Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jun 2014 17:22 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ja ik kwam er achter dat je dat gewoon kan kiezen als je de locatie zoekt, dus wav idd. Bedankt ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jul 2014 23:07 
 
Hardtraxx Elite

Heeft iemand tips hoe ik mijn sounddesign kan verbeteren? Ben al een hele tijd bezig met leads en dingen maar ik krijg ze gewoon niet zoals ik ze wil hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2014 13:38 
 
Hardtraxx Addict

DJ_Tim schreef:
Heeft iemand tips hoe ik mijn sounddesign kan verbeteren? Ben al een hele tijd bezig met leads en dingen maar ik krijg ze gewoon niet zoals ik ze wil hebben.


Presets namaken. Audiofreq heeft bijvoorbeeld een preset bank voor massive (staat ook in de dropbox).
En dan gewoon 2 plugins naast elkaar houden en dan de preset namaken, zo hoor je welke knop wat doet.

En youtube tutorials gebruiken (95% is troep maar er zijn wel goede tutorials!)

https://www.youtube.com/watch?v=2EuATddUqFk

https://www.youtube.com/watch?v=U6orGrHqGic

https://www.youtube.com/watch?v=5iIw5MPks8M
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2014 14:34 
 
Hardtraxx Elite

Dankje, k ga er vanmiddag eens naar kijken!!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2014 01:14 
 
Hardtraxx Addict

DJ_Tim schreef:
Heeft iemand tips hoe ik mijn sounddesign kan verbeteren? Ben al een hele tijd bezig met leads en dingen maar ik krijg ze gewoon niet zoals ik ze wil hebben.


Veel proberen en niet snel opgeven. Zonder iets te laten horen kan ik niet echt tips geven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2014 12:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Joeyvg schreef:
Presets namaken. Audiofreq heeft bijvoorbeeld een preset bank voor massive (staat ook in de dropbox).
En dan gewoon 2 plugins naast elkaar houden en dan de preset namaken, zo hoor je welke knop wat doet.

En youtube tutorials gebruiken (95% is troep maar er zijn wel goede tutorials!)

https://www.youtube.com/watch?v=2EuATddUqFk

https://www.youtube.com/watch?v=U6orGrHqGic

https://www.youtube.com/watch?v=5iIw5MPks8M


Die Sylenth1 screech tutorial van hem :lol: :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2014 17:38 
 
Hardtraxx Newbie

Ik denk dat deze vraag al wel een paar keer is gekomen maar hoe in godsnaam maak je zo een holle kicks zoals in Hollow, Das weite Land, die nieuwe van DP. Ben mij er echt kapot op aan het zoeken maar zonder resultaat dus. Ik weet dat je me CP3 wel al redelijk wat "hol" in je kick krijgt maar het is toch niet echt lekker, ik wil gewoon een lekker Hol. Iemand??

& oja don't shoot the pianist, heb deze vraag al meerdere malen zien passeren. Maar nog niet echt een specifiek antwoord gevonden.

Mvg..
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2014 17:53 
 
Hardtraxx Addict

JustaRookie schreef:
Ik denk dat deze vraag al wel een paar keer is gekomen maar hoe in godsnaam maak je zo een holle kicks zoals in Hollow, Das weite Land, die nieuwe van DP. Ben mij er echt kapot op aan het zoeken maar zonder resultaat dus. Ik weet dat je me CP3 wel al redelijk wat "hol" in je kick krijgt maar het is toch niet echt lekker, ik wil gewoon een lekker Hol. Iemand??

& oja don't shoot the pianist, heb deze vraag al meerdere malen zien passeren. Maar nog niet echt een specifiek antwoord gevonden.

Mvg..


xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2014 22:15 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Gewoon veel de "holle" frequenties eq'en (boosten) maar dat natuurlijk wel onder controle zien te houden zodat je geen shitload aan resonantie krijgt ;) probeer ook eens te layeren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2014 10:31 
 
Hardtraxxer

Probeer eens wat meer de 400Hz te boosten. Had ergens gelezen dat veel van die "holle" kicks van Spoontech die frequentie geboost hadden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2014 13:17 
 
Hardtraxxer

Joeyvg schreef:
JustaRookie schreef:
Ik denk dat deze vraag al wel een paar keer is gekomen maar hoe in godsnaam maak je zo een holle kicks zoals in Hollow, Das weite Land, die nieuwe van DP. Ben mij er echt kapot op aan het zoeken maar zonder resultaat dus. Ik weet dat je me CP3 wel al redelijk wat "hol" in je kick krijgt maar het is toch niet echt lekker, ik wil gewoon een lekker Hol. Iemand??

& oja don't shoot the pianist, heb deze vraag al meerdere malen zien passeren. Maar nog niet echt een specifiek antwoord gevonden.

Mvg..


xd


:lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jul 2014 17:32 
 
Hardtraxxer

Ik wil voor een track een bass drop gebruiken tussen mij kicks door zeg maar.
Wie weet hoe ik dat kan maken?
Meen het wel een aantal keer te hebben gehoord in verschillende tracks maar ik heb geen idee hoe ik het zelf kan maken.
Iemand een idee?
Moet je daarvoor een aparte bass sound maken of kan je dat ook vanuit je kick maken?
Hopelijk snappen jullie wat ik bedoel :$

[youtube]http://youtu.be/BzCeGX3vU9Q?list=UUib3sipEkTwJqpo7wfOXD6w[/youtube]

hij maakt het vanaf 01:01:41
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jul 2014 17:46 
 
Hardtraxx Addict

In het filmpje gebruikt hij gewoon een kick, en laat hem langer doorlopen (je hebt dus al een lange tail nodig) en vervolgens laat hij hem omlaag pitchen met slide notes.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jul 2014 17:49 
 
Hardtraxxer

Ja maar ik heb dus gewoon me eigen standaard kick zonder lange tail.
Hoe krijg je die langer dan, of moet ik hem ook in slicer doen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jul 2014 23:08 
 
Hardtraxx Addict

Je kunt hem stretchen.
Dit kan in FL studio zelf maar raad ik je niet aan.
Probeer Audacity of Cooledit pro.

Selecteer alleen de tail en klik vervolgens op stretch/time stretch en daar kun je instellen hoeveel je hem wilt stretchen. (zijn wat tutorials over te vinden op youtube!)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jul 2014 23:54 
 
Hardtraxxer

Hoe kun je een goede fx kick maken zonder het gebruik van camelphat? Ik heb al het een en ander geprobeerd met pieken in een eq en verschillende distortions maar kom nog niet tot het gewenste resultaat. Of is camelphat gewoon een vereiste voor een goed fx kick?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2014 01:02 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Nee is zeker geen vereiste. Vaak kun je al een fx kick maken door een extra eq of distortion midden in de chain te gooien van de gebruikte kick. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2014 01:13 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hoe produceer ik een hit sound?

eentje zoals deze:

http://www.youtube.com/watch?v=Usd9V21H7u4&t=0m34s
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2014 09:15 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

een synth(vaak chord?) en dan een aantal cymbals met reverb zo te horen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2014 21:11 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ja en dan misschien een zachte pitch ofzo..
hmm thnx
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2014 22:26 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

BTW Wat is eigenlijk het verschil tussen een normale geluidskaart en een externe?

Ik heb 2 krk rp5's maar ik ga die upgraden naar RP10's. plus ga ik een access virus kopen met midi keyboard erbij.

Is een externe geluidskaart dan goed om aan te schaffen? Komt er dan ook beter geluid uit die krenge?

:bomb:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2014 22:40 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Joegoslaaf schreef:
BTW Wat is eigenlijk het verschil tussen een normale geluidskaart en een externe?

Ik heb 2 krk rp5's maar ik ga die upgraden naar RP10's. plus ga ik een access virus kopen met midi keyboard erbij.

Is een externe geluidskaart dan goed om aan te schaffen? Komt er dan ook beter geluid uit die krenge?

:bomb:


het geluid is aanzienlijk beter en het gaat om de in- en outputs. Maar nu vraag ik me af, waarom wil je gelijk een acces virus en rp10's kopen als je niet eens weet wat het verschil is tussen een interne- en externe geluidskaart? Ik zou me eerst maar eens redden met de dingen die je hebt voordat je grote aankopen gaat doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2014 22:46 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

The Venator schreef:
Joegoslaaf schreef:
BTW Wat is eigenlijk het verschil tussen een normale geluidskaart en een externe?

Ik heb 2 krk rp5's maar ik ga die upgraden naar RP10's. plus ga ik een access virus kopen met midi keyboard erbij.

Is een externe geluidskaart dan goed om aan te schaffen? Komt er dan ook beter geluid uit die krenge?

:bomb:


het geluid is aanzienlijk beter en het gaat om de in- en outputs. Maar nu vraag ik me af, waarom wil je gelijk een acces virus en rp10's kopen als je niet eens weet wat het verschil is tussen een interne- en externe geluidskaart? Ik zou me eerst maar eens redden met de dingen die je hebt voordat je grote aankopen gaat doen.


Heb geluidskaarten altijd gewoon genegeerd vond het leuker om een beetje te fruity loopsen.
Ben nu opzoek naar allerlij hardware upgrades maar van speakers en synths heb ik verstand.
Eigenlijk alle computer onderdelen heb ik wel verstand, BEHALVE GELUIDSKAARTEN hahaha
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2014 22:49 
 
Hardtraxx Elite

Maar waarom wil je je speakers upgraden? Krk's zijn prima speakers. Als je nog geen externe geluidskaart hebt is het raar om eerst betere speakers te kopen voor beter geluid, dat bereik je namelijk makkelijker met een externe geluidskaart.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2014 22:54 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Oh die speakers zijn ook prima, absoluut. Maar ik gebruik die speakers ook vaak om bij kleine feestjes muziek af te spelen en de KRK 10's hebben veel meer volume en kracht.

Ben deze dagen bezig met onderzoeken naar alle mogelijke hardware opties. Een geluidskaart had ik nooit écht nodig, maar als ik hardware ga upgraden moet ik ook gelijk denken aan een geluidskaart om aan te schaffen. Doe nu alle vliegen in één klap zeg maar.
Vorige  1 ... 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner