zich niet meer kunnen identificeren met iets en dus een nieuwe identiteit creëren, zoals met raw en early hardstyle het geval was.
Citaat:
Want kleine labels worden ook steeds bekender en het wordt nog altijd allemaal als Hardstyle gezien.
Het gaat om relatieve bekendheid. De grote mainstream labels groeien vele malen sneller dan de kleinere meer experimentele labels. Daardoor is het marktaandeel, ondanks absolute groei, juist gekrompen. En dat het nog allemaal als Hardstyle wordt gezien is omdat 95% van deze scene zich hier niet druk om maakt en de mensen die zich er wel druk om maken altijd in de ruime minderheid zijn en zodra ze ook maar een beetje in de meerderheid dreigen te geraken schuiven ze wel weer wat meer op naar het toegankelijke. Termen als nustyle zijn niet voor niets in het leven geholpen, ze wilden namelijk niet dat de huidige muziek als hardstyle werd gezien, dat daar vervolgens niet naar werd geluisterd, dat is het gevolg van dezelfde oorzaak.
Citaat:
12 jaar overleven als eenheid in de wereld van muziek is aardig lang, zeker als het eigenlijk een stijgende lijn van populariteit is in de afgelopen 5-6 jaar. Alleen omdat ze Headhunterz tof vinden betekend toch niet dat ze geen hart voor de muziek hebben lijkt mijt.
Ik zie het meer als 12 jaar lang met je doelgroep schuiven. Als een kinderlokker die iedere keer een ander kind een snoepje aanbiedt, want na misbruik trappen die kinderen er natuurlijk niet weer in. En dat laatste heb ik nooit beweerd, snap niet waar die mijt dat vandaan haalt.