Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2009 21:02 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hee,

Ik heb een beetje rondgekeken en ik weet niet of deze vraag al eerder is gesteld, maar waarom wordt er bijvoorbeeld geen verdeling gemaakt in de hardstyle releases?
Als ik Globalhardstyle als voorbeeld neem: http://www.globalhardstyle.com/forum/index.php

Deze site hanteert wel een indeling van hardstyle en nu-style. Ik vind het niet slecht hoe het er hier aan toegaat (in tegendeel zelfs) maar ik vroeg me af hoe hier tegen aan zou worden gekeken! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2009 21:22 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Hardstyle=Hardstyle.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2009 21:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Teknizion schreef:
Hardstyle=Hardstyle.

Dat dus ;).
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2009 21:25 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

en Nustyle = Nustyle, bah bij sommige tracks weet ik niet hoe snel ik de next knop moet vinden. :sick:
Nustyle is geen hardstyle die met de tijd mee is gegaan, het is een totaal andere stijl geworden.
Het woord "hard" past totaal niet bij dit genre :list: :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2009 21:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik vind dat het prima samenkan. Er is geen eens een echte onderverdeling, het is verzonnen door een stel gasten wat liever de oude stijl zag ipv de happy sounds en die proberen het wanhopig af te spitsen.. Ikzelf heb er niet al te veel moeite mee als het zo blijft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2009 21:29 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Teknizion schreef:
Hardstyle=Hardstyle.

Dat dus ;).

En zo is het ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2009 21:31 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Ik vind dat het prima samenkan. Er is geen eens een echte onderverdeling, het is verzonnen door een stel gasten wat liever de oude stijl zag ipv de happy sounds en die proberen het wanhopig af te spitsen.. Ikzelf heb er niet al te veel moeite mee als het zo blijft.

Dat tegenover de nieuwkomers die net komen kijken, en zich met alle macht aan de term hardstyle vast blijven klampen. Totaal andere stijl = ander genre, simpel zat. Zou een bult gevloek etc. schelen op t internet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2009 21:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bij de meeste is nu-style een soort synoniem geworden voor softe bagger. Vind het wel terecht dat er een onderscheid word gemaakt tussen early en nu. Zit wel degelijk een verschil in. Ben zelf eigenlijk meer fan van early, maar nu-style vind ik ook gewoon erg goede muziek :)! vind de naam nu-style wel beetje verkeerd gekozen, zou het zelf eerder mainstream noemen. (Vind ook dat het niet uitmaakt wanneer een track gemaakt is.)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2009 22:03 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Alsjeblieft laat het zo blijven, daar op GHF zijn er bij ieder "Nustyle" topic zeikerts die zeggen dat het zuigt omdat het nustyle is.. Ik vind het subgenres creeeren in hardstyle geen slecht idee, maar dan krijg je direct die haters..
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2009 00:07 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Dj C-Mind schreef:
Khadber schreef:
Teknizion schreef:
Hardstyle=Hardstyle.

Dat dus ;).

En zo is het ;)


amen :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2009 00:18 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Qre8ive schreef:
QuakerSw schreef:
Hee,

Ik heb een beetje rondgekeken en ik weet niet of deze vraag al eerder is gesteld, maar waarom wordt er bijvoorbeeld geen verdeling gemaakt in de hardstyle releases?
Als ik Globalhardstyle als voorbeeld neem: http://www.globalhardstyle.com/forum/index.php

Deze site hanteert wel een indeling van hardstyle en nu-style. Ik vind het niet slecht hoe het er hier aan toegaat (in tegendeel zelfs) maar ik vroeg me af hoe hier tegen aan zou worden gekeken! :)


Het hele 'nu-stijl' is verzonnen door GHF ... persoonlijk vind ik het nogal lame. Is gewoon gedaan omdat die personen de stijl niet leuk vonden en er dus maar een andere naam voor verzonnen. Helaas geloven veel mensen dat het zo moet heten, er is in ieder geval niets dat officieel bepaald dat het zo moet heten.

Haha, en de naam hardstyle is natuurlijk wel officieel bepaald? Denk je uberhaubt dat er muziekgenrenamen officieel bepaald worden ergens? Denk het niet hè?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2009 00:41 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

wat boeit het waar onder ze een nummer willen indelen,nustyle of hardstyle, als het nummer maar goed is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2009 00:58 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik ben zelf een voorstander van bijvoeglijke naamwoorden in plaats hokjes. Je zegt dan gewoon 'deze track klinkt best nu-style' in plaats van 'deze track is geen hardstyle maar nu-style'. Net als dat je kan zeggen 'deze track klinkt early'.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2009 10:15 
 
Hardtraxx Veteran

Sunboom schreef:
uberhaubt


Bah Bah Je lijkt Khadber wel xd

Ontopic: Hardstyle = Hardstyle, geen twijfel mogelijk :yes:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2009 10:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

bRt_ schreef:
Sunboom schreef:
uberhaubt


Bah Bah Je lijkt Khadber wel xd

Ontopic: Hardstyle = Hardstyle, geen twijfel mogelijk :yes:

Hey!!! Wat is der mis met uberhaupt! Dat woord is top en you know it :D!
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2009 10:48 
 
Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
Hey!!! Wat is der mis met uberhaupt! Dat woord is top en you know it :D!

Klinkt Zo Geleerd :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2009 12:12 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

(quote=RandM)
Dj C-Mind schreef:
Khadber schreef:
Teknizion schreef:
Hardstyle=Hardstyle.

Dat dus ;).

En zo is het ;)

amen :worship:[/omdat ik maar 3 citaten mag hebben]

Is een van jullie met echte hardstyle opgegroeid? (voor 2005)
Sorry hoor maar jullie zijn begonnen met luisteren naar de melodieuze/softe stijl, hoe je t ook wilt noemen.
Vind niet echt dat je recht van spreken hebt als je net komt kijken. De meesten hier kennen nauwelijks de klassiekers, het is voor hen allemaal begonnen met headhunterz dit of headhunterz dat. :nono: :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2009 12:17 
 
Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:

Is een van jullie met echte hardstyle opgegroeid? (voor 2005)
Sorry hoor maar jullie zijn begonnen met luisteren naar de melodieuze/softe stijl, hoe je t ook wilt noemen.
Vind niet echt dat je recht van spreken hebt als je net komt kijken. De meesten hier kennen nauwelijks de klassiekers, het is voor hen allemaal begonnen met headhunterz dit of headhunterz dat. :nono: :whistle:


Waarom niet? Er zijn klassiekers maar in het algemeen komt hardstyle overeen met hardstyle ..
Ben jij bekend met de scene voor 05?
Zo ja drop eens wat klassiekers die jij vind, kunnen we een oordeel vellen :) Ben egt geinteresseerd in die early :yes:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2009 12:18 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

is allemaal 1 pot nat, GHF is toch kut :P
hardtraxx :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2009 13:19 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Ik zit al sinds 2002 in de scene en ken wel wat meer dan alleen headhunterz etc.
Als je bombs away vergelijkt met da tweekaz - d4ydream of
Hunter - Sweetie vergelijkt met Deepack & Frontliner - Phreakerz
Dat is toch echt niet hetzelfde meer, kenmerken van hardstyle waren reversed bass, vette screeches (jah vaak ook in de climax), simpele maar beukende "melodieen".
Kenmerk van nu-style is "tok" kicks met daaronder een bass geplakt, hele track gaat om de melodie, de buildup etc. wordt afgeraffeld en lijkt allemaal op elkaar. Meer noten = beter, hogere noten = beter en dan ook nog van die bijna 1 minuut lange breaks, om te laten zien hoe goed je wel geen piano kunt knippen en plakken. Tuurlijk er zijn ook wel goede nu-style nummers, maar dat heeft niets te maken met dat het een totaal ander genre, met andere mensen geworden is, wij willen gewoon onze rauwe hardstyle terug, heb nooit zitten te wachten op die melodieën. Bovendien is de creativiteit weg en komen er nieuwe artiesten met bosjes tegelijk. Velen van hun hebben dezelfde sound, zijn totaal niet vernieuwend, maar juist bezig met het uitmelken van de nustyle en de melodien. Sommigen noemen het de evolutie van de stijl, maar de mensen die al zo'n beetje vanaf het begin in het genre zitten vinden het geen evolutie meer maar een opsplitsing.

Ben btw bezig met mijn hele collectie te raten, ik zal je mijn top100 wel geven als ik klaar ben, en ja er zitten ook wel nieuwere nummers tussen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2009 14:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik zie het meer als een "subgenre"
Het is gewoon allebei hardstyle, maar allebei een andere soort :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2009 14:23 
 
Hardtraxx Veteran

Makxz schreef:
Ik zie hardstyle gewoon als een genre tussen de jump en hardcore, niet te soft niet te hard, en als je het zo bekijkt zijn early en nu gewoon allebei hardstyle :thumbup:


Als je het zo bekijkt ja, dan is hardstyle = hardstyle, als je volgens de visie van de oudere hardstyle garde kijkt dan hebben zij weer gelijk. Een oneindige cirkel


O
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2009 14:27 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Ik kan wel begrijpen dat mensen de oude hardstyle saai vinden, net zoals ik de nustyle niet veel aan vind.
Het is immers een totaal andere stijl, daarom zou het ook opgesplitst moeten worden. :yes:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2009 14:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

bRt_ schreef:
O


Dat doet et em :thumbsup:

Maar tis en blijft ieders eigen mening, ik geef jullie ook wel gelijk hoor.
Maar vind het niet dat het echt een aparte genre is ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2009 16:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
....(beetje lang)

:worship: Van mij mag de oude stijl ook weer wat meer terug komen.
1, 2, 3  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen