Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2021 22:49 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Vond dit ook wel een interessante quote uit een nu.nl artikel over vaccins en de nieuwe varianten (vanuit een viroloog en een hoogleraar moleculaire virologie van de Rijksuniversiteit Groningen).

Citaat:
Zouden we ervoor kiezen om onszelf niet te vaccineren, dan raakt iedereen besmet, schetst Snijder. "Dan wordt iedereen weliswaar immuun, maar ontsnapt het virus aan die immuniteit door de evolutie, dus met een nieuwe variant. Dat is wat het griepvirus ons jaar in jaar uit laat zien."
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2021 17:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

https://nos.nl/artikel/2409901-omt-extr ... odzakelijk

Gaan we weer... :corn:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2021 18:12 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Dat zal wel uitlopen op maatregelen als geen huisbezoek en ook tijdens Kerst en Oud & Nieuw niet. Vind ik overigens niet persé erg hoor. De plannen met de vriendengroep waren toch al karig dit jaar :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2021 20:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

JeroenB93 schreef:
Dat zal wel uitlopen op maatregelen als geen huisbezoek en ook tijdens Kerst en Oud & Nieuw niet. Vind ik overigens niet persé erg hoor. De plannen met de vriendengroep waren toch al karig dit jaar :P


Zijn steeds adviezen geweest.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2021 21:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Vond dit ook wel een interessante quote uit een nu.nl artikel over vaccins en de nieuwe varianten (vanuit een viroloog en een hoogleraar moleculaire virologie van de Rijksuniversiteit Groningen).

Citaat:
Zouden we ervoor kiezen om onszelf niet te vaccineren, dan raakt iedereen besmet, schetst Snijder. "Dan wordt iedereen weliswaar immuun, maar ontsnapt het virus aan die immuniteit door de evolutie, dus met een nieuwe variant. Dat is wat het griepvirus ons jaar in jaar uit laat zien."

Dat is zeker waar ook natuurlijk. Daarom ben ik voorstander van hybride immuniteit (vaccinatie + infectie). Pfizer + Valneva zou ook nuttig kunnen zijn (puur theoretisch gezien dan, praktijk moet het nog maar gaan uitwijzen)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2021 23:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

OMT adviseert een harde lockdown: alles dicht, inclusief middelbaar en hoger onderwijs… this fucking country.

https://www.ad.nl/politiek/omt-pleit-vo ... ~a6d56c22/
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2021 23:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Verbaasd me dat ze er zo vroeg bij zijn, normaal heb ik het idee dat ze altijd te laat zijn met ingrijpen. Ik denk dat ze er goed aan doen, want we zijn nog niet ver met boosters jammer genoeg..

Nu maar hopen dat omikron echt milder is zoals velen al roepen
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2021 23:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Verbaasd me dat ze er zo vroeg bij zijn, normaal heb ik het idee dat ze altijd te laat zijn met ingrijpen. Ik denk dat ze er goed aan doen, want we zijn nog niet ver met boosters jammer genoeg..

Nu maar hopen dat omikron echt milder is zoals velen al roepen

Maar de booster is ook niet heeel erg effectief bij oudere mensen… ik heb meer het idee dat dit uitstel van executie is. Als we dan zaken weer open gooien, begint het besmettingsfeest weer. We kunnen toch niet op deze manier blijven leven?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2021 00:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
makrooy schreef:
Verbaasd me dat ze er zo vroeg bij zijn, normaal heb ik het idee dat ze altijd te laat zijn met ingrijpen. Ik denk dat ze er goed aan doen, want we zijn nog niet ver met boosters jammer genoeg..

Nu maar hopen dat omikron echt milder is zoals velen al roepen

Maar de booster is ook niet heeel erg effectief bij oudere mensen… ik heb meer het idee dat dit uitstel van executie is. Als we dan zaken weer open gooien, begint het besmettingsfeest weer. We kunnen toch niet op deze manier blijven leven?


Tja de afgelopen twee jaar kunnen niet en toch is het gebeurd. Ik zie nog altijd veel goede berichten uit Zuid Afrika komen dat hun zorg veel minder heftige gevallen zien dan met Delta waves. Wat dat betreft reageert NL misschien nog net te voorbarig.

Hopen dat de variant echt milder is, ik ben lichtelijk positief gestemd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2021 00:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Armand Girbes zegt ook dat er nog geen grote rampscenario’s te rechtvaardigen zijn op basis van huidige data (ja ik heb een hoge pet van die man op xd)

https://twitter.com/armandgirbes/status ... 86377?s=21
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2021 01:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wss zaterdagavond weer een ingelaste persco

Lockdown incomming
Gelukkig heb ik morgen toevallig net een kappersafspraak, maar ff extra kort doen xd
En daarna voor de laatste x in 2021 naar de gym :cry:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2021 14:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dit filmpje zegt imo genoeg en is denk ik een goede om in je achterhoofd te houden wanneer je een booster prik wilt gaan halen als jong en gezond persoon. Je draagt indirect bij aan het voortduren van de pandemie doordat je vaccins ontneemt van arme landen die het harder nodig hebben dan jij omdat er in die landen mensen dood gaan én er daar mutaties ontstaan. Wanneer de hele EU de gehele bevolking (500 miljoen inwoners), elke 9 maanden een prik geeft, zullen er nooit genoeg prikken naar andere landen kunnen gaan

https://twitter.com/drtedros/status/147 ... 40450?s=21
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2021 14:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

hurricane schreef:
Wss zaterdagavond weer een ingelaste persco

Lockdown incomming
Gelukkig heb ik morgen toevallig net een kappersafspraak, maar ff extra kort doen xd
En daarna voor de laatste x in 2021 naar de gym :cry:

Ik ga volgende week eigenlijk naar Curaçao dus hoop dat dit nog kan. Zou ontzettend zuur zijn zo een week voor de vlucht
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2021 14:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Dit filmpje zegt imo genoeg en is denk ik een goede om in je achterhoofd te houden wanneer je een booster prik wilt gaan halen als jong en gezond persoon. Je draagt indirect bij aan het voortduren van de pandemie doordat je vaccins ontneemt van arme landen die het harder nodig hebben dan jij omdat er in die landen mensen dood gaan én er daar mutaties ontstaan. Wanneer de hele EU de gehele bevolking (500 miljoen inwoners), elke 9 maanden een prik geeft, zullen er nooit genoeg prikken naar andere landen kunnen gaan

https://twitter.com/drtedros/status/147 ... 40450?s=21


Zelfs als je de komende 6 maanden meer dan voldoende vaccins richting het Afrikaanse continent stuurt dan loopt het daar nog compleet mis.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/12/06 ... oeg-armen/
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2021 15:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

“Kabinet spoort nogmaals aan op het belang van boosters”
Waarom zijn ze dan nog zo traag en bureaucratisch in Nederland, terwijl ik zonder afspraak kan binnenlopen bij een priklocatie op 10 minuten over de Duitse grens?

Oostenrijkse regels zijn trouwens ook weer aangescherpt naar 2G+, booster of PCR-test verplicht voor inreizen. Kan ik mee leven, als de wintersport volgende week maar kan doorgaan. Hopelijk geen negatief reisadvies vanuit NL vanavond…
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2021 15:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Chroman schreef:
“Kabinet spoort nogmaals aan op het belang van boosters”
Waarom zijn ze dan nog zo traag en bureaucratisch in Nederland, terwijl ik zonder afspraak kan binnenlopen bij een priklocatie op 10 minuten over de Duitse grens?

Oostenrijkse regels zijn trouwens ook weer aangescherpt naar 2G+, booster of PCR-test verplicht voor inreizen. Kan ik mee leven, als de wintersport volgende week maar kan doorgaan. Hopelijk geen negatief reisadvies vanuit NL vanavond…

Echt heh, 4 dagen geleden al weer dat er 2 leeftijdsjaren werden uitgenodigd. Schiet niet op zo.
Gewoon inloop maken landelijk idd, en 24u open
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2021 16:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ziekenhuisopnamen in Londen 27% meer dan een week geleden
https://www.bbc.com/news/uk-59711474
Lijkt me goed om de UK cijfers in de gaten te blijven houden
Ook zal Londen mss niet 1-op-1 te vergelijken zijn met NL, ook omdat er meer met AZ is geprikt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2021 17:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik hoop echt oprecht dat we na deze lockdown, gewoon weer normaal mogen doen (als de 50/60+ers hun boosters hebben gehad). Ook al levert het veel besmettingen op maar het lijkt erop dat hybride immuniteit (vaccinatie + infectie), gewoon beter beschermt dan constant boosteren. Dit zie je zowel terug in wetenschappelijke studies als in de gegevens van bloedbank Sanquin

https://www.nature.com/articles/d41586- ... -1#ref-CR1 (wat ze in dit artikel onvoldoende aanwijzen, is dat je bij hybride immuniteit alsnog beter beschermd bent dan na dubbele vaccinatie. Ook bij hybride neemt t af, maar minder dan bij vaccinatie alleen)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2021 18:03 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Ik hoop echt oprecht dat we na deze lockdown, gewoon weer normaal mogen doen


Ja, nee.

Na die periode heeft iedereen zijn booster en nemen de maatregelen met de cijfers af. Iedereen blij.
Om vervolgens na 3 maanden weer een dip in efficiëntie te zien in het vaccin omdat niet iedereen een booster of vaccin heeft gehad en omdat er in een of ander 3e wereldland zonder vaccins weer een mutatie is ontstaan die om een deel van de boosters werkt. Daarna komen alle maatregelen vrolijk terug tot er een nieuwe booster is gekomen en beginnen we weer van voor af aan.

Als je niet bereid bent de halve bevolking te laten sterven of permanente schade op te lopen of de hele wereldbevolking nagenoeg verplichten in rap tempo te vaccineren en boosters te nemen tot het punt waar het virus teruggedrongen wordt waar het gecontamineerd kan worden, dan zal het bovenstaande scenario nog minstens een decennia doorgaan. Om uit deze vicieuze cirkel te komen moet je gewoon grotendeels globale immuniteit krijgen, via prik of via veel doden/gewonden.

Kies maar, elke andere manier werkt gewoon niet zoals door zo veel virologen wordt aangegeven. En dat zijn virologen die tegen en voor vaccins zijn. Een virus roei je uit door resistentie of immuniteit. Dat kan via de natuur (wat vele malen langer gaat duren omdat het virus nog wel zal blijven doormuteren) of via bijna complete medicinale resistentie.

We hebben het als globale bevolking in de eigen hand, dus als we blijven dwarsliggen en de realiteit niet accepteren, komen we hier ook nooit uit. Zo simpel is het.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2021 18:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Boosteren alleen gaat ons hoogstwaarschijnlijk de crisis niet uit halen. We hebben ook natuurlijke infecties nodig voor de bredere immuniteit tegen varianten. Dit is wat de huidige stand van de wetenschap zegt. D’r zijn meer studies die voor hybride immuniteit pleiten dan voor constant boosteren. Hybride immuniteit zorgt gewoon voor een bredere immuniteit tegen varianten. Dit is in verschillende studies in dat nature artikel aangetoond én zelfs bij mensen die 20 jaar geleden SARS-1 hebben gehad en nu gevaccineerd zijn tegen Corona. Zij wekten een sterke immuunrespons op tegen alle toen circulerende varianten van het virus. Met ouderen 2-3x per jaar boosteren bereiken we ook ons doel van minder ziekenhuisopnames. Met hybride immuniteit kunnen we de verspreiding op een wat langere termijn remmen.

Lockdowns zorgen iedergeval gewoon voor immense schade. Dat schiet niet op. En virologen die op de tv verschijnen of een band met de overheid hebben, vind ik verre van betrouwbaar.

Hier twee hoge piefen van de FDA die hetzelfde betogen met een uitgebreide argumentatie: https://www.washingtonpost.com/outlook/ ... l-opinion/
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2021 18:15 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Het kan helpen, maar uiteindelijk heb je beide vaccins en besmettingen nodig. En de schade die opgelopen wordt door het virus zelf wordt daarbij compleet genegeerd.

Het feit blijft dat als je een groot deel van de bevolking zonder een vorm van bescherming laat rondlopen (vaccin, medicijn of natuurlijke resistentie door vorige infectie) dat het virus blijft rondgaan en muteren. Aldus wederom die virologen van de RUG en Erasmus.

Een deel van de bevolking beschermen, laat ik duidelijk zijn, gaat NIET helpen dit probleem op te lossen. Het virus krijgt dan simpelweg de ruimte om te muteren om de bescherming van die selectieve groep heen. Alleen met complete of grotendeelse bescherming gaat dit lukken.

Dat is niet een gok of theorië, dat is hoe virussen werken. Ze muteren willekeurig, maar dat ze muteren gebeurt 100% zeker en hoe meer er van het virus op de wereld is, des te hoger is het percentage dat een gaat muteren. En hoe hoger dat percentage is, hoe hoger de kans is dat het muteert naar een dodelijkere/effectievere variant.

Niks persoonlijks Roy, maar het enige wat jouw standpunt (de risicogroep beschermen en de rest de natuurlijke gang laten gaan) doet is ziekenhuisopnames beperken. Maar dat is maar een deel van het probleem oplossen. Zodra je in die situatie alsnog het normale leven weer gaat oppakken, dan blijft het virus gedijen en zal zijn weg ook naar de beschermde mensen vinden.

Natuurlijke infecties gebeuren sowieso wel, dat virus is er nou eenmaal en is steeds besmettelijker, dat kan je niet ontwijken. Alleen als je daarnaast aggressief artificiële resistentie op gaat bouwen, dan werkt jouw hybride theorie. Maar dat werkt alleen als IEDEREEN het doet (of iig genoeg van de wereldbevolking zodat we uitbraken goed kunnen controleren).
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2021 18:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb ook eerder gezegd dat ik voor normale vaccinatie ben van de algehele bevolking. Maar tegen het constant boosteren van de gehele bevolking. Als ik zie wat voor resultaten de hybride immuniteit studies opleveren, dan vind ik het het wel waard

En ja, ik vind ook dat we best mogen accepteren dat er mensen dood gaan. Al moet t wel behapbaar blijven (dus geen Brazilië praktijken). Als je oud bent, kan je aan 20 andere ziektes sterven bij wijze van spreken. Het maakt toch niet uit welke dit is?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2021 18:21 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Ik heb ook eerder gezegd dat ik voor normale vaccinatie ben van de algehele bevolking. Maar tegen het constant boosteren van de gehele bevolking. Als ik zie wat voor resultaten de hybride immuniteit studies opleveren, dan vind ik het het wel waard


En op dat punt gaat je hybride theorie niet meer werken.

Want met minder boosters, heb je meer natuurlijke infecties. Met meer natuurlijke infecties heb je meer actieve coronavirussen in omgang. Hoe hoger dat percentage, hoe hoger de kans is dat er een willekeurige mutatie gaat plaatsvinden. Hoe meer er van die mutaties plaatsvinden, hoe meer kans er is dat die willekeurige mutatie ook zorgt voor een dodelijker/effectiever virus.

Dus ja, die hybride theorie werkt, maar is zinloos zonder continue waar nodig boosters bij te nemen.

RoyAPO schreef:
Als je oud bent, kan je aan 20 andere ziektes sterven bij wijze van spreken. Het maakt toch niet uit welke dit is?


Je bedoelt ziektes die je kan voorkomen of natuurlijk zijn. Corona is en blijft een ziekte die je grotendeels krijgt doordat anderen niet voorzichtig genoeg zijn of geen maatregelen nemen. Dus wanneer jouw ouders dood gaan aan Corona omdat iemand anders ze heeft aangestoken wegens het gebrek aan maatregelen, is dat natuurlijk, is dat eerlijk?

Als je blijft hameren op de ethische problemen met verplicht vaccineren, dan heb je geen recht van spreken om het leven van andere mensen te dicteren op basis van medische probabiliteit op overlijden aan bepaalde ziektes. Of ja, het blijft jouw mening, maar eerlijk gezegd, door dit soort hypocrisie zullen beleidsbepalers niet veel waarde er aan hechten als mensen zulks soort tweezijdige dingen roepen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2021 18:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Maar die mutaties, kunnen mogelijk ook weer beter aangepakt worden doordat natuurlijke infectie bredere bescherming biedt. Boosteren met mRNA pakt alleen het Spike eiwit aan. Natuurlijke infectie een veel groter gedeelte van het virus. Het Valneva vaccin kan misschien mijn visie nog gaan aanpassen, maar de mRNA techniek geef ik op voor de langere termijn met boosters

En wat de mutaties betreft denk ik: we leven met 7 miljard mensen hier op aarde. Tegen mutaties vechten met vaccineren is een onbegonnen zaak. Daarom kan je beter werken aan een brede immuniteit want dat is iets waar we wel invloed op kunnen hebben

Ik hou het verloop van Brazilië komende tijd in de gaten aangezien daar misschien wel het hoogste percentage hybride immuniteit wordt behaald

En ja dat vind ik natuurlijk en eerlijk. Ondertussen laat de overheid wel iedereen maximaal doorvreten en door roken wat vele malen schadelijker is. Dat is pas iets wat je kan voorkomen. En dat zonder maatschappelijke nevenschade. Als lockdowns en maatregelen geen nevenschade hebben prima, kom maar door met die maatregelen. Maar das verre van het geval
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2021 18:30 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Maar die mutaties, kunnen mogelijk ook weer beter aangepakt worden doordat natuurlijke infectie bredere bescherming biedt.


Dit is niet zo.

Mutaties werken evengoed om vaccins als om natuurlijke bescherming heen. Virussen hebben geen intentie of brein. Zoals gezegd, mutaties zijn willekeurig en zullen meer voorkomen naarmate het virus meer leeft onder de mensen. Dat is een kwestie van kansberekeningen. Gezien er geen intentie is, is het evengoed mogelijk dat een virus om een vaccin heen muteert als om een natuurlijke resistentie. Dat is de reden dat we ook telkens elk jaar griep krijgen, omdat griep blijft muteren. (ps. dit is niet om Corona en griep in de zelfde naam te noemen, het zijn beide virussen en dit is hoe virussen werken).

Ik hou niet van anekdotaal bewijs. Maar ik ken ook genoeg mensen die al voor de 2e keer corona hebben gehad terwijl ze ook een prik hadden gehad (verschillende soorten). Het is niet zo simpel als dat de huidige variant de vaccinatie heeft overwonnen, ik denk ook dat het virus de natuurlijke resistentie onderhand heeft overwonnen.

Daarom opper ik voor een hardere aanpak. Met polderpolitiek ga je er niet komen. Iets zonder brein met ethische kwesties in het achterhoofd proberen te bestrijden is net alsof je kim yung un een geweten aan wilt praten.
Vorige  1 ... 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic