Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 22  Volgende

Hardstyle moet toegankelijker worden
Ja, het is alleen maar mooi dat zoveel mogelijk mensen hardstyle luisteren 9%  9%  [ 25 ]
Ja, dat zorgt voor meer diversiteit in het genre 17%  17%  [ 46 ]
Ja, ik wil dat de zeepbel zo snel mogelijk knapt en alleen de liefhebbers overblijven. 9%  9%  [ 26 ]
Nee, het ontoegankelijke en harde is mijn smaak en maakt dit genre voor mij juist zo vet. 31%  31%  [ 87 ]
Nee, dat betekent het einde van het genre. 8%  8%  [ 22 ]
Nee, het wordt eens tijd dat ze inspelen op wat de scene wil in plaats van ons dingen door onze strot te duwen. 26%  26%  [ 72 ]
Totaal aantal stemmen : 278
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2012 23:03 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
Ik zie brede smaak gewoon als 2 losse dingen: smaak en breedte. De een heeft een bredere smaak dan de ander en zo kan in mijn ogen ook iemand een meer ontwikkelde smaak hebben dan een ander. Het is niet zo zwart wit dat je wel of geen smaak hebt. Maar goed, smaken zijn inhoudelijk sowieso lastig te vergelijken. Ik blijf erbij dat iemand die altijd alles goed vind, omdat het hem eigenlijk allemaal niet zo interesseert niet een brede smaak heeft, maar gewoon een gebrek aan passie/interesse.

Duidelijker, maar ook zeker wat genuanceerder! :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2012 23:52 

Hardtraxxer

M'n moeder vroeg laatst wat voor muziek het was toen ik wat hedendaagse euforische hardstyle aan had staan. "Hardstyle? Maar dit is toch helemaal niet hard?"
Daar gaat het dus heen. Maar ik vind het niet erg. Elk genre dat groot wordt krijgt meer diversiteit en vanzelf subgenres. Als de mainstream je niet aanspreekt luister je lekker naar iets wat meer underground is.
Ook vind ik de vergelijking die getrokken wordt met de jumpstyle destijds erg krom. De jumpstyle was bij lange na niet zover gekomen als de hardstyle nu.
Het is ook geen hype in ons land, het wordt tegenwoordig juist meer serieus genomen in de gehele dance scene.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2012 10:29 

Hardtraxx Elite

Jump was een gimmick... Iets waar allerlei kansloze figuren in de Nederlandse muziek lekker op mee konden liften, wat uiteindelijk tot de ondergang heeft geleid... Jump is nooit echt serieus genomen binnen de dance scene, maar is eigenlijk alleen maar een tijdje populair geweest wegens zn 'kinderlijke' sound. Bij Hardstyle zie ik dit niet zo snel gebeuren... Denk zelf eerder zoals Johnny al zegt dat Hardstyle serieuzer genomen wordt binnen de dance scene, doordat de sound toegankelijker is geworden. Het is niet langer 'die grafherrie op 145/150BPM' (zoals de meeste Hardstyle een paar jaar geleden zagen ;) ).

Opzich vind ik dat niet eens zo'n slechte ontwikkeling. Hardstyle is wellicht niet meer het genre dat het een aantal jaar geleden was, maar daarvoor is wel een hele energieke sound in de plaats gekomen. Zolang labels als Theracords en Spoontech etc. lekker hun ding blijven doen, zie ik verder geen reden tot paniek!
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2012 10:55 

Aan het typen...

TakkU schreef:
Jump is nooit echt serieus genomen binnen de dance scene

Hardstyle ook niet: "The other people of other scenes always look down on us. They say ow you're hardstyle, what's that, very laughy about it."
Citaat:
, maar is eigenlijk alleen maar een tijdje populair geweest wegens zn 'kinderlijke' sound. Bij Hardstyle zie ik dit niet zo snel gebeuren...

Hardstyle is al een heel stuk kinderachtiger geworden. Ik vind lyrics als "Fuck you disrespect", "let the house shake like a motherfucking earthquake" en "like a machinegun ra ta ta, go tell it to ya mama" nu niet echt wat je zegt een volwassen karakter hebben. En zo kan ik nog wel pagina's doorgaan. Bovendien is de gemiddelde leeftijd van de scene flink gedaald sinds 2006 en is eigenlijk alleen nog maar verder aan het dalen.

Citaat:
Denk zelf eerder zoals Johnny al zegt dat Hardstyle serieuzer genomen wordt binnen de dance scene, doordat de sound toegankelijker is geworden. Het is niet langer 'die grafherrie op 145/150BPM' (zoals de meeste Hardstyle een paar jaar geleden zagen ;) ).

Serieus door de meest commerciële en gehypte artiesten als Skrillex ja. Verder dan dat zie ik geen verandering.

Citaat:
Opzich vind ik dat niet eens zo'n slechte ontwikkeling. Hardstyle is wellicht niet meer het genre dat het een aantal jaar geleden was, maar daarvoor is wel een hele energieke sound in de plaats gekomen. Zolang labels als Theracords en Spoontech etc. lekker hun ding blijven doen, zie ik verder geen reden tot paniek!

Ja heerlijk, elke 3 weken een Theracords release en ook die zijn lang niet allemaal even geweldig. En gemiddeld 1x in de maand een Spoontech release, waar hetzelfde voor geldt. Ik kan je vertellen dat je met een dergelijk beperkt aanbod de interesse in hardstyle van die mensen al gauw kwijt bent. En energiek, kom op laat me niet lachen, early hardstyle is energieker dan de huidige hardstyle met reverse basslines en percussie die voor een enorme drive en energie zorgen. Zelfs op 143 bpm is het nog energieker dan de huidige hardstyle op 153. Energie en drive is de belangrijkste reden waarom ik hardstyle ben gaan luisteren en die is echt ver te zoeken in die dong kicks met kilometer lange tails. Neem Titan - Nightmare, vergelijk de midintro met de climax, of van mij part met een andere plaat en denk dan nog eens na over wat je zegt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2012 11:10 

Hardtraxx Elite

Dat de lyrics niet altijd even volwassen zijn dat klopt. Maar een track is toch wel meer dan vocals? De sounds etc, de manier waarop een track wordt opgebouwd is toch echt wel een stuk 'volwassener' dan wat Jump destijds had. Daar was over het algemeen de gehele sound gewoon kinderlijk.

Wat die energieke sound betreft, dat is denk ik ook wel voor een groot deel afhankelijk van iemands smaak. Ik heb vroeger veel naar de early sound geluisterd, maar vind over het algemeen toch het nieuwere stijltje vetter om op los te gaan tijdens feesten etc dan early. In de meeste nieuwe platen zit naar mijn idee drive en energie genoeg! Betekend niet dat ik early niet kan waarderen, maar ik ga over het algemeen harder los op nieuwere platen dan early op feesten.

Als je kijkt naar festivals als EDC in Amerika, wat een van de grootste evenementen in de VS is, dan is het best apart dat Q-Dance daar nu een HS area kan vullen.. Geeft toch wel aan dat Hardstyle steeds serieuzer genomen wordt en gerespecteerd wordt. Een paar jaar geleden waren dit soort dingen nog ondenkbaar! Dingen als Podcasts die hoog in de lijsten komen te staan, steeds meer support van oa House artiesten etc is naar mijn idee toch wel een teken dat er meer respect voor de Hardstyle scene is. Paar jaar geleden was het nog een en al gezeik van mensen uit andere genre, nu begint dat echt wel te veranderen.Vind het alleen maar apart dat dit gelijk als een grote bedreiging voor Hardstyle wordt gezien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2012 11:17 

Hoezo is dat vreemd dan? Van house naar (early) hardstyle is een reuzestap.
Dat house liefhebbers lose your mind en dergelijke leuk vinden is alleen maar een voorbeeld van hoe toegankelijk de muziek is tegenwoordig.
Toegankelijk worden = nog meer kinderkicks melodietjes en dergelijke.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2012 11:47 

Aan het typen...

TakkU schreef:
Dat de lyrics niet altijd even volwassen zijn dat klopt. Maar een track is toch wel meer dan vocals? De sounds etc, de manier waarop een track wordt opgebouwd is toch echt wel een stuk 'volwassener' dan wat Jump destijds had. Daar was over het algemeen de gehele sound gewoon kinderlijk.

Het feit dat de gemiddelde leeftijd binnen de hardstyle scene gedaald is en blijft dalen, geeft aan dat de muziek steeds meer toegankelijk is voor lagere leeftijden en de gehele sound dus ook steeds kinderachtiger wordt. Bovendien is een kinderachtige sound echt niet het enige recipy for disaster. Er zijn genoeg andere gehypte genres geweest zonder een kinderachtige sound als jumpstyle.

Citaat:
Wat die energieke sound betreft, dat is denk ik ook wel voor een groot deel afhankelijk van iemands smaak. Ik heb vroeger veel naar de early sound geluisterd, maar vind over het algemeen toch het nieuwere stijltje vetter om op los te gaan tijdens feesten etc dan early. In de meeste nieuwe platen zit naar mijn idee drive en energie genoeg! Betekend niet dat ik early niet kan waarderen, maar ik ga over het algemeen harder los op nieuwere platen dan early op feesten.

Volgens mij heeft hoe hard jij los gaat op een plaat vrij weinig met drive en energie te maken, maar meer met hoe goed jij een plaat vind. Je kunt moeilijk ontkennen dat er meer energie in de midintro van Nightmare zit dan in de climax lijkt me.

Citaat:
Als je kijkt naar festivals als EDC in Amerika, wat een van de grootste evenementen in de VS is, dan is het best apart dat Q-Dance daar nu een HS area kan vullen.. Geeft toch wel aan dat Hardstyle steeds serieuzer genomen wordt en gerespecteerd wordt. Een paar jaar geleden waren dit soort dingen nog ondenkbaar! Dingen als Podcasts die hoog in de lijsten komen te staan, steeds meer support van oa House artiesten etc is naar mijn idee toch wel een teken dat er meer respect voor de Hardstyle scene is. Paar jaar geleden was het nog een en al gezeik van mensen uit andere genre, nu begint dat echt wel te veranderen.Vind het alleen maar apart dat dit gelijk als een grote bedreiging voor Hardstyle wordt gezien.

Serieuzer en gerespecteerd of commerciëler en gehyped. Het feit dat we in Amerika staan is te danken aan het toegankelijker maken van de stijl, niet door het kwalitatief sterker worden. Of de muziek kwalitatief beter is nu is een andere discussie, maar ookal is de muziek kwalitatief beter geworden, dat is het in andere genres dan net zo goed. Dus ik denk niet dat hardstyle qua kwaliteit een inhaalslag heeft gemaakt t.o.v. de andere genres. De enige inhaalslag die het heeft gemaakt is qua toegankelijkheid. En dat is hardstyle zijn hele probleem, wij gaan onze muziek aanpassen aan verwachtingen van mensen die tot op dat moment helemaal niets met hardstyle hebben. Als wij hardstyle internationaal willen maken, maar het lukt niet, dan maken we de stijl weer wat toegankelijker zodat het wel lukt. Op zo'n moment is de muziek gewoon ondergeschikt aan de drang om alsmaar groter te worden. En dan is het leuk dat je serieus genomen wordt door een of andere grote commerciële house DJ, maar de eigen kern neemt ze over het algemeen steeds minder serieus en heeft steeds minder respect voor dergelijke manoeuvres.
Het is eigenlijk precies hetzelfde als meeloopgedrag, je past jezelf aan zodat je bij de groep mag horen. Hardstyle past zichzelf aan, zodat de andere scenes hardstyle meer serieus nemen. Maar ondertussen weet degene die meeloopt maar al te goed dat hij niet gewoon helemaal zichzelf is en neemt hij zijn eigen mening/normen/waarden steeds minder serieus om maar bij de groep te mogen horen. Maar goed als jij overal bij wil horen prima, ik heb liever dat iemand zichzelf is en daar ook voor staat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2012 15:58 

Artiest

Maar wat is daar het probleem van? Denk je niet te zeer in hokjes? Is er niks tussen Hardstyle en de commerciele House zoals wij die vandaag kennen?

Zolang artiesten/publiek zich kan blijven matchen met de hardstyle zoals wij die nu of enkele jaren geleden kennen blijven er altijd artiesten en een markt. Dat wilt niet zeggen dat er geen ruimte is voor wat "anders"
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2012 15:59 

Nego schreef:
Maar wat is daar het probleem van? Denk je niet te zeer in hokjes? Is er niks tussen Hardstyle en de commerciele House zoals wij die vandaag kennen?

Zolang artiesten/publiek zich kan blijven matchen met de hardstyle zoals wij die nu of enkele jaren geleden kennen blijven er altijd artiesten en een markt. Dat wilt niet zeggen dat er geen ruimte is voor wat "anders"

Niet ontopic maar, gaat er nog iets met heatzone gebeuren? Luisterde toevallig van de week nog die iets met darkness plaaT(naam kwijt)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2012 16:16 

Aan het typen...

Nego schreef:

Het is me niet echt duidelijk wat je probeert te zeggen sorry.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2012 16:23 

Artiest

Ja doet in je comment suggereren dat er helemaal geen ruimte is voor hetgeen wat ze aan het doen zijn. Dat ze bij het oude moeten blijven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2012 16:24 

Artiest

kaboem schreef:
Niet ontopic maar, gaat er nog iets met heatzone gebeuren? Luisterde toevallig van de week nog die iets met darkness plaaT(naam kwijt)

Geen idee :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2012 16:27 

Nego schreef:
kaboem schreef:

Geen idee :)

Ga die ding regelen met je buitenlandse mattie dan, jullie hebben toch geen ruzie of dergelijke? :P.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2012 16:33 

Aan het typen...

Het lukt me niet om dat uit mijn eigen post te halen. :P
Het ging over respect en serieus genomen worden. Over dat ons genre een soort van meeloper is die zijn eigen aanpast aan de verwachtingen van anderen. In plaats van van zichzelf uitgaan door gewoon te staan voor je muziek en schijt te hebben aan andere scenes die op je neer kijken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2012 18:08 

Hardtraxx Addict

Ja dat het de verkeerde kant op gaat is wel duidelijk. 9 van de 10 tracks in het nieuwe tracks topic zijn gewoon slecht en lijken al 2 x eerder gemaakt. De grote massa lijkt dit echter totaal geen probleem te vinden dus een stop op die zooi zal ook niet komen. Achja zolang ik nog een paar leuke feestjes per jaar kan pakken vind ik het wel best. Denk dat ik er over een jaartje toch wel klaar mee ben met die feestjes en de hardstyle. Voor nu heb ik nog de raw line up van Dreamfields om naar uit te kijken. :drool: Verder zien we het wel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2012 19:19 

Hardtraxx Crew

Tjsa.. hardstyle gaat tegenwoordig heel de wereld over. Daar ontdekt iedereen deze genre pas, waardoor voor hun alles super is. Als je de social-media een beetje in de gaten houdt, merk je dat de grote artiesten bijna nooit commentaar krijgen en alleen maar lovende tweets krijgen. Hierdoor zal er de komende tijd ook echt niks veranderen. In Nederland zijn we gelukkig een stuk kritischer (tuurlijk hebben we hier ook een grote groep zoals de buitenlanders), maar we zijn gewoon een klein onderdeel van het geheel geworden. Dat is helaas het probleem.

Ook grappig om te zien hoe kinderachtig het eigelijk geworden is. Overal zie je tekeningen waar artiesten in getagged worden die ik nog niet eens durfde te maken voor de kleuterjuf op de basisschool. Als je ook ziet wat voor leeftijden (14-18??) er in de laatste Hard With Style episode zitten..... Ik kan me uit m'n jeugd herrineren dat K3 ooit begonnen is als serieuze groep, maar merkte dat hun muziek voornamelijk door kleine kinderen werd gewaardeerd en waardoor ze als artiesten voor kinderen verder zijn gegaan. Misschien een ideetje voor HHZ? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2012 19:22 

Hardtraxx Veteran

wootum schreef:
Tjsa.. hardstyle gaat tegenwoordig heel de wereld over. Daar ontdekt iedereen deze genre pas, waardoor voor hun alles super is. Als je de social-media een beetje in de gaten houdt, merk je dat de grote artiesten bijna nooit commentaar krijgen en alleen maar lovende tweets krijgen. Hierdoor zal er de komende tijd ook echt niks veranderen. In Nederland zijn we gelukkig een stuk kritischer (tuurlijk hebben we hier ook een grote groep zoals de buitenlanders), maar we zijn gewoon een klein onderdeel van het geheel geworden. Dat is helaas het probleem.

Ook grappig om te zien hoe kinderachtig het eigelijk geworden is. Overal zie je tekeningen waar artiesten in getagged worden die ik nog niet eens durfde te maken voor de kleuterjuf op de basisschool. Als je ook ziet wat voor leeftijden (14-18??) er in de laatste Hard With Style episode zitten..... Ik kan me uit m'n jeugd herrineren dat K3 ooit begonnen is als serieuze groep, maar merkte dat hun muziek voornamelijk door kleine kinderen werd gewaardeerd en waardoor ze als artiesten voor kinderen verder zijn gegaan. Misschien een ideetje voor HHZ? :P

Wat is deze?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2012 19:24 

Hardtraxx Crew

Dit :P Nazi
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2012 19:28 

Hardtraxx Veteran

wootum schreef:
Dit :P Nazi

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2012 20:24 

Hardtraxx Addict

Lyst schreef:
De enige inhaalslag die het heeft gemaakt is qua toegankelijkheid. En dat is hardstyle zijn hele probleem, wij gaan onze muziek aanpassen aan verwachtingen van mensen die tot op dat moment helemaal niets met hardstyle hebben. Als wij hardstyle internationaal willen maken, maar het lukt niet, dan maken we de stijl weer wat toegankelijker zodat het wel lukt. Op zo'n moment is de muziek gewoon ondergeschikt aan de drang om alsmaar groter te worden. En dan is het leuk dat je serieus genomen wordt door een of andere grote commerciële house DJ, maar de eigen kern neemt ze over het algemeen steeds minder serieus en heeft steeds minder respect voor dergelijke manoeuvres.

Dat is nou precies hoe ik mij nu voel, ik ben er vrijwel zeker van dat er één of meerdere conflicten zal ontstaan tussen de DJ's (zien we nu al) en producers, en dan nog te bedenken dat dit vroeger een doodzonde was... Of de (voormalig) "echte addicts" en de gewone massa die toch maar hapt wat ze voorgeschoteld wordt.

Ohja, dit klinkt misschien een beetje gek maar... Mocht het ooit zo ver komen dat ze onze muziek, maakt niet uit of het de 'mainstream' of 'rauwe kant' is (als het tenminste nog kan beschouwd worden als Hardstyle...) op de gewone radio draaien en niet zo van 1 uurtje per week, maar zo gewoon tussendoor gedurende de dag op Q-music, 538, Studio Brussel, of MNM etc... dan ga ik protesteren voor hun #$%studio, dat ze maar ophouden met onze 'scene' te verpesten, daar steek ik dan geheid een stokkie voor ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2012 20:32 

Hardtraxx Veteran

Verwacht maar niet dat jij of het kleine groepje liefhebbers daar ook maar iets aan zou kunnen veranderen als zo iets zou gebeuren
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2012 20:55 

Hardtraxx Addict

tommetjeuh schreef:
Verwacht maar niet dat jij of het kleine groepje liefhebbers daar ook maar iets aan zou kunnen veranderen als zo iets zou gebeuren

Phah, quitters never win :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2012 09:16 

Donateur

Op z'n laatst in 2013 gaat hardstyle de commerciële radio en TV op en gaan ook de basisschoolkids vrolijk een dansje wagen. Dat kan toch haast niet anders gezien alle ontwikkelingen nu. Ik denk niet dat het genre echt kapot gaat, daarvoor is de aanhang te groot. Maar ik denk wel dat het iets minder toegankelijk gaat worden dan dat het nu is. Om te beginnen dat al die bootlegs en remixen eens kappen.

Ik mis de tijden dat over het onderstaande enorme schande werd gesproken :(

Toen wist nog niemand dat er een tijd zou komen dat grote artiesten per maand 10 van dit soort nummers uit gingen brengen >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2012 10:20 

Hardtraxx Elite

dawasiknie schreef:
Op z'n laatst in 2013 gaat hardstyle de commerciële radio en TV op en gaan ook de basisschoolkids vrolijk een dansje wagen. Maar ik denk wel dat het iets minder toegankelijk gaat worden dan dat het nu is.

Als het op radio en tv komt wordt het toch juist meer toegankelijk? De drempel wordt verlaagd doordat mensen dan niet eens meer hoeven te zoeken naar de muziek.

dawasiknie schreef:
Ik mis de tijden dat over het onderstaande enorme schande werd gesproken :(

Denk dat er alleen op fora echt van schande werd gesproken. Kan me het nummer nog wel herinneren, de zaal ging goed los in ieder geval.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2012 10:41 

Aan het typen...

Op Qlimax ja, toen ik op de main van Defqon stond in 2009 ging iedereen ook het hardste los op platen als I'm a rainbow too. Niet dat dat een slechte plaat is, maar het publiek daar is gewoon veel meer top40/pop dan hardstyle.
Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 22  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen