Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2021 18:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lees dat nature artikel eens en kijk naar de kans dat je als hybride besmet raakt en als dubbel gevaccineerd door ff door te klikken naar betreffende artikelen. Er raken minder mensen met hybride immuniteit besmet dan dubbel gevaccineerde mensen.

In alle gevallen kan je nog besmet raken maar het gaat erom wat het effectiefste is en daarnaast minste schade geeft. Ook al neem je je booster, kan je alsnog besmet raken. Dan heb je dus dubbele schade. Bij alleen infectie heb je dat maar 1 keer in het jaar of heeel soms 2x
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2021 22:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

https://twitter.com/DieTukkerfries/stat ... 7862912009

Dit draadje geeft mooi aan hoe slecht ons beleid is. Als ik het zo zie en als ik er bij stil sta, zijn wij volgens mij echt koploper in maatregelen en lockdowns. Echt gênant.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2021 11:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
https://twitter.com/DieTukkerfries/status/1472252237862912009

Dit draadje geeft mooi aan hoe slecht ons beleid is. Als ik het zo zie en als ik er bij stil sta, zijn wij volgens mij echt koploper in maatregelen en lockdowns. Echt gênant.

Wel apart ook hoe de politieke verhoudingen liggen in de UK en hier in NL. Daar stappen al mensen op terwijl er alleen nog een coronapas voor evenementen is :lol:.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2021 12:21 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

https://www.dumpert.nl/item/100017726_28c4cd77

Ook dit geeft maar weer eens aan dat ze totaal geen idee hebben waar ze mee bezig zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2021 12:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Plaatje van de modellering voor IC bezetting en diverse maatregelen.
De onderste blauwe is met de afgekondigde lockdown. Daarmee zouden we op een IC bezetting van 2000 uitkomen.
De bovenste rode is doorgaan met de maatregelen zoals we die hadden en zou op ruim 4000 uitkomen.
Laten we hopen dat het alsnog milder uitpakt voor de risicogroep die op de IC zou kunnen belanden.
Maar ik snap best dat de politiek met zulke cijfers op de rem moet trappen.
Als onderstaande uit zou komen en je zou niets doen, dan staat Nederland ook op zijn kop.
We gaan het zien over een maand

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2021 12:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat is eigenlijk de reden dat we zo laat zijn gaan boosteren?
Geloofde de overheid niet in het nut van die spuiten? Hadden we geen spuiten? Waarom?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2021 12:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

JeftaElachouri schreef:
https://www.dumpert.nl/item/100017726_28c4cd77

Ook dit geeft maar weer eens aan dat ze totaal geen idee hebben waar ze mee bezig zijn.


Ja dit heb ik nooit begrepen, waarom die supermarkt zo vroeg dicht. Als er iets zou helpen is het juist de supermarkt langer open laten.
Vorig jaar de dagen voor/rond kerst was in Breda de Jumbo meerdere dagen 24 uur per dag open. Dan kun je tenminste veilig en rustig boodschappen doen.
Nu wordt het monsterlijk druk omdat iedereen voor 8 uur moet....
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2021 12:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Waar kennen we de doem scenario’s ook alweer van? Iets met de Britse variant :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2021 12:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Waar kennen we de doem scenario’s ook alweer van? Iets met de Britse variant :whistle:

Achteraf kijk je een koe in de kont
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2021 13:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

hurricane schreef:
RoyAPO schreef:
Waar kennen we de doem scenario’s ook alweer van? Iets met de Britse variant :whistle:

Achteraf kijk je een koe in de kont

Zetten we chemotherapie in omdat we een vermoeden hebben dat de patiënt kanker ontwikkelt? Nee want het levert ongelooflijk veel nevenschade op. Je hebt er eerst een duidelijke diagnose voor nodig en die is d’r niet. Ben bang dat we zo weer tot maart in lockdown zitten met alle schade van dien. Moet ook weer ongelooflijk veel geld bij gepompt worden wat weer voor meer inflatie zorgt

Het steekt bij mij ook dat een jaar geleden 100x het argument is gebruikt ‘we moeten koste wat het kost een nieuwe lockdown voorkomen want dat is desastreus voor de maatschappij’. Kijk waar we nu staan. Argumenten worden maae net gebruikt wanneer het uitkomt

En waar is de thuiswerk plicht eigenlijk?

Voor de geïnteresseerden: onderbouwde kritiek van een expert: https://www.linkedin.com/posts/jeroen-v ... 66944-tFNk

https://www.metronieuws.nl/televisie/20 ... kdown-op1/
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2021 13:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Zetten we chemotherapie in omdat we een vermoeden hebben dat de patiënt kanker ontwikkelt?


Vergelijk je chemo therapie nu met een boosterprik?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2021 14:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
RoyAPO schreef:
Zetten we chemotherapie in omdat we een vermoeden hebben dat de patiënt kanker ontwikkelt?


Vergelijk je chemo therapie nu met een boosterprik?

Hij vergelijkt het met de lockdown als ik het goed begrijp.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2021 14:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Joey schreef:
Rickzel schreef:
RoyAPO schreef:
Zetten we chemotherapie in omdat we een vermoeden hebben dat de patiënt kanker ontwikkelt?


Vergelijk je chemo therapie nu met een boosterprik?

Hij vergelijkt het met de lockdown als ik het goed begrijp.


Dan heb ik niks gezegd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2021 09:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Verbaasd me dat ze er zo vroeg bij zijn, normaal heb ik het idee dat ze altijd te laat zijn met ingrijpen.

Ze zijn ook nu weer veel te laat, zoals je in je eigen post hieronder ook kan zien. Deze lockdown hadden ze moeten doen toen we 23k besmettingen per dag hadden, een maand geleden.

makrooy schreef:
https://twitter.com/DieTukkerfries/stat ... 7862912009

Dit draadje geeft mooi aan hoe slecht ons beleid is. Als ik het zo zie en als ik er bij stil sta, zijn wij volgens mij echt koploper in maatregelen en lockdowns. Echt gênant.

Dit geeft echt precies aan waarom alles hier zo fout gaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2021 09:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

patrickjeb schreef:
makrooy schreef:
https://twitter.com/DieTukkerfries/stat ... 7862912009

Dit draadje geeft mooi aan hoe slecht ons beleid is. Als ik het zo zie en als ik er bij stil sta, zijn wij volgens mij echt koploper in maatregelen en lockdowns. Echt gênant.

Dit geeft echt precies aan waarom alles hier zo fout gaat.

Pfoe, dit is inderdaad wel erg genant om te zien. En natuurlijk omdat we met de Delta variant eigenlijk al te laat waren met zware maatregelen, nu het 1x tegen zit moet je op de blaren zitten..Hopelijk leren ze er van, maar ben er bang voor..
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2021 09:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het probleem is in dit land dat als je 'te vroeg' een lockdown instelt half wappie Nederland de straat op gaat om te rellen
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2021 10:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
Het probleem is in dit land dat als je 'te vroeg' een lockdown instelt half wappie Nederland de straat op gaat om te rellen


Zoals je in ieder land ziet gebeuren (niet dat ik het daarmee goed praat uiteraard).
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2021 11:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

patrickjeb schreef:
makrooy schreef:
Verbaasd me dat ze er zo vroeg bij zijn, normaal heb ik het idee dat ze altijd te laat zijn met ingrijpen.

Ze zijn ook nu weer veel te laat, zoals je in je eigen post hieronder ook kan zien. Deze lockdown hadden ze moeten doen toen we 23k besmettingen per dag hadden, een maand geleden.

makrooy schreef:
https://twitter.com/DieTukkerfries/stat ... 7862912009

Dit draadje geeft mooi aan hoe slecht ons beleid is. Als ik het zo zie en als ik er bij stil sta, zijn wij volgens mij echt koploper in maatregelen en lockdowns. Echt gênant.

Dit geeft echt precies aan waarom alles hier zo fout gaat.


Nee dat klopt, maar bedoel gezien de omikron situatie nu is het op tijd. De situatie van maand geleden met de halfgebakken lockdown was natuurlijk dom. Hadden ze als Oostenrijk kort maar krachtig gedaan, waren we nu beter voorbereid voor omikron.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2021 11:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Hopelijk leren ze er van, maar ben er bang voor..

De ervaring leert dat ze dat dus niet doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2021 15:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

hurricane schreef:
Plaatje van de modellering voor IC bezetting en diverse maatregelen.
De onderste blauwe is met de afgekondigde lockdown. Daarmee zouden we op een IC bezetting van 2000 uitkomen.
De bovenste rode is doorgaan met de maatregelen zoals we die hadden en zou op ruim 4000 uitkomen.
Laten we hopen dat het alsnog milder uitpakt voor de risicogroep die op de IC zou kunnen belanden.
Maar ik snap best dat de politiek met zulke cijfers op de rem moet trappen.
Als onderstaande uit zou komen en je zou niets doen, dan staat Nederland ook op zijn kop.
We gaan het zien over een maand

Afbeelding

Deze tweet draadje is wel verhelderend over hoe zo’n model tot stand komt. Het RIVM model is oa gebaseerd op dit model in de link

https://www.spectator.co.uk/article/my- ... ittee?s=08
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2021 16:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

In return zoek ik dan weer op waar The Spectator vandaan komt. Het blijkt dat Boris Johnson een voormalig editor was volgens Wikipedia. Daar staat ook de volgende zin:
Citaat:
Ahead of the 2019 general election, the leading article in the magazine argued that illegal migrants living in the UK should be offered British citizenship.[78] As with its sister publication The Daily Telegraph, The Spectator is generally Atlanticist and Eurosceptic in outlook,[73] favouring close ties with the United States rather than with the European Union, and tends to be supportive of Israel.[79] It also opposes Scottish independence.
(...)
The magazine has popularised the phrases "The Establishment" (1955), "nanny state" (1965), "pseud" (1960s), "young fogey" (1984),[80] and "virtue signalling" (2015).

Laat wel een beetje zien in welke hoek dit blad denkt.

patrickjeb schreef:
Khadber schreef:
Hopelijk leren ze er van, maar ben er bang voor..

De ervaring leert dat ze dat dus niet doen.

Klopt, vandaar ook het tweede deel van mijn zin. Dat vind ik echt heel jammer, het zou ze sieren als ze proberen dingen anders te doen dan de vorige keer (of hun fouten proberen toe te geven). We gaan het zien..
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2021 11:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik ben zo ongelooflijk klaar met het onjuist voorlichten van de bevolking over de risico’s van Corona op ziekenhuisopname. Op deze manier stuur je toch gewoon op besmettingen aangezien natuurlijk ook mensen met een gebroken been of heup wel eens Corona krijgen. Opnames die een andere reden hebben dan corona, zouden echt niet terug mogen komen in de statistieken vind ik

Of the 169 additional coronavirus-positive patients in hospital, 111 were not being treated primarily for Covid and only incidentally tested positive after admission for other conditions, suggesting the figures could overstate the level of additional pressure on the NHS. A similar trend was observed in a hospital in the South African city of Tshwane, the centre of the Omicron outbreak there.

https://www.google.com/amp/s/amp.ft.com ... dac666503e
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2021 11:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Ik ben zo ongelooflijk klaar met het onjuist voorlichten van de bevolking over de risico’s van Corona op ziekenhuisopname. Op deze manier stuur je toch gewoon op besmettingen aangezien natuurlijk ook mensen met een gebroken been of heup wel eens Corona krijgen. Opnames die een andere reden hebben dan corona, zouden echt niet terug mogen komen in de statistieken vind ik

Of the 169 additional coronavirus-positive patients in hospital, 111 were not being treated primarily for Covid and only incidentally tested positive after admission for other conditions, suggesting the figures could overstate the level of additional pressure on the NHS. A similar trend was observed in a hospital in the South African city of Tshwane, the centre of the Omicron outbreak there.

https://www.google.com/amp/s/amp.ft.com ... dac666503e


Waarom niet? Ook die mensen moeten weer in isolatie, denk je dat ziekenhuizen oneindig isolatie kamers hebben? Kijk als het nou echt zo was dat de helft van de corona patienten op de IC toevallig corona hebben snap ik je punt, maar no way dat dat het geval is joh xd Hooguit een enkeling. Daarnaast kijken ze ook naar de totale ziekenhuis cijfers.

Dus ik vind dat je een beeeeeeetje overdrijft :P

De link doet het trouwens niet.

Daarnaast zeg je nu wel leuk 'gebroken been' als voorbeeld, maar de meeste mensen die opgenomen worden in het ziekenhuis liggen er niet met een gebroken been. Dat zijn vaak al zwakke patiënten voor bacteriële infecties of kanker etc. Ook voor hen is corona dan gewoon een extra gevaar. Zo heel gek is het echt niet dat dat wordt meegerekend. Daarnaast zeggen media nooit dat er x aantal mensen in het ziekenhuis liggen door corona maar met corona. Dus is het echt zo fout dan?

Lijkt me dat het administratief ook gewoon heel lastig wordt om onderscheid te maken, ipv zoals nu gewoon een kruisje te zetten bij corona.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2021 11:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

De IC opnames zijn wel accuraat. Dat is al eerder bewezen. Maar het zou me oprecht niet verbazen als 50-60% van de normale opnames een andere reden heeft dan Corona. En deze statistieken zijn wel hetgeen wat de bevolking angst aanjaagt want dit gaat om een absoluut groter cijfer. De overheid verzaakt gewoon in zijn informatieplicht in deze. Hetzelfde geldt voor de artsen trouwens. Als ik met een gebroken been in het ziekenhuis kom, ben ik toch ook geen astma patiënt in de statistieken? Ook al is een isolatiebed nodig, medisch gezien is het voor de rest compleet irrelevant

Ik vind het fout omdat het niet benadrukt wordt. Geen een politicus die zegt dat de mensen er niet liggen door Corona

En met de omicron discussie is het zeker van belang dat in ZA veel minder mensen op de IC terecht komen dan in een eerdere delta golf. 600 IC opnames blijf ik nog steeds te weinig vinden om een Lockdown te rechtvaardigen

Hier nog een linkje die wel leesbaar blijft xd: https://archive.md/Xi4zw
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2021 11:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
De IC opnames zijn wel accuraat. Dat is al eerder bewezen. Maar het zou me oprecht niet verbazen als 50-60% van de normale opnames een andere reden heeft dan Corona. En deze statistieken zijn wel hetgeen wat de bevolking angst aanjaagt want dit gaat om een absoluut groter cijfer. De overheid verzaakt gewoon in zijn informatieplicht in deze. Hetzelfde geldt voor de artsen trouwens. Als ik met een gebroken been in het ziekenhuis kom, ben ik toch ook geen astma patiënt in de statistieken? Ook al is een isolatiebed nodig, medisch gezien is het voor de rest compleet irrelevant

Ik vind het fout omdat het niet benadrukt wordt. Geen een politicus die zegt dat de mensen er niet liggen door Corona


Statistisch gezien zou dit toch gewoon helemaal niet logisch zijn? De helft van een willekeurig flatgebouw heeft toch ook niet corona.
Vorige  1 ... 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic