Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

Stelling
Hardstyle = Hardstyle 32%  32%  [ 26 ]
Early Hardstyle, Hardstyle 18%  18%  [ 15 ]
Hardstyle = Overkoepelende naam voor 3 subgenres: Early, Mainstr. & Raw 50%  50%  [ 41 ]
Totaal aantal stemmen : 82
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 dec 2010 12:43 

Artiest

kan je nou wel zeggen, maar je weet helemaal niet hoeveel early platen ik heb geluisterd dus kun je totaal niet over oordelen :)
Ik geef aan dat (o.a. jij) er veel oldskool fans zijn die alles van tegenwoordig zo'n beetje afkraken, maar zodra iemand begint over early platen of soms zelfs als over Theracords dan komt er meteen een argument als: "Je hebt geen kennis van muziek." "Je praat pure onzin." etc. En dat vind ik belachelijk, dus ik kaart het gewoon aan. Ik vind dat veel early fans een aardige kapsones hebben op dit gebied, alsof ze het beter weten en daar kan ik niet tegen dus. Onderverdeling is goed, zolang de kapsones er maar uit gaat :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 dec 2010 12:45 

Donateur

optie 1 gestemd
hardstyle= gewoon hardstyle klaar.
al die apparte "genres"
waarom??
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 dec 2010 12:51 

Aan het typen...

Skedoedelefloeps schreef:
kan je nou wel zeggen, maar je weet helemaal niet hoeveel early platen ik heb geluisterd dus kun je totaal niet over oordelen :)
Ik geef aan dat (o.a. jij) er veel oldskool fans zijn die alles van tegenwoordig zo'n beetje afkraken, maar zodra iemand begint over early platen of soms zelfs als over Theracords dan komt er meteen een argument als: "Je hebt geen kennis van muziek." "Je praat pure onzin." etc. En dat vind ik belachelijk, dus ik kaart het gewoon aan. Ik vind dat veel early fans een aardige kapsones hebben op dit gebied, alsof ze het beter weten en daar kan ik niet tegen dus. Onderverdeling is goed, zolang de kapsones er maar uit gaat :D

Net alsof ik een uitspraak kan doen dat alle nieuwe hardstyle kermis muziek is, omdat elk nummer een break heeft en een happy melodie. Wedden dat ik dan dezelfde reacties krijg? Als je zegt dat alle early simpele eenvoudige hardstyle is, dan ken je lang niet alle noemenswaardige nummers en daar wijs ik je op. En ik weet inderdaad niet hoeveel nummers je hebt geluisterd, maar gezien je als relatief nieuw gezicht je helemaal hebt moeten verdiepen en schijnbaar alleen simpele hardstyle hebt gehoord, daar kan ik wel een conclusie uit trekken. Of je hebt de complexere nummers wel gehoord, maar houdt dat voor het gemak even achterwege zodat je lekker kritiek kunt uiten op early. Kijk je mag van mij best kritiek uiten, maar zeg dan ik vind een deel van de early tracks niets aan, omdat het eenvoudige tracks zijn. Prima, hoor je mij niets over zeggen, dàt vind ik namelijk juist vet aan die tracks. Iedereen zijn eigen smaak. Maar ga niet onzin lopen te verkondigen om vervolgens te huilen dat je geen kritiek mag hebben, want dan ben je bij mij aan het verkeerde adres.

@c-mind, lees het topic anders eens door. Staan genoeg argumenten waarom wel. Een goed argument waarom niet, moet ik nog tegenkomen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 dec 2010 12:59 

Artiest

Ik mag toch kritiek uiten op alles wat ik wil, ook op early, ik vind veel early platen idd niks, maar zodra ik dat zeg kom jij eraan met nutteloze argumenten en onzin teksten dat ik geen verstand zou hebben van muziek. Dat bedoel ik dus met kapsones, ondertussen vrijwel elke release afkraken van tegenwoordig (behalve zo'n beetje als het van Theracords komt, want dan is het alweer bijna perfect) en zodra iemand kritiek heeft op een nummer die early liefhebbers goed vinden heb je de poppen aan het dansen.
Jouw eerste opmerking toen ik kritiek uitte in dit topic erover was dat ik m'n mond moest houden als ik geen verstand van zaken had, gaat wel erg ver he...
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 dec 2010 13:08 

Hardtraxx Addict

Ik mag toch kritiek uiten op alles wat ik wil, ook op early, ik vind veel early platen idd niks, maar zodra ik dat zeg kom jij eraan met nutteloze argumenten en onzin teksten dat ik geen verstand zou hebben van muziek. Dat bedoel ik dus met kapsones, ondertussen vrijwel elke release afkraken van tegenwoordig (behalve zo'n beetje als het van Theracords komt, want dan is het alweer bijna perfect) en zodra iemand kritiek heeft op een nummer die early liefhebbers goed vinden heb je de poppen aan het dansen.
Jouw eerste opmerking toen ik kritiek uitte in dit topic erover was dat ik m'n mond moest houden als ik geen verstand van zaken had, gaat wel erg ver he...

Dat van Theracords, dat valt zeer mee. Er zijn genoeg early liefhebbers die de laatste releases op Theracords niks vinden: Dizzorder, Co2's releases vinden ze meeste niet. En wat dan nog? Theracords is uniek in zijn stijl als je kijkt naar de hedendaagse hardstyle. Tegenwoordig springen er wat meer labels uit de grond zoals Spoontech die een unieke stijl hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 dec 2010 13:33 

Artiest

Maar mensen verwarren anders en vernieuwend nog wel eens met het begrip goed.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 dec 2010 13:43 

Hardtraxx Veteran

Helemaal mee eens ^^
Niet alles wat vernieuwend en anders is, is meteen beter dat wat de huidige mainstream produceert en die gedacht wordt wel opgewekt als we kijken naar reacties op Theracords en Spoontech
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 dec 2010 13:48 

Hardtraxx Addict

Oxbow schreef:

Helemaal mee eens ^^
Niet alles wat vernieuwend en anders is, is meteen beter dat wat de huidige mainstream produceert en die gedacht wordt wel opgewekt als we kijken naar reacties op Theracords en Spoontech

Vind ik niet, je ziet duidelijk dat mensen sommige dingen wel leuk vinden maar zoals bij Spoontech vaak opgemerkt is dat je vaak sounds terug hoort uit de vorige releases ;). Het zou wel kunnen dat mensen het wat extra waarderen omdat het een unieke sound heeft en je maar een eigen weg moet durven in te slaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 dec 2010 13:57 

Aan het typen...

Nogmaals jij beweert iets wat niet waar is, als ik dat zou doen over de nieuwe hardstyle krijg ik net zo goed mensen over mij heen, nog veel meer zelfs. Dat je early niets aan vind boeit me echt geen zak. En je mag ook best zeggen dat je het niets aan vind omdat een aantal tracks simpel/eenvoudig zijn, want dat is ook zo. Maar wat jij doet is zeggen dat het hele subgenre simpele muziek is, om vervolgens te beweren dat de nieuwe hardstyle heel veel (meer) elementen bevat. En daarmee ben ik het niet mee eens, omdat hardstyle bestaat uit simpele sounds, zijn er veel meer sounds nodig om een nummer goed te maken, terwijl een huidig mainstream nummer al aanbeden wordt als de melodie (en kicks) goed is/zijn. Een oud nummer is echt niet zo energiek @ 5 bpm minder als de huidige hardstyle als het simpele lege tracks waren geweest.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 dec 2010 14:02 

Artiest

Als je dingen goed gaat vinden omdat ze anders durven te zijn ben je niet bepaald objectief meer en vervorm je je visie richting alle platen die nog uit gaan komen. Zoals jij het zegt begint iets unieks/anders/nieuws met een voorsprong op de rest, waarbij je dus (onbewust) al snel zegt dit is beter, terwijl dat helemaal nergens op slaat natuurlijk. Kijk muziek is altijd een kwestie van smaak, maar als je spoontech of theracords gaat benaderen als anders en vernieuwend en het daardoor al meer waardeert dan Scantraxx vind ik dat je die 2 labels veel meer toekent dan dat ze in feite verdienen.
Mensen vergeten nog wel eens in de hectiek en de gedachtegang van vernieuwing wat voor een platen er op Scantraxx uit zijn gekomen, ik vind dat Theracords en Spoontech op dat gebied veel meer eer krijgen dan ze in feite verdienen.
Je moet gewoon elk nummer los bekijken, of het nu van Spoontech komt of Fusion, begint objectief te luisteren en trek dan je conclusie en niet denken, Spoontech, ok dat is goed omdat....
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 dec 2010 14:03 

Hardtraxx Veteran

wvd schreef:
Oxbow schreef:

Helemaal mee eens ^^

Vind ik niet, je ziet duidelijk dat mensen sommige dingen wel leuk vinden maar zoals bij Spoontech vaak opgemerkt is dat je vaak sounds terug hoort uit de vorige releases ;). Het zou wel kunnen dat mensen het wat extra waarderen omdat het een unieke sound heeft en je maar een eigen weg moet durven in te slaan.

Klopt, ik ben zelf trouwens best een fan van Theracords, maar feit blijft wel dat, dat soort platen/labels een beetje untouchable zijn op dit forum en dat blijf ik toch weleens jammer vinden. Er worden inderdaad zoals hierboven al is gezegd vaak argumenten aangesleept van; je moet je verdiepen in muziek en je leeft in een hokje en bent bang voor verandering. Helaas veranderd daar niet veel aan dus zal ik ermee moeten leven :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 dec 2010 14:05 

Aan het typen...

Kwaliteit+Originaliteit+Creativiteit+Diversiteit > Kwaliteit :yes:
Ik waardeer platen als Fruxaq, Frequency etc. net zo goed hoger als ik dat doe bij originele platen van theracords/spoontech en de spoontech releases die op de vorige lijken waardeer ik ook gewoon lager.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 dec 2010 14:14 

Hardtraxx Addict

Lyst schreef:
Kwaliteit+Originaliteit+Creativiteit+Diversiteit > Kwaliteit :yes:
Ik waardeer platen als Fruxaq, Frequency etc. net zo goed hoger als ik dat doe bij originele platen van theracords/spoontech en de spoontech releases die op de vorige lijken waardeer ik ook gewoon lager.

Dit. Er zijn genoeg platen uitgebracht op wat toegankelijkere labels die ook verschillen van het gros van de platen tegenwoordig. Vooral Tuneboy heeft hier wel eens 'n handje van, en je ziet steeds meer producers het doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 dec 2010 14:26 

Artiest

Dan zijn we het dus eens dat het bij de producers ligt en niet bij de labels en dus dat de subjectieve visies qua muziek met betrekking tot labels complete onzin is?
Kwaliteit is overigens een te breed begrip, dat is voor iedereen wat anders.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 dec 2010 14:36 

Aan het typen...

Nee het ligt ook niet bij de producers. Ik kan huh? van wildstylez ook wel waarderen en ik dacht dat give it up van headhunterz was toen hij op qlimax gedraaid werd. Ik beoordeel ieder nummer apart. Dat sommige producers/labels vaker positieve/feedback krijgen heeft te maken met hun stijl en mijn smaak.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 dec 2010 15:00 

Donateur

Optie 1 sluit je überhaupt subgenres uit, Optie 2 laat je dus een subgenre weg, dus Optie 3
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 dec 2010 15:52 

Donateur

Ik mis optie 4: Early Hardstyle, Hardstyle en Softstyle :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 dec 2010 16:40 

Hardtraxx Veteran

Mol schreef:
Ik mis optie 4: Early Hardstyle, Hardstyle en Softstyle :whistle:

Het is ook nooit goed he! :P :evil:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2011 20:34 

Hardtraxx Elite

Komt er al een Debating 002 opkomst? Ik heb anders wel een goed idee ervoor :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2011 21:09 

Hardtraxxer

Hardstyle = Hardstyle
Ookal heb ik het vaak over rauwe (raw) hardstyle, valt dit niet echt in een hokje te plaatsen. En noem het zeker geen Rawstyle :')
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2011 21:16 

Hardtraxxer

hardstyle=hardstyle
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2011 21:17 

Artiest

Ronkey Dollers schreef:
hardstyle=hardstyle

nie zeiken jij ^^ mainstream kaboutertje
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2011 22:08 

Hardtraxx Elite

Tel schreef:

Kun je toch gewoon zelf maken ;)?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2011 22:26 

Hardtraxx Elite

Sunboom schreef:
Tel schreef:

Kun je toch gewoon zelf maken ;)?

Klopt. Maar ik weet niet of dit al een patroon heeft en via de mods gaat. Ziet eruit van niet. Ga hem volgende week proberen te schrijven. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2011 22:29 

Hardtraxx Veteran

bRt_ schreef:
Ps.
Ideeën voor een volgende editie mogen altijd gePM'd worden!

Check even de beginpost Tel :whistle:
Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen