Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 22  Volgende

Hardstyle moet toegankelijker worden
Ja, het is alleen maar mooi dat zoveel mogelijk mensen hardstyle luisteren 9%  9%  [ 25 ]
Ja, dat zorgt voor meer diversiteit in het genre 17%  17%  [ 46 ]
Ja, ik wil dat de zeepbel zo snel mogelijk knapt en alleen de liefhebbers overblijven. 9%  9%  [ 26 ]
Nee, het ontoegankelijke en harde is mijn smaak en maakt dit genre voor mij juist zo vet. 31%  31%  [ 87 ]
Nee, dat betekent het einde van het genre. 8%  8%  [ 22 ]
Nee, het wordt eens tijd dat ze inspelen op wat de scene wil in plaats van ons dingen door onze strot te duwen. 26%  26%  [ 72 ]
Totaal aantal stemmen : 278
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2012 09:03 

Lyst schreef:
Creativiteit is iets maken/vinden wat er nog niet is.

Neen, dit is dus innovatief. Als je innovatief bent, dan ben je vernieuwend, oftewel, innovatief is gewoon een ander woord voor vernieuwend. Creativiteit is iets heel anders en is tegenwoordig bij de meeste producers toch ver te zoeken helaas.

Lyst schreef:
Vooruit, dan mag jij uitleggen hoe je innovatief kunt zijn zonder creatief te zijn. En als je dat niet lukt, mag je uitleggen hoe je iets heel innovatiefs kunt maken, als je maar een heel klein beetje creatief bent.

Dat kan namelijk niet, je moet het namelijk eerst bedenken voordat je het kan uitvoeren.

Je kunt ook niet innovatief zijn als je niet creatief bent, dat klopt. Hoe kun je namelijk iets nieuws bedenken als je niet creatief bent? Elke keer als je iets nieuws bedenkt, dan ben je al creatief bezig. En tot in hoeverre je creatief bezig bent, doet er dan niet toe, je bent in ieder geval creatief bezig wanneer je iets innovatiefs brengt. Dus je kunt al innovatief bezig zijn wanneer je maar een heel klein beetje creatief bent.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2012 09:03 

Gangsterdwerg schreef:
En wat heeft deze discussie nog te maken met waar de scene heengaat? Ontopic aub... xd

Het heeft er alles mee te maken, omdat tegenwoordig de creativiteit ver te zoeken helaas, en daardoor gaat de scene gewoon achteruit in mijn ogen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2012 09:11 

Aan het typen...

W0uT3R schreef:
Ik ben juist van mening dat je zeker wel innovatief kan zijn als je maar een klein beetje creativiteit hebt.

Als je een heel klein beetje creativiteit hebt, kun je toch ook meer creativiteit hebben? :whistle:
Oftewel de één kan wel meer creativiteit hebben dan de ander.

Om verder in te gaan op wat je zegt, ik had het over een mate van innovativiteit, een klein beetje innovatief is ook innovatief. Kun je iets heel innoverends maken als je maar een klein beetje creativiteit hebt?

Overigens staat er in het Koenen woordenboek, scheppingskracht. Daar wordt deze discussie niet veel anders van. Sterker nog in woordenboeken staan alleen maar definities, nooit hoe het geïnterpreteerd hoort te worden, dus daar heb je erg weinig aan. Moet jij toch wel weten met je psychologie opleiding.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2012 10:07 

Hardtraxx Veteran

Dat weet ik wel ja.
No need to get personal.

Ik constateer alleen dat er hier geen eensgezindheid is over de term "innovatie". Hoe wil je dan discussieren over zoiets?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2012 10:21 

Aan het typen...

Weet ik veel, iemand viel mij er op aan dat ik het woord creativiteit verkeerd gebruik. Als ik dus één interpretatie (van iemand die er toe doet) vind waaruit blijkt dat ik het wel goed gebruik, dan kan ik het woord gewoon op die manier blijven gebruiken, want dan is het gewoon één van de juiste interpretaties van creativiteit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2012 11:19 

Lyst, niet op de man spelen hè! :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2012 12:58 

Hardtraxx Veteran

:lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2012 20:28 

Artiest

Lyst schreef:
Dark Pact schreef:
De overgang van electro house naar Hardstyle is net zo groot/klein als de overgang van Hardstyle naar Hardcore.

Hardstyle is ontstaan uit voornamelijk hardtrance en hardcore, je gaat me niet wijsmaken dat het verschil tussen harcore en hardstyle net zo groot is als electro house. Bovendien zal er door een hardcore remix niet zoveel nieuwe aanwas komen dat de scene een andere kant op gaat groeien, wat bij de veel toegankelijkere house natuurlijk wel het geval is. Daarnaast mag een artiest maken wat hij wil, zolang hij het genre er maar niet in meetrekt. En ik vind dat er veel meer creativiteit in nieuwe platen gaat zitten dan in remixen en bootlegs waarin vaak de succesvolle elementen van de plaat gewoon worden overgenomen. En die elementen zijn ook weer de elementen die de bootleg succesvol maken. Bovendien maken deze artiesten vaak remixen van genres die op dat moment heel erg in zijn. Ik durf te wedden dat als Drum & Bass oid over 4 jaar in is, ze allemaal D&B remixes gaan maken, terwijl ze daar nu totaal geen behoefte aan hebben. Dat snap ik nooit. Dubstep bestaat ook al zo lang, waarom nu pas de crossbreeding?

Is toch niet zo vreemd, kan zijn dat ze pas in aanraking komen met de muziekstijl vanwege die toename in populariteit. Ik merk van jouw kant overigens veel meer wrijving met het feit dat artiesten ook met toegankelijkere muziekstijlen bezig zijn, alsof dat niet mag. Wat ik toch een erg vreemde gedachtegang vind als dat het geval is. Of HHZ nu een remix maakt van Spaceman of Brennan Heart van Come As One, ik zie het verschil daar niet van in. Wavolizer experimenteert heel erg met een Drum 'n'Bass achtige vorm in Hardstyle weerleggen, maar dat mag dan dus wel? Experimenteren en creatief zijn is goed, als het maar underground blijft lijkt het bij jou soms het geval.
Kijk ieder zijn smaak en mij maakt het niet uit want ik weet dat jij erg objectief bent als het gaat om muziek, maar onder artistieke vrijheid moet dus ook de vrijheid zijn om met toegankelijkere muziekstijlen aan de slag te gaan. Zolang je de sound van Hardstyle maar behoud mag alles in de tracks voor komen, of ik nu vocals van Adele of MC Vilain hoor, dat maakt mij echt niets uit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2012 10:00 

Aan het typen...

Als de gevolgen ook vergelijkbaar waren, dan ben ik het met je eens. Maar remixen van populaire nummers dragen bij aan flinke verschuivingen in de scene, vooral als de remix zelf ook zeer toegankelijk is. Er komen nu eenmaal veel meer nieuwe mensen in de scene door een pop remix dan door een hardcore remix. Die mensen zorgen ervoor dat wat wij mooi vinden nog minder interessant is voor de organisaties (de nieuwe doelgroep is en groter en levert meer geld op) en voor de artiesten die met hun tijd meegaan, want als de organisaties er minder aandacht aan besteden, betekent dat minder boekingen en er zijn genoeg djs die hun muziek maar al te graag updaten als ze daarmee hun boekingen kunnen behouden. Het is een proces dat al jaren bezig is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2012 00:24 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
Weet ik veel, iemand viel mij er op aan dat ik het woord creativiteit verkeerd gebruik. Als ik dus één interpretatie (van iemand die er toe doet) vind waaruit blijkt dat ik het wel goed gebruik, dan kan ik het woord gewoon op die manier blijven gebruiken, want dan is het gewoon één van de juiste interpretaties van creativiteit.

"Iemand die er toe doet".

Wat suggereer je hiermee?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2012 13:46 

Aan het typen...

Dat die man die ik quote iemand is met aanzien op dat gebied, dus het niet zo maar een willekeurige interpretatie is, maar een die gedeeld wordt door velen, anders wordt je quote niet zo bekend. Ik had ook al een PM van iemand die dacht dat hij er niet toe deed, dat was niet wat ik expliciet bedoelde, maar in vergelijking tot deze persoon doet niemand hier op hardtraxx op dat gebied er toe natuurlijk. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2012 14:07 

Hardtraxx Veteran

Er zijn ook genoeg andere stromingen die mensen aanspreken. Just saying.

Je moet trouwens mijn eerdere berichten niet als een aanval zien. Ik stelde je gewoon een vraag?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2012 13:40 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
Dat die man die ik quote iemand is met aanzien op dat gebied, dus het niet zo maar een willekeurige interpretatie is, maar een die gedeeld wordt door velen, anders wordt je quote niet zo bekend. Ik had ook al een PM van iemand die dacht dat hij er niet toe deed, dat was niet wat ik expliciet bedoelde, maar in vergelijking tot deze persoon doet niemand hier op hardtraxx op dat gebied er toe natuurlijk. :P

Oke, duidelijk.

Ik zie niet helemaal in hoe mensen er niet toe doen als een ander er wel toe doet. Je hoeft geen eeuwenlange studies te hebben gevolgd om te weten wat innovatie en creativiteit is in algemene zin. In specifiekere zin en toegespitst op bepaalde onderwerpen, dan zou ik het wel snappen. Ik vind het een beetje een rare opmerking, maarja, dat hoort er nou eenmaal bij in de volwassen wereld enzo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2012 16:32 

Hardtraxx Elite

Zaterdag gezien dat het wél anders kan dan alleen maar kutmensen die zomaar komen kijken! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2012 16:52 

Donateur

Onthafloorx schreef:
Zaterdag gezien dat het wél anders kan dan alleen maar kutmensen die zomaar komen kijken! :thumbsup:

Kutmensen.. Jij ergert je zeker heel erg op feesten aan andere mensen of niet :p
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2012 17:52 

Hardtraxx Elite

roberttt schreef:
Onthafloorx schreef:

Kutmensen.. Jij ergert je zeker heel erg op feesten aan andere mensen of niet :p

Wel aan mensen die me uitlachen op de Theracords area niets te klagen gehad hoor haha! Lieve leuke mensen daarzo! :love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2012 18:44 

Hardtraxx Addict

Onthafloorx schreef:
Wel aan mensen die me uitlachen op de Theracords area niets te klagen gehad hoor haha! Lieve leuke mensen daarzo! :love:

Misschien lachten ze je niet uit, maar toe, ik krijg er ook een smile van op mijn gezicht maar dat is gewoon uit blijdschap etc. :D

OT: Laatst nog mijn stiefbroer gesproken over dergelijke zaakjes in Hardstyle, hij vind al die meuknummers die ze maken maar geweldig, maar als ik hem een trackje voor stel spaced hij net zoveel, en toont respect ervoor.
Hij is gewoon het type dagjesmens die ik veel liever zou tegenkomen op een feestje dan ik ze tegenwoordig zie xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jun 2012 01:09 

Hardtraxx Addict

Ox_Ite schreef:
Onthafloorx schreef:

Misschien lachten ze je niet uit, maar toe, ik krijg er ook een smile van op mijn gezicht maar dat is gewoon uit blijdschap etc. :D

OT: Laatst nog mijn stiefbroer gesproken over dergelijke zaakjes in Hardstyle, hij vind al die meuknummers die ze maken maar geweldig, maar als ik hem een trackje voor stel spaced hij net zoveel, en toont respect ervoor.
Hij is gewoon het type dagjesmens die ik veel liever zou tegenkomen op een feestje dan ik ze tegenwoordig zie xd

Kijk, hier scheer je 't allemaal dus weer over één kam en geef je een weinig genuanceerde mening. Ik ben een liefhebber van de mainstream, vind niet alles goed maar 't merendeel wel. Hoezo zijn mensen die van mainstream hardstyle houden nou opeens dagjesmensen? Ik ga net zo vaak en vind de (grote)feesten denk ik leuker dan jullie allemaal bijelkaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jun 2012 01:27 

Mensen die van de mainstream houden zijn juist geen dagjesmensen. Zij zullen op de hoogte zijn van releases en verslechtering van de scene en gaat ondanks dat nog steeds uit zijn dak op pitchkicks zo hoog als de Mont Blanc, aangezien een groot deel van de hardstyle zo is.

Mensen die van harde hardstyle houden zijn dagjesmensen. Hardstyle is hardstyle niet meer en zulke mensen hebben niks op een feest te zoeken, omdat ze niets van de mainstream muziek weten en er niet naar luisteren. De nieuwe doelgroep is de voormalig dagjesmens, maar is die status voorbij gegaan door een verschuiving van de scene naar het commerciële.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jun 2012 10:07 

Hardtraxx Addict

Nerazzurro93 schreef:
Mensen die van de mainstream houden zijn juist geen dagjesmensen. Zij zullen op de hoogte zijn van releases en verslechtering van de scene en gaat ondanks dat nog steeds uit zijn dak op pitchkicks zo hoog als de Mont Blanc, aangezien een groot deel van de hardstyle zo is.

Mensen die van harde hardstyle houden zijn dagjesmensen. Hardstyle is hardstyle niet meer en zulke mensen hebben niks op een feest te zoeken, omdat ze niets van de mainstream muziek weten en er niet naar luisteren. De nieuwe doelgroep is de voormalig dagjesmens, maar is die status voorbij gegaan door een verschuiving van de scene naar het commerciële.

Wat heb jij gebruikt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jun 2012 12:10 

Interessant:
http://online.wsj.com/article/SB1000142 ... hare_tweet
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jun 2012 13:34 

Aan het typen...

Inderdaad een interessant artikel dat bevestigt wat ik al jaren roep. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jun 2012 14:47 

Hardtraxx Addict

Lyst schreef:
Inderdaad een interessant artikel dat bevestigt wat ik al jaren typ. :P

;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jun 2012 16:10 

Hardtraxx Elite

Nerazzurro93 schreef:

:lol: :lol: :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jun 2012 16:42 

W0uT3R schreef:
Nerazzurro93 schreef:

Wat heb jij gebruikt?
Wat ik hiermee wil aangeven is dat het begrip dagjesmens de prullenbak in moet. Als iemand niet beweegt wil dat niet zeggen dat diegene niet van hardstyle houdt.

Natuurlijk is het bullshit wat ik er neerzet, maar ik wil gewoon aangeven dat je 'dagjesmens' kan interpretern zoals je zelf wil. Maar dat zou betekenen dat ik mezelf als 'dagjesmens' beschouw.
Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 22  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen