Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

Stelling
Hardstyle = Hardstyle 32%  32%  [ 26 ]
Early Hardstyle, Hardstyle 18%  18%  [ 15 ]
Hardstyle = Overkoepelende naam voor 3 subgenres: Early, Mainstr. & Raw 50%  50%  [ 41 ]
Totaal aantal stemmen : 82
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2010 12:40 

Donateur

Jonge, da hoort nie.
Het behoort wel tot een van de opties ja, maar ik zie geen bezwaar waarom je het niet zo zou kunnen blijven noemen. Uiteindelijk is dit toch geen spelletje van wie er met de eer mag strijken om zijn genre hardstyle te noemen en er zijn ook voorbeelden waarin het geëvolueerde stijltje de naam van de voorganger mee heeft gekregen. Ik snap Lyst echter wel en moet zeggen dat ik het zo nog niet heb bekeken ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2010 12:42 

Hardtraxxer

Nee dan vat je het verkeerd op, want als je GOED leest, zeg ik dat als de stijl daadwerkelijk gaat afwijken van zijn roots, dat het dan ook anders word genoemt, en dus er sprake is van verandering?

Ik vind dat bij hardstyle zelf (nog) niet het geval, zo ver zijn we nog niet.

Dan had ie eigenlijk zo moeten zijn: Ik zie echter de verandering die we de afgelopen jaren binnen de hardstyle hebben mee gemaakt niet als een verandering, maar meer als een soort van evolutie.

De overloop van hardtrance naar hardstyle laat ik daar buiten, dat is imo een ander verhaal.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2010 12:48 

Hardtraxx Veteran

Zullen we nu nog die nieuwe poll maken :surrender:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2010 12:49 

Hardtraxxer

Scumbag schreef:
Nee dan vat je het verkeerd op, want als je GOED leest, zeg ik dat als de stijl daadwerkelijk gaat afwijken van zijn roots, dat het dan ook anders word genoemt, en dus er sprake is van verandering?

Ik vind dat bij hardstyle zelf (nog) niet het geval, zo ver zijn we nog niet.

Dan had ie eigenlijk zo moeten zijn: Ik zie echter de verandering die we de afgelopen jaren binnen de hardstyle hebben mee gemaakt niet als een verandering, maar meer als een soort van evolutie.

De overloop van hardtrance naar hardstyle laat ik daar buiten, dat is imo een ander verhaal.

Wat bedoel je precies met evolutie? of, wat is het verschil tussen verandering en evolutie?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2010 13:07 

Hardtraxxer

PNXRMX schreef:
Brainweavers schreef:
Zie het zo:
Fruit is fruit, maar je hebt appels, sinaasappels en peren

Maar dat is dus optie 3. Appels, sinaasappels en peren zijn allemaal fruit en je mag t best allemaal fruit noemen. Maar je kunt het ook appels, sinaasappels of peren noemen ;)

Precies, maar in mijn ogen is het ook wel optie 1, want fruit is fruit en groente is groente..

Fruit ligt in een winkel altijd wel op 1 afdeling, maar wel gesorteerd zodat het overzichtelijk is voor de klant.. Maar het eind zou zoek zijn als er een aparte afdeling komt voor iedere soort fruit (hier is ook geen behoefte aan)

goh, jullie kunnen vast al raden wat ik als bijbaantje heb :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2010 13:10 

Aan het typen...

Dan maar volgens de basis logica...
Evolutie <=> !Verandering
volgt uit
Scumbag schreef:
Ik zie echter de verandering die we de afgelopen jaren hebben mee gemaakt van de Hardstyle muziek niet als een verandering, maar meer als een soort van evolutie.

Hardtrance /\ !Hardstyle
Genre /\ Verandering => Nieuwe Naam
volgt uit:
Citaat:
Hardstyle is volgens mij ook voortgekomen uit een ander genre, maar omdat het zich zo ging afwijken qua hardheid en sounds ten opzichte van de roots, is men het anders gaan noemen, logisch toch?

A = Van het een op het andere moment
Hardstyle /\ !A => !Verandering
Hardstyle /\ Evolutie => !Nieuwe Naam
Volgt uit:
Citaat:
Echter, zoals ik al zei, vind ik niet dat je kan spreken van zo'n soort verandering in dit geval, omdat deze verandering binnen de hardstyle niet zo zeer van het een op andere moment plaats vond.

Hardstyle /\ Evolutie
volgt uit:
Citaat:
Er zit een soort van continuïteit in en daarom zou je dus kunnen spreken van een evolutie die de stijl doormaakt.

Nu voeg ik toe:
Hardtrance /\ !A
Hardtrance /\ !A => Nieuwe Naam
daaruit volgt:
!A => Evolutie
Hardtrance /\ Evolutie => Nieuwe Naam
en
Hardtrance /\ !A => !Verandering
!verandering <=> Evolutie
Hardtrance /\ Evolutie
Hardtrance /\ Evolutie => !Nieuwe Naam
dus
Hardtrance /\ Evolutie => !Nieuwe Naam /\ Nieuwe Naam
Tegenspraak

@Brainweavers Muziek = Muziek, want Fruit = Fruit, je gaat toch geen aparte afdeling maken voor peren (=hiphop) en bananen (=trance)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2010 13:14 

Hardtraxxer

Nee nu interpreteer je mij verkeerd, zo bedoel ik het meer:

Fruit = hardstyle

appels = mainstream, sinaasappels = raw, peren = early

groente = bv. hardtrance (andere soort, zelfde afdeling)

brood = hiphop (andere afdeling)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2010 13:19 

Aan het typen...

Brainweavers schreef:
Nee nu interpreteer je mij verkeerd, zo bedoel ik het meer:

Fruit = hardstyle

appels = mainstream, sinaasappels = raw, peren = early

groente = bv. hardtrance (andere soort, zelfde afdeling)

brood = hiphop (andere afdeling)

Ik snap wel wat je bedoelt, maar je vergelijking klopt niet.
Ik kan namelijk ook zeggen, Eten = Hardstyle, groente = early, fruit = raw, brood = mainstream.
Wasmiddelen = bv hardtrance (zelfde winkel)
Schutting = Hiphop (andere winkel)

Het is maar net welke abstractie je neemt. En aangezien jouw abstractie noch mijn abstractie per se de juiste is gaat je vergelijking niet op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2010 13:33 

Artiest

wat een onzin, nu kraak jij zijn vergelijking af omdat je het ook anders KAN vergelijken...
Dat slaat nergens op, hij komt met een vergelijking die best duidelijk en overzichtelijk is, zo snap je eerder wat het punt nu is en jij zegt dat hij hardstyle niet met fruit moet vergelijken, maar met eten in het algemeen. Dat is toch gewoon complete lulkoek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2010 13:41 

Aan het typen...

Ik zeg dat het geen argument is, omdat je ook andere vergelijkingen kunt maken die even waar zijn maar het tegenovergestelde beweren. Je kunt dus niet zeggen, je gaat geen aparte afdelingen maken voor early/raw/mainstream want dat doe je ook niet voor peren/appels/bananen. Dat hij dat vind en zo uitdrukt, ja dan is het een duidelijk voorbeeld, maar weer het zoveelste argumentloze standpunt..
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2010 14:26 

Hardtraxx Veteran

Brainweavers schreef:
PNXRMX schreef:
Brainweavers schreef:
Zie het zo:
Fruit is fruit, maar je hebt appels, sinaasappels en peren

Maar dat is dus optie 3. Appels, sinaasappels en peren zijn allemaal fruit en je mag t best allemaal fruit noemen. Maar je kunt het ook appels, sinaasappels of peren noemen ;)

Precies, maar in mijn ogen is het ook wel optie 1, want fruit is fruit en groente is groente..

Komt doordat optie 1 niet goed is geformuleerd. Met optie 1 hardstyle = hardstyle wordt meer bedoeld: alles wat nu onder hardstyle valt moet gewoon hardstyle blijven heten en niet iets anders. Houdt in dat termen als early, nu en raw als soort van subgenres onzin zijn en niet gebruikt zouden moeten worden.

Sowieso vind ik optie 3 het best omdat het iedereen accommodeert. Mensen die het allemaal hardstyle willen noemen, die kunnen dat gewoon blijven doen. De mensen die liever de onderverdeling gebruiken om het wat makkelijker te maken, die kunnen dat ook. Het zou alleen fijn zijn als de mensen die binnen de eerste groep vallen niet steeds kansloos zouden reageren op posts waarin het woord nu-style (niet per se negatief) wordt gebruikt met "hardstyle = hardstyle" of "nu-style bestaat niet" of wat dan ook. Dan zou iedereen wel blij zijn denk ik, als die eerste groep gewoon accepteert dat die termen gebruikt worden omdat ze het beschrijven van verschillende soorten hardstyle makkelijker maken.
De enige groep die mogelijk niet blij zou zijn is de groep early liefhebbers die niet wil dat nieuwe hardstyle ook hardstyle heet. Ik denk dat die gewoon moeten accepteren dat het daarvoor te laat is, en zich bij optie 3 voegen om er in ieder geval voor te zorgen dat er iets van een officieuze verdeling is.

Maw:
Ben je voor optie 1: hardstyle = hardstyle? Dit is bij optie 3 ook gewoon mogelijk. Alles blijft onder de overkoepelende noemer 'hardstyle' vallen en je bent vrij om elke soort hardstyle gewoon hardstyle te noemen volgens die optie. Bij optie 3 sta je in feite alleen toe dat anderen onderscheid mogen maken tussen de verschillende soorten.

Ben je voor optie 2: splitsen van genres in early hardstyle en hardstyle/nu-style? Het gaat in ieder geval niet meer gebeuren dat de nieuwe hardstyle niet meer hardstyle genoemd gaat worden, dus in die zin heeft het geen zin om daar aan vast te houden. Als je al voor een onderverdeling bent tussen early en nieuwe hardstyle, waarom zouden andere verdelingen dan niet mogelijk zijn? Bij optie 3 wordt het mogelijk om gemakkelijker over de hardere kant van de nieuwe hardstyle te spreken. De meeste early liefhebbers zullen toch af en toe een zgn "raw" plaatje leuk vinden, dus waarom niet die term gebruiken om het zo uit te drukken? Bijvoorbeeld: "Ik hou bijna alleen maar van early hardstyle, maar af en toe kan ik een raw hardstyle plaat waarderen. Nu-style of mainstream hs vind ik niks".

Stem optie 3! :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2010 14:37 

Hardtraxxer

Lyst schreef:
Ik zeg dat het geen argument is

ik geef ook geen argument, maar een vergelijking om duidelijk te maken hoe ik het zie.

Verder denk ik dat je een strijd levert voor early die al verloren is.. Ookal is er draagvlak onder de liefhebbers, het trekt dezer tijd gewoon niet meer zo veel mensen.. Early heeft zijn recht als mainstream hardstyle verloren toen de melodietjes kwamen en het van de troon stootte. Maar het zal mij benieuwen of het lukt early weer zodanig onder de aandacht te krijgen dat het naast de mainstream en raw hardstyle kan bestaan (in dezelfde grootte)..
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2010 15:02 

Hardtraxx Veteran

Geniale vergelijking, haha.

Hardstyle = Hardstyle
Fruit = Fruit, maar je hebt ook appels peren en bananen.

Haha, dat is dus precies wat de bedoeling is. ONDERverdeling binnen hardstyle, niet scheidingen in verschillende stromen.
De hedendaagse scene laat zien dat er duidelijke onderverdelingen zijn, maar (nog) niet duidelijk genoeg voor (af)splitsingen.

In mijn ogen is het een feit dat die onderverdeling er is, en ik ben er te vreden mee :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2010 15:37 

Hardtraxx Veteran

Rik schreef:
Geniale vergelijking, haha.

Hardstyle = Hardstyle
Fruit = Fruit, maar je hebt ook appels peren en bananen.

Haha, dat is dus precies wat de bedoeling is. ONDERverdeling binnen hardstyle, niet scheidingen in verschillende stromen.
De hedendaagse scene laat zien dat er duidelijke onderverdelingen zijn, maar (nog) niet duidelijk genoeg voor (af)splitsingen.

In mijn ogen is het een feit dat die onderverdeling er is, en ik ben er te vreden mee :thumbsup:

idd je kunt toch niet (verschillende) soorten hardstyle onder harstyle plaatsen...is ongeveer hetzelfde als bij hardcore gwn hardere hardcore heeft andere naam en ik vind dat dat bij hardstyle ook het gevoel moet zijn zodat je gwn onderverdeling hebt zodat je kan kiezen waar je heen wil en wat je luistert.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2010 15:43 

Hardtraxx Elite

PNXRMX schreef:
Ben je voor optie 1: hardstyle = hardstyle? Dit is bij optie 3 ook gewoon mogelijk. Alles blijft onder de overkoepelende noemer 'hardstyle' vallen en je bent vrij om elke soort hardstyle gewoon hardstyle te noemen volgens die optie. Bij optie 3 sta je in feite alleen toe dat anderen onderscheid mogen maken tussen de verschillende soorten.

Ben je voor optie 2: splitsen van genres in early hardstyle en hardstyle/nu-style? Het gaat in ieder geval niet meer gebeuren dat de nieuwe hardstyle niet meer hardstyle genoemd gaat worden, dus in die zin heeft het geen zin om daar aan vast te houden. Als je al voor een onderverdeling bent tussen early en nieuwe hardstyle, waarom zouden andere verdelingen dan niet mogelijk zijn?

Heel mooi verwoord en helemaal waar, vooral inderdaad ook dat de nieuwe hardstyle echt niet meer niet hardstyle genoemd gaat worden. Dat is nu eenmaal al een verloren zaak.

Dat geldt ook voor mainstream hardstyle namelijk, die gaat ook niet meer softstyle genoemd worden ofzo, dus de mensen die raw hardstyle gewoon hardstyle willen noemen omdat het belachelijk is dat 'de echte hardstyle' 'op moet schuiven', geef ik ook weinig kans.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2010 18:52 

Hardtraxx Veteran

Poll aangepast ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2010 19:26 

Hardtraxx Veteran

Gestemd op 3. Zolang Mainstream maar geen Nu-style word genoemd. :sick:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2010 19:31 

Hardtraxx Elite

Het maakt mij nog steeds weinig uit hoe het genoemd wordt, zoals ik eerder heb gezegd. Maar omdat ik het voor mezelf in hokjes plaats is optie 3 voor mij het meest van toepassing.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2010 19:53 

Hardtraxx Veteran

Optie 3 ook.
Auto's heb je ook in verschillende benamingen, stationwagon's, cabrio's & sportwagens.
En als je ze ziet zeg je toch auto. Dus optie 3 is voor mij de beste. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2010 20:28 

Hardtraxx Veteran

Ik ben ook voor Optie 3 , waarom? kijk maar even naar eerdere post van mij in dit topic ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 dec 2010 00:30 

Hardtraxx Addict

Optie 3 maar dan de splitsing alleen in de mond. Dus niet gelabeld. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 dec 2010 00:44 

Hardtraxx Addict

Hard Twins schreef:
Optie 3 maar dan de splitsing alleen in de mond. Dus niet gelabeld. :thumbup:

Sluit ik me bij aan :)

Dus vooral niet dat we elke track steeds in een hokje gaan plaatsen, maar meer om aan te geven in welke richting je smaak gaat :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 dec 2010 00:52 

Hardtraxx Veteran

NandoHS schreef:

Zolang Raw Hardstyle maar geen Rawstyle wordt :sick:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 dec 2010 01:02 

Artiest

Rik schreef:
NandoHS schreef:

Zolang Ealy maar geen "No-Go-Zone" voor kritiek wordt :sick:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 dec 2010 11:37 

Aan het typen...

Skedoedelefloeps schreef:
Rik schreef:
NandoHS schreef:

Zolang Ealy maar geen "No-Go-Zone" voor kritiek wordt :sick:

Zolang je je maar eerst eens gaat verdiepen in iets voordat je kritiek geeft.
Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen