Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 22  Volgende

Hardstyle moet toegankelijker worden
Ja, het is alleen maar mooi dat zoveel mogelijk mensen hardstyle luisteren 9%  9%  [ 25 ]
Ja, dat zorgt voor meer diversiteit in het genre 17%  17%  [ 46 ]
Ja, ik wil dat de zeepbel zo snel mogelijk knapt en alleen de liefhebbers overblijven. 9%  9%  [ 26 ]
Nee, het ontoegankelijke en harde is mijn smaak en maakt dit genre voor mij juist zo vet. 31%  31%  [ 87 ]
Nee, dat betekent het einde van het genre. 8%  8%  [ 22 ]
Nee, het wordt eens tijd dat ze inspelen op wat de scene wil in plaats van ons dingen door onze strot te duwen. 26%  26%  [ 72 ]
Totaal aantal stemmen : 278
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 16:25 

kruiwagentje schreef:
Citaat:
Noisecontrollers: ,,Begin dit jaar hebben we 'Gimme Love' gemaakt. Dit nummer heeft een andere sound en doet het goed in het buitenland.''

Denk dat hij er eerder mee bedoeld: Dit nummers is zo anders dat het een totaal ander gerne muziek is dan hardstyle, dat is waarschijnlijk de reden dat ie het zo goed doet in het buitenland

Waar baseer jij dit nou weer op, ik vind gimme love een prima hardstyle nummer. Benoem eens even precies wat je er geen hardstyle aan vind.

Anyway, ik denk dat we lekker kritisch mogen blijven over wat deze scène produceert. Aan de andere kant vind ik dit ook wel weer gejank, niks blijft hetzelfde. Ik hou nu nog ontzettend van hardstyle, ik sta open voor veranderingen, ik zou het niet erg vinden als het niet verandert. "Whats the big fuckin deal?" als ik daar Cartman even mag quoten!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 16:30 

Hardtraxxer

Gimme love is kunnen we beter onder dance of iets dergelijks zetten, ben niet zo thuis in die kant van de scene.
Volgens mij is gimme love een schoolvoorbeeld van de verandering in de hardstyle..
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 16:43 

Hardtraxx Elite

kruiwagentje schreef:
Citaat:
Noisecontrollers: ,,Begin dit jaar hebben we 'Gimme Love' gemaakt. Dit nummer heeft een andere sound en doet het goed in het buitenland.''

Denk dat hij er eerder mee bedoeld: Dit nummers is zo anders dat het een totaal ander gerne muziek is dan hardstyle, dat is waarschijnlijk de reden dat ie het zo goed doet in het buitenland

Dit is gewoon hardstyle hoor! Lees dit stukje maar:

Citaat:
They are ready to redefine the standards in hard dance music and will make sure that all you hard dance addicts will embrace the ‘Digital Age sound’. This label will be a showcase of a constant trip through different kinds of hard dance music. You might even be surprised by sounds which cannot be found in your ‘Hard Dance dictionary’.

Waar je wel gelijk in hebt, is dat dit inderdaad een goed voorbeeld is van verandering binnen de hardstylescene.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 16:44 

Aan het typen...

Harddance is niet hetzelfde als hardstyle.. :huh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 16:46 

Hardtraxx Elite

Lyst schreef:
Harddance is niet hetzelfde als hardstyle.. :huh:

Dat is waar, maar met harddance bedoelen ze toch alle hardere stijlen tegenwoordig, of nie?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 16:50 

Hardtraxxer

Ja harddance word vaak als benaming gebruikt voor alles wat harder gaat als gangbaar in de dancescene, daar valt hardstyle onder maar hardcore in feite ook..
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 16:50 

Aan het typen...

Het is een soort van overkoepeling van hardhouse-hardtrance-harstyle en tracks die er op lijken maar niet direct in een van deze 3 genres vallen volgens mij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 16:56 

Hardtraxxer

Zolang dat soort nummers hardstyle genoemd worden, kan en wil ik mij niet als hardstyle luisteraar bestempelen maar als rawstyle luisteraar.
Wat waar dan precies bij hoort blijft altijd gissen, maar dan is er tenminste een duidelijk verschil tussen nummers gimme love en under attack..
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 17:03 

Hardtraxx Elite

kruiwagentje schreef:
Zolang dat soort nummers hardstyle genoemd worden, kan en wil ik mij niet als hardstyle luisteraar bestempelen maar als rawstyle luisteraar.
Wat waar dan precies bij hoort blijft altijd gissen, maar dan is er tenminste een duidelijk verschil tussen nummers gimme love en under attack..

Jij hebt echt teveel paddo's op. :surrender:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 17:07 

Donateur

Lyst schreef:
Het is een soort van overkoepeling van hardhouse-hardtrance-harstyle en tracks die er op lijken maar niet direct in een van deze 3 genres vallen volgens mij.

Verschilt ook per regio en context hè, als je in Nederland over harddance praat is het een stroming. In Amerika zullen ze het al snel over hardstyle/core/trance als verzameling hebben.

jambekkie schreef:

Ik zie jou ook alleen maar mensen belachelijk maken om hun mening, dat moet hij toch lekker weten? Hij geeft netjes aan hoe hij het ziet en waarom dat zo is. Jij komt vaak niet verder dan een loze tweet ofzo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 17:07 

Hardtraxxer

hoezo?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 17:11 

Hardtraxx Elite

TiMOTHYb schreef:
Lyst schreef:

Verschilt ook per regio en context hè, als je in Nederland over harddance praat is het een stroming. In Amerika zullen ze het al snel over hardstyle/core/trance als verzameling hebben.

jambekkie schreef:

Ik zie jou ook alleen maar mensen belachelijk maken om hun mening, dat moet hij toch lekker weten? Hij geeft netjes aan hoe hij het ziet en waarom dat zo is. Jij komt vaak niet verder dan een loze tweet ofzo.

Nee, jij bent lekker bezig.
Als ik dat doe dan ben jij precies hetzelfde ;

OT: Mooi, weet ik weer wat de term harddance precies inhoud.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 17:13 

Donateur

Er is toch een duidelijk verschil tussen Gimme Love en Under Attack?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 17:14 

Hardtraxxer

Ik kan eruit opmaken dat je het niet met je eens bent, en dat kan best.
Het is voor mij gewoon onmogelijk om nummers als gimme love en under attack in het zelfde rijtje te kunnen plaatsen. Er zit en te groot verschil in beide nummers/gerne's
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 17:40 

kruiwagentje schreef:
Het is voor mij gewoon onmogelijk om nummers als gimme love en under attack in het zelfde rijtje te kunnen plaatsen. Er zit en te groot verschil in beide nummers/gerne's

Wat een bullshit. Ze zitten aan de verschillende uiteindes van het hardstyle spectrum ja (alhoewel ik gimme love soft vind, maar echt niet allersoftst) maar ze zijn allebei net zo goed hardstyle.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 18:16 

Hardtraxxer

Ik ben wel benieuwd hoe ver hardstyle kan gaan in het toegankelijker worden en of dat ook zou betekenen dat er een scene verdwijnt. Om een vergelijking te trekken met jumpstyle, de basis voor hardstyle is volgens mij velen malen groter. En jump is ook niet verdwenen, dus hardstyle zal volgens mij ook gewoon blijven bestaan. Ik denk dat hardstyle beter zonder Q-Dance kan, dan Q-Dance zonder hardstyle. Maar de toekomst zal dit uitwijzen als ze op deze manier verder gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 18:30 

Artiest

Ik stem voor het eerste, het is niet zozeer dat ik hiervoor ga knokken om het toegankelijk te maken, maar ik vind wel dat hardstyle toegankelijker moet worden. Voor veel buitenstaanders is het maar boem boem kut herrie en geen muziek, daar moet de scene van af. Moet meer respect af zien te dwingen daarin. Plus ik vind het mooi te zien dat ook de grote namen van de hardstyle scene gewoon meer credits krijgen voor hun muziekstijl, net zoals een Tiësto dat krijgt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 18:35 

Hardtraxx Elite

Skedoedelefloeps schreef:
Ik stem voor het eerste, het is niet zozeer dat ik hiervoor ga knokken om het toegankelijk te maken, maar ik vind wel dat hardstyle toegankelijker moet worden. Voor veel buitenstaanders is het maar boem boem kut herrie en geen muziek, daar moet de scene van af. Moet meer respect af zien te dwingen daarin. Plus ik vind het mooi te zien dat ook de grote namen van de hardstyle scene gewoon meer credits krijgen voor hun muziekstijl, net zoals een Tiësto dat krijgt.

Vindt je het niet beter dat de buitenstaanders denken dat het alleen maar boem boem kutherrie is?
Zo blijven de mensen die we liever niet zien lekker weg en zullen de echte liefhebbers het wel vinden. Dan gaan de organisaties en producers zich er ook niet al te veel op aanpassen. Want ik zie het ook gebeuren dat het uiteindelijk om het commerciële aspect gaat dan om de muziek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 20:40 

Hardtraxx Addict

kruiwagentje schreef:

maar de structuur is gewoon hetzelfde ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 20:43 

Hardtraxx Newbie

Dus als ik het goed begrijp wil een groot deel van de mensen dat Hardstyle underground blijft zodat je jezelf nog hipster kunt noemen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 20:47 

Hardtraxx Veteran

DissOrder schreef:
Dus als ik het goed begrijp wil een groot deel van de mensen dat Hardstyle underground blijft zodat je jezelf nog hipster kunt noemen?

Waar is m'n facepalm smiley.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 20:51 

Donateur

Omgekeerde wereld..
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 21:40 

Hardtraxx Veteran

Vind dit een lastig onderwerp, ik weet ook niet zo goed wat ik er van moet vinden. Zoals Lyst al zegt, het is mooi dat mensen wereldwijd de passie delen voor de muziek, maarja toegankelijker.. Ik weet niet, voor ieder wat wils is natuurlijk leuk, en Q moet ook geld in het laatje hebben maar ik heb al eens duidelijk gemaakt dat i kbijv. dubstep invloeden echt verschrikkelijk vind in hardstyle, en ik weet zeker dat dat met house/pop/rock ofzo invloeden net zo is.. Ik denk dat we ons niet zoveel zorgen moeten maken, de goede en wat kleinschalige hardstyle feestjes blijven we wel houden geloof (hoop) ik. En aangezien volgens veel mensen er tegenwoordig een soort ''raw hype'' is denk ik dat we de vrij harde kant van Hardstyle nog wel kunnen verwachten op toekomstige feestjes. Maarja, zoals je ziet bij Hard Bass, er is maar 1 Team die echt de rauwe harde stijl presenteerd en dat is dus maar 25 % van de hele avond. Maarja, dat is b2s.. Maar die heeft denk ik dezelfde visies als Q :P .

Nee ik maak me NOG niet grote zorgen, toegankelijker is leuk zolang we maar niet teveel naar de jump rage gaan :P

en:

Sainen schreef:
Ik ben voor het harde en toegankelijke, maar tegelijk ook voor diversiteit. Ik stem niet op deze pol omdat ik me bij geen een van de opvattingen 100% kan aansluiten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 22:06 

Hardtraxx Veteran

Nazale schreef:
kruiwagentje schreef:
Citaat:

Waar baseer jij dit nou weer op, ik vind gimme love een prima hardstyle nummer. Benoem eens even precies wat je er geen hardstyle aan vind.

Niet mee eens. Het arrangement is hardstyle maar de kick echt absoluut niet. Vind die dichter bij house liggen als ik eerlijk ben. Geldt ook voor in the air, the bottle remix, give it up enz. Die nummers zijn qua kicks zoveel softer dan alle andere mainstream hardstyle kicks dat het wat mij betreft geen hardstyle meer is. Kan het echt alleen nog als opener in je set gebruiken. Als je het later in je set doet is het onvermijdelijk een hele stap terug.

Lees je mee olijfboompje? ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 22:35 

Artiest

jambekkie schreef:
Skedoedelefloeps schreef:

Vindt je het niet beter dat de buitenstaanders denken dat het alleen maar boem boem kutherrie is?
Zo blijven de mensen die we liever niet zien lekker weg en zullen de echte liefhebbers het wel vinden. Dan gaan de organisaties en producers zich er ook niet al te veel op aanpassen. Want ik zie het ook gebeuren dat het uiteindelijk om het commerciële aspect gaat dan om de muziek.

Nee, ik wil namelijk niet afgespiegeld worden als een fan en producer van "kut herrie" maar van muziek. Hardstyle verdient meer respect daarin, zeker de producers.
Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 22  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen