Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 22  Volgende

Hardstyle moet toegankelijker worden
Ja, het is alleen maar mooi dat zoveel mogelijk mensen hardstyle luisteren 9%  9%  [ 25 ]
Ja, dat zorgt voor meer diversiteit in het genre 17%  17%  [ 46 ]
Ja, ik wil dat de zeepbel zo snel mogelijk knapt en alleen de liefhebbers overblijven. 9%  9%  [ 26 ]
Nee, het ontoegankelijke en harde is mijn smaak en maakt dit genre voor mij juist zo vet. 31%  31%  [ 87 ]
Nee, dat betekent het einde van het genre. 8%  8%  [ 22 ]
Nee, het wordt eens tijd dat ze inspelen op wat de scene wil in plaats van ons dingen door onze strot te duwen. 26%  26%  [ 72 ]
Totaal aantal stemmen : 278
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2011 13:16 

Hardtraxx Veteran

Skedoedelefloeps schreef:
Hardstyle is in de tijd van 2006 tot nu al veel toegankelijker geworden en de muziek is vrijwel niets veranderd. Dus, geheid dat dit zo door zal gaan in de loop der tijd.

Hele andere kicks, standaard BPM omhoog en vrijwel altijd een melodie die je dus bijna nooit in Early tegenkwam.
Dat zijn al 3 hele grote verschillen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2011 13:20 

Artiest

_theon_ schreef:
Hardstyle is in de tijd van 2006 tot nu al veel toegankelijker geworden en de muziek is vrijwel niets veranderd. Dus, geheid dat dit zo door zal gaan in de loop der tijd.

Hele andere kicks, standaard BPM omhoog en vrijwel altijd een melodie die je dus bijna nooit in Early tegenkwam.

Vanaf 2006 kende het merendeel al een bpm van 150, een melodie en de kicks, tja... zijn pretty much nog altijd hetzelfde. Veel distortion en ze pitchen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2011 13:23 

Hardtraxx Veteran

_theon_ schreef:

Vanaf 2006 kende het merendeel al een bpm van 150, een melodie en de kicks, tja... zijn pretty much nog altijd hetzelfde. Veel distortion en ze pitchen.

Ik had het eigenlijk over Early, maar ik kan wel het verschil wel horen tussen een plaat uit 2006 of uit 2010.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2011 13:24 

Artiest

Maar ik had het niet over early en ja, dat verschil kan ik ook wel horen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2011 13:30 

Hardtraxx Veteran

Dus dan is er wel degelijk verschil tussen bijv: DBSTF - Keep It Coming / Ride With Uz en Show me that Way
Beide Hardstyle alleen toegankelijker toch?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2011 13:38 

Hardtraxxer

Ik vind het leuk als ik hardstyle aan mijn niet-hardstyle-luisterende vrienden laat horen en zij zoiets hebben van "Nou dat klinkt nog best aardig." Mensen die niet bekend zijn met deze muziek vinden alles hetzelfde klinken en voor hen is hardcore en hardstyle hetzelfde. Ik probeer zelf altijd zoveel mogelijk mensen te overtuigen van de passie en vaak ook de muzikale hoogstandjes in deze muziek. Daarom voor mij optie 1.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2011 13:45 

Aan het typen...

Vandaar dat een significant deel van de die generatie zich tegenwoordig niet meer met de huidige mainstream kan identificeren. Terwijl ze toch echt begonnen zijn met luisteren naar Headhunterz en DBSTF. De stijl is wel degelijk veranderd, doordat het toegankelijker is geworden, zij het zoals Linda wil in kleine stapjes.

Je kunt de muziek niet toegankelijker maken zonder het te veranderen. Dat is een tegenstelling en als je logica hebt gehad op school, heb ik zojuist met een bewijs uit het ongerijmde bewezen dat een van jouw beweringen niet deugt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2011 15:45 

-
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2011 16:10 

Hardtraxxer

Lyst schreef:

Vandaar dat een significant deel van de die generatie zich tegenwoordig niet meer met de huidige mainstream kan identificeren. Terwijl ze toch echt begonnen zijn met luisteren naar Headhunterz en DBSTF. De stijl is wel degelijk veranderd, doordat het toegankelijker is geworden, zij het zoals Linda wil in kleine stapjes.

Je kunt de muziek niet toegankelijker maken zonder het te veranderen. Dat is een tegenstelling en als je logica hebt gehad op school, heb ik zojuist met een bewijs uit het ongerijmde bewezen dat een van jouw beweringen niet deugt.

luister maar eens een Hardstyle nummer van 2007 en vergelijk die met een van 2011,
Ik hoor genoeg verschil hoor. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2011 17:57 

Hardtraxx Veteran

Jongens, hardstyle is gewoon keigaaf, no matter what happens.
Wat mij betreft vertragen we het naar 100 bpm en voegen de Josti band toe, zelfs dan blijft het cool, vanwege de naam ''hardstyle''.

We weten zelluf :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2011 18:21 

Donateur

Mee eens. Als er maar drugs zijn. Vermaak me dan toch wel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2011 18:26 

Hardtraxx Veteran

dawasiknie schreef:
Mee eens. Als er maar drugs zijn. Vermaak me dan toch wel.

Helemaal met je eens.
Drugs maken bovendien het leven leuker dan zonder.
Zonder is het maar saai en vervelend.

Die kutmuziek al helemaal.
Je weet toch wat ze zeggen?

''What came first? Shitty rave music or the drugs?''
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2011 11:24 

Artiest

Jouw bijdrage aan deze discussie, Daniël, is van ongekende klasse.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2011 12:21 

Hardtraxx Veteran

Jouw bijdrage aan deze discussie, Daniël, is van ongekende klasse.

Weet ik.

Deze discussie, die al zo vaak is gevoerd, door telkens dezelfde mensen opnieuw, is ook van ongekende klasse. Je zou een aparte discussie corner moeten oprichten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2011 12:26 

Aan het typen...

Dit keer is er sprake van concrete toekomstplannen, waar voorheen het slechts een waarschuwing was dat het niet die kant op moest. Het gaat over de toekomst van onze muziek, dat kan niet vaak genoeg besproken worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2011 12:35 

Donateur

Eigenlijk is ''Algemeen'' een discussie-corner.. al lijkt het de laatste jaren ook al off-topic.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2011 14:26 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
Dit keer is er sprake van concrete toekomstplannen, waar voorheen het slechts een waarschuwing was dat het niet die kant op moest. Het gaat over de toekomst van onze muziek, dat kan niet vaak genoeg besproken worden.

Oke, oke, ik houd mijn mond al.
Mol schreef:
Eigenlijk is ''Algemeen'' een discussie-corner.. al lijkt het de laatste jaren ook al off-topic.

Ja, dat valt mij ook redelijk vaak op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2011 15:50 

Hardtraxxer

Plus ben het wel eens met Wildstylez, dat het me mooi lijkt muziek te maken die m'n ouders ook kunnen waarderen, hoewel ik persoonlijk voor iets veel ruigers sta haha, dus dat zit er niet in. Maar snap wel wat hij daarmee bedoelt.

Misschien zijn zijn ouders wel enorme fans van B-Front :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2011 17:52 

Hardtraxx Addict

Ik weet het zo goed als zeker, alles wat niet 'underground' is of aanvoelt aan muziek vind ik gewoon saai. Ieder verdomd liedje op de (commerciële radio's, niet de classics) is als een pijnscheut door mijn trommelvlies xd
Als ze het toegankelijker willen en zullen maken, helpen ze het voor mij dus naar de verdoemenis :/

We zitten nu al op de limiet vind ik, hoe langer we zoals dit doorgaan, hoe groter de kans erin bestaat dat er een splitsing in het genre plaatsvind en er onenigheid tussen de 2 (of meerdere) subgenres escaleert. De diversiteit in deze muziek is veel merkbaarder dan bij vele andere muziekgenres. Hopelijk zien artiesten dit in, want vanaf dat ze het gaan afspelen op de radio, is alles om zeep voor de niet-commercionele kant, en na een heel lange tijd kunnen ze zelfs de mensen beginnen aanzien als een soort van gabbers en anti-sociale types. Wat echt totaal niet waar is, net als liefhebbers van Hardcore, bij heel veel zou je het zelfs niet zien dat zij een addict zijn. Wij zijn allemaal (hoop ik) toch vrij normale mensen met wat speciale smaakjes :P Nouja, ik hoop dat zo'n conflict nooit ontstaat :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2011 00:43 

Hardtraxx Elite

Ik vind het onderhand wel leuk geweest met 'toegankelijker maken' van 'de scene'.
Het is nergens voor nodig!
Het is niet nodig om een andere (nieuwe? softe?) sound/feel/concepten voor feesten te ontwikkelen.

Als je kijkt naar Sensation Black (toen het nog Sensation heette) in 2004. Dat was toch ook uitverkocht? Iedereen wilde toen ook kaarten hebben voor toch wel een van dé feesten van het jaar. Vraag genoeg dus!
Als je dan kijkt naar het anthem van dat jaar (Luna - Mindspace) die was zelfs op TMF! Hoe toegankelijk wil je het hebben!?!?
Waarom zou de drempel van toegankelijkheid nu in een keer hoger zijn als toen, toen de muziek nog vele malen 'alternatiever' was.

Hardstyle is geëvalueerd in een soort combinatie tussen (hard)trance/handsup met geinige melodietjes en een kenmerkende kick/bass. Het is al lang niet meer het genre waar ik persoonlijk op verliefd ben geworden.
Ik heb tot nu toe alle veranderingen aangekeken en heb gedacht: 'Ah, best geinig!' en 'Ho, dat is best wel vet!', noem me sentimenteel, maar ik mis oprecht het gevoel dat de oudere hardstyle met zich mee bracht. En kijk eens naar het publiek. Bijvoorbeeld bij 10 Years of Q. Tijdens de set van de Qlubtempo Parade ging de hele zaal helemaal stuk. Daar voor en (en in mindere mate) daarna was het echt een matige sfeer.

Maar als men nu praat over een grotere toegankelijkheid, heb ik oprecht, werkelijk waar, geen enkel idee hoe ze dat willen doen! (misschien dat het in het symposium naar voren is gekomen, maar heb de tijd niet gehad om alles door te spitten. Heb er een beetje doorheen geskipt..)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2011 14:51 

Artiest

_theon_ schreef:
Dus dan is er wel degelijk verschil tussen bijv: DBSTF - Keep It Coming / Ride With Uz en Show me that Way
Beide Hardstyle alleen toegankelijker toch?

Op technisch vlak ja, qua opbouw en idee achter sounds totaal niet...
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2011 16:54 

Hardtraxx Veteran

Waarom wil Q-dance trouwens zo'n groot risico nemen door er verandering in te willen brengen, terwijl heel veel feesten uitverkocht raken en het al heel populair is en goed loopt allemaal?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2011 17:57 

Hardtraxx Veteran

Wat is dat nou voor onzin, dat bepaalde mensen binnen de scene, hardstyle willen veranderen om vooroordelen te veranderen :/ ?
Ik neem toch aan dat als je in de scene zit, van deze muziek houdt, en je er niet voor schaamt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2011 20:58 

Hardtraxxer

Olijfboompje schreef:
Jongens, hardstyle is gewoon keigaaf, no matter what happens.
Wat mij betreft vertragen we het naar 100 bpm en voegen de Josti band toe, zelfs dan blijft het cool, vanwege de naam ''hardstyle''.

We weten zelluf :cool:

meeloper gespot!

deze persoon heeft waarschijnlijk een half jaar geleden,
alleen maar hiphop/house geluisterd.
kijk uit deze persoon kan onze scene kapot maken.

haha, nee geintje jij bent wel een Hardstyle lover he? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2011 21:00 

Artiest

Olijfboompje heeft iedereen zo z'n twijfels bij... persoonlijk denk ik dat het een Spion is van "House4evah.nl" die onze muziekstijl kapot wilt maken.
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 22  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen