MokumsKid schreef:
Wanneer je de vraag stelt of het belangrijker is om een degelijke kick te hebben of het maken van synths zou ik gewoon lekker blijven door produceren met wat je nu hebt.
Niet lullig bedoelt overgings, maar ik denk dat er nog een hoop uit valt te halen zonder monitoren. Monitoren zijn absoluut geen vereiste, vooral omdat je kennis van sounddesign op het moment nog zo mager zijn dat ze gewoon weg nog niet van toepassing zijn.
Investeer alleen in muziek als je het gevoel hebt dat je hier voor een langere tijd plezier in gaat hebben en wanneer je aanvoelt dat je de technische kennis snel onder de knie hebt. Anders gewoon zo lang mogelijk uitstellen

.
Bedankt voor het uitgebreide antwoord, ik snap je punt

toffee schreef:
Goede monitors zijn wel echt een vereiste als je het serieus wilt aanpakken en daar ben je dan wel 300-600 euro aan kwijt denk ik.
Verder zou ik je ook een midi-keyboard aanraden. Dat heb ik zelf ook en dat werkt echt veel fijner, zeker als je aardig overweg kunt met een toetseninstrument.
Zoals MokumsKid zei waren Monitors voor NU nog geen vereisten. Maar ik ga dan voor een MIDI keyboard