Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 22  Volgende

Hardstyle moet toegankelijker worden
Ja, het is alleen maar mooi dat zoveel mogelijk mensen hardstyle luisteren 9%  9%  [ 25 ]
Ja, dat zorgt voor meer diversiteit in het genre 17%  17%  [ 46 ]
Ja, ik wil dat de zeepbel zo snel mogelijk knapt en alleen de liefhebbers overblijven. 9%  9%  [ 26 ]
Nee, het ontoegankelijke en harde is mijn smaak en maakt dit genre voor mij juist zo vet. 31%  31%  [ 87 ]
Nee, dat betekent het einde van het genre. 8%  8%  [ 22 ]
Nee, het wordt eens tijd dat ze inspelen op wat de scene wil in plaats van ons dingen door onze strot te duwen. 26%  26%  [ 72 ]
Totaal aantal stemmen : 278
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2011 22:06 

Hardtraxx Veteran

Borcheld11 schreef:

meeloper gespot!

deze persoon heeft waarschijnlijk een half jaar geleden,
alleen maar hiphop/house geluisterd.
kijk uit deze persoon kan onze scene kapot maken.

haha, nee geintje jij bent wel een Hardstyle lover he? :)

Ik een hardstyle lover?
Neejoh gek.

Ik trek mij alleen af op foto's van chicks op die feesten en daarna ga ik lekker mezelf volgooien met drugs. Ik maak niks mee van die muziek. Hardstyle zegt mij niets. Ik luister alleen naar Progressieve Rock uit de jaren '20 waar nog echte muziek werd gemaakt. Niet van die door ''computers'' gegenereerde pokkeherrie waarbij geen instrument aan te pas komt.
Skedoedelefloeps schreef:
Olijfboompje heeft iedereen zo z'n twijfels bij... persoonlijk denk ik dat het een Spion is van "House4evah.nl" die onze muziekstijl kapot wilt maken.

Zoiets kan je er ook van maken. Geef mij een hokje, maar dat hokje houdt niet lang stand, koekebakker!
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2011 22:11 

Hardtraxx Addict

Borcheld11 schreef:
Olijfboompje schreef:
Jongens, hardstyle is gewoon keigaaf, no matter what happens.
Wat mij betreft vertragen we het naar 100 bpm en voegen de Josti band toe, zelfs dan blijft het cool, vanwege de naam ''hardstyle''.

We weten zelluf :cool:

deze persoon heeft waarschijnlijk een half jaar geleden,
alleen maar hiphop/house geluisterd.
kijk uit deze persoon kan onze scene kapot maken.

Niet naar boompje gericht, maar ik vind dat citaat toch wel de dikke waarheid als ik soms is goed de mensen, die ernaar luisteren, een aantal vraagjes stel (zijn dan nog van die keisimpele ook...).
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2011 22:33 

Hardtraxx Elite

Ik vind de stand van de poll best schokkend al :O
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2011 22:34 

Hardtraxx Veteran

jambekkie schreef:

Why?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2011 22:44 

Artiest

ik ook, vind het wel grappig dat mensen "ontoegankelijk" meerekenen in hun smaak :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2011 22:50 

Hardtraxx Elite

urbandesigner schreef:
jambekkie schreef:

Why?

Ik had niet verwacht dat zoveel mensen de hardstyle toegankelijker willen maken en nog meer diversiteit willen.
De stemmen zijn erg verdeeld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2011 23:31 

Hardtraxx Veteran

Er staat niet dat iedereen dat wil, er staat wel dat 20 stemmers meer diversiteit willen..
Het overgrote deel heeft voor NEE gekozen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2012 09:11 

Excuses voor het omhoog kicken van dit topic, maar ik denk dat hier nog wel even over door gediscussieerd mag worden. En ja, ik weet ik ben nieuw hier, maar dat betekent niet dat ik niet het recht heb om te posten, toch? ;)

In ieder geval, korte introductie, ik lees hier al een jaar lang ongeveer mee, en heb altijd wel de neiging gehad om eens een reactie te plaatsen, echter heb ik dit nog nooit gedaan totnogtoe. Ik luister zelf al naar de hardere muziek sinds de jaren 90 en mijn eerste aanraking met Hardstyle was deze mix. Ik was spontaan verliefd op deze muziekstijl.

Ja, het is alleen maar mooi dat zoveel mogelijk mensen hardstyle luisteren
Hier ben ik het niet mee eens, dus heb er ook niet op gestemd. Hoe meer mensen Hardstyle luisteren en naar feesten gaan, hoe lastiger het voor mij is om aan een kaartje te komen :P Nee, op zich heb ik er geen problemen mee dat er meer en meer mensen naar Hardstyle luisteren. Uiteindelijk word een muziekgenre toch meer en meer bekend onder de mensen, en dus gaan zich er meer en meer mensen in verdiepen, of gaan het luisteren. Wat het grootste probleem voor mij is, en eigenlijk voor nog best veel anderen hier met mij denk ik, is het feit dat het veel te commerciëel en toegankelijk geworden is en dat ook nog veel erger gaat worden in de nabije toekomst.

Ja, dat zorgt voor meer diversiteit in het genre
Meer diversiteit is wat we allemaal wel willen denk ik, echter niet in deze context (Hardstyle moet toegankelijker worden). Dus ja, dit antwoord is van toepassing op iedereen wel denk ik, echter niet op de vraag "Moet Hardstyle toegankelijker worden?".

Ja, ik wil dat de zeepbel zo snel mogelijk knapt en alleen de liefhebbers overblijven.
Wie is er een liefhebber en wie niet? Iemand die al vanaf het begin Hardstyle luistert? Of iemand die die populaire house remix van Headhunterz heeft gehoord en nu ook "liefhebber" is? Leuk plaatje, dat "Let the bass kick", al helemaal als je het in een "Hardstyle jasje" giet. En dat weet Headhunterz ook wel, dat weet Headhunterz zelfs heel goed. Ook weet hij dat er daardoor meer en meer mensen zich gaan interesseren in Hardstyle. Als je gaat kijken naar de kern, de "echte liefhebbers" zullen we het maar even noemen, daar zijn er nog bar weinig van over. Dus mocht de zeepbel knappen en de "echte liefhebbers" blijven over, dan blijf je dus met een handjevol mensen zitten. Is dat dan wel goed?

Nee, het ontoegankelijke en harde is mijn smaak en maakt dit genre voor mij juist zo vet.
Dit was het antwoord voor mij, en velen met mij zo te zien. Tegenwoordig lijkt alles gewoon veel en veel te veel op elkaar, wat gewoon jammer is. Als ik nu een mix wil opnemen, met de Hardstyle van tegenwoordig, dan zal er weinig diversiteit in de mix te vinden zijn, en zal alles op elkaar lijken. Vroeger niet, toen kreeg ik nog altijd hele erg positieve reacties op mijn setjes. Maar dat kwam niet door mij, maar door de muziek, die was gewoon zoveel beter en diverser, waardoor je ook gewoon een heerlijk setje kon neerzetten. Dat kan tegenwoordig niet meer. Uiteraard wel als je de platen van toen neemt of erdoorheen gooit, echter krijg je daar nu alleen maar negatief commentaar op als je zoiets doet. Niet van iedereen overigens. Neemt niet weg dat ik de hedendaagse Hardstyle slecht vind of die "goeie ouwe tijd" terug wil. Life goes on, en zoals al vaker gezegd "music evolves". Daar hebben we ons maar bij neer te leggen helaas.

Nee, dat betekent het einde van het genre.
In deze context, ja! "Hardstyle moet toegankelijker worden", is de stelling. Als dat inderdaad het geval gaat zijn, dan blijven er straks alleen nog maar mensen over die de "echte Hardstyle" niet kennen. En dat zou jammer zijn. Maar ook daar valt niets aan te doen, de producers (en ook wat andere clubs) hebben het eigenlijk zelf in de hand.

Nee, het wordt eens tijd dat ze inspelen op wat de scene wil in plaats van ons dingen door onze strot te duwen.
Mensen kopen de kaartjes toch wel, vooral tegenwoordig. DefQon uitverkocht in hoeveel, 15 minuten? Die gasten van Q-Dance kunnen experimenteren wat ze willen. Ook volgend jaar zullen die kaarten zo weer weg zijn. Tegenwoordig gaat het overgrote deel toch niet meer voor de muziek, dat blijkt ook wel bij sommige parties die zijn uitverkocht alvorens de line-up bekend is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2012 12:29 

Ik ga waar de wind/mn zin me heen brengt. Kan de hardstyle van nu super appreciëren, mag wel niet commerciëler worden. Zeker geen radio/televisie muziek worden.
Maar mijn smaak begint uit te breiden, richting Electro/Dance & Drum and Bass.
Bij die genre's gaan ze ook niet boos zijn dat ik er niet serieus in verdiept ben en het toch graag luister. Zo vind ik het ook niet erg als mensen hardstyle gaan luisteren en er niets van kennen.
Vind het altijd grappig hoe mensen naar je opkijken als je zoveel te vertellen hebt/weet over hardstyle :D.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2012 14:21 

Hardtraxx Addict

Gangsterdwerg schreef:
Toegankelijker maken prima. Noem het dan geen hardstyle meer maar harddance ofzo. Ben het volledig met Lyst eens. Als je de muziek softer maakt laat je de oude garde in de steek. Zoals dat in 2006 is gebeurd zal het in 2012/2013 ook gaan gebeuren en worden wij in de steek gelaten.

Een late reactie op dit bericht, maar waarom liet "de muziek" de oude garde in de steek in 2006?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2012 14:50 

Aan het typen...

Omdat de nieuwe stijl een ander en groter publiek aantrok. Ander wil zeggen dat vrijwel niemand van de kern deze verandering kon waarderen en groter had tot gevolg, dat het nieuwe publiek in alle opzichten veel interessanter was.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2012 22:15 

Kraak... Piep...

Ik hoef niks meer met het hardstyle volk in ieder geval tegenwoordig.

Het ene dagjesmensen volk is zo ignorant dat ze niet uit te staan zijn
en alle betwetertjes en jankerts hier zijn zo ijdel daar kan ik ook geen halfuur mee in een ruimte zijn.

Ik hoor vanzelf wel wanneer er een goed nummer ergens is.

Ik hoop dat hardstyle ergens zo hard jump achterna gaat, en weer doodgaat zodat je alleen nog degene overhoud die het echt voor de muziek doen. Dan gaat de kwaliteit hopelijk ook weer omhoog.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mei 2012 18:12 

Hardtraxx Addict

D-Nemacyst schreef:
Ik hoef niks meer met het hardstyle volk in ieder geval tegenwoordig.

Het ene dagjesmensen volk is zo ignorant dat ze niet uit te staan zijn
en alle betwetertjes en jankerts hier zijn zo ijdel daar kan ik ook geen halfuur mee in een ruimte zijn.

Ik hoor vanzelf wel wanneer er een goed nummer ergens is.

Ik hoop dat hardstyle ergens zo hard jump achterna gaat, en weer doodgaat zodat je alleen nog degene overhoud die het echt voor de muziek doen. Dan gaat de kwaliteit hopelijk ook weer omhoog.

Jij gelooft ook in de Maya-kalender, einde van de wereld in 2012? En zit je op je kamertje alleen maar alles kut - enter te doen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mei 2012 19:10 

Hardtraxx Veteran

Ik denk dat het publiek grotendeels bepaald welke richting het in gaat. Er komen zachtere en commercielere dingen, maar daarbuiten zie je dat de harde en zelf wat industriele kant ook een opkomst heeft doorgemaakt.

Voor mij zelf is het dit laatste half jaar een stuk minder interessant geworden. Ik draai nu buiten hardstyle ook wat electro house, dat bevalt me goed. Ik ben positief over de platen die me weten te pakken, dus hardstyle blijft me nog altijd wel boeien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mei 2012 19:14 

Hardtraxx Veteran

jambekkie schreef:
Ook mijn respect voor jou! Dit topic hebben we nodig. :worship:

Weet ff niet waar ik uit moet kiezen.

Nee, het ontoegankelijke en harde is mijn smaak en maakt dit genre voor mij juist zo vet. Is waar!
Nee, dat betekent het einde van het genre. Dat zou heel goed kunnen
Nee, het wordt eens tijd dat ze inspelen op wat de scene wil in plaats van ons dingen door onze strot te duwen. Mee eens!

Zelfde probleem hier. Alle drie de 'nee' opties ben ik het mee eens. Heb uiteindelijk voor de bovenste 'nee' gekozen. :)

Ik begin steeds beter te begrijpen waarom mensen die 'vanaf het begin' hardstyle luisteren vaak neerkijken op hardstyle zoals het nu is. Dit is precies wat er op het moment ook aan het gebeuren is. Of in ieder geval wat ze proberen te laten gebeuren. Ik kijk na het lezen van dit topic (heb geen tijd/zin om het hele interview/seminar te lezen dus vertrouw hier op dat lyst het genuanceerd heeft geschreven) naar de toekomst van hardstyle.

Natuurlijk zal er altijd een rauwe kant van hardstyle blijven. Producers die nu al niet de grote menigte volgen in de stijl die gemaakt wordt, zullen dat waarschijnlijk niet gaan doen ook. Ik vind het jammer dat grote producers als de drie genoemden voor nog meer mainstream (zij zullen het open-minded noemen) kiezen. Ik snap ook niet helemaal waar de uitbreidingsdrang vanuit de artiesten vandaan komt. De grote feesten zijn al jaren binnen weken en soms zelfs uren uitverkocht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mei 2012 11:54 

Hardtraxx Addict

Ik snap de frustratie van sommigen wel. De echte liefhebbers van oldskool hardstyle komen tegenwoordig nog maar nauwelijks aan hun trekken.
Hardstyle is nu eenmaal veranderd en ook nu veranderd hardstyle gewoon door, maar in tegenstelling tot wat sommige mensen denken, is het genre niet "ziek".

Het is een proces wat in àlle genres aan de gang is. Trance, dance, hardcore, jump, al die genres hebben grote veranderingen doorgemaakt in de afgelopen jaren en zijn nog steeds aan het veranderen. Dat is een proces wat gewoon normaal is bij muziek, of je het nu leuk vindt of niet. Natuurlijk vindt niet iedereen dit leuk en er zullen ongetwijfeld mensen afhaken, maar dat is nu eenmaal zo. Je kunt ook niet voor eeuwig aan dezelfde sounds blijven hangen. Een restaurant kan ook niet voor eeuwig zijn gasten dezelfde menukaart blijven voorschotelen.

Ik verwacht zelf gewoon dat hardstyle zich blijft doorontwikkelen. Of dat ook positieve ontwikkelingen zijn, dat zullen we moeten afwachten. Daar valt nu nog niet zoveel over te zeggen denk ik. Ik stem daarom niet in de poll.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mei 2012 13:58 

Aan het typen...

D-Teq schreef:
is nu eenmaal .. gewoon .. in àlle genres aan de gang is .. gewoon normaal is bij muziek .. dat is nu eenmaal zo.

Lang leve de mensen die denken dat alles vanzelf gebeurt en het om die reden ook allemaal maar accepteren, want het is nu eenmaal zo toch! :thumbsup:

Overigens snap ik niet waarom muziek met een commercieel bedrijf als een restaurant vergeleken wordt, muziek draait niet om winst maken (hoewel de realiteit inderdaad heel anders is). Daarnaast als je de vergelijking wil maken, maak hem dan goed. Als restaurant wil je bestaande klanten niet verliezen, het is prima dat je een in de zoveel tijd de menukaart verandert, maar doe dat wel op basis van wat je huidige klanten willen. Een chique restaurant verandert de menu kaart ook niet naar patat en frikadellen, ookal zijn er veel meer mensen die dat lekker vinden.

Wat mensen niet begrijpen is dat wij als groep uiteindelijk bepalen welke kant de muziek op gaat. Alleen heeft de overgrote meerderheid de instelling als jij en lopen ze slaafs achter alle ontwikkelingen aan en is een groot deel van deze massa er ook totaal niet mee bezig, omdat ze eigenlijk helemaal niet zoveel geven om, noch weten van de muziek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mei 2012 14:14 

Hardtraxx Addict

Lyst schreef:
D-Teq schreef:
is nu eenmaal .. gewoon .. in àlle genres aan de gang is .. gewoon normaal is bij muziek .. dat is nu eenmaal zo.

Lang leve de mensen die denken dat alles vanzelf gebeurt en het om die reden ook allemaal maar accepteren, want het is nu eenmaal zo toch! :thumbsup:

Het gaat er niet om of je het accepteert of niet, de muziek veranderd toch wel. Ik zeg niet dat het geen bewuste keuze is van producers om anders te gaan produceren, maar het is wel iets wat normaal is en wat in ieder genre gebeurd. Dat dit niet bevordelijk is voor de oude garde is begrijpelijk, maar het is ook onvermijdelijk.

Op een gegeven moment is er geen ruimte meer voor de oude variant van een muziekgenre en dan houdt het gewoon op. Je kunt moeilijk feesten organiseren als er vrijwel geen animo meer voor is, daar zul je als organisatie alleen maar verlies op lijden. Hetzelfde geldt voor labels: wat brengt het op om platen uit te brengen die slechts enkele mensen nog willen hebben? Dan kun je het commercie noemen maar die organisaties leven van de winst die de feesten en tracks opbrengen. Dan kun je of ermee stoppen, of gewoon verder gaan met de nieuwe variant van de muziek.

Wat zou jij doen als je die keuze moest maken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mei 2012 14:16 

Hardtraxx Veteran

Is misschien wel zo, maar ik vind het opvallend dat Q-Dance geen ruimte ziet voor de hardere kant van hardstyle, juist nu de raw-kant in opkomst is. Het is gewoon zonde om dit buiten te gaan sluiten juist nu dit een nieuwe groep lijkt aan te trekken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mei 2012 14:22 

Hardtraxx Addict

chicken schreef:
Is misschien wel zo, maar ik vind het opvallend dat Q-Dance geen ruimte ziet voor de hardere kant van hardstyle, juist nu de raw-kant in opkomst is. Het is gewoon zonde om dit buiten te gaan sluiten juist nu dit een nieuwe groep lijkt aan te trekken.

Ik doelde vooral op de oldskool variant van hardstyle. Voor de rest denk ik niet dat je teveel in hokjes moet denken, aangezien de rest naar mijn mening vrij veel met elkaar overeen komt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mei 2012 14:30 

Hardtraxx Veteran

D-Teq schreef:
Lyst schreef:
D-Teq schreef:

veranderd toch wel... iets wat normaal is en wat in ieder genre gebeurd.... het is ook onvermijdelijk... gewoon

Just Sayin' :)

Even verder op wat je inhoudelijk zegt, mochten ze doorgaan op de oude tour, dat betekend niet dat gegarandeerd de 'nieuwe' mensen het niet leuk gaan vinden. Je merkt wel vaak dat de 'nieuwe' garde, soms ook zelf op zoek gaat naar oudere nummers en soms vinden ze dat ook leuk. Als je gaat veranderen, betekend niet automatisch dat, als je niet veranderd, dat de nieuwe het niet leuk vinden. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mei 2012 14:39 

Hardtraxx Addict

patrickjeb schreef:
Just Sayin' :)

Even verder op wat je inhoudelijk zegt, mochten ze doorgaan op de oude tour, dat betekend niet dat gegarandeerd de 'nieuwe' mensen het niet leuk gaan vinden. Je merkt wel vaak dat de 'nieuwe' garde, soms ook zelf op zoek gaat naar oudere nummers en soms vinden ze dat ook leuk. Als je gaat veranderen, betekend niet automatisch dat, als je niet veranderd, dat de nieuwe het niet leuk vinden. :)

Dat zeg ik ook niet. Ik zeg alleen dat die oude variant niet meer genoeg animo heeft om er hele feesten voor de organiseren, laat staan dat er nog een groot label is die er nog platen van uit wil brengen.

En vernieuwing is absoluut wel een automatisch proces. Het is dan wel een keuze die een producer op een gegeven moment maakt, maar iedere producer wil wel eens iets nieuws proberen. En als het aanslaat dan volgen er natuurlijk meer. Als dat gebeurt, dan wordt de oude "sound" op een gegeven moment vanzelf verdreven...

Ik denk niet dat de producer die als eerste met die vernieuwing op de proppen komt denkt van: dit wordt de nieuwe hardstyle en de huidige sound moet verdreven worden. Hij wil slechts iets nieuws proberen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mei 2012 14:56 

Aan het typen...

Natuurlijk verandert muziek, sterker nog iedere plaat is weer anders (ookal lijkt het tegenwoordig allemaal op elkaar). Het gaat er ook niet om dat muziek verandert, daar is volgens mij ook geen enkele liefhebber tegen, in de mainstream haken zelfs meer en meer mensen af juist omdat het te weinig vernieuwend en teveel van hetzelfde is. Het gaat erom hoe de muziek verandert en die verandert niet vanuit de kern van de scene (de liefhebbers), maar vanuit een handjevol mensen die altijd maar uit is op meer, groter en bekender en het ergste is nog, ze doen het ten koste van de muziek. Linda zegt dat ze de muziek wil veranderen (=toegankelijker maken) om groter te worden. Dus de muziek op dat moment is slechts een middel om zo groot mogelijk te worden. Bovendien is het kiezen voor de makkelijke weg, want een kenmerk van de kern van de scene is dat ze veeleisender zijn, dan een gemiddelde nieuwe luisteraar. Jij luistert al kritischer naar muziek, dan bijvoorbeeld je buurjongen die net komt kijken. En drie keer raden welke omgeving de muziek het meest ten goede komt, daar waar men veeleisend is of daar waar iedereen altijd alles maar goed vindt?

Het gaat er ook niet om wat producers produceren, het gaat erom dat producers als ze een richting opgaan, waar de bestaande kern niet achterstaat, geen afstand nemen van het genre hardstyle. (Iets waar Showtek wel de ballen voor had) Ze proppen alles onder het motto het diverser maken van de scene, tevens het meest gebruikte woord in het interview met Linda. Daardoor ontstaat alleen maar onrust en ontevredenheid in de scene, zie bijvoorbeeld GHF, iedereen weet hoe slecht de twee generaties met elkaar op konden schieten. Dat was het resultaat van een verandering in hardstyle, waar de kern niet achterstond, maar waarmee een groot nieuw publiek werd aangetrokken. Ik zie zoiets niet als verandering/evolutie, maar gewoon iets compleet anders in het leven roepen en om commerciële redenen de term hardstyle blijven gebruiken. Maar schijnbaar maakt Q-dance en de grote artiesten dit niet zoveel uit, want, althans zo krijg ik steeds meer het gevoel, die geven alleen maar om hoe populair, groot en internationaal ze wel niet zijn/kunnen worden. En de mensen die wel geven om de scene, worden maar simpelweg weggezet als haters. Als mensen die niet openstaan voor vernieuwing (wat onzin is) en in de tijd zijn stil blijven staan. Mensen die, ik citeer, erg narrowminded en ontzettend moeilijk zijn.

Het tweede deel van je verhaal is het gevolg van, en dus niet de oorzaak van het veranderen van de muziek. Hardstyle loopt op dit moment als een tierelier, feesten zijn binnen no time uitverkocht, maar toch wil Linda de muziek toegankelijker maken. En dat heeft een hele simpele reden, toegankelijker betekent simpelweg nog meer publiek, dus nog meer omzet, nog meer bekendheid en dus nog groter. En omdat sommige organisaties/artiesten hier nogal gevoelig voor zijn, daalt het aanbod voor de bestaande generatie aanzienlijk, waardoor de meeste mensen afhaken en de mensen die overblijven amper nog een doelgroep zijn waarmee je quitte kunt draaien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mei 2012 15:50 

Hardtraxx Addict

Ik betwijfel of Q-Dance het enkel en alleen voor het geld doet. Immers, als ze dat wilden, hadden ze wel in een ander genre gezeten. In dance of house gaat veel meer geld om dan in hardstyle. Ze moeten dus ook wel een soort liefde ergens hebben voor hardstyle. Maar omdat ze ook winst moeten maken moeten ze wel mee met die veranderingen.

Dat ze het ten koste doen van de muziek dat is natuurlijk jouw mening. Ik vind de muziek er nu niet op achteruit gaan namelijk. Maar ja, ik kan me voorstellen als je een echte liefhebber bent van de oudere vorm van de muziek, dat je dan niet te spreken bent over de huidige situatie. De muziek zou ook best wel eens op een punt kunnen komen dat ik ook afhaak. Dan ga ik gewoon op zoek naar een ander genre. Alles houdt een keer op.

Kritisch luisteren naar muziek is naar mijn mening niet iets wat iedereen hoeft te doen. Als je daar geen behoefte aan hebt waarom zou je dat dan moeten doen? Laat staan dat iedereen dat kan.

Overigens zie ik de oude garde niet als haters, maar wel de mensen die bijna iedere mainstream track helemaal afbranden puur omdat het mainstream is. En mensen die simpelweg die nieuwe mainstream tracks neerzetten als "gewoon een nieuw melodietje". Dan zou je een nieuwe oldskool track bijvoorbeeld ook gewoon kunnen afdoen als "gewoon weer een nieuwe reverse bass met wat screeches er onder". Terwijl jij toch zou moeten weten als insider dat een mainstream track ook niet alleen maar simpel een melodie met kicks is, maar dat er veel meer bij komt kijken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mei 2012 18:01 

Hardtraxx Elite

Waar ik voornamelijk moeite mee heb, is dat het alsmaar softer moet worden, maar toch de naam "hardstyle" krijgt, wat verkeerde impressies van de muziek geeft.

Ik vergelijk het hiermee:
Als kaas "overjarig" is, betekent dit dat deze kaas minstens 18 maanden heeft liggen rijpen.
Stel nou dat over 2 jaar "overjarig" inhoudt dat de kaas 6 maanden heeft liggen rijpen, dan is de smaak een stuk minder zout, terwijl het dezelfde naam heeft.

Tot zover deze prachtige vergelijking. :P
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 22  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen