Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2014 19:27 

Hardtraxx Newbie

Hey allemaal,

Ik speur nu al een tijdje op dit forum rond maar was nooit in staat geweest om actief te zijn (iets te posten). Dit is omdat ik ondanks dat ik wel degelijk wat ervaring heb opgebouwd in hoe een hardstyle track in elkaar zit/gemaakt wordt, maar zelf er nooit aan werk.

Ik denk dat dit te maken heeft dat ik geen monitor speakers etc. heb. Ik heb op het moment helemaal niks. Mijn vraag hierbij is dan ook. Waar moet ik beginnen? Moet ik zorgen dat ik goede monitor speakers heb? Zo ja, wat welke zouden jullie mij aanraden van rond de 500-600 euro of minder (een set).

En moet ik er eerst voor zorgen dat ik een degelijke kick heb? Of synths maken?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Een privé bericht mag ook.

P.S. Mijn excuus als dit het verkeerde topic is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2014 20:00 

Hardtraxxer

WildCard schreef:
Hey allemaal,

Ik speur nu al een tijdje op dit forum rond maar was nooit in staat geweest om actief te zijn (iets te posten). Dit is omdat ik ondanks dat ik wel degelijk wat ervaring heb opgebouwd in hoe een hardstyle track in elkaar zit/gemaakt wordt, maar zelf er nooit aan werk.

Ik denk dat dit te maken heeft dat ik geen monitor speakers etc. heb. Ik heb op het moment helemaal niks. Mijn vraag hierbij is dan ook. Waar moet ik beginnen? Moet ik zorgen dat ik goede monitor speakers heb? Zo ja, wat welke zouden jullie mij aanraden van rond de 500-600 euro of minder (een set).

En moet ik er eerst voor zorgen dat ik een degelijke kick heb? Of synths maken?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Een privé bericht mag ook.

P.S. Mijn excuus als dit het verkeerde topic is.

Check je PM. :clap:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2014 20:46 

Hardtraxx Addict

Goede monitors zijn wel echt een vereiste als je het serieus wilt aanpakken en daar ben je dan wel 300-600 euro aan kwijt denk ik.
Verder zou ik je ook een midi-keyboard aanraden. Dat heb ik zelf ook en dat werkt echt veel fijner, zeker als je aardig overweg kunt met een toetseninstrument.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2014 22:30 

Hardtraxxer

Heeft iemand hier enig idee hoe je zo'n harde snare kan maken als die van riiho in beastmode?? Flinke snare is dat !
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2014 23:28 

Hardtraxxer

Thanks ! Ik ben niet heel bekend met glitch hop maar ik heb wel wat harde maar kortere snare samples gevonden. Ik ga denk ik een beetje aanklooien met stretchen en distorten enzo. :thumbsup:

EDIT: Tis al gelukt ! ik heb een korte snare met een redelijk duidelijke toon genomen, die toon geboost, flink wat gestretched en gedistort en daarna gelayerd met een "normale" snare voor wat extra punch.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2014 20:23 

Hardtraxx Newbie

MokumsKid schreef:

Wanneer je de vraag stelt of het belangrijker is om een degelijke kick te hebben of het maken van synths zou ik gewoon lekker blijven door produceren met wat je nu hebt.

Niet lullig bedoelt overgings, maar ik denk dat er nog een hoop uit valt te halen zonder monitoren. Monitoren zijn absoluut geen vereiste, vooral omdat je kennis van sounddesign op het moment nog zo mager zijn dat ze gewoon weg nog niet van toepassing zijn.

Investeer alleen in muziek als je het gevoel hebt dat je hier voor een langere tijd plezier in gaat hebben en wanneer je aanvoelt dat je de technische kennis snel onder de knie hebt. Anders gewoon zo lang mogelijk uitstellen :).

Bedankt voor het uitgebreide antwoord, ik snap je punt :)

toffee schreef:
Goede monitors zijn wel echt een vereiste als je het serieus wilt aanpakken en daar ben je dan wel 300-600 euro aan kwijt denk ik.
Verder zou ik je ook een midi-keyboard aanraden. Dat heb ik zelf ook en dat werkt echt veel fijner, zeker als je aardig overweg kunt met een toetseninstrument.

Zoals MokumsKid zei waren Monitors voor NU nog geen vereisten. Maar ik ga dan voor een MIDI keyboard :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2014 21:26 

Hardtraxxer

Een Usb/Midi keyboard is niet perse nodig om te beginnen maar het is misschien wel wat fijner dan op je gewone toetsenbord te rammen :P
Een keyboard heb je al voor 50 tot 80 euro.

Het allerbelangrijkste is creativiteit en dat je weet hoe je met je DAW en basis plugins om kunt gaan(Nexus/Sylenth e.d.)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2014 21:29 

Hardtraxx Newbie

Skatzow schreef:
Een Usb/Midi keyboard is niet perse nodig om te beginnen maar het is misschien wel wat fijner dan op je gewone toetsenbord te rammen :P

Het allerbelangrijkste is creativiteit en dat je weet hoe je met je DAW en basis plugins om kunt gaan(Nexus/Sylenth e.d.)

Ik ken de basis, maar ik weet niet hoe ik bepaalde sounds krijg (Screeches o.i.d)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2014 21:31 

Hardtraxxer

WildCard schreef:
Skatzow schreef:

Ik ken de basis, maar ik weet niet hoe ik bepaalde sounds krijg (Screeches o.i.d)

Tutorials kijken en zelf beetje kloten met Sylenth1 en dergelijke. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2014 21:59 

Hardtraxxer

WildCard schreef:
Skatzow schreef:
Een Usb/Midi keyboard is niet perse nodig om te beginnen maar het is misschien......

Dat bedoel ik met je Plugins kennen, Zoek eens op lfo,envelopes en dan vooral pitch envelopes e.d. Daarnaast werkt distortion ook goed om screeches te maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2014 22:48 

Hardtraxx Newbie

Skatzow schreef:
WildCard schreef:
Skatzow schreef:
Een Usb/Midi keyboard is niet perse nodig om te beginnen maar het is misschien......

Dat bedoel ik met je Plugins kennen, Zoek eens op lfo,envelopes en dan vooral pitch envelopes e.d. Daarnaast werkt distortion ook goed om screeches te maken.

Laud schreef:
WildCard schreef:
Skatzow schreef:

Tutorials kijken en zelf beetje kloten met Sylenth1 en dergelijke. :thumbup:

Ik zal even verder rond kijken en spelen met de boel. Bedankt! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2015 12:09 

Hardtraxxer

Hoe maak je een lead zoals in B-Front - face the truth. De climax lead

https://www.youtube.com/watch?v=NfEVrsC7rT0

3:50 ongv.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2015 12:51 

Hardtraxx Addict

Even Thyron een mailtje sturen die heeft waarschijnlijk wel het Cubase save bestandje.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2015 12:52 

Hardtraxx Elite

Joeyvg schreef:
Even Thyron een mailtje sturen die heeft waarschijnlijk wel het Cubase save bestandje.

Bah wat flauw..
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2015 13:22 

Hardtraxx Addict

:aww:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2015 20:29 

Hardtraxxer

Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2015 23:06 

Hardtraxx Veteran

Noem eens een paar vst's die een must zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2015 23:12 

Hardtraxx Addict

NI Massive , Sylenth1 , Spire ( (L) ) , Nexus (ja, nexus).
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2015 23:13 

Hardtraxxer

Ik zou zeggen (wat ik het meest gebruik dus). Sylenth1, Massive & FM8
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2015 23:23 

Hardtraxx Elite

Fabfilter pro L/C/MB/Q2, Camelphat, Ozone 5 of 6, Trash 2, Schope, Valhalla room

EDIT, sorry lees nu pas dat je vst's zei :P

dan: Sylenth1 & Spire
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2015 23:42 

Hardtraxx Beheerder

Jammer dat Spire zo ongelofelijk veel cpu vreet.

Anyway, Sylenth.1, Massive, Audjoo helix, Nexus.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2015 23:57 

Hardtraxx Addict

The Venator schreef:

Ja bij mij eerst ook, gebruik nu de 64 bit versie en heb hem in een project ong. 15 keer open staan zonder ook maar een crash :) (de 32 bit versie crashde ook wanneer je hem dupliceerde..)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2015 00:09 

Hardtraxx Elite

The Venator schreef:

Is dat spire ja? Had laatst wel voor het eerst een project dan mn mac niet meer aan kon, hoop dat dat aan spire ligt dan kan ik die gewoon bouncen :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2015 10:06 

Hardtraxx Veteran

Thx, ik ga een beetje pielen en op korte termijn wil ik wel een daw leren kennen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2015 16:04 

Hardtraxx Addict

serum
Vorige  1 ... 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner