Excuses voor het omhoog kicken van dit topic, maar ik denk dat hier nog wel even over door gediscussieerd mag worden. En ja, ik weet ik ben nieuw hier, maar dat betekent niet dat ik niet het recht heb om te posten, toch?
In ieder geval, korte introductie, ik lees hier al een jaar lang ongeveer mee, en heb altijd wel de neiging gehad om eens een reactie te plaatsen, echter heb ik dit nog nooit gedaan totnogtoe. Ik luister zelf al naar de hardere muziek sinds de jaren 90 en mijn eerste aanraking met Hardstyle was
deze mix. Ik was spontaan verliefd op deze muziekstijl.
Ja, het is alleen maar mooi dat zoveel mogelijk mensen hardstyle luisterenHier ben ik het niet mee eens, dus heb er ook niet op gestemd. Hoe meer mensen Hardstyle luisteren en naar feesten gaan, hoe lastiger het voor mij is om aan een kaartje te komen
Nee, op zich heb ik er geen problemen mee dat er meer en meer mensen naar Hardstyle luisteren. Uiteindelijk word een muziekgenre toch meer en meer bekend onder de mensen, en dus gaan zich er meer en meer mensen in verdiepen, of gaan het luisteren. Wat het grootste probleem voor mij is, en eigenlijk voor nog best veel anderen hier met mij denk ik, is het feit dat het veel te commerciëel en toegankelijk geworden is en dat ook nog veel erger gaat worden in de nabije toekomst.
Ja, dat zorgt voor meer diversiteit in het genreMeer diversiteit is wat we allemaal wel willen denk ik, echter niet in deze context (Hardstyle moet toegankelijker worden). Dus ja, dit antwoord is van toepassing op iedereen wel denk ik, echter niet op de vraag "Moet Hardstyle toegankelijker worden?".
Ja, ik wil dat de zeepbel zo snel mogelijk knapt en alleen de liefhebbers overblijven.Wie is er een liefhebber en wie niet? Iemand die al vanaf het begin Hardstyle luistert? Of iemand die die populaire house remix van Headhunterz heeft gehoord en nu ook "liefhebber" is? Leuk plaatje, dat "Let the bass kick", al helemaal als je het in een "Hardstyle jasje" giet. En dat weet Headhunterz ook wel, dat weet Headhunterz zelfs heel goed. Ook weet hij dat er daardoor meer en meer mensen zich gaan interesseren in Hardstyle. Als je gaat kijken naar de kern, de "echte liefhebbers" zullen we het maar even noemen, daar zijn er nog bar weinig van over. Dus mocht de zeepbel knappen en de "echte liefhebbers" blijven over, dan blijf je dus met een handjevol mensen zitten. Is dat dan wel goed?
Nee, het ontoegankelijke en harde is mijn smaak en maakt dit genre voor mij juist zo vet.Dit was het antwoord voor mij, en velen met mij zo te zien. Tegenwoordig lijkt alles gewoon veel en veel te veel op elkaar, wat gewoon jammer is. Als ik nu een mix wil opnemen, met de Hardstyle van tegenwoordig, dan zal er weinig diversiteit in de mix te vinden zijn, en zal alles op elkaar lijken. Vroeger niet, toen kreeg ik nog altijd hele erg positieve reacties op mijn setjes. Maar dat kwam niet door mij, maar door de muziek, die was gewoon zoveel beter en diverser, waardoor je ook gewoon een heerlijk setje kon neerzetten. Dat kan tegenwoordig niet meer. Uiteraard wel als je de platen van toen neemt of erdoorheen gooit, echter krijg je daar nu alleen maar negatief commentaar op als je zoiets doet. Niet van iedereen overigens. Neemt niet weg dat ik de hedendaagse Hardstyle slecht vind of die "goeie ouwe tijd" terug wil. Life goes on, en zoals al vaker gezegd "music evolves". Daar hebben we ons maar bij neer te leggen helaas.
Nee, dat betekent het einde van het genre.In deze context, ja! "Hardstyle moet toegankelijker worden", is de stelling. Als dat inderdaad het geval gaat zijn, dan blijven er straks alleen nog maar mensen over die de "echte Hardstyle" niet kennen. En dat zou jammer zijn. Maar ook daar valt niets aan te doen, de producers (en ook wat andere clubs) hebben het eigenlijk zelf in de hand.
Nee, het wordt eens tijd dat ze inspelen op wat de scene wil in plaats van ons dingen door onze strot te duwen.Mensen kopen de kaartjes toch wel, vooral tegenwoordig. DefQon uitverkocht in hoeveel, 15 minuten? Die gasten van Q-Dance kunnen experimenteren wat ze willen. Ook volgend jaar zullen die kaarten zo weer weg zijn. Tegenwoordig gaat het overgrote deel toch niet meer voor de muziek, dat blijkt ook wel bij sommige parties die zijn uitverkocht alvorens de line-up bekend is.