Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2021 13:17 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Also, het bewijs slaat ons hier letterlijk in het gezicht.

Vaccin biedt bescherming tegen de situatie in de lente/zomer van 2021. In de huidige situatie hebben we al weer een nieuwe variant vanuit een gebied waar amper vaccinaties waren. En omdat het zo lang duurt voordat iedereen beschermd is, is de bescherming van de eerste groep al weer verlopen en beginnen we bijna weer opnieuw. Het virus heeft altijd nog door kunnen gaan in mensen die geen vaccin hebben genomen of geen vaccin gekregen hebben, dus die doet een "here's johnny" bij mensen waar het vaccin nu begint uit te werken.

Natuurlijk is dit demoraliserend voor mensen die een vaccin nemen of niet zeker weten of ze een vaccin willen nemen, het lijkt allemaal zo zinloos terwijl zij en het vaccin daar zelf niks aan kunnen doen. Zij hebben gedaan wat ze konden en wat ze hoorden te doen.

Denkt men nou serieus nog steeds dat we hier vanaf komen als we niet onszelf volledig en agressief beschermen? Het bewijs ligt je letterlijk voor de schoenen dat korte-termijn oplossingen niet gaan werken. Het bewijs dat het vaccin de enige reden is dat we een pauze hebben gehad tijdens de extreem besmettelijke Delta-variant

En daar geef ik de overheid evengoed de schuld van. Hanteer eens meer realistisch beleid en informeer je volk ook over de realiteit van het virus. Niet in dure woordjes, niet in halfbakken maatregelen, maar zeg waar het op staat in plaats van maar aan te polderen de hele tijd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2021 13:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Met heel wat boosters voor de gehele bevolking, kunnen we er inderdaad vanaf komen. De vraag is of je je gezondheid ervoor op het spel wilt zetten. De risico’s zijn klein, maar worden wel met elke booster weer opgestapeld. Als je je eigen gezondheid op het spel wilt zetten voor het grotere geheel, dan alleen maar respect (al is het misschien juist nadelig voor het grotere geheel). Maar ik heb ook respect voor degenen die dat niet willen doen. En dat laatste lijkt onze regering niet te gaan hebben (met Hugo in het bijzonder)

https://youtu.be/Qj0QlWx5uPM —> hebben jonge gezonde mensen niet het recht om nee te zeggen tegen mogelijke gezondheidsschade?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2021 13:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Met heel wat boosters voor de gehele bevolking, kunnen we er inderdaad vanaf komen. De vraag is of je je gezondheid ervoor op het spel wilt zetten. De risico’s zijn klein, maar worden wel met elke booster weer opgestapeld. Als je je eigen gezondheid op het spel wilt zetten voor het grotere geheel, dan alleen maar respect. Maar ik heb ook respect voor degenen die dat niet willen doen. En dat laatste lijkt onze regering niet te gaan hebben (met Hugo in het bijzonder)

Dan geef ik je de vraag:
Wat wil je liever: Een minime kans op een complicatie met een booster? Of een samenleving waar meer mogelijk is en waar we sneller van het virus af zijn? Het contrasteert enorm met wat je hierboven hebt gezegd namelijk:

RoyAPO schreef:
Als je met het een binnen 5 jaar voor een normale griep situatie zorgt en met het een binnen 10 jaar, dan kies je toch voor de weg binnen 5 jaar?

Daarin gaat vaccinatie een hele belangrijke pijler zijn om veilig een infectie door te maken. Kijk naar hoe de ziekenhuizen er nu voor staan, lijkt me alles behalve wenselijk om dat nog jaren door te laten gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2021 13:43 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Dat punt zou opgaan als Corona zelf al niet meer waarschijnlijke en meer bewezen gezondheidsschade oplevert dan het vaccin. Iedereen riep ook al bij het vorige vaccin dat de risico's van het vaccin hoger zijn. En nu lange tijd verder en bijna iedereen leeft nog, tot groot verdriet van de anti-vax Facebookwappies die zeiden dat we een maand terug collectief zouden dood gaan oid. Het is enorm gevaarlijk om in te spelen op onzekerheden van mensen op dat gebied want je helpt er niemand mee.

En er wordt al veel langer geopperd dat mensen die daadwerkelijk medische schade kunnen oplopen een oplossing verdienen. Wat De Jong oppert is slecht, maar je neemt er wel een hele specifieke context bij aan.

Het probleem is dat er vaak bij mensen meer wantrouwen omtrent medici en vaccins wordt aangepraat vanuit een wel heel specifiek kamp, dan dat ze wantrouwig moeten zijn naar de gevolgen van het virus. En dat is een enorm kwalijk iets.

Moet je kijken of het komende vaccin DAADWERKELIJK (dus geen aannames, geen voorspellingen, geen anekdotaal contextloos ondezoek, maar groot en breed onderzoek met duidelijke onmiskenbare resultaten) schadelijk is voor bepaalde mensen. Zeker, 100%. Maar je zet je eigen en EVENEENS de gezondheid van anderen ook op het spel met corona. Dus dat zijn vrij dubbele standaarden die je dan hanteert.

En dat is een beetje waar De Jong vandaan komt (gok ik). Maakt hem niet minder slecht.

En wat Khadber zegt, als je deze situatie zo door laat gaan kan je geld tegen de zorg aangooien wat je wilt maar je zal uiteindelijk toch een drain van personeel en de gewilligheid om te werken krijgen. Wat nu ook al gebeurt.

Een egoistische beslissing in het voordeel van een kleine groep ten opzichte van een grote groep heeft natuurlijk in het verleden altijd gewerkt.. Iedereen in dienst laten werken van andermans vrijheid. Dat heeft vast nooit tot problemen geleden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2021 13:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als het 1-2 boosters zouden zijn en we daarna ervan af zijn: kom maar met die spuit. Maar ik ga niet nog 6-8 prikken laten zetten. Dat gaat me echt te ver.

En beetje ongenuanceerd die uitspraak net. We kunnen met vaccinatie ervan af komen, maar mijn gevoel zegt dat dit een aantal jaren gaat duren. Met dus een aantal jaren ook booster vaccins. Jonge gezonde mensen kunnen prima een infectie doormaken met 2 prikken. Daar heb je geen booster voor nodig. Met het idee van een 100% vaccinatiegraad, kan ik nu eigenlijk best wel leven. Ook omdat ik in die data van Sanquin terug zie dat een infectie + hoogstwaarschijnlijk vaccinatie, een goede en persistente bescherming biedt tegen het virus. En dit heb ik ook terug gelezen in een studie naar SARS-1 patiënten die 20 jaar later gevaccineerd zijn tegen corona. Ook zij bouwden een betere en bredere immuunrespons op

Ik twijfel nog over de gezondheidswinst van twee prikken, maar hij zou best wel eens positief uit kunnen vallen. Dat iedereen dood neer gaat vallen is compleet achterlijk. Bij een booster prik zie ik weinig medische voordelen voor het individu van 50- en ik zie de gezondheidswinst al vrij snel negatief uitvallen. En dat is iets wat ik aan alle kanten op LinkedIn lees van artsen. Ook artsen die overwegend voor prikken zijn en dus wel voor twee keer vaccineren voor gehele bevolking zijn
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2021 13:53 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Of wij nou minder prikken dan anderen moeten hebben maakt me niet uit. Als de wetenschap toont dat dit uiteindelijk ook zo is, dan doen we dat. Als het zegt van niet, dan doen we het niet en moet iedereen een prik. Klaar.

Als het maar werkt Roy. Het gaat er om dat we het oplossen, niet dat we het halfbakken doen zoals de vorige 2 jaar of dat een groep kan zeggen "we hadden gelijk". Gefeliciteerd, en nu gaan we nog verder in jaren van miserie, maar in ieder geval hadden ze gelijk niet?

Wil je er zo snel mogelijk vanaf? Dan moet je ook zo snel mogelijk het probleem oplossen. Wil je niet tot in de oneindigheid blijven prikken, dan moet IEDEREEN het NU aanpakken. Zodra dat virus nog steeds de overhand voert, moet jij blijven prikken. Geen prikken/medicijnen/meewerking = verlenging van de situatie.

Geef je het nu op? Dan ben je zelf een verantwoordelijke van de verlenging van deze situatie waar we ons in bevinden.

Maar denk maar niet dat ik net zoals jou ook dit tot in de eeuwigheid blijf doen. Zodra wij beschermd zijn moet ieder ander op de wereld beschermd zijn. Het is niet een nationaal iets, het is een internationaal iets.

Zodra de beschermde mensen de overhand hebben op het virus, kan je pas echt effectief quarantaine beleid gaan voeren. Nu is het virus nog te groot aanwezig om dit te kunnen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2021 14:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zo, ff bijna twee pagina’s vol gediscussieerd xd. Nu weer ff rustaaag. Thanks voor je inbreng Dennis :thumbup:. Dit ging wel weer op een redelijk goede en normale manier :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2021 14:05 
 
Hardtraxx Veteran

Ga anders lekker samen op date boys, wel voor 17:00 de deur uit he! (kussen alleen op 1,5m afstand)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2021 14:09 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

ErikZ schreef:
wel voor 17:00 de deur uit he!


Bijna
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2021 14:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Ik twijfel nog over de gezondheidswinst van twee prikken, maar hij zou best wel eens positief uit kunnen vallen. Dat iedereen dood neer gaat vallen is compleet achterlijk. Bij een booster prik zie ik weinig medische voordelen voor het individu van 50- en ik zie de gezondheidswinst al vrij snel negatief uitvallen. En dat is iets wat ik aan alle kanten op LinkedIn lees van artsen. Ook artsen die overwegend voor prikken zijn en dus wel voor twee keer vaccineren voor gehele bevolking zijn

We zeggen ook niet dat je dood neer zult vallen, hoogstwaarschijnlijk niet zelfs. Maar je kunt er de piek in het ziekenhuis voor als het WEL fout gaat (of een ongeluk of een andere ernstige ziekte tijdens een piek krijgt) een stuk kleiner mee maken. Hoe kleiner de piek, hoe meer er tegelijkertijd kan, zowel qua zorg als qua activiteiten. Zo raar is het toch niet?

De PDF van de presentatie van Van Dissel deze morgen:
https://www.tweedekamer.nl/debat_en_ver ... 2021A08361
Pagina 13 en 14: nog steeds is de ratio gevaccineerd/ongevaccineerd totaal scheef kunnen we concluderen nu deze golf van Delta naar beneden gaat. Dit moet toch geen nieuws zijn? Ook bij de jongeren is dat het geval. Ja, ze komen er stukken minder, maar de overgrote meerderheid van de ongevaccineerde opnames zijn stuk voor stuk te voorkomen.

Broken Balance schreef:
Het probleem is dat er vaak bij mensen meer wantrouwen omtrent medici en vaccins wordt aangepraat vanuit een wel heel specifiek kamp, dan dat ze wantrouwig moeten zijn naar de gevolgen van het virus. En dat is een enorm kwalijk iets.


Dit. Het kwalijke ervan is ook dat je ze niet meer kan aanspreken op deze misvatting, want de fact checks zullen altijd trager zijn dan de beschuldiging en in die tijd er tussen hebben die types alweer wat anders gevonden om opgewonden en gefrustreerd over te zijn. Het zijn precies de fundamenten waar al dit antivax geneuzel en complotgedoe op gebaseerd zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2021 14:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja dat heeft me dan nog wel lichtelijk verbaasd. Ik had verwacht dat de ratio rond deze tijd op 75/25 bij gevaxt/ongevaxt zou liggen, maar dat is 50/50. Alleen bij 70+ is het 70 % gevaxt en 30% ongevaxt. Dus dit valt dan weer een beetje positief uit voor het vaccin

Ik had het over de wappies die Dennis aanhaalde wat betreft dat dood neervallen. Kijkende naar de grafieken op pagina 4, vind ik het boosteren van 12-29 jarigen zeker en dan ook 30-50, verwaarloosbaar voor de druk op de ziekenhuizen. Als we dit soort minieme risico’s willen terug dringen met mogelijke schade daarvoor in de plaats, is het einde zoek. Na dubbele vaccinatie is het risico al helemaal bijna nihil. Daarom kan ik met deze data, ook wel leven met dubbele vaccinatie voor iedereen zoals ik eerder zei :)

https://www.rivm.nl/sites/default/files ... 2-2021.pdf
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2021 14:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mooi dat je voor de vaccinatie bent, nu de resterende 11% to 15% van de Nederlandse volwassenen nog ;). En dan datzelfde voor de derde prik, daarna zien we wel weer verder.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2021 14:58 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Mooi dat je voor de vaccinatie bent, nu de resterende 11% to 15% van de Nederlandse volwassenen nog ;). En dan datzelfde voor de derde prik, daarna zien we wel weer verder.


Het moet ook allemaal stapsgewijs. Maar wel zsm.

Eerst is natuurlijk de kwetsbaren beschermen, dan de rest, dan moet je internationaal gaan kijken. Als we willen dat de komende prikken gaan helpen, moeten we zo veel mogelijk uit de effectiviteitsduur gaan halen.

Duitsland, Oostenrijk en Denemarken zijn al goed bezig bijvoorbeeld op dat gebied. Je moet het het virus zo moeilijk mogelijk maken. Helaas moet je het voor mensen in verlengde dan ook moeilijk maken. Strengere regels voor naar NL reizen e.d. gaat er bij horen, iets wat Duitsland en Oostenrijk bijvoorbeeld doen.

Pas wanneer het virus dusdanig onder controle is en een groot deel is beschermd, moet je de maatregelen zo maken dat je uitbraken meteen de kop in kan drukken. Wanneer de kans op verspreiding onder een uitbraak zo klein mogelijk wordt gemaakt, is het ook makkelijker om hem te stoppen. En dat is eigenlijk de derde manier om een pandemie te stoppen, het virus en de verspreiding te kunnen beheersen, maar dat kan alleen wanneer het gros beschermd is.

Dan krijg je de taak om het virus compleet terug te dringen. Dat betekent arme landen helpen met vaccins en gewone landen die om morele kwesties (lees geloof) niet meewerken, simpelweg weren uit je land en reisverboden inlasten zodat het virus in die hoek uit zichzelf geisoleerd wordt. Dit laatste is wel enorm lastig, want dan praat je over geopolitiek, en als we ergens slecht in zijn..

Ik hoop daarbij dat we iig geleerd hebben van de initiële uitbraak en elke variant er na die is gekomen. Want daar zie je dat je alleen globaal zo'n verspreiding kan aanpakken met harde maatregelen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2021 12:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Maar net zoals alle vaccins, zijn ze niet permanent


Dit klopt toch niet? Er zijn zat vaccins, die je na de volledige kuur een permanente bescherming geven.

Denk bijvoorbeeld aan DTP en Hepatitus a/b

https://www.rivm.nl/hepatitis-b/hepatit ... iet%20goed.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2021 12:22 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Ik geloof dat in dat geval de prik van jongs af aan uit zichzelf antistoffen aanmaakt die je in groei immuun maken oid. Pin me daar niet op vast. Daarom kunnen bepaalde mensen onder bepaalde omstandigheden het alsnog krijgen (kijk maar naar de voorbeelden in de inleiding).

Maar er zullen dan denk ik wel uitzonderingen zijn, excuus, net zoals er vele soorten vaccins zijn en dat het ligt aan wanneer je het vaccin krijgt. Maar ook bepaalde vaccins die je als kind krijgt, zou je in principe opnieuw moeten nemen om de effectiviteit te houden. Dit omdat je als kind meer vatbaar er voor bent en als volwassenen niet.

Qua periodieke herhaling (en alleen qua periodieke herhaling) is dit te vergelijken met een griepprik. Maar hoe vaak je het moet herhalen gaat liggen aan of de oorzaak dat je een booster moet halen ook opgelost wordt door het volk en de regering.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2021 16:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het Valneva vaccin ondergaat momenteel een rolling review bij de EMA. Is op basis van een geïnactiveerd virus (zelfde techniek als de DKTP, hepatitis B, influenza). Hele goede zaak! Mogelijk verhoogt dit de prikbereidheid weer wat. Verder zou ik een (gepushte) booster dan ook iets minder erg vinden. Moeten de bijwerkingen, zoals ik wel verwacht, wel minder zijn dan bij mRNA techniek
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2021 16:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

https://twitter.com/rudybouma/status/14 ... 2759898118

Citaat:
Opnieuw studie die aantoont dat risico op hartproblemen door coronavirus groter is dan door mRNA-vaccins. Onderzoeksleider Oxford: "Tussen 1 en 10 extra gevallen per miljoen gevaccineerden (alleen onder 40-) maar 40 extra gevallen na infectie met Covid-19"
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2021 16:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Het Valneva vaccin ondergaat momenteel een rolling review bij de EMA. Is op basis van een geïnactiveerd virus (zelfde techniek als de DKTP, hepatitis B, influenza). Hele goede zaak! Mogelijk verhoogt dit de prikbereidheid weer wat. Verder zou ik een (gepushte) booster dan ook iets minder erg vinden. Moeten de bijwerkingen, zoals ik wel verwacht, wel minder zijn dan bij mRNA techniek


Cool, hoe staat het met de efficiency? Werkt het goed? Zou wel mooi zijn, hopelijk haalt het enkele 'rna is experimenteel!!!' roepers over. (waarschijnlijk niet)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2021 16:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
hopelijk haalt het enkele 'rna is experimenteel!!!' roepers over. (waarschijnlijk niet)


Wel:

RoyAPO schreef:
Verder zou ik een (gepushte) booster dan ook iets minder erg vinden. Moeten de bijwerkingen, zoals ik wel verwacht, wel minder zijn dan bij mRNA techniek
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2021 16:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Roy is dan ook geen wappie, is zelf ook gewoon gevaccineerd :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2021 16:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
https://twitter.com/rudybouma/status/1471056192759898118

Citaat:
Opnieuw studie die aantoont dat risico op hartproblemen door coronavirus groter is dan door mRNA-vaccins. Onderzoeksleider Oxford: "Tussen 1 en 10 extra gevallen per miljoen gevaccineerden (alleen onder 40-) maar 40 extra gevallen na infectie met Covid-19"

Effectiviteit heb ik nog niet uitgezocht van Valneva vaccin.

Die vergelijkende studies wat hartproblemen betreft, hebben nog wel last van mogelijk flinke vormen van bias. De kans is groter dat bij een Corona geïnfecteerde die opgenomen wordt in het ziekenhuis, myocarditis aan het licht komt dan bij iemand die niet in het ziekenhuis komt (vaccinatie leidt meestal niet tot ziekenhuisopname). Veel vormen van myocarditis gaan ook onopgemerkt voorbij. In een studie die in nature gepubliceerd was, werd bij Moderna juist een hoger risico aangetroffen vergeleken met infectie (ik zoek het linkje nog even). Ik kan zelf helaas nog geen sluitende conclusie geven of infectie of vaccinatie gevaarlijker is voor jonge mensen tot 40 jaar.

Dit is een kritisch artikel op de huidige myocarditis studies: https://janbhommel.nl/hartspierontsteki ... a-vaccins/

Edit: oh het is dezelfde studie als die je gepost hebt xd. Maar hier kan je wat ik zeg dus terug zien in figuur 2

https://www.nature.com/articles/s41591-021-01630-0.pdf
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2021 17:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

@Dennis, als onderstaande waar blijkt te zijn. Kan je argumentatie wel de prullenbak in :P. Kunnen moeilijk alle dieren vaccineren

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... WlN7tS2h0s
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2021 17:46 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Hoeven dus niet snel een Hollandse variant te verwachten met de achteruithollende biodiversiteit hier :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2021 18:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RIP Mickey :cry:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2021 22:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

https://www.nu.nl/coronavirus/6173582/b ... m-toe.html

Ik snap d’r niks meer van
Vorige  1 ... 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic