Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22  Volgende

Hardstyle moet toegankelijker worden
Ja, het is alleen maar mooi dat zoveel mogelijk mensen hardstyle luisteren 9%  9%  [ 25 ]
Ja, dat zorgt voor meer diversiteit in het genre 17%  17%  [ 46 ]
Ja, ik wil dat de zeepbel zo snel mogelijk knapt en alleen de liefhebbers overblijven. 9%  9%  [ 26 ]
Nee, het ontoegankelijke en harde is mijn smaak en maakt dit genre voor mij juist zo vet. 31%  31%  [ 87 ]
Nee, dat betekent het einde van het genre. 8%  8%  [ 22 ]
Nee, het wordt eens tijd dat ze inspelen op wat de scene wil in plaats van ons dingen door onze strot te duwen. 26%  26%  [ 72 ]
Totaal aantal stemmen : 278
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 23:26 

Hardtraxx Addict

Ik denk (en hoop) dat het zorgt voor een breeder genre. Alleen zoals al een paar keer is vernoemt moet Q-Dance ook proberen om dit soort dingen uit te halen met minder aantrekkelijkere genres of weet ik wat voor geks ze bedenken. En niet zoals op Defqon.1 een paar area's met hetzelfde (mainstream) opzetten, die niet eens normaal te vullen zijn.

We zullen het allemaal zien!
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2011 00:54 

Hardtraxx Veteran

Ja, dat zorgt voor meer diversiteit in het genre
Ja, ik wil dat de zeepbel zo snel mogelijk knapt en alleen de liefhebbers overblijven.
Nee, het ontoegankelijke en harde is mijn smaak en maakt dit genre voor mij juist zo vet.
Nee, dat betekent het einde van het genre.
Nee, het wordt eens tijd dat ze inspelen op wat de scene wil in plaats van ons dingen door onze strot te duwen.

Hahaha, ik kan in al deze antwoorden wel wat vinden :lol:

Alleen de eerste van "het is mooi dat zoveel mogelijk mensen hardstyle luisteren", kan ik me helemaaaal niet in vinden. Heb er zo'n hekel aan dat ik overal jochies van 14 met het nieuwste hitje op hun telefoon hoor.

En vind het juist prachtig om te horen: "dat is toch boem boem muziek", geweldig mooi zou houden. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2011 01:38 

Gangsterdwerg schreef:
Niet mee eens. Het arrangement is hardstyle maar de kick echt absoluut niet. Vind die dichter bij house liggen als ik eerlijk ben. Geldt ook voor in the air, the bottle remix, give it up enz. Die nummers zijn qua kicks zoveel softer dan alle andere mainstream hardstyle kicks dat het wat mij betreft geen hardstyle meer is. Kan het echt alleen nog als opener in je set gebruiken. Als je het later in je set doet is het onvermijdelijk een hele stap terug.

Lees je mee olijfboompje? ;)

Moet je wel goed lezen, ik kan me voorstellen dat je de kicks van in the air, give it up, the bottle remix naar house vindt neigen, maar bij gimme love is dat toch totaal niet het geval? Ik vind zelfs de reverse van deze plaat sexy. Bij house heb je echt totaal geen tail en dat is bij al die andere platen wel het geval.

Wanneer vind je iets een house kick? Defineer eens wat jij dan een house kick vindt, en wat je precies een hardstyle kick vindt?

Citaat:
Als je het later in je set doet is het onvermijdelijk een hele stap terug.

So what? Dat het niet in je favoriete opbouw hoort wil nog niet zeggen dat het geen hardstyle meer is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2011 10:36 

Hardtraxx Veteran

Skedoedelefloeps schreef:
Nee, ik wil namelijk niet afgespiegeld worden als een fan en producer van "kut herrie" maar van muziek. Hardstyle verdient meer respect daarin, zeker de producers.

Dus je hebt een eigen smaak, maar je schaamt je er een beetje voor ofzo? Je wilt puur uit eigenbelang dat de scene nog toegankelijker wordt, zodat mensen geen oordeel over jou hebben? Zo kan je jou argument namelijk wel interpreteren.

Het gaat om de muziek waar een bepaalde groep mensen van houdt waardoor ze anders zijn dan de rest, een eigen mening hebben. Ik vind dat toegankelijker maken van de scene de grootste onzin die er is. De scene is al groot genoeg.
Ze insinueren nu ook dat de scene op 't randje van uitsterven staat, maar dat is helemaal niet zo. Er zijn meer feesten dan ooit en ze zijn vaak nog helemaal uitverkocht.
Het punt van weinig diversiteit is hun eigen schuld... Alleen de bekende namen boeken op grote feesten zorgt voor eentonige feesten die allemaal op elkaar gaan lijken.

Ik denk dat de zeepbel inderdaad gaat knappen binnenkort, ik hoop het in ieder geval, want er zijn al genoeg niet-liefhebbers in de scene.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2011 10:43 

Artiest

Inno schreef:
Nee, ik wil namelijk niet afgespiegeld worden als een fan en producer van "kut herrie" maar van muziek. Hardstyle verdient meer respect daarin, zeker de producers.

Dus je hebt een eigen smaak, maar je schaamt je er een beetje voor ofzo? Je wilt puur uit eigenbelang dat de scene nog toegankelijker wordt, zodat mensen geen oordeel over jou hebben? Zo kan je jou argument namelijk wel interpreteren.

Het gaat om de muziek waar een bepaalde groep mensen van houdt waardoor ze anders zijn dan de rest, een eigen mening hebben. Ik vind dat toegankelijker maken van de scene de grootste onzin die er is. De scene is al groot genoeg.
Ze insinueren nu ook dat de scene op 't randje van uitsterven staat, maar dat is helemaal niet zo. Er zijn meer feesten dan ooit en ze zijn vaak nog helemaal uitverkocht.
Het punt van weinig diversiteit is hun eigen schuld... Alleen de bekende namen boeken op grote feesten zorgt voor eentonige feesten die allemaal op elkaar gaan lijken.

Ik denk dat de zeepbel inderdaad gaat knappen binnenkort, ik hoop het in ieder geval, want er zijn al genoeg niet-liefhebbers in de scene.

Juist niet vanuit eigen belang, ik vind dat de muziekstijl met de dj's en producers veel meer krediet verdienen voor wat ze doen. Hardstyle producers worden door mensen niet gezien als echte artiesten en dat vind ik fout. Waar house, trance, techno al dat soort dj's en producers gewoon de credits krijgen die ze verdienen krijgen de hardstyle producers dat gewoon niet en dat vind ik een irritante kwestie. Plus ben het wel eens met Wildstylez, dat het me mooi lijkt muziek te maken die m'n ouders ook kunnen waarderen, hoewel ik persoonlijk voor iets veel ruigers sta haha, dus dat zit er niet in. Maar snap wel wat hij daarmee bedoelt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2011 11:37 

Hardtraxx Veteran

Juist niet vanuit eigen belang, ik vind dat de muziekstijl met de dj's en producers veel meer krediet verdienen voor wat ze doen. Hardstyle producers worden door mensen niet gezien als echte artiesten en dat vind ik fout. Waar house, trance, techno al dat soort dj's en producers gewoon de credits krijgen die ze verdienen krijgen de hardstyle producers dat gewoon niet en dat vind ik een irritante kwestie. Plus ben het wel eens met Wildstylez, dat het me mooi lijkt muziek te maken die m'n ouders ook kunnen waarderen, hoewel ik persoonlijk voor iets veel ruigers sta haha, dus dat zit er niet in. Maar snap wel wat hij daarmee bedoelt.

Ja ok, daar kan ik me wel in vinden. Dat terwijl hardstyle producties vaak inhoudelijk en productietechnisch gezien veel beter in elkaar steken.

Maar om je smaak/genre aan te passen daarvoor vind ik wel een hele grote stap. Om bij meer mensen credits te krijgen voor je werk... Wat maakt 't uit? Als je maar hoog in 't vaandel staat bij de liefhebbers van jou eigen smaak.
Waarom zouden andere mensen 't mooi moeten vinden? Het gaat om jezelf.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2011 11:45 

Artiest

Nou ja, dat snap ik ook wel. Het punt is natuurlijk wel dat een producer muziek maakt voor andere mensen in zekere zin. Kijk hij maakt wel muziek die hij als producer mooi vind, maar hij wilt toch dat zoveel mogelijk mensen het tof vinden. Vandaar date en artiest denk ik wel van het imago af wilt van "boem boem kutherrie"
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2011 12:03 

Aan het typen...

Ik ben het niet met je eens Skedoedel. Jij zegt dat producers meer respect verdienen voor de muziek die ze maken. Daar kan ik inkomen. Maar wat jij wil, is dat ze andere muziek gaan maken zodat ze wel respect krijgen. Dan krijgen ze toch nog steeds geen respect voor de muziek die ze maakten, enkel voor de nieuwe muziek.
Oftewel hardstyle zoals we het nu kennen blijft takkeherrie of boem boem muziek en nummers in een hele andere stijl, die dan ook hardstyle moeten heten wordt dan gerespecteerd.

Dan gaat het je eigenlijk alleen om dat de term hardstyle respect krijgt en niet de muziek die het nu representeert. Want dat bereik je hier niet mee.

En sowieso heb ik een hekel aan artiesten die zoveel mogelijk mensen willen bereiken. Je passie is muziek maken, je maakt wat jezelf mooi vind. Als je daar veel mensen mee bereikt is dat mooi meegenomen, maar het hoort niet je doel te zijn, want dat weerhoud je van het pure muziek-aspect.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2011 12:30 

Hardtraxx Veteran

Nazale schreef:
Gangsterdwerg schreef:
Niet mee eens. Het arrangement is hardstyle maar de kick echt absoluut niet. Vind die dichter bij house liggen als ik eerlijk ben. Geldt ook voor in the air, the bottle remix, give it up enz. Die nummers zijn qua kicks zoveel softer dan alle andere mainstream hardstyle kicks dat het wat mij betreft geen hardstyle meer is. Kan het echt alleen nog als opener in je set gebruiken. Als je het later in je set doet is het onvermijdelijk een hele stap terug.

Lees je mee olijfboompje? ;)

Moet je wel goed lezen, ik kan me voorstellen dat je de kicks van in the air, give it up, the bottle remix naar house vindt neigen, maar bij gimme love is dat toch totaal niet het geval? Ik vind zelfs de reverse van deze plaat sexy. Bij house heb je echt totaal geen tail en dat is bij al die andere platen wel het geval.

Wanneer vind je iets een house kick? Defineer eens wat jij dan een house kick vindt, en wat je precies een hardstyle kick vindt?

Citaat:
Als je het later in je set doet is het onvermijdelijk een hele stap terug.

So what? Dat het niet in je favoriete opbouw hoort wil nog niet zeggen dat het geen hardstyle meer is.

De reverse is idd lekker maar de kicks in het mainpart.. zijn zo afwijkend van andere kicks dat ik het echt een apart stijltje of (sub)genre vindt.
Nou ben ik geen producer dus ik baseer het gewoon op hoe het klinkt. Jij trouwens ook niet maar je zult ongetwijfeld snappen wat ik bedoel. Als je wat hardere house of electro luistert lijken die kicks er best wel veel op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2011 14:02 

Hardtraxxer

Lyst schreef:
En sowieso heb ik een hekel aan artiesten die zoveel mogelijk mensen willen bereiken. Je passie is muziek maken, je maakt wat jezelf mooi vind. Als je daar veel mensen mee bereikt is dat mooi meegenomen, maar het hoort niet je doel te zijn, want dat weerhoud je van het pure muziek-aspect.

Ik denk dat je het pure muziek-aspect een te grote rol geeft. Natuurlijk heb je de eeuwige strijd tussen de autonomie van een artiest en de commerciele vraag. Maar het is zeker niet zo dat degene die aan de puur autonome kant zit ook de beste en meest originele muziek maakt. Op dat moment gaat een artiest in zijn eigen wereld leven en zal hij ook niet de hardstyle maken die jij wilt horen. Inspelen op verlangens van mensen hoort nu eenmaal bij het werk van een artiest en is volgens mij veel vruchtbaarder dan alleen van jezelf uit gaan. Hier zitten natuurlijk ook zijn grenzen en limieten aan, maar ik vind het op het moment allemaal nog wel meevallen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2011 15:16 

Hardtraxx Veteran

Ik lees mee Gangsterdwerg :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2011 15:36 

Hardtraxx Veteran

Ik sluit me voor een deel bij Skedoedel aan maar voor een deel ook niet.
Ik vind dat het vooroordeel van, kutmuziek, geen muziek, alleen maar boem boem boem etc. weg moet.
Maar ik vind het ook wel weer wat hebben dat het maar door een relatief kleine groep als echte muziek gezien word.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2011 15:46 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
Ik ben het niet met je eens Skedoedel.

Verrassend. :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2011 16:00 

Artiest

Gangsterdwerg schreef:
Lyst schreef:

Spoiler alert! :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2011 21:26 

Hardtraxx Veteran

Ja, dat zorgt voor meer diversiteit in het genre

en ik vind het nu ook wel mooi zoals het is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2011 22:22 

Hardtraxx Elite

Nee, dat betekent het einde van het genre.

In ieder geval wel zoals we het kennen/willen. De massa vindt iets leuk "omdat iedereen het leuk vindt". Als het een hype wordt, vindt ineens iedereen het leuk, een paar maanden later ben je een kneus als je nog hardstyle luistert(is zooo ouderwets).

Producers moeten vooral blijven producen wat waar ze zich goed bij voelen, alleen niet andere muziek gaan maken onder dezelfde noemer. Begrijp me niet verkeerd, ik kan me uitstekend vermaken met mainstream(vaak beter dan met de meeste Theracords & Spoontech platen, sorry Lyst :P ), maar sommige platen vind ik niet meer onder de term 'hardstyle' vallen. Als producers dit dan wel zo noemen, geeft dit aan de massa een vertekend beeld van het genre.

Zoals Lyst al zei, denken mensen dan dezelfde passie te delen, namelijk Hardstyle, in feite is dat dus niet het geval, waardoor de sfeer er niet bepaald op vooruit gaat.

Wel vind ik dat Hardstyle meer erkenning en waardering verdient, helaas zal dit vrijwel onmogelijk zijn zonder een enorme populariteitsgroei onder massa.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2011 00:57 

Aan het typen...

Gangsterdwerg schreef:
Lyst schreef:

Spoiler alert! :lol:

Ik was eigenlijk wel benieuwd naar je reactie.
Stel je hebt een lelijke hond genaamd rex.
Iedereen zegt dat hij lelijk is en stinkt, terwijl jij heel veel van het beest houd. Ga jij dan een nieuwe hond kopen, die knapper is en geef je het dezelfde naam? Dat lost het probleem dat mensen je oude hond lelijk vonden toch niet op
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2011 11:34 

Artiest

Lyst schreef:
Ik ben het niet met je eens Skedoedel. Jij zegt dat producers meer respect verdienen voor de muziek die ze maken. Daar kan ik inkomen. Maar wat jij wil, is dat ze andere muziek gaan maken zodat ze wel respect krijgen. Dan krijgen ze toch nog steeds geen respect voor de muziek die ze maakten, enkel voor de nieuwe muziek.
Oftewel hardstyle zoals we het nu kennen blijft takkeherrie of boem boem muziek en nummers in een hele andere stijl, die dan ook hardstyle moeten heten wordt dan gerespecteerd.

Dan gaat het je eigenlijk alleen om dat de term hardstyle respect krijgt en niet de muziek die het nu representeert. Want dat bereik je hier niet mee.

Je kunt hardstyle blijven maken en het toegankelijk maken, zie het probleem daarin niet zo. Kijk naar artiesten als Headhunterz, Wildstylez, D-Block & S-Te-Fan. Toegankelijke tracks gemaakt, maar produceren wel gewoon hardstyle, plus dat de mensen die door hun tracks nu in de hardstyle scene getrokken worden zonder enige twijfel hun oudere plaatjes 9/10 keer ook gewoon gaaf vinden. Ik zeg niet dat ze een compleet andere muziekstijl moeten hebben of creƫren, het moet wel hardstyle blijven. Zoals het nu gaat bijvoorbeeld vind ik goed, maken alle drie gewoon hardstyle tracks en het is toegankelijk. Ze maken tracks meer zoals het kan en 'moet' tegenwoordig, veel harmonie, veel sounds, vocals die een sfeer neerzetten, zang etc. Elementen die allemaal in de populaire dancemuziek te vinden zijn en dat trekt mensen gewoon aan, klaarblijkelijk.
Ik ruil mijn oude hond dus niet in voor een nieuwe, ik dof mijn oude hond op zodat mensen hem wel mooi vinden en hij eindelijk respect krijgt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2011 12:43 

Aan het typen...

Nee jij vindt dat de producers hun stijl moeten veranderen, omdat ze nu geen respect krijgen en ze dat wel verdienen. Dat is een kromme redenering.
En wat is gewoon hardstyle, omdat zij het hardstyle noemen is het gewoon hardstyle? Een groot deel van de generatie 2006-8 vind de meest toegankelijke platen nu al geen hardstyle meer. Als het nog toegankelijker wordt, dan wordt die groep alleen maar groter en worden ze extremer in hun mening. Bovendien merkte laatst iemand van FearFM op dat de allernieuwste generatie weinig heeft met de oudere platen van hhz etc.

Die dingen die jij opnoemt over zoals het kan en moet tegenwoordig zijn nu precies het resultaat van het alsmaar toegankelijker maken van de scene. Hardstyle hoorde hard te zijn, met een lekker rauw randje eraan. Er moest veel energie en drive in de tracks zitten. Tegenwoordig is het haast het tegenoverstelde, hard moet toegankelijk worden, een rauw randje moet gepolijst worden zodat het meer harmonieus klinkt, energie is vervangen door emotie en drive door opbouw en breaks. Het doel van hardstyle moet zijn om de luisteraars die het heeft te blijven boeien en niet om zoveel mogelijk mensen aan te trekken. Dat zijn twee compleet verschillende insteken en werken in de meeste gevallen elkaar zelfs tegen.

Jij vind je hond overigens lekker ruiken en mooi. Je doft je oude hond dus op, terwijl je het zelf niet wil, zodat andere mensen meer respect voor je hond krijgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2011 12:47 

Artiest

Dit schiet niet op Lyst, je baseert je verhaal puur op wat jij denkt dat ik wil. Ik ga geen discussie voeren met iemand die de hele tijd zegt dat ik iets wil, wat ik niet zeg en wat ik niet wil. Je voert een discussie met mij in je hoofd en niet in het echt, heb daar absoluut geen behoefte aan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2011 12:52 

Aan het typen...

Oke vooruit met letterlijke quotes, nogmaals hetzelfde dan.
Citaat:

Dus verander je de muziek?

Citaat:
maar ik vind wel dat hardstyle toegankelijker moet worden. Voor veel buitenstaanders is het maar boem boem kut herrie en geen muziek, daar moet de scene van af.

Dus wij moeten de muziek die wij wel mooi vinden veranderen, zodat mensen hun vooroordeel intrekken?

Edit:
Iemand op partyflock schreef:
Hele nacht was super...op die herrie van Theracords na dan..

Dus jij vind dat theracords nu toegankelijker moet worden, zodat ze respect krijgen van dat soort personen?
Hardstyle is hard en ontoegankelijk. Dus is het logisch dat niet iedereen het kan waarderen/er respect voor heeft. Moet je dan afstappen van de kernwaarden van hardstyle om het respect van die mensen te krijgen.. Dan ben je in mijn ogen een "verrader".
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2011 12:55 

Artiest

Lyst schreef:
Oke vooruit met letterlijke quotes, nogmaals hetzelfde dan.
Citaat:

Dus verander je de muziek?

Citaat:
maar ik vind wel dat hardstyle toegankelijker moet worden. Voor veel buitenstaanders is het maar boem boem kut herrie en geen muziek, daar moet de scene van af.

Dus wij moeten de muziek die wij wel mooi vinden veranderen, zodat mensen hun vooroordeel intrekken?

1. Nee

2. Nee
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2011 12:56 

Aan het typen...

Dus jij wil de muziek toegankelijker maken en tegelijkertijd niet veranderen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2011 13:02 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
Dus jij wil de muziek toegankelijker maken en tegelijkertijd niet veranderen?

Dat kan niet eens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2011 13:07 

Artiest

Hardstyle is in de tijd van 2006 tot nu al veel toegankelijker geworden en de muziek is vrijwel niets veranderd. Dus, geheid dat dit zo door zal gaan in de loop der tijd.
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen