Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 13  Volgende

Stelling
Hardstyle = Hardstyle 32%  32%  [ 26 ]
Early Hardstyle, Hardstyle 18%  18%  [ 15 ]
Hardstyle = Overkoepelende naam voor 3 subgenres: Early, Mainstr. & Raw 50%  50%  [ 41 ]
Totaal aantal stemmen : 82
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2010 21:12 

Hardtraxx Veteran

Milán schreef:
Na Loudness was het voor mij definitief; De ontwikkeling van " Raw Hardstyle" is gunstig voor de hardstyle-scene. Zo krijg je meer diversiteit qua feesten, betere (toegespitste) line-ups en minder kutvolk en meer liefhebbers op de dansvloer! BAM

:yes: helemaal mee eens
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2010 21:17 

Hardtraxx Veteran

Q-Dominic schreef:
Maar ik ben ook een liefhebber :cry: en ik heb niet speciaal iets met raw..
Ik wil alle soorten hardstyle op een avond horen, mainstream vind ik ook heerlijk.
Daarom vind ik die onderverdeling maar niks. Bouw de line-up gewoon goed op is mijn mening, want die zijn inderdaad veel te eentoning vaak.

Als er onderverdeling komt door middel van subgenres, heeft dat echt geen effect op je hardstyle avondje hoor. De mainstages of 1 stage feesten zullen gewoon dezelfde opbouw houden als nu het geval is dus dat zal het probleem niet zijn. Op festivals heb je dat ook, plus nog eens tenten die maar een subgenre vertegenwoordigen. De onderverdeling gaat dus niet zorgen voor een isolatie van het ene subgenre bij het andere maar is puur voor duidelijkheid in de scene. Grote feesten zullen ten alle tijden de 3 subgenres vertegenwoordigen (helaas in de realiteit Early maar weinig) en alleen specifieke feesten die zich op 1 van de 3 richten niet. Geen rede dus om bang te zijn voor een onderverdeling.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2010 21:22 

Hardtraxx Elite

Mol schreef:
Zoals ik eerder gezegd heb; ik zou het belachelijk vinden als er een subgenre 'raw hardstyle' komt.
Het zachtere deel binnen de hardstyle zou gewoon een naam moeten krijgen, de rest = hardstyle.

Hier ben ik het overig wel echt mee eens stel dat er een onderverdeling zal gaan komen :yes:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2010 21:37 

Hardtraxx Veteran

Tel schreef:
Mol schreef:
Zoals ik eerder gezegd heb; ik zou het belachelijk vinden als er een subgenre 'raw hardstyle' komt.
Het zachtere deel binnen de hardstyle zou gewoon een naam moeten krijgen, de rest = hardstyle.

Hier ben ik het overig wel echt mee eens stel dat er een onderverdeling zal gaan komen :yes:

Tja, het is eigenlijk wel de omgedraaide wereld helaas, maar toch de realiteit.

Ik heb overigens wel een hekel aan de term Rawstyle, Raw Hardstyle is veel beter :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2010 21:46 

Hardtraxx Elite

En dat is omdat? :huh:
Omdat het grote publiek hiervoor kiest en Q-dance hiervoor instemt? Donderop! Wij als de liefhebbers van hardstyle kunnen onze bek ook wel gewoon eens opentrekken tegen die lui :yes:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2010 21:48 

Hardtraxx Veteran

Tel schreef:
En dat is omdat? :huh:
Omdat het grote publiek hiervoor kiest en Q-dance hiervoor instemt? Donderop! Wij als de liefhebbers van hardstyle kunnen onze bek ook wel gewoon eens opentrekken tegen die lui :yes:

Eens, maar kijk waar dat met GHF toe heeft geleid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2010 21:55 

Artiest

GHF was de grootste onzin op aarde, als jullie zo graag een statement neer willen zetten koop dan die kaartjes voor die feesten niet. Alleen schiet je er toch niks mee op, want die paar lui die hier zeggen q-dance rot op en geen kaartje kopen worden niet gemist :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2010 21:56 

Hardtraxx Veteran

Skedoedelefloeps schreef:
GHF was de grootste onzin op aarde, als jullie zo graag een statement neer willen zetten koop dan die kaartjes voor die feesten niet. Alleen schiet je er toch niks mee op, want die paar lui die hier zeggen q-dance rot op en geen kaartje kopen worden niet gemist :lol:

en zo is het ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2010 21:57 

Hardtraxx Veteran

Dat bedoel ik dus ook met, "dat is de realiteit".
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2010 21:59 

Hardtraxx Elite

De markt van tegewoordig speelt een te grote rol om alleen q-dance feesten te gaan boycotton... Het zal tot grote acties moeten leiden om Q's aandacht te kunnen krijgen. GHF hadden toch ook een gesprek met Q gehad, ik had hier eigenlijk niets meer van terug gehoort of heb ik wat gemist? :huh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2010 22:01 

Hardtraxxer

Milán schreef:
Na Loudness was het voor mij definitief; De ontwikkeling van " Raw Hardstyle" is gunstig voor de hardstyle-scene. Zo krijg je meer diversiteit qua feesten, betere (toegespitste) line-ups en minder kutvolk en meer liefhebbers op de dansvloer! BAM

Dat is een goeie!
Echter kan een onderverdeling ook voor meer onrust zorgen want wie bepaald uiteindelijk wat waar hoort?
Daarnaast zul je de eeuwige discussie krijgen welke naam het moet krijgen (RAW / NU etc etc).
Persoonlijk denk ik dat voor een "niet kenner" de muziek stijlen nog te dicht bij elkaar liggen om het voor de "niet kenner" het te onderverdelen.
Oja, onder de "niet kenner" versta ik de mensen die niet op fora's als deze rond hangen en zo nu en dan naar een feestje gaan.

Enne Dubstyle vind ik juist wel weer goed naast hardstyle passen ivm. het duidelijke onderscheid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2010 22:02 

Hardtraxx Veteran

Ik heb er er niets meer van gehoord inderdaad.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2010 22:03 

Hardtraxxer

Rik schreef:
Eens, maar kijk waar dat met GHF toe heeft geleid.

GHF was / is dictatuur ten top.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2010 22:04 

Artiest

GHF kwam met het verhaal dat Q-Dance zogenaamde boevenbende was ofzo, sloeg nergens op, als je dan een gesprek aangaat na zulke beschuldigingen neemt een bedrijf als Q-Dance je niet serieus.
Ik neem als voorbeeld, Shell dumpte ooit een olie boorplatform in de zee, zo'n beetje iedereen werd boos en Shell haalde het weg uit de zee, maar 't handjevol hier dat tegen de zaken van Q-Dance is en dan geen kaartjes gaat kopen zullen niet gemist worden.

Ik weet niet wat jij wilt bereiken met zulke acties? Maar ik kan je zeggen dat je het wel groots en goed aan moet pakken wil je iets bereiken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2010 22:13 

Hardtraxx Veteran

Gelukkig is B2S de laatste tijd erg goed op weg qua line-ups en feesten, dus mij maakt een boycot helemaal niks uit ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2010 22:21 

Artiest

ik zie ook niet zozeer waarom "veel" mensen wat tegen Q-Dance hebben, een feest is zo leuk als je het zelf maakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2010 22:24 

Donateur

Het probleem is dat Q vooral mainstream-hardstyle georiënteerde feesten organiseert met het oog op de massa. B2S biedt zo veel kleine feesten voor kleinere subgenres dat je ook een ander publiek krijgt. Q-dance is te groot geworden imo, en feesten als Qlimax of Defqon (mainstage) spreken mij ook totaal niet meer aan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2010 22:31 

Hardtraxx Elite

@Skedoedelefloeps:
Wie zegt iets over het boycotton van Q-Dance feesten? Tuurlijk schiet je daar niets mee op. Ik ga zelf ook naar vele feesten van Q, puur omdat ze met de kleinere zaaltjes (Zie Defqon dit jaar) ook gewoon een gevarieerde line-up neer kunnen zetten. We hebben het hier immers over de onderverdeling eh ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2010 22:36 

Artiest

Q-Dance is een bedrijf en wilt dus gewoon geld binnen halen dus das logisch.
Onderverdeling in hardstyle heeft te maken met het feit dat hardstyle ook gewoon groeit en voor degene die denken dat het nog altijd "underground" is en rebelse muziek, wake up :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2010 22:40 

Hardtraxx Elite

Dat denken doet huist niemand hier mee lijkt mij ook vrij logisch :D
Maar het gaat ermee om de onderverdeling van. Stel dat Q lekker zijn kant op wilt gaan en uiteindelijk door zijn succes ten onder gaat trek hij ons ('raw') met zich mee. Kijk naar de hardcore/jump scene toen die tijd. Als je nu nog op straat loopt en zegt ik luister jump/tek wordt je uitgelachen... Ik wil niet onderuit worden gehaalt, terwel wij er niets met mainstream te maken hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2010 23:09 

Artiest

Tel schreef:
Dat denken doet huist niemand hier mee lijkt mij ook vrij logisch :D
Maar het gaat ermee om de onderverdeling van. Stel dat Q lekker zijn kant op wilt gaan en uiteindelijk door zijn succes ten onder gaat trek hij ons ('raw') met zich mee. Kijk naar de hardcore/jump scene toen die tijd. Als je nu nog op straat loopt en zegt ik luister jump/tek wordt je uitgelachen... Ik wil niet onderuit worden gehaalt, terwel wij er niets met mainstream te maken hebben.

1. hoezo niks met mainstream
2. hoezo wij = raw?
3. Q-Dance, ondergang, raw mee...
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2010 23:14 

Hardtraxx Elite

1: Jij wilt beweren dat platen zoals Trespassing bij mainstream hoort?
2: Hiermee bedoel ik de 'raw' luisteraars dus.
3: Hoezo zal raw dan mee gaan? Als wij een genre als geheel zijn hebben wij dan niets met Q te maken en blijven we up ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2010 23:18 

Artiest

jij zegt dat Q-Dance dan jullie mee neemt in de ondergang, maar ik zie niet waarom Q-Dance voor een ondergang zou zorgen.
Jij wilt dus beweren wat raw en mainstream zover uit elkaar ligt dat raw niet eens meer hardstyle is? Beetje aparte gedachtegang, door te refereren naar de raw fans met "ons" alsof het een aparte groep is. het is en blijft hardstyle dus die gedachtegang snap ik niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2010 23:37 

Hardtraxx Elite

jij zegt dat Q-Dance dan jullie mee neemt in de ondergang, maar ik zie niet waarom Q-Dance voor een ondergang zou zorgen.
Jij wilt dus beweren wat raw en mainstream zover uit elkaar ligt dat raw niet eens meer hardstyle is? Beetje aparte gedachtegang, door te refereren naar de raw fans met "ons" alsof het een aparte groep is. het is en blijft hardstyle dus die gedachtegang snap ik niet.

Juist anders om. Mainstream is te ver gegroeit vanaf het waar het ooit lag. Sommige zien raw ook als nu-style, maar raw bevat de meeste elemten nog van het orgineel waarbij je die in de mainstream niet meer kunt vinden
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2010 23:40 

Artiest

pure onzin wat je nu praat maargoed >.<
Wat wou je dan voor mainstream noemen.. dat is dus niet eens hardstyle in jouw ogen? Wat is het dan?
Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 13  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen