Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2014 17:21 

Hardtraxx Addict

TakkU schreef:
Wordt nog wel eens met vocalen gedaan overigens ;) Sample steeds verder inkorten en vervolgens in een sampler mikken om er een melodielijn mee te maken. From Within van Headhunterz bijvoorbeeld!

Swedish House Mafia - One :yes:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2014 00:52 

Hardtraxxer

Joeyvg schreef:
TakkU schreef:
Wordt nog wel eens met vocalen gedaan overigens ;) Sample steeds verder inkorten en vervolgens in een sampler mikken om er een melodielijn mee te maken. From Within van Headhunterz bijvoorbeeld!

Swedish House Mafia - One :yes:

Classic one!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2014 18:16 

Hardtraxxer

Weet iemand hoe je een kick met niet meer dan 1 beat kan laten pitchen van hoog naar laag? Normaal heb ik per toonhoogte een aparte wav file voor m'n kick, hoe laat ik hem pitchen in 1 sample?

Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2014 21:07 

Hardtraxxer

MikezDJ schreef:
Weet iemand hoe je een kick met niet meer dan 1 beat kan laten pitchen van hoog naar laag? Normaal heb ik per toonhoogte een aparte wav file voor m'n kick, hoe laat ik hem pitchen in 1 sample?

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Kun je de secondes vermelden van je voorbeeld waarin het gebeurt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2014 21:33 

Hardtraxxer

Rayne schreef:
MikezDJ schreef:

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Kun je de secondes vermelden van je voorbeeld waarin het gebeurt?

Sorry idd vergeten.. op de 1:50 (deze is wel reversed). Heb dit wel eens gehoord in 1 van brennan hearts tracks
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2014 22:30 

Hardtraxx Elite

In een sampler en dan pitchwheel gebruiken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2014 23:13 

Hardtraxxer

DJ_Tim schreef:
In een sampler en dan pitchwheel gebruiken?

Wauw das simpel! Bedankt :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2014 07:36 

Hardtraxx Elite

Ik weet niet hoor, misschien is het wel heel lastig gedaan maar als je zo ook het resultaat krijgt is het ook goed toch:)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2014 14:59 

Hardtraxxer

DJ_Tim schreef:
Ik weet niet hoor, misschien is het wel heel lastig gedaan maar als je zo ook het resultaat krijgt is het ook goed toch:)

Nouja de toonhoogtes zijn toch anders dan wanneer je een kick pitcht om het zomaar te zeggen.. Maar het lijkt erop, dit is vast bij te stellen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2014 21:10 

Hardtraxx Addict

Ik ben de laatste tijd veel aan het experimenteren met Gated kicks en dan vooral kicks als Delete - Ghetto etc. maar ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe zo'n kick als dit in mekaar zit. Zou iemand misschien een kleine samenvatting hierover kunnen vertellen dan kan ik erna lekker uren eraan kloten. Alvast bedankt! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2014 18:00 

Hardtraxxer

Heb je al eens geprobeerd een Delete kick te rippen en m vervolgens in je DAW te analyseren met bijvoorbeeld Schope? Je kunt m dan ook opknippen in aparte low, mid, en high secties met een EQ waardoor je misschien wat wijzer word over hoe deze secties op zich in elkaar steken en welke frequenties van essentieel belang zijn... De ghetto kick heeft bijvoorbeeld een piek rond de 350 hz die eruit springt. Zelf heb ik verder geen tot weinig verstand van gated kicks, weet alleen dat het juiste gebruik van reverb erg belangrijk schijnt te zijn. Heb zelf de Ghetto kick al even geript, misschien kun je hem gebruiken in je zoektocht: http://www7.zippyshare.com/v/10551645/file.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2014 11:41 

Hardtraxxer

Vraagje: hoe halen jullie stukje uit een film om te gebruiken in je project?
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2014 13:30 

Hardtraxx Addict

Pantermaat schreef:
Vraagje: hoe halen jullie stukje uit een film om te gebruiken in je project?

Je kan vanaf youtube naar mp3 converten mits het op youtube staat en dan in audacity los knippen of je kunt met VLC player klik je op media>Converteren>toevoegen en dan jouw film bestand>converteren en dan bij profiel selecteer je audio mp3 en daarna losknippen in audacity of in FL/Cubase etc. zelf :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2014 16:08 

Hardtraxx Elite

Of opnemen met een software mic die al je computer geluid opneemt en dan rechtstreeks in je DAW, zo doe ik het altijd
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2014 16:42 

Hardtraxx Addict

DJ_Tim schreef:
Of opnemen met een software mic die al je computer geluid opneemt en dan rechtstreeks in je DAW, zo doe ik het altijd

Oja dat kan ook, dat kan trouwens ook met een aux kabeltje van koptelefoon naar micro.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2014 19:48 

Hardtraxxer

Ik probeer het type leadsound te creëren waar ik zelf erg van houd. Ik wil zelf ook graag een productie gaan maken met zo'n soort sound alleen ik heb verschillende squares en opties geprobeerd maar kom er niet echt uit..

Voorbeelden:

Is er iemand die mij op weg kan helpen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2014 20:18 

Hardtraxxer

Stoefoe
stevige maar softe square,
Akoorden in de achter grond :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 sep 2014 09:30 

Artiest

Stoefoe schreef:
Ik probeer het type leadsound te creëren waar ik zelf erg van houd. Ik wil zelf ook graag een productie gaan maken met zo'n soort sound alleen ik heb verschillende squares en opties geprobeerd maar kom er niet echt uit..

Voorbeelden:

Is er iemand die mij op weg kan helpen?

Ja, in mijn leadsound, net als in die van atmozfears, is met de lfo gespeeld. Hij is met de virus gemaakt. In de virus ti heb je een optie die heet LFO 3 modulation, daarmee kan je hem als je osc 1 en 2 pitcht dat trillerige effect geven en kan je kiezen wanneer dat ongeveer begint (eerder of pas bij een langere noot). De lead zit, bij mij althans, tussen een saw en een square in (kan je met de virus handmatig aanpassen zoals jij het wilt). Ook zet ik een distortion op deze sound, dit kan zowel extern als intern, ik gebruik zelf die uit de virus. Dit kan ook met de Sylenth1 bijvoorbeeld. Verder is het vooral veel spelen met lfo's om een bepaald geluid te creëren. Deze ondersteun ik inderdaad met akkoorden of een gesidechainde zaag/pad. Afhankelijk van de sfeer die ik wil.

Hoop dat je er wat aan hebt. Grtz Alex
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 sep 2014 13:24 

Hardtraxxer

Bedankt voor je reactie! Tips van direct van de bron. Beter kan niet!
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 sep 2014 13:50 

Hardtraxx Beheerder

Om een idee te krijgen hoe dit in Sylenth.1 knt krijgen (De Lfo die later pas komt bij langere noten):

Afbeelding

zoals je ziet bij LFO2 heb ik de Amount van de pitch net ietsjes naar rechts gedraaid zodat de lfo niet heel erg aanwezig is. (Dit komt bij LFO2 Gain; zie links)

Bij Mod Env 2 heb ik een LFO2 Gain geplaatst. met een lange attack. (Ongeveer op 3 kwart) Hierdoor komt de lfo die je in LFO2 hebt gezet iets later, dit hangt af van de lengte van je noten.

Ik heb even een lange noot gepakt, hier hoor je goed wat ik bedoel:

[zippy]http://www73.zippyshare.com/v/81218142/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 sep 2014 14:18 

Hardtraxxer

Zo kun je ook de rate aansturen. Word ook vaak gedaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2014 10:28 

Hardtraxxer

Cruelty schreef:
Ventrue schreef:
Ik ben de laatste tijd veel aan het experimenteren met Gated kicks en dan vooral kicks als Delete - Ghetto etc. maar ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe zo'n kick als dit in mekaar zit. Zou iemand misschien een kleine samenvatting hierover kunnen vertellen dan kan ik erna lekker uren eraan kloten. Alvast bedankt! :thumbup:

Ik heb nu een kick die toch aardig dicht in de buurt komt bij dat soort kicks, het karakter heb ik gekregen door meerdere layers met gedistorte reverb te stapelen, en dan ontzetten veel klooien met EQ etc omdat het imo best lastig is om geen bende te krijgen van alle reverb :p .

ik heb een beetje zitten spelen met een gate achter de reverb. als je die een beetje hard laat in klappen, kun je een aardige tail krijgen. de bounce daarvan moet nog wel ff door een sample editor heen om de fade-out wat strakker te krijgen. maar het is imo een aardige manier om de reverb wat in bedwang te houden
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2014 14:37 

Hardtraxx Addict

Ik heb zelf een kick (gewoon een 'club/house'kick) in verschillende layers gezet: Een layer met lowpassfilter zodat je alles boven de +/- 200 Hz weghaalt. Daar heb ik dan een flinke reverb opgezet met een vertraging van 200 ms, zodat de reverb op de halve tel komt.
Daarna heb ik er nog verschillende layers van de zelfde kick toegevoegd met pieken rond 500 Hz, 1000 Hz enz. Die hogere layers heb ik dan flinke distortion overheen gezet zodat het een beetje crunchy wordt.
Het resultaat is dan ongeveer zo:

[zippy]http://www17.zippyshare.com/v/76328880/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2014 14:57 

Hardtraxx Newbie

toffee schreef:
Ik heb zelf een kick (gewoon een 'club/house'kick) in verschillende layers gezet: Een layer met lowpassfilter zodat je alles boven de +/- 200 Hz weghaalt. Daar heb ik dan een flinke reverb opgezet met een vertraging van 200 ms, zodat de reverb op de halve tel komt.
Daarna heb ik er nog verschillende layers van de zelfde kick toegevoegd met pieken rond 500 Hz, 1000 Hz enz. Die hogere layers heb ik dan flinke distortion overheen gezet zodat het een beetje crunchy wordt.
Het resultaat is dan ongeveer zo:

[zippy]http://www17.zippyshare.com/v/76328880/file.html[/zippy]

Dat klinkt best kick, misschien nog wat extra layeren en je komt aardig op weg naar een Delete kick, verder klinkt het nu al hard en goed!
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2014 22:36 

Hardtraxxer

Kan iemand even een up to date anti-climax tutorial posten, het liefste op fl studio? Ik zuig er zo hard in en ik hoor hier zulke mooie voorbij komen. Dus niet een of andere van youtube geplukte uit 2011. Ik kom echt niet verder met mijn tracks als ik dit niet weet dus ja :/
Vorige  1 ... 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner