Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2014 12:37 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ycon schreef:
Cardioid schreef:
WAT? Noise gebruiken op je saws? xD Als je zo graag wat clearance in je lead wilt, kun je dat makkelijk alleen af met een EQ.. Plus het feit dat whitenoise killing kan zijn voor je mixdown op leads is voor mij sowieso al een no go. Whitenoise genereert een +3 (of +6, weet het niet helemaal zeker meer) dB signaal over het hele spectrum dus het kan je mixdown alleen maar moeilijker maken. En daarbij pitched whitenoise niet aangezien het alleen maar noise is.. Dus mijn vragen zijn dus nu: Waarom whitenoise op leads? Wat is het voordeel, en wat wil je ermee bereiken?

Met noise hou je eigenlijk je oren voor de gek. bij mastering word het meestal ook gebruikt onder de naam dithering. het gaat niet met toonhoogte mee en klinkt nutteloos op zichzelf maar neemt minder ruimte in dan de eq in de highs omhoog gooien (mits je het natuurlijk juist gebruikt) en dus in het totaalplaatje lijkt het met je sound dat je noise wel met elke toon mee gaat. tenzij je er op gaat letten. maar let er maar is bij professionele nummers op. zul je ook horen dat er flink wat noise in de meeste saw leads zitten. en al zeker bij max enforcer :D

En wat je er mee kan bereiken.. je saws wat softer laten klinken en meer als 1 geheel.
En op een Virus TI kan je je noise zelfs zo aanpassen om hem duisterder te laten klinken of vrolijker op een mooiere manier dan de highs te loweren of te verhogen in je eq :thumbup:

Ik weet wat dithering is. Het is het verdoezelen van afgehakte Bits die je in je conversatie van 24 naar 16 Bit toepast, de noise die je dan toepast is vrijwel niet te horen. Is een zeer zwak signaal. Nogmaals, noise op een lead wordt lang niet zoveel toegepast als jij beweert. Als je een high quality EQ gebruikt, krijg je vaak zelfs nog betere en een zuivere clearance op je lead dan wanneer je noise gebruikt. Sommige EQ's zorgen al voor een extra beetje harmonics op je leads, dus misschien handig om daar je voordeel uit te halen ipv met noise. Noise maakt het vaak een stuk rommeliger dan wanneer je alleen een (high quality) EQ gebruikt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2014 12:38 
 
Hardtraxx Addict

Noise wordt inderdaad veel gebruikt. Het kan je track ook voller laten klinken zonder dat het opvalt dat er een noise in is verwerkt. Dit laatste geldt trouwens vaker bij produceren. Sommige elementen vallen pas op als ze je uit de track haalt. Voeg elementen daarom ook toe in het geheel, eq ook als alle andere sporen aanstaan dus niet alleen solo werken maar veel in het geheel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2014 13:49 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Cardioid schreef:
ycon schreef:
Cardioid schreef:
WAT? Noise gebruiken op je saws? xD Als je zo graag wat clearance in je lead wilt, kun je dat makkelijk alleen af met een EQ.. Plus het feit dat whitenoise killing kan zijn voor je mixdown op leads is voor mij sowieso al een no go. Whitenoise genereert een +3 (of +6, weet het niet helemaal zeker meer) dB signaal over het hele spectrum dus het kan je mixdown alleen maar moeilijker maken. En daarbij pitched whitenoise niet aangezien het alleen maar noise is.. Dus mijn vragen zijn dus nu: Waarom whitenoise op leads? Wat is het voordeel, en wat wil je ermee bereiken?

Met noise hou je eigenlijk je oren voor de gek. bij mastering word het meestal ook gebruikt onder de naam dithering. het gaat niet met toonhoogte mee en klinkt nutteloos op zichzelf maar neemt minder ruimte in dan de eq in de highs omhoog gooien (mits je het natuurlijk juist gebruikt) en dus in het totaalplaatje lijkt het met je sound dat je noise wel met elke toon mee gaat. tenzij je er op gaat letten. maar let er maar is bij professionele nummers op. zul je ook horen dat er flink wat noise in de meeste saw leads zitten. en al zeker bij max enforcer :D

En wat je er mee kan bereiken.. je saws wat softer laten klinken en meer als 1 geheel.
En op een Virus TI kan je je noise zelfs zo aanpassen om hem duisterder te laten klinken of vrolijker op een mooiere manier dan de highs te loweren of te verhogen in je eq :thumbup:

Ik weet wat dithering is. Het is het verdoezelen van afgehakte Bits die je in je conversatie van 24 naar 16 Bit toepast, de noise die je dan toepast is vrijwel niet te horen. Is een zeer zwak signaal. Nogmaals, noise op een lead wordt lang niet zoveel toegepast als jij beweert. Als je een high quality EQ gebruikt, krijg je vaak zelfs nog betere en een zuivere clearance op je lead dan wanneer je noise gebruikt. Sommige EQ's zorgen al voor een extra beetje harmonics op je leads, dus misschien handig om daar je voordeel uit te halen ipv met noise. Noise maakt het vaak een stuk rommeliger dan wanneer je alleen een (high quality) EQ gebruikt.


Luister is serieus naar hardstyle nummers met een saw lead en let op de white noise hierin. heb geen zin in een ja nee discussie hierin als je het gewoon bij zowat elk nummer kan horen met een saw lead erin :P

Deze had ik toevallig aan staan nu

Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2014 14:23 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik weet niet wat jij onder whitenoise verstaat hoor, maar dat is gewoon de ''clearance'' van de lead.. 15 kHz en up...
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2014 17:12 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Cardioid schreef:
Ik weet niet wat jij onder whitenoise verstaat hoor, maar dat is gewoon de ''clearance'' van de lead.. 15 kHz en up...
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2014 18:26 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Cardioid schreef:
Ik weet niet wat jij onder whitenoise verstaat hoor, maar dat is gewoon de ''clearance'' van de lead.. 15 kHz en up...

Hier zullen we nooit samen uitkomen denkik :P
Zolang het eindresultaat maar voldoet aan je eisen kan je beide toe passen :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2014 22:23 
 
Hardtraxxer

De laatste tijd hoor ik steeds meer van die "holle kicks" (bijv. E-Force & luna - The game en Frequencerz - Raw and uncut) Weet iemand hoe je zo'n kick kan maken? :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2014 15:40 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

EvilNoize schreef:
De laatste tijd hoor ik steeds meer van die "holle kicks" (bijv. E-Force & luna - The game en Frequencerz - Raw and uncut) Weet iemand hoe je zo'n kick kan maken? :D

Met camelphat kan je snel en mooi een hol geluid in je kicks creƫren

Alleen de MM filter aan zetten en de cutoff + res + env op 10 uur zetten en je hoort al hoe "hol"het al gaat klinken

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2014 16:48 
 
Hardtraxxer

@ycon

Thanks, kzal het even gaan proberen! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mei 2014 16:39 
 
Hardtraxx Elite

Wie heeft wat tips op een lead te maken zoals in laatste paar nummers van code black? (Xxlerator anthem, Starting over)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mei 2014 17:33 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

tijntjuh120 schreef:
Wie heeft wat tips op een lead te maken zoals in laatste paar nummers van code black? (Xxlerator anthem, Starting over)

Je neemt de woorden uit m'n mond, wou ik net ook gaan vragen haha :P
Ben ik ook wel benieuwd naar! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mei 2014 17:55 
 
Hardtraxx Addict

tijntjuh120 schreef:
Wie heeft wat tips op een lead te maken zoals in laatste paar nummers van code black? (Xxlerator anthem, Starting over)


Lfo op pitch en distortion. Waveform saw misschien combineren met pulse maar dat is even proberen. Heb ff snel naar starting over geluisterd. Kan straks wel ff wat proberen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mei 2014 18:01 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Phase 2 schreef:
tijntjuh120 schreef:
Wie heeft wat tips op een lead te maken zoals in laatste paar nummers van code black? (Xxlerator anthem, Starting over)


Lfo op pitch en distortion. Waveform saw misschien combineren met pulse maar dat is even proberen. Heb ff snel naar starting over geluisterd. Kan straks wel ff wat proberen.


In het geval van Accelerate Kun je ook nog een tweede lfo pakken en hier de attack van aanpassen. Op deze lead zit ook best veel distortion. Ik maak deze soort leads meestal in Sylenth.1 Maar het is moeilijk uit te leggen hoe je ze precies maakt. Ik zal er zelf eens mee aan de slag gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mei 2014 21:04 
 
Hardtraxx Elite

The Venator schreef:

In het geval van Accelerate Kun je ook nog een tweede lfo pakken en hier de attack van aanpassen. Op deze lead zit ook best veel distortion. Ik maak deze soort leads meestal in Sylenth.1 Maar het is moeilijk uit te leggen hoe je ze precies maakt. Ik zal er zelf eens mee aan de slag gaan.


Phase 2 schreef:

Lfo op pitch en distortion. Waveform saw misschien combineren met pulse maar dat is even proberen. Heb ff snel naar starting over geluisterd. Kan straks wel ff wat proberen.


Als het lukt, kunnen jullie dan de preset of iets uploaden?? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2014 09:12 
 
Hardtraxx Elite

Thanks! Ik ga dalijk is wat proberen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2014 10:24 
 
Hardtraxx Addict

Sylenth1 gebruiken.
Alleen gedeelte A gebruiken, Saw wave en een Sine of pulse.
Bij distortion in Sylenth1 bitcrush gebruiken, bijna voluit zetten (een beetje proberen)
Pitch aanzetten op een LFO en een beetje met de rate spelen zodat je van die "uithalen" krijgt.

Kom je al een heel eind denk ik :)

EDIT:

En om hem nog wat dikker te maken, een 2e sylenth met alleen SAW waves, en de overdrive distortion gebruiken :)

Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2014 12:14 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Thanks maar eens even wat uitproberen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2014 16:31 
 
Hardtraxx Elite

Joeyvg schreef:
Sylenth1 gebruiken.
Alleen gedeelte A gebruiken, Saw wave en een Sine of pulse.
Bij distortion in Sylenth1 bitcrush gebruiken, bijna voluit zetten (een beetje proberen)
Pitch aanzetten op een LFO en een beetje met de rate spelen zodat je van die "uithalen" krijgt.

Kom je al een heel eind denk ik :)

EDIT:

En om hem nog wat dikker te maken, een 2e sylenth met alleen SAW waves, en de overdrive distortion gebruiken :)



Sick!! :oh:

Waarom klinkt dit zo goed en als ik mijn bitcrush verder dan de helft zet is gelijk het hele geluid verminkt???
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2014 16:38 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

DJ_Tim schreef:
Joeyvg schreef:
Sylenth1 gebruiken.
Alleen gedeelte A gebruiken, Saw wave en een Sine of pulse.
Bij distortion in Sylenth1 bitcrush gebruiken, bijna voluit zetten (een beetje proberen)
Pitch aanzetten op een LFO en een beetje met de rate spelen zodat je van die "uithalen" krijgt.

Kom je al een heel eind denk ik :)

EDIT:

En om hem nog wat dikker te maken, een 2e sylenth met alleen SAW waves, en de overdrive distortion gebruiken :)



Sick!! :oh:

Waarom klinkt dit zo goed en als ik mijn bitcrush verder dan de helft zet is gelijk het hele geluid verminkt???
edit, fout gelezen haha
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2014 16:38 
 
Hardtraxx Elite

@joey is de melo en de bassline daar dezelfde synth?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2014 16:48 
 
Hardtraxx Addict

Hoor trouwens dat de noten van de bassline helemaal niet kloppen.. maargoed :x xd

Maar de bassline is een apparte "synth", namelijk nexus (en dan de mute guitars preset..)
En in sylenth1 heb ik de bassnoten weggelaten.

Bij de bitcrusher heb ik de ammount en dry/wet op 3/4 staan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2014 17:11 
 
Hardtraxx Elite

Joeyvg schreef:
Hoor trouwens dat de noten van de bassline helemaal niet kloppen.. maargoed :x xd

Maar de bassline is een apparte "synth", namelijk nexus (en dan de mute guitars preset..)
En in sylenth1 heb ik de bassnoten weggelaten.

Bij de bitcrusher heb ik de ammount en dry/wet op 3/4 staan.

Midi van nonstop2k gehaald? :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2014 17:33 
 
Hardtraxx Addict

Ja inderdaad, had de midi al van een forum maar daar klopte de bassnoten niet, toen van nonstop maar daar kloppen ze ook niet helemaal en daar zijn de noten nogal kort :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jun 2014 16:38 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Kan je met audacity ook hogere kwaliteit exporteren dan 128 kbps?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jun 2014 17:17 
 
Hardtraxx Elite

toffee schreef:
Kan je met audacity ook hogere kwaliteit exporteren dan 128 kbps?

wav?
Vorige  1 ... 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner