Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Bericht Geplaatst op 30 jul 2026 17:00 

Hardtraxxer

TicketSwap is weer in het nieuws:

https://www.parool.nl/nederland/nooit-m ... gle.com%2F

Het artikel gelezen en dit valt mij op:

Met die stap probeert TicketSwap ook hardnekkige kritiek uit de evenementenbranche te weerleggen. Het platform lag jarenlang onder vuur omdat het geld verdiende aan de doorverkoop van tickets, terwijl festivals en artiesten daar nauwelijks van profiteerden.

Het ticket is toch al gekocht bij de organisatie? Waarom zou een organisatie (of artiest) moeten profiteren van een doorverkoop?
Bericht Geplaatst op 30 jul 2026 19:58 

Hardtraxx Veteran

Dit is gewoon een manier om mensen te dwingen eerder een ticket te kopen. TicketSwap en organisatoren zijn bang dat bezoekers wachten tot het laatste moment en dan voor een paar tientjes een kaartje oppikken.

Maar ondertussen vergeten ze één ding: dat ticket is gewoon gekocht door iemand. Als die persoon door omstandigheden niet kan gaan en liever €20 terugkrijgt dan helemaal niks, waarom zou dat niet mogen?

TicketSwap begon ooit als een platform voor fans onderling, maar dit soort maatregelen laten steeds meer zien dat de belangen van organisatoren en inkomsten belangrijker worden dan de flexibiliteit voor de bezoeker. Een maximumprijs tegen woekerhandel is logisch, maar een minimumprijs invoeren voelt vooral als marktcontrole onder het mom van “bescherming”…
Bericht Geplaatst op 31 jul 2026 00:28 

Hardtraxx Veteran

Ja goed idee... Mensen die dan last minute niet meer kunnen komen, geraken niet meer van hun kaartjes af. Die gaan het jaar erna zeker nog eentje kopen in de officiële verkoop.

Problemen zoeken waar geen problemen zijn dit. Dat mensen afwachten om kaartjes te kopen heeft niets te maken met ticketswap, maar het feit dat je inkom te duur is en/of je concept achterhaald is.
Bericht Geplaatst op 31 jul 2026 07:14 

Hardtraxxer

Dit betekent gewoon andere sites gebruiken toch?
Bericht Geplaatst op 31 jul 2026 08:39 

Hardtraxx Veteran

Ook wel weer typisch Nederlands dit. Als iemand een kaartje van 60 euro heeft gekocht voor een festival maar door omstandigheden een 2 dagen voor het festival zijn kaartje moet verkopen en hij wil er graag nog iets voor terug, dus voor 20 euro verkoopt. Hoe kan iemand daar dan slechter van worden behalve de verkoper die er 40 euro op verliest? Ticketswap verdient, organisatie van het festival verdient gewoon (ticket, maar er komt ook daadwerkelijk iemand om biertjes te kopen), de koper heeft een mooie dag voor 20 euro entree. En de verkoper heeft nog iets terug van zn geld.

Wat een gedoe om niets weer. :lol:
Bericht Geplaatst op 31 jul 2026 09:43 

Hardtraxx Veteran

Ergens begrijp ik wel dat ze proberen te voorkomen dat mensen wachten op goedkope tickets op Ticketswap en dat dit een stimulans zou moeten zijn om direct kaarten bij de organisatie te kopen. Ik vraag me echter zeer af of dit dan de juiste manier is want het prikkelt mensen juist ook om te wachten met het kopen van kaartjes.
Bericht Geplaatst op 31 jul 2026 09:45 

Hardtraxx Veteran

Fantazoo schreef:
Ergens begrijp ik wel dat ze proberen te voorkomen dat mensen wachten op goedkope tickets op Ticketswap en dat dit een stimulans zou moeten zijn om direct kaarten bij de organisatie te kopen. Ik vraag me echter zeer af of dit dan de juiste manier is want het prikkelt mensen juist ook om te wachten met het kopen van kaartjes.

Haal de ondergrens dan weg vanaf 48 uur (of 24 uur) voor het evenement start. De meeste mensen willen wel eerder zeker zijn van het bezoeken van een evenement denk ik. Want eens, als de helft van de bezoekers denkt ik koop straks wel op ticketswap voor de helft van het geld das ook niet handig.
Bericht Geplaatst op 31 jul 2026 15:33 

Hardtraxx Veteran

Dat gehannes dat je tickets ook pas een paar uur voor het feest in je mail krijgt.. kunnen we niet gewoon terug naar de Primera tijden? Weet nog wel dat ik met Rickzel op vrijdagmiddag met een paar halve liters mooi in de rij stond voor kaartjes voor Defqon Almere Strand.. Dat had ook wel wat.
Bericht Geplaatst op 31 jul 2026 15:54 

Hardtraxx Veteran

corneelwr schreef:
Dat gehannes dat je tickets ook pas een paar uur voor het feest in je mail krijgt.. kunnen we niet gewoon terug naar de Primera tijden? Weet nog wel dat ik met Rickzel op vrijdagmiddag met een paar halve liters mooi in de rij stond voor kaartjes voor Defqon Almere Strand.. Dat had ook wel wat.

Ja kun je nagaan, in een straal van 130 kilometer geen primera te bekennen bij ons in de Achterhoek en dan op de puch naar de bewoonde wereld om je Defqon tickets te halen. Prachtig was dat! en veel makkelijker inderdaad.
Bericht Geplaatst op 31 jul 2026 19:50 

Hardtraxxer

Net zo irritant als dat op slot zetten van je tickets tot een dag voor het evenement.
Voorheen kreeg je gewoon een digitaal ticket met barcode of QR.
Dan zou je het nog via een andere weg kunnen verkopen.

Zodra de aankoop is gedaan is het ticket van mij.
Bericht Geplaatst op 31 jul 2026 21:05 

Hardtraxx Veteran

Bracelet systeem topt alles. :sick:
Bericht Geplaatst op 04 aug 2026 15:34 

Hardtraxxer

Ze schieten zichzelf in de voet met een dag van te voren op ticketswap.
Doordat de markt overspoelt wordt met tickets op dat moment is het tegenwoordig bijna gegarandeerd dat de prijs onderuit gaat.
Bericht Geplaatst op 04 aug 2026 20:13 

Hardtraxx Veteran

HanM schreef:
Ze schieten zichzelf in de voet met een dag van te voren op ticketswap.
Doordat de markt overspoelt wordt met tickets op dat moment is het tegenwoordig bijna gegarandeerd dat de prijs onderuit gaat.

Precies, mensen zijn veel selectiever geworden tegenwoordig met die hoge prijzen die ze vragen.
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen