Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2014 23:28 

Hardtraxx Addict

Als je echt verstand van speakers hebt weet je dat voor het geld wat je voor KRK's Rokit 10 neer telt veel betere alternatieven zijn en ga je al helemaal niet je dure studiospeakers verkrachten door ze voor feestjes te gebruiken. :/

Wil je echt 1000,= aan speakers uitgeven [kostprijs 2x Rokit 10], koop een KRK 10S subwoofer en gebruik die met je KRK Rokit's 5. De speaker outputs op de subwoofer hebben een ingebouwd 80hz highpass filter, waardoor de Rokits de subfrequenties niet weer hoeven te geven. Dit geeft een veel strakker geluid en betere weergave van lagere frequenties.

Investeer de overgebleven 500,= in je akoestiek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2014 23:42 

Hardtraxxer

Bas schreef:
Als je echt verstand van speakers hebt weet je dat voor het geld wat je voor KRK's Rokit 10 neer telt veel betere alternatieven zijn en ga je al helemaal niet je dure studiospeakers verkrachten door ze voor feestjes te gebruiken. :/

Wil je echt 1000,= aan speakers uitgeven [kostprijs 2x Rokit 10], koop een KRK 10S subwoofer en gebruik die met je KRK Rokit's 5. De speaker outputs op de subwoofer hebben een ingebouwd 80hz highpass filter, waardoor de Rokits de subfrequenties niet weer hoeven te geven. Dit geeft een veel strakker geluid en betere weergave van lagere frequenties.

Investeer de overgebleven 500,= in je akoestiek.

Ja kan ook, een maatje van me verkocht zijn 2 krk 10-3's voor 500 euro dus voor dat geld xd
Trouwens wat je zegt is ook, maar dan nog gaat het volume van de 10's een stuk harder.

Waarom hangt hier soms zo'n 'Ik weet het wel beter, jij weet het niet' mentaliteit? Ik wil de RP10's juist halen om bepaalde redenen. En misschien heb ik eigenlijk wel 0 verstand van speakers, wat heeft dat dan te maken met of ik weet dat daar betere alternatieven voor zijn (als ik ze kan oppikken voor 500..) en of ik ze ga verkrachten op 'feestjes' met 10 man? :P Ik heb een best grote kamer waar ik de KRKtjes wat verder weg kan zetten (mid-fields). Ik zoek wat eigenschappen die de rp5s niet hebben maar de rp10's wel en daarom vond ik het wel een relaxte upgrade zeker voor dat geld
.
Verrek ik had een vraag over geluidskaarten, en ben nu mijn keuzes over speakers aan het verantwoorden :P

Maar toch bedankt voor je reactie bas :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2014 00:01 

Hardtraxx Veteran

Of koop geen sub en koop 2x KRK VXT 8, die heb ik en ik heb meer dan genoeg bass.

Edit: zie dat ze op Bax flink duurder zijn geworden, ik had een voordeelset met Auralex pads voor €721,-. nu zijn ze €1138,- Misschien kun je dan beter even verder zoeken. Al zijn ze wel erg fijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2014 00:08 

Hardtraxxer

Delt-A schreef:
Of koop geen sub en koop 2x KRK VXT 8, die heb ik en ik heb meer dan genoeg bass.

Edit: zie dat ze op Bax flink duurder zijn geworden, ik had een voordeelset met Auralex pads voor €721,-. nu zijn ze €1138,- Misschien kun je dan beter even verder zoeken. Al zijn ze wel erg fijn.

Ja daar hoorde ik lovende verhalen over ja!
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2014 11:15 

Hardtraxx Elite

Joegoslaaf schreef:
Waarom hangt hier soms zo'n 'Ik weet het wel beter, jij weet het niet' mentaliteit?

Mensen proberen hier alleen maar te helpen? Aangezien het om veel geld gaat laten we andere opties zien voor het zelfde geld zodat je alles nog eens over kunt denken, als jij rp10's wil halen kun je dat gewoon doen, er is niemand die je tegenhoud:).
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2014 13:31 

Hardtraxxer

DJ_Tim schreef:
Joegoslaaf schreef:
Waarom hangt hier soms zo'n 'Ik weet het wel beter, jij weet het niet' mentaliteit?

Mensen proberen hier alleen maar te helpen? Aangezien het om veel geld gaat laten we andere opties zien voor het zelfde geld zodat je alles nog eens over kunt denken, als jij rp10's wil halen kun je dat gewoon doen, er is niemand die je tegenhoud:).

Haha ja daarom vraag ik t ook hier! :)
Zie het alleen vaker hier viel me op hahaha

Gr!
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2014 13:46 

Hardtraxx Beheerder

Joegoslaaf schreef:

Wil je hulp of niet? Zoals Tim zegt, we proberen je alleen te helpen. Jij doet in je posts alsof jij er verstand van hebt en wij juist niet, maar in de laatste 2 posts van je zeg je ineens dat je er geen verstand van hebt. Waarom zit je dan zo naar ons te wijzen?

Als mensen het hier echt beter weten is dat toch alleen maar mooi? Het kan je veel geld schelen en duidelijkheid geven over wat je wel en niet zou moeten doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2014 14:09 

Hardtraxxer

The Venator schreef:
Joegoslaaf schreef:

Wil je hulp of niet? Zoals Tim zegt, we proberen je alleen te helpen. Jij doet in je posts alsof jij er verstand van hebt en wij juist niet, maar in de laatste 2 posts van je zeg je ineens dat je er geen verstand van hebt. Waarom zit je dan zo naar ons te wijzen?

Als mensen het hier echt beter weten is dat toch alleen maar mooi? Het kan je veel geld schelen en duidelijkheid geven over wat je wel en niet zou moeten doen.

Dan hebben we een beetje een miscommunicatie want ik probeer juist niet te doen alsof ik er alles van weet hahaha en waarschijnlijk ving ik het van jullie ook verkeerd op. Ging mij er een beetje om dat ik iets vroeg over geluidskaarten en toen in een keer over speakers :P

Maar wat je zegt als het mij geld scheelt is het alleen maar beter want we blijven natuurlijk hollanders :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2014 17:36 

Hardtraxx Elite

Heeft iemand tips hoe ik deze lead na kan maken? Ik vind het heel vet hoe ze de lead redelijk dun wisten te houden maar toch erg powerful.

lead op 1:46
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2014 17:38 

Hardtraxxer

Mijn tip: Goed je oren gebruiken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2014 17:53 

Hardtraxx Beheerder

Klink als een hoge squarelead met zonder detune en wat chorus en eq. Ook een portamento erop voor de glide. gr

EDIT:

zoiets dus:
[zippy]http://www47.zippyshare.com/v/9973340/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2014 18:13 

Hardtraxx Elite

Bedankt, ik ga er weer eens mee verder!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2014 19:29 

Hardtraxx Addict

Delt-A schreef:

Sowieso zou ik niet snel een sub nemen. Je akoestiek moet dan echt top zijn anders verneukt het je mix. Leuk hoor dat blazen maar je hebt er niks aan dan.

Als je rond de 1000 wilt uitgeven zou ik ook zeker naar genelecs, adams, etc kijken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2014 18:24 

Hardtraxxer

Ik heb eigenlijk 2 vragen:

1. Hoe kan je bijvoorbeeld sylenth een geluid van langzaam naar sneller laten lopen?

2. Weet iemand beetje hoe je de sound kan maken in het intro van Josh en wesz like thiz?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2014 18:33 

Hardtraxx Elite

Pantermaat schreef:

1. Hoe kan je bijvoorbeeld sylenth een geluid van langzaam naar sneller laten lopen?

Hoe bedoel je dat? Welk geluid, volume, pitch????
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2014 21:38 

Hardtraxxer

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=TCvaeluBLRU[/youtube]

de sound die op 50 sec begint bedoel ik
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2014 21:56 

Hardtraxxer

DJ_Tim schreef:
Pantermaat schreef:

Hoe bedoel je dat? Welk geluid, volume, pitch????

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=pu0qDjBsROk[/youtube]

zoals op min 2.14
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2014 22:57 

Hardtraxx Elite

Envelope op de pitch en ik denk dat er ook een LFO op de pitch zit waarvan het amount ook weer met een envelope wordt geregeld. Of modwheel of iets.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2014 05:09 

Hardtraxxer

Tis wel slechte kwaliteit maar ik heb even een tutorial gemaakt over vocals omdat het kan :P.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=2JxU_B9ARnE[/youtube]
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2014 12:57 

Hardtraxxer

Antergy schreef:
Tis wel slechte kwaliteit maar ik heb even een tutorial gemaakt over vocals omdat het kan :P.

Voor de luie kopiëren en plakken mensen :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2014 13:10 

Hardtraxx Elite

Gelukkig heeft je PC geen moeite met het geluid :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2014 13:16 

Hardtraxxer

Even een hardcore vraagje. Vaak hoor je in hardcore tracks erg vette automations op de kick. Radical Redemption doet dit bijvoorbeeld ook. Zo'n effect waarbij de kick allemaal rare dingen gaat doen en in een piepje eindigd bijvoorbeeld. (moeilijk uit te leggen) Ik kan wel een voorbeeld geven. In radical redemption - the ultimate diss zit aan het einde zo'n effect. Kan iemand uitleggen hoe je dit moet maken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2014 13:29 

Hardtraxx Addict

EvilNoize schreef:
Even een hardcore vraagje. Vaak hoor je in hardcore tracks erg vette automations op de kick. Radical Redemption doet dit bijvoorbeeld ook. Zo'n effect waarbij de kick allemaal rare dingen gaat doen en in een piepje eindigd bijvoorbeeld. (moeilijk uit te leggen) Ik kan wel een voorbeeld geven. In radical redemption - the ultimate diss zit aan het einde zo'n effect. Kan iemand uitleggen hoe je dit moet maken?

Je kick + filterbank 3 en dan een automation op de cutoff knop. :)
Voor de rest even kutten met de instellingen (filter type enzo..)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2014 14:47 

Hardtraxx Addict

Als je een kickroll maakt, en je het uiteindelijk zo snel laat gaan dat er 16 of 32 punches in 1 tel zitten, wordt het ook een pieptoon.

EDIT:
Even een voorbeeld gemaakt:
[zippy]http://www74.zippyshare.com/v/8516699/file.html[/zippy]

Hier heb je eerst 4 tellen gewoon 1 kick per tel, dan 4x 2 kicks per tel, dan 4x 4 kicks per tel, dan 2x 8 kicks per tel, dan 2x 16 kicks per tel, dan 2x 32 kicks per tel en dan 2x 96 kicks per tel.

Kan misschien leuk gaan klinken als je er nog wat effecten overheen gooit, een phaser bijvoorbeeld :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2014 17:13 

Hardtraxx Elite

Wordt nog wel eens met vocalen gedaan overigens ;) Sample steeds verder inkorten en vervolgens in een sampler mikken om er een melodielijn mee te maken. From Within van Headhunterz bijvoorbeeld!
Vorige  1 ... 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner