Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2014 23:44 

Hardtraxx Addict

Klopt en het is natuurlijk ook een richtlijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2014 10:47 

Hardtraxxer

Joeyvg schreef:
Ehm.. Maarten Vorkwerk weet echt wel waar hij het over heeft.
En: "Now this is based on my opinion".

Precies dat, hij verteld hoe HIJ te werk gaat en dat deze manier van categoriseren hem helpt met de bedoeling van de track..
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2014 19:32 

Hardtraxx Beheerder

toffee schreef:
Punthoofd schreef:
Now this is based on my opinion but this is how I differentiate in general sense:

G = I’ve think that this key carries the most energy for cool/tough tracks
F = Also cool but you can give the low end a bit more low.
E = For really Low kick based tracks
A = For more emotional melodies and stuff.
C,D and B = more for commercial happy stuff.

Edit: The key in minor makes it a bit more sadder and darker. The key in major a bit more happy and open

Waar slaat dit op zeg, natuurlijk kan je melodie een beetje anders klinken als je em verlaagt of verhoogt, maar je kunt niet per definitie zeggen hoe iets in welke grondtoon klinkt.

Edit: Je kunt natuurlijk wel iets zeggen van de 'sfeer' als je begint over welke toonladder er wordt gebruikt maar dat is hier niet aan de orde.

Doe eens rustig xd Onthoud wel dat dit tips zijn hè? Dit hoeft echt geen 'regel' te zijn. Voor beginnende producers is het erg lastig om een melodie te maken, tips zoals deze kunnen hier enorm mee helpen. Dat jij het zonder deze tips kan, prima, maar laat anderen lekker deze tips opvolgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2014 00:29 

Hardtraxxer

Ik zou persoonlijk Maarten Vorwerk niet in twijfel trekken :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2014 11:20 

Hardtraxx Addict

Klopt en soms is het ook lastig in een paar regels uit te leggen hoe je dit nu precies gebruikt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2014 15:36 

Hardtraxx Addict

The Venator schreef:
Doe eens rustig xd

Ja komt misschien wel wat fel over, zo bedoelde ik het niet per se :P
Maar alsnog ben ik het er niet mee eens, bepaalde akkoordcombinaties zorgen er voornamelijk voor dat iets blij, verdrietig of euforisch enz. klinkt. IDan niet uitmaakt op welk akkoord je begint. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2014 23:41 

Hardtraxx Elite

toffee schreef:
The Venator schreef:
Doe eens rustig xd

Ja komt misschien wel wat fel over, zo bedoelde ik het niet per se :P
Maar alsnog ben ik het er niet mee eens, bepaalde akkoordcombinaties zorgen er voornamelijk voor dat iets blij, verdrietig of euforisch enz. klinkt. IDan niet uitmaakt op welk akkoord je begint. :)

Klopt maar zeker in combinatie met (gepitchte) kicks en basses heeft de toonsoort zeker invloed. Ik zie maarten nergens over alleen een melo praten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2014 18:32 

Hardtraxx Veteran

Ik had nog een vraag over dat key gebeuren. Heb zelf 0.0 kennis van muziektheorie dus ik snap daar dus serieus helemaal niks van. Maar ik heb hier nu dus een vocal sample, wil graag weten in welke key dat is (mijn track is in F, dus hij moet naar F (toch?)). Alleen die tuner van Logic (9) vind ik niet zo fijn. Geeft alleen maar 'af en toe' wat aan. Is het eerste wat hij dan aangeeft de key?

Ik weet dat dit echt ontzettend dom klinkt maar ik heb nooit muziekles gehad, kan geen noten lezen, nooit een instrument aangeraakt etc :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2014 19:00 

Hardtraxx Addict

@PierrePruuk, Misschien heb je hier iets aan (wel in het engels):

Citaat:
This works for lets say 95% of the acapella's:

1. Find out what the key of the track is
2. Know what notes go along the key (key=scale)
3. Get feeling with the acapella rhythm wise (what groove/grid etc)

How to do it:

1. The best way is to do this by ear. Play every note (c5 -> c6) so 12 notes (12 semitones = 1 octave).
Find out what the root key is. That's the key what fits the track the best, whenever you play it in the track it sounds like that key always work.
- Find out if it's minor or major. Note: Most of the house tracks are in minor. More poppy songs/commercial songs might be in major or other scales.
- To find out if it's minor or major you need to know what keys fits the scale of the rootnote.
Minor keys have these steps: 0+2+3+5+7+8+10+(12)
Major keys: 0+2+4+5+6+7+9+11+(12)

A step is +1 semitone (so C--> C# or G-->G#)

So if you found out the rootkey is C, and what scale fits the track you know what keys you can use to make music (harmony).

The lazy way to do this is use software like MixedInKey and google to look up the scale.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2014 18:07 

Hardtraxx Addict

PierrePruuk schreef:
Ik had nog een vraag over dat key gebeuren. Heb zelf 0.0 kennis van muziektheorie dus ik snap daar dus serieus helemaal niks van. Maar ik heb hier nu dus een vocal sample, wil graag weten in welke key dat is (mijn track is in F, dus hij moet naar F (toch?)). Alleen die tuner van Logic (9) vind ik niet zo fijn. Geeft alleen maar 'af en toe' wat aan. Is het eerste wat hij dan aangeeft de key?

Ik weet dat dit echt ontzettend dom klinkt maar ik heb nooit muziekles gehad, kan geen noten lezen, nooit een instrument aangeraakt etc :P

Melodyne ;)
Kun je desnoods ook meteen de vocal na de goede toonhoogte pitchen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2014 23:08 

Hardtraxxer

Ik ben al een tijdje bezig met het maken van kicks. Een "standaard" hardstyle kick gaat me wel redelijk af qua workflow. Maar ik heb een idee dat dit soort kicks toch anders opgebouwd zijn. Misschien worden andere frequenties benadrukt? IPV 700Hz de 300/400Hz?

https://soundcloud.com/delete_dj/sets/ther-116

of:

https://soundcloud.com/djdmind/d-mind-fuckin-roller

@ 3:00

Kan iemand mij meer insight geven?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2014 15:49 

Hardtraxxer

Ghetto is ook een gated kick. Deze zitten heel anders in elkaar dan de "standaard" hardstyle kick
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2014 21:52 

Hardtraxxer

Kan iemand een tutorial maken over leads maken met spire en het layeren met spire, ik heb het net en ik ben er nog niet heel goed in, op youtube staat ook geen zak en zelf kom ik er maar niet uit XD.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2014 22:08 

Hardtraxx Beheerder

Antergy schreef:
Kan iemand een tutorial maken over leads maken met spire en het layeren met spire, ik heb het net en ik ben er nog niet heel goed in, op youtube staat ook geen zak en zelf kom ik er maar niet uit XD.

Ik heb spire ook net en ben er erg blij mee! De sounds zijn geweldig, maar ik probeer in de loop der dagen even wat sounddesign te doen met spire :) Zou je ook moeten doen, gewoon kloten en uitvogelen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2014 00:13 

Hardtraxx Addict

Met spire wordt het layeren en sounds maken niet echt anders hoor. Layeren is vooral een kwestie van keuze van de sounds en eq'en. Gebruik tutorials ook meer voor inspiratie, ideeen over wat je kunt proberen. Verder is de theorie achter lfo, osc, etc belangrijk. Dit verschilt niet per synth.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2014 10:51 

Hardtraxxer

Antergy schreef:

Het is inderdaad belangrijk om gewoon met een init preset te beginnen, en aan de verschillende knopjes te draaien en gewoon te kijken wat er gebeurt.. Als je eenmaal weet wat elk kopje in de plugin doet dat gaat dat ''random'' aan de knopjes draaien ook over in gericht draaien.. De basis van elke synth is vrijwel het zelfde..
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2014 12:38 

Hardtraxxer

Ik heb een vraagje over de cutoff van leads. Het instellen van de cutoff settings zodat een lead een soort plucked word lukt me. Maar dit is dan per laag. Is er een plugin oid waarbij je de cutoff van alle verschillende layers bij elkaar in 1x kan instellen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2014 13:45 

Hardtraxxer

Dit kan in bijna alle vsti's en je hebt ook nog de master ADSR, dit is dan met volume in plaats van een filter.
Maar om je vraag goed te kunnen beantwoorden wil ik weten welke vsti je gebruikt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2014 14:22 

Hardtraxx Addict

Stoefoe schreef:
Ik heb een vraagje over de cutoff van leads. Het instellen van de cutoff settings zodat een lead een soort plucked word lukt me. Maar dit is dan per laag. Is er een plugin oid waarbij je de cutoff van alle verschillende layers bij elkaar in 1x kan instellen?

Bij layers in 1 vst kan het in de vst doorgaans. Bij layers van verschillende synths kun je wel (als je daw deze optie heeft, zoals bijv ableton) via een macro meerdere knoppen toewijzen zodat je door enkel die macro te automaten bij meerdere vst's iets gebeurt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2014 18:03 

Hardtraxx Beheerder

Phase 2 schreef:
Stoefoe schreef:

Bij layers in 1 vst kan het in de vst doorgaans. Bij layers van verschillende synths kun je wel (als je daw deze optie heeft, zoals bijv ableton) via een macro meerdere knoppen toewijzen zodat je door enkel die macro te automaten bij meerdere vst's iets gebeurt.

Dit kan ook in fl studio.

Neem bijvoorbeeld Sylenth.1
Je hebt 3 plugins (Sylenth.1) en wilt ze allemaal dezelfde cutoff geven.

Je moet hiervoor de volgende stappen ondernemen:
1. Draai aan de cutoff in 1 van de Sylenth.1's
Afbeelding

2. Ga naar Tools > Last tweaked > Create automation clip
Afbeelding

3. Ga naar je andere Sylenth.1's en draai per plugin aan de cutoff en ga weer naar tools > last tweaked en kies nu voor link to controller. Kies de automation clip van de eerste Sylenth.1.

4. Doe dit met de rest van je plugins zodat ze allemaal gelinkt zijn aan 1 automation clip.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2014 20:16 

Hardtraxxer

Dankje voor de reacties. Ik werk met cubase maar ik snap je idee. Ik ga eens kijken hoe dat zit in cubase. Heb ook nog gelezen over een filter vst ga dat ook eens proberen
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2014 20:50 

Hardtraxx Beheerder

Stoefoe schreef:
Dankje voor de reacties. Ik werk met cubase maar ik snap je idee. Ik ga eens kijken hoe dat zit in cubase. Heb ook nog gelezen over een filter vst ga dat ook eens proberen

Ja je hebt nu van 2 DAW's een idee, dus dan zal het in cubase ook niet zo moeilijk zijn :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2014 18:43 

Hardtraxxer

Zou iemand mij uit kunnen leggen hoe je midden in een track het bpm kan veranderen zonder dat de pitch van je samples veranderen? Want dat is wat er gebeurt als ik een automation clip op de bpm gooi.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2014 01:30 

Hardtraxxer

EvilNoize schreef:
Zou iemand mij uit kunnen leggen hoe je midden in een track het bpm kan veranderen zonder dat de pitch van je samples veranderen? Want dat is wat er gebeurt als ik een automation clip op de bpm gooi.

Ik doe altijd precies hetzelfde maar als ik dan ze even heen en terug verplaats is het bij mij verholpen. Teminste ik doe iets in die richting maar ik heb er zelf geen last van, en anders is de enige oplossing als het niet te fixen is dat je het in een apart bestand doet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2014 21:26 

Hardtraxxer

@MokumsKid. Jij bent een held!!! dit is exact wat ik bedoelde. Dankje voor de tip!
Vorige  1 ... 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner