Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 13  Volgende

Stelling
Hardstyle = Hardstyle 32%  32%  [ 26 ]
Early Hardstyle, Hardstyle 18%  18%  [ 15 ]
Hardstyle = Overkoepelende naam voor 3 subgenres: Early, Mainstr. & Raw 50%  50%  [ 41 ]
Totaal aantal stemmen : 82
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2010 20:09 

Hardtraxx Elite

Lyst schreef:
Iemand kraakt onterecht mijn genre af :mad: :P
Ok ontopic, wat vinden jullie van tracks met early sound die vandaag de dag worden gemaakt, valt dat onder early of kan dat niet omdat early een tijdsaanduiding is..

Ik vind niet dat het onder early hoort te vallen, door de tijdsaanduiding. Zou het gewoon track met early sounds noemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2010 20:13 

Aan het typen...

Ik snap dat niet.. Als de muziek vrijwel hetzelfde is waarom kan dat dan niet onder hetzelfde subgenre vallen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2010 20:19 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
Ik snap dat niet.. Als de muziek vrijwel hetzelfde is waarom kan dat dan niet onder hetzelfde subgenre vallen?

Zit 'm in de naam denk ik, Early hardstyle slaat duidelijk terug op iets dat vroeger gemaakt is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2010 20:20 

Hardtraxx Elite

Omdat veel mensen early hardstyle relateren aan oudere nummers. Als dan nu een track wordt uitgebracht als early hardstyle track zullen veel mensen dat verkeerd begrijpen denk ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2010 20:22 

Aan het typen...

Dus als iemand niet weet uit welk jaar het komt, dan is het wel early en als ze het wel weten opeens niet meer? :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2010 20:31 

Hardtraxx Elite

Nee, en dat zeg ik ook niet. Veel mensen hebben een bepaald idee bij early hardstyle, onder andere dat het een tijdje geleden geproduceerd is.

Als er nu een track wordt uitgebracht onder de benaming "early hardstyle" gaan veel mensen geloven dat het een oude track is die nu pas gereleased wordt (denk ik). Jij en ik zouden wel beter weten, omdat we meer actief zijn in de scene. De meeste mensen die tegenwoordig hardstyle luisteren vinden early vaak niet veel aan. Als er dan een track uitkomt waar op staat dat het early is, zal het dan bij voorbaat al minder goed doen dan wanneer het er niet op zou staan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2010 22:00 

Artiest

willekeurig hardstyle nummer van nu:
Zatox - Creation, binnen 50 seconden (alleen mix intro gedeelte) 15 met vocals meegerekend.
Dana - back In Time (50 seconden) 8 sounds.

Dus in het begin kent het iig al meer sounds, dat betekend niet dat het gehele nummer nou veel meer sounds kent, maar om maar even in te gaan op je willekeurig benoemen van een nummer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2010 22:07 

Aan het typen...

Ik tel de helft waarvan de helft na elkaar, in de back in time track zitten die sounds allemaal in dezelfde bar.
Laatste offtopic hierover van mij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2010 22:10 

Hardtraxx Veteran

Sainen schreef:
Als er dan een track uitkomt waar op staat dat het early is, zal het dan bij voorbaat al minder goed doen dan wanneer het er niet op zou staan.

Wees blij! Dan houd je alleen de echte liefhebbers over :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2010 23:04 

Hardtraxx Veteran

Come join us at the substream.

Its bigger, its bett... :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2010 23:25 

Hardtraxx Elite

Oxbow schreef:
Sainen schreef:
Als er dan een track uitkomt waar op staat dat het early is, zal het dan bij voorbaat al minder goed doen dan wanneer het er niet op zou staan.

Ik neem aan dat je daarmee liefhebbers van early hardstyle (en tracks met early sounds erin) bedoelt. Dan heb je gelijk, blijven de liefhebbers en de nieuwsgierigen over.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2010 23:33 

Artiest

We labelen toch alles al, dus idd als ik zie dat iets van Theracords bv komt zal ik er niet snel naar om kijken, ondanks dat ik altijd benieuwd ben, maar bijna altijd teleurgesteld word. Het is handig zodat ik m'n tijd nuttig en goed kan besteden :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2010 23:34 

Hardtraxx Veteran

Sainen schreef:
Oxbow schreef:
Sainen schreef:

Ik neem aan dat je daarmee liefhebbers van early hardstyle (en tracks met early sounds erin) bedoelt. Dan heb je gelijk, blijven de liefhebbers en de nieuwsgierigen over.

Yep, dat is precies wat ik bedoel ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2010 23:37 

Hardtraxx Elite

Maar heren, even een conclusie tussendoor

We zijn nou al 10 pagina's aan het discuseren over de onderverdelen van sub-genres binnen het hardstyle. Maar er zit nog steeds geen duidelijkheid in over hoe en wat... Zullen we hierover nog wel eens met elkaar eens zijn? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2010 23:40 

Artiest

Tel schreef:
Maar heren, even een conclusie tussendoor

We zijn nou al 10 pagina's aan het discuseren over de onderverdelen van sub-genres binnen het hardstyle. Maar er zit nog steeds geen duidelijkheid in over hoe en wat... Zullen we hierover nog wel eens met elkaar eens zijn? :P

nee ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2010 23:41 

Hardtraxx Veteran

Degene die het meeste draagvlak heeft, heeft ook de grootste kans op slagen lijkt me
zijn 3 opties als ik het zo lees in dit topic (Misschien wel leuk om er een poll van te maken om te kijken hoe er hier op HT het meest over gedacht wordt, dat is een stuk overzichtelijker dan al die post met motivaties erin, komen we ook nog een beetje tot een soort conclusie van deze discussie)

Optie 1

Hardstyle = Hardstyle

Optie 2

Early Hardstyle
Hardstyle

Optie 3

Hardstyle = Overkoepelende naam voor 3 subgenres: Early, Mainstream & Raw
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2010 23:48 

Hardtraxx Veteran

Ik vindt dat als je iets onder moet verdelen het Early Hardstyle en Hardstyle is. Die grens kan je duidelijk maken, maar met Raw en Melodieus is het weer moeilijker. Daarvoor bestaan die stijlen ook nog niet lang genoeg imo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2010 01:08 

Hardtraxx Elite

Oxbow schreef:
Degene die het meeste draagvlak heeft, heeft ook de grootste kans op slagen lijkt me
zijn 3 opties als ik het zo lees in dit topic (Misschien wel leuk om er een poll van te maken om te kijken hoe er hier op HT het meest over gedacht wordt, dat is een stuk overzichtelijker dan al die post met motivaties erin, komen we ook nog een beetje tot een soort conclusie van deze discussie)

Optie 1

Hardstyle = Hardstyle

Optie 2

Early Hardstyle
Hardstyle

Optie 3

Hardstyle = Overkoepelende naam voor 3 subgenres: Early, Mainstream & Raw

Ik ben voor een nieuwe poll met deze opties :thumbup: kan de poll van dit topic geedit worden?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2010 10:39 

Hardtraxxer

Lyst,

Even tussendoor hoor, maar jij bent voor een onderverdeling in de 3 genres omdat je zo jouw geliefde early wil preserveren. juist? Maar ben je niet bang dat juist door die onderverdeling meer draagvlak komt voor mainstream en raw (omdat dat tegenwoordig toch de populairste stromingen zijn) waardoor early alsnog aan de kant geschoven wordt?

Verder vind ik het wel grappig, een jaar geleden werd de uitspraak hardstyle = hardstyle als dom bestempeld, maar tegenwoordig zijn de meeste het er wel mee eens als ik het goed begrijp.. en zo is het ook! hardstyle = hardstyle

Zie het zo:
Fruit is fruit, maar je hebt appels, sinaasappels en peren
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2010 10:48 

Aan het typen...

Ik zit niet te wachten op mensen die een genre gaan luisteren omdat het populair is. Dat zijn juist de mensen die een scene kapot (kunnen) maken. Wij willen ons gewoon kunnen profileren door middel van releases, setjes, feesten, radioshows. En ook mensen in aanraking laten komen met onze stijl. Want tegenwoordig moet je eerst hardstyle luisteren, je verdiepen, wil je er achter komen dat er ook nog early hardstyle is. Het zal niet de eerste keer zijn dat iemand de hardstyle van vandaag niets aan vind en early te gek, dus die mensen zul je nooit bereiken omdat we onder die nieuwe hardstyle deken liggen. Wij willen ons dus dusdanig profileren, dat mensen ook in contact kunnen komen met onze stijl zonder daarvoor eerst hardstyle te moeten luisteren. Daarnaast zie ik een trend dat mensen die al zo'n 3 jaar naar hardstyle luisteren de mainstream een beetje zat beginnen te worden. 95% daarvan gaat raw luisteren en 5% komt naar ons. (Figuurlijk gesproken natuurlijk, want er zijn ook zat mensen die van alles wat houden).
Wij kunnen ons dus niet naast hardstyle profileren als wij zelf ook hardstyle zijn..

En Hardstyle=Hardstyle is niet hetzelfde als hardstyle=early+mainstream+raw, maar dat betekent ik ontken alle subgenres. :list:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2010 11:13 

Hardtraxx Veteran

Brainweavers schreef:
Zie het zo:
Fruit is fruit, maar je hebt appels, sinaasappels en peren

Maar dat is dus optie 3. Appels, sinaasappels en peren zijn allemaal fruit en je mag t best allemaal fruit noemen. Maar je kunt het ook appels, sinaasappels of peren noemen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2010 12:14 

Hardtraxxer

Ik heb al is eerder deze discussie gevoerd met andere mensen dus waarom niet ook hier.

Ik ben van mening dat je pas iets kan gaan indelen d.m.v. een andere naam als het zijn duidelijke roots met het origineel heeft verloren.

Ik zie echter de verandering die we de afgelopen jaren hebben mee gemaakt van de Hardstyle muziek niet als een verandering, maar meer als een soort van evolutie. Hardstyle is volgens mij ook voortgekomen uit een ander genre, maar omdat het zich zo ging afwijken qua hardheid en sounds ten opzichte van de roots, is men het anders gaan noemen, logisch toch?

Echter, zoals ik al zei, vind ik niet dat je kan spreken van zo'n soort verandering in dit geval, omdat deze verandering binnen de hardstyle niet zo zeer van het een op andere moment plaats vond. Er zit een soort van continuïteit in en daarom zou je dus kunnen spreken van een evolutie die de stijl doormaakt. De basis is altijd het zelfde gebleven, enkel de sounds veranderde en zoals al in de beginpost werd vernoemd, het werd melodieuzer. Echter is dit gewoon niet een spontane verandering te noemen omdat er ook al "early" tracks waren met een soort gelijk concept, of met iets van een melodie. Ik zie in de hedendaagse hardstyle ook nog wel kenmerken terug uit vroegere hardstyle, en vind daarom niet dat het daarom ook gelijk afwijkt van de roots.

Ik ben het dus eens met de stelling dat een onderverdeling binnen het hardstyle genre niet nodig is, omdat ik van mening ben dat het simpel weg een evolutie is die nog steeds gaande is en de connectie met de roots nog niet heeft verloren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2010 12:21 

Aan het typen...

Citaat:
Ik zie echter de verandering die we de afgelopen jaren hebben mee gemaakt van de Hardstyle muziek niet als een verandering, maar meer als een soort van evolutie. Hardstyle is volgens mij ook voortgekomen uit een ander genre, maar omdat het zich zo ging afwijken qua hardheid en sounds ten opzichte van de roots, is men het anders gaan noemen, logisch toch?

Echter, zoals ik al zei, vind ik niet dat je kan spreken van zo'n soort verandering in dit geval, omdat deze verandering binnen de hardstyle niet zo zeer van het een op andere moment plaats vond. Er zit een soort van continuïteit in en daarom zou je dus kunnen spreken van een evolutie die de stijl doormaakt. De basis is altijd het zelfde gebleven, enkel de sounds veranderde en zoals al in de beginpost werd vernoemd, het werd melodieuzer. Echter is dit gewoon niet een spontane verandering te noemen omdat er ook al "early" tracks waren met een soort gelijk concept, of met iets van een melodie. Ik zie in de hedendaagse hardstyle ook nog wel kenmerken terug uit vroegere hardstyle, en vind daarom niet dat het daarom ook gelijk afwijkt van de roots.

Ik ben het dus eens met de stelling dat een onderverdeling binnen het hardstyle genre niet nodig is, omdat ik van mening ben dat het simpel weg een evolutie is die nog steeds gaande is en de connectie met de roots nog niet heeft verloren.

Onzin, net alsof hardstyle van de een op de andere dag geboren was. Dat was ook een proces van meerdere jaren. Luister maar naar tracks als Arne L2 etc. De verschillen tussen hardtrance en early hardstyle zijn kleiner dan die tussen early hardstyle en mainstream. Als beide stijlen niet zoveel van elkaar verschillen, hoe verklaar je dan dat men massaal gestopt is met hardstyle volgen toen de nieuwe stijl opkwam? Ja natuurlijk zijn er overeenkomstige elementen, maar dat zegt toch niets, in House heb je ook kicks, in Handsup heb je ook melodietjes. De basis is helemaal niet hetzelfde gebleven.. Het draaide eerst om een reverse bass en met simpele sounds iets moois maken, tegenwoordig draait het om de melodietjes en heeft het niets meer met die basis te maken, zelfs de BPM is omhoog gehaald.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2010 12:24 

Hardtraxxer

Zie je mij zeggen dat hardstyle op de een of andere dag geboren was? Dat maak je er zelf van dan, ik zeg dat niet.

Ook zeg ik nergens dat beide stijlen (????) niet veel van elkaar verschillen, dat is ook je eigen toevoeging / interpretatie. Wellicht dat ik dan niet duidelijk genoeg ben, maar dan hoor ik het wel.

Wat betreft de mensen die zijn afgehaakt.. (wat verder los staat van de discussie imo): Wellicht vonden zij de nieuwe inslag niet leuk?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2010 12:30 

Aan het typen...

Scumbag schreef:
Ik zie echter de verandering die we de afgelopen jaren hebben mee gemaakt van de Hardstyle muziek niet als een verandering, maar meer als een soort van evolutie.

Hardstyle is volgens mij ook voortgekomen uit een ander genre(=voornamelijk hardtrance), maar omdat het zich zo ging afwijken(=verandering of in jouw geval evolutie) qua hardheid en sounds ten opzichte van de roots, is men het anders gaan noemen, logisch toch?

Echter, zoals ik al zei, vind ik niet dat je kan spreken van zo'n soort verandering in dit geval, omdat deze verandering binnen de hardstyle niet zo zeer van het een op andere moment plaats vond. Er zit een soort van continuïteit in en daarom zou je dus kunnen spreken van een evolutie die de stijl doormaakt.

Dus Hardstyle is eigenlijk geen verandering maar een evolutie omdat het niet zo zeer van het een op het andere moment plaats vond.
Van Hardtrance naar Hardstyle is wel een verandering, logisch dat je het een andere naam geeft.
De overgang van Hardtrance naar hardstyle naar hardtrance vond ook niet van het een op het andere moment plaats, volgens jouw redenatie is het dan dus ook evolutie. En aangezien daar wel de naam is veranderd geldt dat bij evolutie de naam van het genre hoort te veranderen. Dus spreek je jezelf tegen.
Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 13  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen