Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 22  Volgende

Hardstyle moet toegankelijker worden
Ja, het is alleen maar mooi dat zoveel mogelijk mensen hardstyle luisteren 9%  9%  [ 25 ]
Ja, dat zorgt voor meer diversiteit in het genre 17%  17%  [ 46 ]
Ja, ik wil dat de zeepbel zo snel mogelijk knapt en alleen de liefhebbers overblijven. 9%  9%  [ 26 ]
Nee, het ontoegankelijke en harde is mijn smaak en maakt dit genre voor mij juist zo vet. 31%  31%  [ 87 ]
Nee, dat betekent het einde van het genre. 8%  8%  [ 22 ]
Nee, het wordt eens tijd dat ze inspelen op wat de scene wil in plaats van ons dingen door onze strot te duwen. 26%  26%  [ 72 ]
Totaal aantal stemmen : 278
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2012 11:13 

Hardtraxx Veteran

dawasiknie schreef:
Ik mis de tijden dat over het onderstaande enorme schande werd gesproken :(

Toen wist nog niemand dat er een tijd zou komen dat grote artiesten per maand 10 van dit soort nummers uit gingen brengen >.<

Weet je wat de grap is: ik hoorde I kissed a girl rmx op XQ TBY voor het eerst, en ik vond hem toen best wel vet... was voor het eerst dat ik een hardstyle rmx van een top40 plaat hoorde, en voor die ene keer, die avond, vond ik het wel wat hebben :P

Hoe vaak het nu wordt gedaan slaat natuurlijk nergens op, maar ik bedoel alleen maar dat als je zoiets MET MATE zou doen, kan het best een leuk sfeertje meebrengen imo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2012 13:14 

Hardtraxx Elite

Lyst schreef:
Op Qlimax ja, toen ik op de main van Defqon stond in 2009 ging iedereen ook het hardste los op platen als I'm a rainbow too. Niet dat dat een slechte plaat is, maar het publiek daar is gewoon veel meer top40/pop dan hardstyle.

Volgens mij geldt voor het gros van de hardstyle luisteraars dat ze meer top40/pop georiënteerd zijn. Wilde er mee aangeven dat de kritiek op zo'n plaat toch altijd minder zal zijn dan de lovende berichten (of het los ga gehalte).
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2012 15:19 

Hardtraxx Addict

dawasiknie schreef:

In 2007 ging het dak eraf toen deze erop werd geknald! Vond het toen heel erg vet en kan het nog steeds wel waarderen als er top40 met hardstyle gemixed wordt, dat betekent daarentegen níet dat ik top40 geörienteerd ben, luister het nooit, maar als er een dikke rammende hardstyle plaat van gemaakt wordt kan ik dat zeker wel waarderen. 2007 was Qlimax overigens nog niet zó mainstream/commercieel/boehoehuiliehuilie als iedereen 't laat lijken. 2009 en 2010 zijn daar veel betere voorbeelden van en vind het een goeie zaak dat Q-dance Qlimax weer Qlimax gaat laten zijn. Had bij 2011 echt weer een beetje 'n 2007/2008 gevoel erbij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2012 16:13 

Hardtraxx Veteran

W0uT3R schreef:
In 2007 ging het dak eraf toen deze erop werd geknald!

Was alleen wel op Qlimax 2008 :P

Ik vond trouwens dat Qlimax '09 (met die boom) ook wel een goeie sfeer had, was ook redelijk Dark enzo... De line-up was niet super hard (hoewel dat nog wel de tijd was dat NC een harde liveset neerzette) maar de SFEER was wel duister... iets wat vooral bij 2010 compleet weg was, met de futuristische bullshit
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2012 01:23 

Hardtraxx Addict

The Skribbler schreef:
W0uT3R schreef:
In 2007 ging het dak eraf toen deze erop werd geknald!

Was alleen wel op Qlimax 2008 :P

Ik vond trouwens dat Qlimax '09 (met die boom) ook wel een goeie sfeer had, was ook redelijk Dark enzo... De line-up was niet super hard (hoewel dat nog wel de tijd was dat NC een harde liveset neerzette) maar de SFEER was wel duister... iets wat vooral bij 2010 compleet weg was, met de futuristische bullshit

Geintje, my bad :huh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2012 10:08 

Donateur

Sainen schreef:
dawasiknie schreef:
Op z'n laatst in 2013 gaat hardstyle de commerciële radio en TV op en gaan ook de basisschoolkids vrolijk een dansje wagen. Maar ik denk wel dat het iets minder toegankelijk gaat worden dan dat het nu is.

Als het op radio en tv komt wordt het toch juist meer toegankelijk? De drempel wordt verlaagd doordat mensen dan niet eens meer hoeven te zoeken naar de muziek.

Ik was een beetje de weg kwijt toen ik dat typte volgens mij, snap er geen drol van.
Volgens mij bedoelde ik dat er weer een grotere stroming minder toegankelijke mainstream komt op het moment dat de enorme zeepbel knapt :P
Citaat:
dawasiknie schreef:

Denk dat er alleen op fora echt van schande werd gesproken. Kan me het nummer nog wel herinneren, de zaal ging goed los in ieder geval.

Op partyflock was dat nummer hoe dan ook hét gespreksonderwerp na afloop.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jun 2012 22:00 

Hardtraxx Elite

Heb het zaterdag wel weer geconcludeerd..

Mensen die zomaar is voor een dagje gaan kijken en dus de hele dag stilstaan.
Mensen die zomaar is voor een dagje gaan kijken en andere aan lopen staren die wél losgaan.
Dj's die hun sets aanpassen, omdat ze weten dat er veel mensen komen die niet 'echte' liefhebbers zijn dus maar hitjesparades gaan draaien.
Steeds meer Dj's die beginnen met een keihard nummer en vervolgens gewoon softere nr's gaan draaien?
Psyko Punkz openden met Dikke vette Bass plaat en daarna gaan ze softere nummers draaien bijvoorbeeld ahaa zelfde als Frontliner op Rebirth.
En dan heb je gelukkig nog een grote groep mensen die het wél kan waarderen dat andere losgaan, zelf losgaan en komen voor de muziek :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jun 2012 22:48 

Tja, welkom op de hedendaagse (grote) feesten :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jun 2012 22:52 

Hardtraxx Veteran

Onthafloorx schreef:
Heb het zaterdag wel weer geconcludeerd..

Mensen die zomaar is voor een dagje gaan kijken en dus de hele dag stilstaan.
Mensen die zomaar is voor een dagje gaan kijken en andere aan lopen staren die wél losgaan.
Dj's die hun sets aanpassen, omdat ze weten dat er veel mensen komen die niet 'echte' liefhebbers zijn dus maar hitjesparades gaan draaien.
Steeds meer Dj's die beginnen met een keihard nummer en vervolgens gewoon softere nr's gaan draaien?
Psyko Punkz openden met Dikke vette Bass plaat en daarna gaan ze softere nummers draaien bijvoorbeeld ahaa zelfde als Frontliner op Rebirth.
En dan heb je gelukkig nog een grote groep mensen die het wél kan waarderen dat andere losgaan, zelf losgaan en komen voor de muziek :D

Ik ergerde me van te voren al kapot toen ik zag wie er uit mijn vrienden lijst op Facebook naar Intents zou gaan. Ik dacht WTF ga jij daar nou weer doen, het hele jaar zie ik je nooit in Oscars (plaatselijke discotheek) als daar Zatox/Headhunterz etc. komt en nu ga je wel in een keer naar een festival waar je waarschijnlijk 2 dj's en 10 nummers kent...
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2012 00:35 

Hardtraxx Veteran

Op Intents kun je dus een beetje zien wat voor nieuwe generatie er aan zit te komen ..... Veel hitjeskenners, en valt het buiten hun geplaveide hitjesstraatje is het kut.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2012 01:12 

Ik snap eerlijk gezegd nooit zo goed waarom mensen zich kunnen ergeren aan het gedrag van andere mensen op een feest. Als iedereen stil staat dan snap ik het wel, maar er zijn genoeg mensen die wel staan te springen als gekken. Dat is zeker naarmate er harder wordt gedraaid. Ik sta ook het liefst stil op nu-style, maar op hardere tracks ga ik wel los.

Ook kan ik het minder goed hebben dat sommigen die zichzelf als liefhebber beschouwen voor iedereen op een feest apart kunnen bepalen of het een echte liefhebber is of niet. Alsof je bij de ingang poortjes kan neerzetten en mensen kan gaan sorteren op liefhebber of dagjesmens. Misschien wil tante Betsie gewoon een keer stampen op Thera omdat ze de muziek van haar neef zo goed vond klinken en een enkele keer mee wilde gaan om het te beleven. Wat maakt het uit. Ze belemmeren de sfeer niet, je kan wel zelf je sfeer belemmeren.

Kortom: wil je beuken? Ga dan naar feesten die er geschikt voor zijn. Ga ik ook doen. Ik heb er een gehad en ik vond het geweldig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2012 07:43 

Hardtraxx Veteran

Nerazzurro93 schreef:
Ik snap eerlijk gezegd nooit zo goed waarom mensen zich kunnen ergeren aan het gedrag van andere mensen op een feest. Als iedereen stil staat dan snap ik het wel, maar er zijn genoeg mensen die wel staan te springen als gekken. Dat is zeker naarmate er harder wordt gedraaid.

Nee hoor, als er een hardere act ergens staat, vooral op een mainstage, gaat het gewoon veel minder los ;).
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2012 08:52 

Donateur

Onthafloorx schreef:
Dj's die hun sets aanpassen, omdat ze weten dat er veel mensen komen die niet 'echte' liefhebbers zijn dus maar hitjesparades gaan draaien.Steeds meer Dj's die beginnen met een keihard nummer en vervolgens gewoon softere nr's gaan draaien. Psyko Punkz openden met Dikke vette Bass plaat en daarna gaan ze softere nummers draaien bijvoorbeeld ahaa zelfde als Frontliner op Rebirth.

Dit vind ik nog het meest kwalijke. Dat er onder de nieuwe generatie veel defqon publiek rond loopt zal me worst zijn, voor mij des te meer reden om feestjes als Intents te mijden en meer naar WiSH of Loudness te gaan.

Dat DJ's hitjesparades en uitsluitend nieuwe nummers draaien blijft triest, net als enige vorm van opbouw negeren en als 3e track Psycho erop jagen, maar daar lijkt niet iedereen (inclusief bijvoorbeeld HHz) zo over te denken en dus leggen veel mensen zich er bij meer..
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2012 09:24 

Nerazzurro93 schreef:
Ik snap eerlijk gezegd nooit zo goed waarom mensen zich kunnen ergeren aan het gedrag van andere mensen op een feest.

Onthafloorx schreef:

Nerazzurro93 schreef:
Ze belemmeren de sfeer niet, je kan wel zelf je sfeer belemmeren.

Onthafloorx, stoor jij je eraan dan dat mensen naar jou lopen te staren? Dan moet je niet naar zulke feesten gaan, want er zullen altijd mensen zijn die staren. De laatste keer dat ik echt losging was geloof ik op Decibel 2008, en als je mij ziet losgaan dan ga je stuk van het lachen, kan mij niets interesseren, laat ze lekker staren, wijzen en lachen, zolang ik het naar mijn zin heb dan vind ik het prima. Je verpest het enkel voor jezelf zoals Nerazzurro93 zegt.

Je kunt je iedere keer weer meer gaan storen aan de zogenaamde "dagjesmensen" maar daar heb je enkel jezelf mee. Iedereen gaat naar een feest voor zijn eigen redenen, probeer gewoon iedereen in zijn waarde te laten en doe gewoon je eigen ding. En als je je er wel aan stoort, ga dan gewoon niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2012 09:28 

Hardtraxx Veteran

Fekete schreef:
De laatste keer dat ik echt losging was geloof ik op Decibel 2008, en als je mij ziet losgaan dan ga je stuk van het lachen, kan mij niets interesseren, laat ze lekker staren, wijzen en lachen, zolang ik het naar mijn zin heb dan vind ik het prima.

Waarom is het dan zo lang geleden, als je zegt dat het je niet interesseert dat andere kijken, wijzen en lachen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2012 10:16 

patrickjeb schreef:
Fekete schreef:
De laatste keer dat ik echt losging was geloof ik op Decibel 2008, en als je mij ziet losgaan dan ga je stuk van het lachen, kan mij niets interesseren, laat ze lekker staren, wijzen en lachen, zolang ik het naar mijn zin heb dan vind ik het prima.

Waarom is het dan zo lang geleden, als je zegt dat het je niet interesseert dat andere kijken, wijzen en lachen?

Ik had die vraag wel verwacht, en het antwoord is simpel, het was het laatste feest waar ik geweest ben. Nee, dat lieg ik, ik ben nog op Decibel vorig jaar geweest, met mijn vriendin, en we hebben de hele tijd op de main gestaan en wat biertjes gedronken zoals de rest van de "dagjesmensen". Als ik eerlijk ben, en mijn vriendin ziet me losgaan, dan dumpt ze me :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2012 10:18 

Hardtraxx Veteran

Sinds toen dus maar 1 ander feestje meegenomen, verklaart veel :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2012 10:21 

Het verklaart helemaal niks, voor die tijd ging ik naar veel meer feesten, en de reden dat ik na 2008 nergens meer ben geweest doet er hier niet toe.

En daar gaat het ook helemaal niet om, het ging erom dat er mensen zijn die zeuren dat anderen staren, ik zeg alleen, daar moet je je niks van aantrekken, je verpest het voor jezelf alleen op die manier.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2012 10:23 

Hardtraxxer

Het publiek is alleen een klein beetje veranderd sinds die tijd ;) En naar mijn mening niet in positieve zin.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2012 10:24 

Hardtraxx Veteran

Ik bedoelde niet dat het verklaard waarom je er zo over denkt :lol: Maargoed, zoals degene hierboven me zegt, het publiek is wel veranderd :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2012 10:25 

Artiest

Bij artistieke vrijheid hoort toch gewoon de optie voor artiesten om bootlegs en remixen te maken van nummers die buiten het genre vallen? De overgang van electro house naar Hardstyle is net zo groot/klein als de overgang van Hardstyle naar Hardcore. Dus zulke remixen zal het niet echt aan liggen lijkt me, een hardcore remix van een hardstyle plaat wordt als heel normaal gezien. Die bootlegs van popmuziek zijn gewoon zaken waarin een artiest creatieve vrijheid kwijt kan en die maakt dat PUUR voor zijn of haar plezier, geloof me, ik ken hoe dat gaat. Ze maken dat omdat ze het tof vinden klinken, niet om er geld mee binnen te halen. Ik zou dan niet van schande spreken, maar juist blij zijn dat artiesten zoiets doen. Hier wordt altijd gehamerd op creativiteit en artistieke vrijheid, bootlegs horen daar toch bij in mijn ogen.

Ik zou ook niet bang zijn voor de nieuwe garde fans, ik ben ook via HHZ en DBSTF in aanraking gekomen met deze muziekstijl en ik denk dat ik mezelf wel gewoon een echte Hardstyle liefhebber mag noemen. Ik denk ook dat de meeste mensen hier op het forum mij ook wel zo zien, anders zou ik het zelf niet maken natuurlijk haha >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2012 10:25 

Artiest

Dubbele post ftw
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2012 10:28 

Goed, ik moet eerlijk zeggen als ik nu nog los zou gaan dan zouden er wel wat meer mensen staren en wijzen maar dat betekent niet dat mij dat wat boeit. Ik kan gewoon niet goed bewegen maar ik heb daar altijd schijt aan gehad. Ik ga niet meer naar feesten omdat ik al gauw teveel uitgeef in totaal, en Decibel vorig jaar was puur om mijn vriendin het eens te laten proeven (voordat ze mij kende wist ze niet van het bestaan van Hardstyle af).

Maar goed ik snap het wel dat het tegenwoordig anders is dan een aantal jaren geleden, en dat is inderdaad jammer. Maar goed, verpest de sfeer voor jezelf niet ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2012 11:49 

Hardtraxx Veteran

Nou Fekete, iedereen hier zal het een worst wezen of hij / zij aangekeken wordt als diegene wel los gaat, en om die persoon heen niemand. Maar er zit toch echt een wezenlijk verschil in met 2 man uit je plaat gaan tijdens Frequencerz bij Intents, waar iedereen maar wat voor zich uit staart en je aankijkt alsof je een zombie bent, of dat je met de hele Loudness tent losgaat op een plaat als Psycho, waarbij het lijkt dat de tent zowat instort :).

Geloof me, daar zit echt veel verschil in hoor, en het is gewoon jammer dat het op de mainstages veel minder is geworden, met uitzondering van Qlimax 2011, waar de sfeer wel weer echt heerlijk was!
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2012 12:03 

Hardtraxx Veteran

urbandesigner schreef:
Nou Fekete, iedereen hier zal het een worst wezen of hij / zij aangekeken wordt als diegene wel los gaat, en om die persoon heen niemand. Maar er zit toch echt een wezenlijk verschil in met 2 man uit je plaat gaan tijdens Frequencerz bij Intents, waar iedereen maar wat voor zich uit staart en je aankijkt alsof je een zombie bent, of dat je met de hele Loudness tent losgaat op een plaat als Psycho, waarbij het lijkt dat de tent zowat instort :).

Geloof me, daar zit echt veel verschil in hoor, en het is gewoon jammer dat het op de mainstages veel minder is geworden, met uitzondering van Qlimax 2011, waar de sfeer wel weer echt heerlijk was!

Ik denk dat dat vooral komt omdat dat een 18+ is waar die mensen niet snel naartoe zullen gaan
Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 22  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen