Skedoedelefloeps schreef:
Lyst schreef:
Blijkbaar dus niet, anders had je die bewering niet gedaan

Dat je het niet mooi vind is je goed recht en boeit me niets, je zegt alleen dingen die gewoon onjuist zijn. Hetzelfde als ik zou zeggen dat er in alle mainstream een break zit of erg hoge pitchkicks bevatten. Dan heb ik ook niet genoeg kennis over mainstream, omdat dat gewoon niet klopt.
ik zeg niet dat alle oldskool tracks hetzelfde zijn als machine master en eentonig, ik zeg dat ze vaak minder sounds bevatten dan een hardstyle track tegenwoordig en als je dat niet hebben kan, luister en vergelijk

Ok geef me een willekeurige mainstream track en vertel even hoeveel sounds ze wel niet bevatten.
Ik kom vaak niet verder dan de melodie/break/pitchkicks.
Ten eerste heeft early al een reversed bassline, percussie is veel belangrijker daar, vaak verschillende kicks in de intro en climax, in de intro's vaak meerdere synths door elkaar gebruikt, veel track hebben meerdere lagen; dwz als je bijvoorbeeld de melodie eruit haalt je nog steeds een goede track overhoud. Als ik de melodie uit een willekeurige scantraxx plaat haal blijft er weinig van de plaat over.
Neem bijvoorbeeld Dana - Back in Time
Intro: Kicks+Snares+FX Kicks+"bell synth"+Ride+FX claps+Hihats
Midintro: Vocal+Nieuwe kicks+FX Kicks+bell synth+snare+FX claps+Gitaar toon+Reverse Bass
Climax: Acid Synth+Bell Synth+Kicks+Snares+Hihats+FX claps
En dan heb ik het nog niet eens over de afwisseling..