TakkU schreef:
Dat de lyrics niet altijd even volwassen zijn dat klopt. Maar een track is toch wel meer dan vocals? De sounds etc, de manier waarop een track wordt opgebouwd is toch echt wel een stuk 'volwassener' dan wat Jump destijds had. Daar was over het algemeen de gehele sound gewoon kinderlijk.
Het feit dat de gemiddelde leeftijd binnen de hardstyle scene gedaald is en blijft dalen, geeft aan dat de muziek steeds meer toegankelijk is voor lagere leeftijden en de gehele sound dus ook steeds kinderachtiger wordt. Bovendien is een kinderachtige sound echt niet het enige recipy for disaster. Er zijn genoeg andere gehypte genres geweest zonder een kinderachtige sound als jumpstyle.
Citaat:
Wat die energieke sound betreft, dat is denk ik ook wel voor een groot deel afhankelijk van iemands smaak. Ik heb vroeger veel naar de early sound geluisterd, maar vind over het algemeen toch het nieuwere stijltje vetter om op los te gaan tijdens feesten etc dan early. In de meeste nieuwe platen zit naar mijn idee drive en energie genoeg! Betekend niet dat ik early niet kan waarderen, maar ik ga over het algemeen harder los op nieuwere platen dan early op feesten.
Volgens mij heeft hoe hard jij los gaat op een plaat vrij weinig met drive en energie te maken, maar meer met hoe goed jij een plaat vind. Je kunt moeilijk ontkennen dat er meer energie in de midintro van Nightmare zit dan in de climax lijkt me.
Citaat:
Als je kijkt naar festivals als EDC in Amerika, wat een van de grootste evenementen in de VS is, dan is het best apart dat Q-Dance daar nu een HS area kan vullen.. Geeft toch wel aan dat Hardstyle steeds serieuzer genomen wordt en gerespecteerd wordt. Een paar jaar geleden waren dit soort dingen nog ondenkbaar! Dingen als Podcasts die hoog in de lijsten komen te staan, steeds meer support van oa House artiesten etc is naar mijn idee toch wel een teken dat er meer respect voor de Hardstyle scene is. Paar jaar geleden was het nog een en al gezeik van mensen uit andere genre, nu begint dat echt wel te veranderen.Vind het alleen maar apart dat dit gelijk als een grote bedreiging voor Hardstyle wordt gezien.
Serieuzer en gerespecteerd of commerciëler en gehyped. Het feit dat we in Amerika staan is te danken aan het toegankelijker maken van de stijl, niet door het kwalitatief sterker worden. Of de muziek kwalitatief beter is nu is een andere discussie, maar ookal is de muziek kwalitatief beter geworden, dat is het in andere genres dan net zo goed. Dus ik denk niet dat hardstyle qua kwaliteit een inhaalslag heeft gemaakt t.o.v. de andere genres. De enige inhaalslag die het heeft gemaakt is qua toegankelijkheid. En dat is hardstyle zijn hele probleem, wij gaan onze muziek aanpassen aan verwachtingen van mensen die tot op dat moment helemaal niets met hardstyle hebben. Als wij hardstyle internationaal willen maken, maar het lukt niet, dan maken we de stijl weer wat toegankelijker zodat het wel lukt. Op zo'n moment is de muziek gewoon ondergeschikt aan de drang om alsmaar groter te worden. En dan is het leuk dat je serieus genomen wordt door een of andere grote commerciële house DJ, maar de eigen kern neemt ze over het algemeen steeds minder serieus en heeft steeds minder respect voor dergelijke manoeuvres.
Het is eigenlijk precies hetzelfde als meeloopgedrag, je past jezelf aan zodat je bij de groep mag horen. Hardstyle past zichzelf aan, zodat de andere scenes hardstyle meer serieus nemen. Maar ondertussen weet degene die meeloopt maar al te goed dat hij niet gewoon helemaal zichzelf is en neemt hij zijn eigen mening/normen/waarden steeds minder serieus om maar bij de groep te mogen horen. Maar goed als jij overal bij wil horen prima, ik heb liever dat iemand zichzelf is en daar ook voor staat.