Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2021 21:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Iemand cijfers van Oostenrijk vanwege de lockdown alleen voor ongevaccineerde? Ben bnieuwd hoe het daar gaat



Oostenrijk heeft tot afgelopen zaterdag in een volledige lockdown gezeten. Pas per afgelopen zondag is de lockdown opgeheven voor gevaccineerden. Tis dus nog iets te vroeg om te oordelen over de lockdown voor ongevaccineerden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2021 21:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Norther66 schreef:
Nuracore schreef:
Iemand cijfers van Oostenrijk vanwege de lockdown alleen voor ongevaccineerde? Ben bnieuwd hoe het daar gaat



Oostenrijk heeft tot afgelopen zaterdag in een volledige lockdown gezeten. Pas per afgelopen zondag is de lockdown opgeheven voor gevaccineerden. Tis dus nog iets te vroeg om te oordelen over de lockdown voor ongevaccineerden.

Vanaf nu kunnen we inderdaad kijken wat de huidige lockdown voor ongevaccineerden, gaat doen met de trend in Oostenrijk tov andere Europese landen. Ook erg benieuwd. In principe heb je nu een mooi startpunt waarop je kan kijken naar de effectiviteit van de maatregel

Enige positieve is dat er nu EINDELIJK naar een lange termijn strategie gekeken gaat worden én dat er naar mensen die er verstand van hebben, meer geluisterd gaat worden. Enkele maanden terug ging het plan om covid zorg te concentreren in enkele ziekenhuizen, nog de prullenbak in. Nu wordt ie er weer uitgehaald :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2021 07:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bloedbank: hoeveelheid antistoffen in bloed in twee maanden gehalveerd

Van de mensen met antistoffen, kunnen ze bij Sanquin ook zien wie de antistoffen van een vaccin heeft en wie de ziekte heeft doorgemaakt. "Bij een vaccin heb je alleen antistoffen tegen een onderdeeltje van het virus, als je de ziekte hebt doorgemaakt heb je ook antistoffen tegen andere onderdelen van het virus. Het aantal antistoffen daalt dan ook langzamer", zegt Hans Zaaijer, onderzoeker bij Sanquin.

De verschillen die in het onderzoek van Sanquin zijn aangetroffen, zijn toch ook wel aanzienlijk: infectie + egt vaccinatie geeft een absoluut hoger cijfer aan antistoffen en het neemt ook nog eens minder snel af: https://www.sanquin.nl/over-sanquin/nie ... alt-verder
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/240952 ... gehalveerd

Vind t toch wel weer een bewijs voor de incapabiliteit/beïnvloeding farmaceutische industrie van/op de wetenschap, dat de geldigheid in Nederland van een herstelbewijs na een jaar vervalt maar het vaccin altijd geldig blijft. En dat het herstelbewijs in de EU na 6 maanden vervalt en van vaccinatie na 9 maanden.

Verder hoop ik dat er dus in de zomer zeker niet geboosterd gaat worden voor de 50/60-ers, wanneer vaccinatie geen exponentieel effect heeft op de antistoffen. Dan zitten we in de winter namelijk weer met de gebakken peren door een afgenomen immuniteit

Verder zou ook bovenstaande implicaties moeten hebben voor het vaccineren van kinderen (5-12 jaar oud), die al eens eerder besmet zijn geraakt. En dit zou wel eens kunnen gaan om 2/3 van Nederland
https://www.google.com/amp/s/amp.nos.nl ... dheid.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2021 09:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Citaat:
Maar we kunnen nog niet zeggen wanneer je er te weinig hebt. Want ons onderzoek kan niet laten zien hoe effectief tegen COVID-19 het immuungeheugen is (dat bij een nieuwe infectie heel snel nieuwe antilichamen aanmaakt) of het aangeboren afweersysteem is (dat nieuwe infecties weet tegen te houden via huid, slijmvliezen of lichamelijke flora). Puur op basis van dalende antistoffen is het niet mogelijk te voorspellen of en wanneer we echt significant vatbaarder zijn voor COVID-19.”


Oftewel, dat je nu die antistoffen minder hebt wil niet zeggen dat je lichaam die niet meer aanmaakt als je besmet raakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2021 09:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
Citaat:
Maar we kunnen nog niet zeggen wanneer je er te weinig hebt. Want ons onderzoek kan niet laten zien hoe effectief tegen COVID-19 het immuungeheugen is (dat bij een nieuwe infectie heel snel nieuwe antilichamen aanmaakt) of het aangeboren afweersysteem is (dat nieuwe infecties weet tegen te houden via huid, slijmvliezen of lichamelijke flora). Puur op basis van dalende antistoffen is het niet mogelijk te voorspellen of en wanneer we echt significant vatbaarder zijn voor COVID-19.”


Oftewel, dat je nu die antistoffen minder hebt wil niet zeggen dat je lichaam die niet meer aanmaakt als je besmet raakt.

Maar dat geldt zowel voor vaccinatie als voor infectie :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2021 09:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Maar feit is wel dat de gemiddelde Nederlander van een infectie vele malen zieker wordt als van een vaccinatie.

Daarover gesproken, ik ben van m'n booster niet ziek geworden maar heb sinds zaterdag wel enorm veel spierpijn rond mn arm, schouder en oksel (ik wist niet eens dat daar spieren zaten :lol: ). Zelfs nu nog. De vorige 2x had ik dat niet. Heel naar gevoel ook, spierpijn in je oksel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2021 09:58 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Hoewel er weinig aan te veranderen is, ben ik wel echt klaar met weer een nieuwe uitzichtloze situatie met nu weer de intrede van die Omikron variant. Voor mijn gevoel wéér terug bij af en wéér een lange periode zonder hoogtepunten of überhaupt leuke dingen in het vooruitzicht. Werken, alleen thuis zijn, naar de supermarkt. Moet zeggen dat het er qua eenzaamheid allemaal niet makkelijk van wordt. 2 vaccinaties en een besmetting verder en ik mag nog steeds geen klote. Nogmaals: weinig aan te doen en het is maar weer te accepteren allemaal. Maar wat een hoerenkutpleuriszooi allemaal.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2021 10:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

@roy @RoyAPO @beardieroy

https://www.nu.nl/coronavirus/6173214/o ... erken.html eindelijk zijn ze eruit

RIVM (L) Maurice
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2021 10:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Benieuwd wanneer we op het punt komen dat we het coronavirus gaan omarmen, accepteren dat het er is, dat mensen er ziek van worden, dat mensen er aan overlijden. Niet alleen in Nederland, maar in de gehele wereld. Hoe lang is dit nog een houdbare situatie?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2021 10:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1886812889/pfizer-nieuw-medicijn-zeer-effectief-tegen-corona

Ik ben blij om inmiddels ook zulke dingen voorbij te zien komen. Aangezien vaccinatie geen oplossing blijkt te zijn, moet er ook naar andere middelen gekeken worden. Als dit inderdaad zo effectief blijkt te zijn lijkt me dit een goede manier waarop er "met corona geleefd kan worden".
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2021 10:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Steunpakketten evenementensector verlengd tot derde kwartaal 2022. Wat zegt dit? :/ :cry:

Nouja, even logisch kijkend naar hoe het nu gaat verwacht ik niet dat we voor pasen 2022 enige kans maken op een groot evenement en zelfs daar schat ik de kans momenteel niet ontzettend groot. Er zijn sectoren die eerder verruimingen gaan krijgen zoals sport, cultuur, horeca. Als we proberen consisentie in het beleid te vinden zie je dat grote evenementen en clubs de laatste zijn die open gaan.

RomanAnthony schreef:
Hoewel er weinig aan te veranderen is, ben ik wel echt klaar met weer een nieuwe uitzichtloze situatie met nu weer de intrede van die Omikron variant. Voor mijn gevoel wéér terug bij af en wéér een lange periode zonder hoogtepunten of überhaupt leuke dingen in het vooruitzicht. Werken, alleen thuis zijn, naar de supermarkt. Moet zeggen dat het er qua eenzaamheid allemaal niet makkelijk van wordt. 2 vaccinaties en een besmetting verder en ik mag nog steeds geen klote. Nogmaals: weinig aan te doen en het is maar weer te accepteren allemaal. Maar wat een hoerenkutpleuriszooi allemaal.

Zeer herkenbaar. Ik herken bij genoeg mensen om mij heen een enorme doelloosheid met als gevolg frustratie en boosheid en tot op zekere hoogte herken ik dat zelf ook wel. Tegelijkertijd: je kan er boos om worden, maar je verandert er niets mee.

Blij dat de boostercampagne flink op stoom komt, ik zou het knap vinden als ze alle mensen die willen een derde prik kunnen aanbieden voor eind januari. Hopen dat het door het groots opgezette plan komt en niet door de onwelwillendheid om een prik te halen.. Erna: lay low en wachten op de lente.. :slow:

THArdstyler schreef:
Benieuwd wanneer we op het punt komen dat we het coronavirus gaan omarmen, accepteren dat het er is, dat mensen er ziek van worden, dat mensen er aan overlijden. Niet alleen in Nederland, maar in de gehele wereld. Hoe lang is dit nog een houdbare situatie?

Er moet zeker een langetermijndebat komen in de politiek, zowel nationaal als internationaal, iets wat momenteel totaal niet gebeurt. Daarnaast zul je ook moeten zorgen voor een gelijke verdeling van de vaccins. Ook deze nieuwe variant komt uit Afrika, een continent wat qua vaccinaties compleet afhankelijk is en achterloopt. Naast beschikbaarheid is ook wantrouwen/(bij)geloof een groot probleem daar.
Vergeet ook niet dat er genoeg onderzoek wordt gedaan naar medicatie, behandelingen en andere zaken. Uiteindelijk kunnen we dit ombuigen naar ons voordeel, maar dat zel wel een lang gevecht worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2021 10:19 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Moet zeggen, na een weekend Berlijn lijken de maatregelen voor mij hier nog krommer en halfbakken.

We maken veel heisa over hoe 2G of 2G+ onwerkbaar is e.d. maar eerlijk gezegd heb ik er in Berlijn nul last van gehad. Ik moest bij alles wat geen OV of Supermarkt was een QR code en ID tonen, maar dat is iets wat 10 seconden duurt en vervolgens kan je je gang lekker gaan. Wat een inbreuk op mijn rechten zeg.

Ze reageren veel sneller op ontwikkelingen (en harder), het volk vind het niet leuk oid, maar ziet het grotere belang wel. Ik kon daar meer dingen doen dan in NL, terwijl ze schijnbaar met 2G+ strengere regels hebben dan hier.

Maar goed, in Duitsland zijn ze ook wat meer meewerkend als volk. Wij blijven eigenwijs, weten alles beter en schreeuwen om het minste "mah freedom". Wat dat betreft lijken we meer op Amerikanen dan Europeanen. We maken graag een olifant van een mug als het om maatregelen gaat.

Je hebt eenmaal harde maatregelen nodig om deze uitzichtloze situatie een mogelijk einde te kunnen geven, maar bij het geringste doen we alsof ons het grootste onrecht ter wereld wordt opgelegd (terwijl we dit zelf ironisch genoeg in onze geschiedenis wel bij anderen hebben gedaan).

Het feit dat men er klaar mee is en niet wilt meewerken heeft daar trouwens niet veel mee te maken. Dat is meer evengoede onkunde van de regering in het laatste jaar. Maar ga niet zeuren over zwak beleid als je niet bereid bent de echte maatregelen te nemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2021 10:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik zit vooral met het feit dat ons kabinet maar 1 manier kent. Meer besmettingen = meer sectoren dicht en niet kijken naar waar de besmettingen gebeuren. Er zijn zoveel landen om ons heen die wel sectoren verantwoord open houden en kennelijk ontbreekt hier de kennis om dat te doen.

Ook steekt het dat ze (bijna) nooit verantwoordelijk nemen voor hun beslissingen. 'Wij gooien plekken dicht waar weinig besmettingen zijn en vervolgens lopen de besmettingen nog steeds op? Ligt aan het volk die zich niet aan maatregelen houdt.' Het is constant korte termijn (Een maand?) oplossingen die de helft van de tijd ook niet genoeg doen, omdat ze of niet hard durven in te grijpen of op de verkeerde plek ingrijpen. Ook hoe laat we weer zijn gestart met de boostercampagne, net als met de originele vaccinatie.

Ik blijf corona zien als een gevaarlijk virus en blijf daarom voorzichtig, maar ik ben helemaal klaar met hoe onze regering ermee om gaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2021 10:24 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Zeer herkenbaar. Ik herken bij genoeg mensen om mij heen een enorme doelloosheid met als gevolg frustratie en boosheid en tot op zekere hoogte herken ik dat zelf ook wel. Tegelijkertijd: je kan er boos om worden, maar je verandert er niets mee.


Eens. Zo sta ik er gelukkig zelf ook wel in, maar er zijn gewoon af en toe momenten (zoals nu, na een nieuwe persconferentie) dat het weer als een nieuw klap voelt, met een korte mentale dip als gevolg. En dat is precies het mooie moment om dit even op Hardtraxx te uiten, natuurlijk. Verder heb ik gelukkig al lang geleden de keuze gemaakt om mijn energie niet meer te stoppen in het druk maken om al dit soort zaken, omdat ik dan niks meer over houd voor andere (leuke) dingen. Dat wordt echter wel steeds lastiger in zulke situaties. :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2021 10:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

patrickjeb schreef:
Ik zit vooral met het feit dat ons kabinet maar 1 manier kent. Meer besmettingen = meer sectoren dicht en niet kijken naar waar de besmettingen gebeuren. Er zijn zoveel landen om ons heen die wel sectoren verantwoord open houden en kennelijk ontbreekt hier de kennis om dat te doen.

Ook steekt het dat ze (bijna) nooit verantwoordelijk nemen voor hun beslissingen. 'Wij gooien plekken dicht waar weinig besmettingen zijn en vervolgens lopen de besmettingen nog steeds op? Ligt aan het volk die zich niet aan maatregelen houdt.' Het is constant korte termijn (Een maand?) oplossingen die de helft van de tijd ook niet genoeg doen, omdat ze of niet hard durven in te grijpen of op de verkeerde plek ingrijpen. Ook hoe laat we weer zijn gestart met de boostercampagne, net als met de originele vaccinatie.

Ik blijf corona zien als een gevaarlijk virus en blijf daarom voorzichtig, maar ik ben helemaal klaar met hoe onze regering ermee om gaat.


Het is ook erg lastig kijken als je van rond de driekwart van de infecties niet eens weet waar het vandaan komt, bron en contactonderzoek is blijkbaar nutteloos volgens de overheid. Daar komt bij dat nu met dit nieuwe testbeleid we ook het zicht op het aantal besmettingen verliezen, want je hoeft je minder vaak te testen bij de GGD, gaat de testbereidheid alleen maar omlaag halen.

Ik ben het met je eens overigens: het eindeloze gedraai van het kabinet is erg vermoeiend. Ik snap dat er gereageerd moet worden op nieuwe informatie, nieuwe varianten etc, maar wees nou een keer duidelijk. Maak een routekaart die je niet na een week weggooit. Geef eens aan waar je nou op stuurt. En vooral: ook de Tweede Kamer valt hier genoeg te verwijten, met 19 partijen die allemaal wat anders vinden en met de kleine kantregeltjes zit te klooien: agendeer samen eens een fundamenteel debat, neem de tijd, probeer eens verder dan volgende week te kijken..
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2021 10:34 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

RomanAnthony schreef:
Khadber schreef:
Zeer herkenbaar. Ik herken bij genoeg mensen om mij heen een enorme doelloosheid met als gevolg frustratie en boosheid en tot op zekere hoogte herken ik dat zelf ook wel. Tegelijkertijd: je kan er boos om worden, maar je verandert er niets mee.


Eens. Zo sta ik er gelukkig zelf ook wel in, maar er zijn gewoon af en toe momenten (zoals nu, na een nieuwe persconferentie) dat het weer als een nieuw klap voelt, met een korte mentale dip als gevolg. En dat is precies het mooie moment om dit even op Hardtraxx te uiten, natuurlijk. Verder heb ik gelukkig al lang geleden de keuze gemaakt om mijn energie niet meer te stoppen in het druk maken om al dit soort zaken, omdat ik dan niks meer over houd voor andere (leuke) dingen. Dat wordt echter wel steeds lastiger in zulke situaties. :(


Hier ook maat. Meermaals gehad. Ik kijk zodoende ook niet meer naar de persco's en geef zo weinig mogelijk aandacht aan de hele situatie. Tegenwoordig, alleen wanneer ik weet dat ik het kan hebben reageer ik hier of op WhatsApp of bij anderen op dingen omtrent Corona, anderzijds ga ik gewoon andere dingen doen of loop ik weg. Evengoed met hoe mensen vinden dat het hele beleid moet gaan, hoe ver ze er ook naast zitten, negeer ik grotendeels. Dat is dweilen met de kraan open.

We weten dat het beleid scheef is, klagen helpt niet en eindeloos betogen houden over hoe kut het is gaat ook niet helpen. Anderen zijn er namelijk ook klaar mee en hebben ook geen trek in die eindeloze betogen over dingen die ze toch al weten, het verandert niks.

Ik zal m'n steentje bijdragen zodra er betere maatregelen komen, tot die tijd hou ik gewoon zo veel mogelijk mijn sociale leven aan de gang en neem ik de "adviezen" niet heel serieus en hou ik mezelf veilig (in de zin van ik zit wel bij meer dan zoveel mensen thuis in de wetenschap dat al die mensen ook gewoon veilig en voorzichtig doen).

In dit geval kiest de overheid niet voor maatregelen die ons helpen, en zodoende zal ik ze ook niet gaan helpen daarmee. Ik kies in dat geval voor mijn eigen mentale toestand, gezien zij dat niet doen. Lees dat niet als dat ik alles negeer of overtreed en alleen voor mezelf kies, ik haal gewoon mijn booster en alle boosters in de toekomst en zorg dat ik anderen niet in gevaar breng door veilig en voorzichtig te zijn. Maar ik doe dit absoluut niet voor de overheid of voor mensen die niet willen meewerken aan een oplossing, die gooi ik graag onder de bus zodra er een mogelijkheid voor is. Ik doe dit omdat ik weet dat een complete vaccinatiegraad dit oplost en testen + vaccin compleet veilig is als het gaat om openbare en sociale gelegenheden.

Kies in dit geval gewoon voor wat je blij maakt en verwijder uit je leven wat je dwarszit. Maar hou het daarbij natuurlijk wel veilig voor jezelf en anderen en blijf objectief kijken naar wat dit echt gaat oplossen. Als kleine feestjes oid je blij maken, hou ze gewoon en zorg dat iedereen getest is oid. Er zijn echt wel manieren om veilig sociale gelegenheden te houden, wat de overheid graag negeert, en het binnen de wet te houden (sommige dingen zijn alleen een advies namelijk).
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2021 10:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Vind t toch wel weer een bewijs voor de incapabiliteit/beïnvloeding farmaceutische industrie van/op de wetenschap, dat de geldigheid in Nederland van een herstelbewijs na een jaar vervalt maar het vaccin altijd geldig blijft.


Ze luisteren naar je, Roy :thumbsup:

https://www.nu.nl/coronavirus/6173245/v ... sduur.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2021 11:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Moet zeggen, na een weekend Berlijn lijken de maatregelen voor mij hier nog krommer en halfbakken.

We maken veel heisa over hoe 2G of 2G+ onwerkbaar is e.d. maar eerlijk gezegd heb ik er in Berlijn nul last van gehad. Ik moest bij alles wat geen OV of Supermarkt was een QR code en ID tonen, maar dat is iets wat 10 seconden duurt en vervolgens kan je je gang lekker gaan. Wat een inbreuk op mijn rechten zeg.

Ze reageren veel sneller op ontwikkelingen (en harder), het volk vind het niet leuk oid, maar ziet het grotere belang wel. Ik kon daar meer dingen doen dan in NL, terwijl ze schijnbaar met 2G+ strengere regels hebben dan hier.

Maar goed, in Duitsland zijn ze ook wat meer meewerkend als volk. Wij blijven eigenwijs, weten alles beter en schreeuwen om het minste "mah freedom". Wat dat betreft lijken we meer op Amerikanen dan Europeanen. We maken graag een olifant van een mug als het om maatregelen gaat.

2G is geen inbreuk op jouw bewegingsvrijheid nee maar wel op die van ongevaccineerden of nog niet besmette mensen. Het gaat om de discriminatie en uitsluiting. Ik ben zelf nu gevaccineerd en hersteld, mijn vriendin is hersteld dus voor mijn directe omgeving hoef ik niet meer op te komen. Ik zal ervoor blijven op komen omdat t gestoeld is op non wetenschap en in gaat tegen mijn beroepscode straks.
Is men hier op dit forum straks net zo blij wanneer er een booster gevraagd gaat worden voor een 2G pas? En misschien wel een vierde booster en een vijfde? Dat is waar ik bang voor ben en tegen zal blijven verzetten

De Duitse provincies die geen gebruik gemaakt zouden hebben van het 2G beleid, zouden wss ongeveer net zoveel besmettingen/opnames hebben als dat ze nu hebben met 2G. Het sluiten van evenementen zie ik nergens terug in de effectiviteit op ziekenhuisopnames in Nederland. We hebben al ruim een maand geen evenementen meer, maar alsnog stromen de patiënten dagelijks binnen met grote getalen

Wat mijn emoties betreft. Ik merk veel doelloosheid, chagrijniger dan normaal (vooral laatste week) en voor mij heeft het leven weinig betekenis meer zo. Ik merkte eerst tov maatregelen en wetenschappelijk slecht onderbouwde feiten heel veel interne boosheid, maar dit is wel wat minder geworden. Ben d’r nu wel aan gewend soort van. D’r is me hier verschillende keren aangeraden om wat minder onderzoek te doen, maar ik vind het op het moment het enige wat me nog echt een beetje kan boeien en interesseren. Als ik dit niet zou doen, zou ik me kapot vervelen
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2021 11:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
D’r is me hier verschillende keren aangeraden om wat minder onderzoek te doen, maar ik vind het op het moment het enige wat me nog echt een beetje kan boeien en interesseren. Als ik dit niet zou doen, zou ik me kapot vervelen


Laten we dit topic dan omtoveren tot het "Help Roy De Winter Door" topic.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2021 11:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Norther66 schreef:
RoyAPO schreef:
Vind t toch wel weer een bewijs voor de incapabiliteit/beïnvloeding farmaceutische industrie van/op de wetenschap, dat de geldigheid in Nederland van een herstelbewijs na een jaar vervalt maar het vaccin altijd geldig blijft.


Ze luisteren naar je, Roy :thumbsup:

https://www.nu.nl/coronavirus/6173245/v ... sduur.html

Alleen wel op de volledig verkeerde manier :lol:. Oh wat een wereld gaan we in leven. Elke keer een prik moeten halen om maar een beetje te kunnen leven.

Heb me vanwege dit, aangesloten bij een studenten verzet groep. Ik hoop dat we wat kunnen betekenen in de hele discussie
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2021 11:17 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Verhaal


Het is natuurlijk te vroeg om te zeggen dat 2G+ beter, evengoed of minder goed werkt. Plus er zijn nog tigduizend randvoorwaarden en omstandigheden die er aan bijdragen. Daar ga ik verder ook (nog) niet naar kijken op dit punt. Pas wanneer het eindresultaat er is, oordeel ik, en niet eerder.

Het hele punt is dat het 2G+ beleid wat Duitsland hanteert niet enorm ingrijpend op de maatschappij is. Ja je houdt een protesterende anti-vax groep, maar eerlijk gezegd kan me dat niet interesseren, en puntje bij paaltje het gros van de Duitsers ook niet. Ze helpen mensen die geen vaccin kunnen nemen natuurlijk wel, maar de rest zoekt het maar uit. In Berlijn zag ik nog een protest tegen vaccins (niet heel groot) bij de Brandenburger tor, ik heb volgens mij nog nooit zo veel zuchtende mensen gehoord en ogen zien rollen.

En zo zal het uiteindelijk in NL ook zijn. Zodra 2G+ er komt zal een deel niet meewerken, maar uiteindelijk zal het overgrote deel er vrede mee hebben omdat ze hun vrijheden terug krijgen omdat ze meewerken aan het oplossen van het probleem en niet meer afhankelijk zijn van de mensen die niet meewerken. Mensen blijven niet eeuwig het gewicht van andermans idealen dragen.

Duitsers zijn er niet blij mee of zo, maar met 2G+ houdt het gros hun beloofde vrijheden wel omdat ze meehelpen aan het indammen van het virus. En daarnaast voelen ze zich veiliger. Plus testen kan bijna overal in het openbaar en is gratis.

Dus zoals aangehaald, of het werkt zullen we zien, maar het overgrote deel van de mensen daar heeft meer vrijheden zonder grote verschillen in de cijfers (tot nu toe). Dat terwijl wij nu allemaal onze vrijheden moeten blijven inleveren omdat de overheid geen 2G+ durft in te voeren of uberhaupt goed beleid kan voeren omtrent dingen als vaccins.

RoyAPO schreef:
Heb me vanwege dit, aangesloten bij een studenten verzet groep. Ik hoop dat we wat kunnen betekenen in de hele discussie


Je moet natuurlijk doen wat goed is voor je eigen mentale gesteldheid. Maar weet dat de realiteit gewoon is dat we hier in blijven doorgaan als niet iedereen artificiële of natuurlijke weerstand heeft voor dat virus heeft ;). En ik denk dat ze eerder vaccins verplichten dan doden op hun hoofd willen vanwege geforceerde besmettingen.

Risicogroepen beschermen is ook geen oplossing en zelfs enorm ironisch als anti-vaxers dat roepen. Je wilt risicogroepen beschermen door ze meer maatregelen op te leggen terwijl die anti-vaxers zelf ook onder een risicogroep vallen omdat ze het virus effectiever verspreiden en de zorg overbelasten omdat ze heftigere reacties hebben op het virus. Daarnaast zijn ze zelf tegen het feit dat zij meer maatregelen moeten volgen. Dat is toch heerlijke ironie.

Je kan altijd aan je idealen blijven vasthouden (ik zie ook liever een meer idealistische oplossing) maar de harde realiteit van een pandemie kan je niet omheen als je het wilt oplossen. Een aanrader is bijvoorbeeld de Timeghost miniseries over pandemieën in het verleden. Het gaat niet over dezelfde virussen en de zelfde tijd, maar je ziet wel hoe idealisme en ontkenning nooit tot oplossingen lijdt.

Leven met het virus gaat ook niet werken gezien het virus anders eindeloos door blijft muteren en het uiteindelijk dodelijker gaat worden wat ons alleen maar dieper in een crisis gaat drukken op economisch, maatschappelijk en zorg gebied.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2021 11:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Met de geldigheid die verloopt van Coronapas na twee prikken, verwacht ik wel dat 2G kan gaan werken epidemiologisch gezien. Maar d’r zijn zoveel ethische, medische en juridische bezwaren tegen. Met een verplichte vaccinatie voor 50+ bereik je je einddoel (minder ziekenhuisopnames en geen immense druk op de zorg), ook gewoon. Zo hoef je niemand te discrimineren, krijg je geen ruzies bij restaurants en winkels en schaad je de gezondheid niet van jonge gezonde mensen. Want boosters schaden de gezondheid van 50-ers. Daar ben ik 100% zeker van overtuigd. Het is misdadig om 50-ers te dwingen/dringen naar een booster prik
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2021 11:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Met de geldigheid die verloopt van Coronapas na twee prikken, verwacht ik wel dat 2G kan gaan werken epidemiologisch gezien. Maar d’r zijn zoveel ethische, medische en juridische bezwaren tegen. Met een verplichte vaccinatie voor 50+ bereik je je einddoel (minder ziekenhuisopnames en geen immense druk op de zorg), ook gewoon. Zo hoef je niemand te discrimineren, krijg je geen ruzies bij restaurants en winkels en schaad je de gezondheid niet van jonge gezonde mensen. Want boosters schaden de gezondheid van 50-ers. Daar ben ik 100% zeker van overtuigd. Het is misdadig om 50-ers te dwingen/dringen naar een booster prik


Reken maar dat 50+'ers zich dan gediscrimineerd voelen, hoe stom ook :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2021 11:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Leeftijdsdiscriminatie is ook discriminatie. Je leeftijd is geen keuze, die kan je niet zomaar aanpassen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2021 11:33 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Met de geldigheid die verloopt van Coronapas na twee prikken, verwacht ik wel dat 2G kan gaan werken epidemiologisch gezien. Maar d’r zijn zoveel ethische, medische en juridische bezwaren tegen. Met een verplichte vaccinatie voor 50+ bereik je je einddoel (minder ziekenhuisopnames en geen immense druk op de zorg), ook gewoon. Zo hoef je niemand te discrimineren, krijg je geen ruzies bij restaurants en winkels en schaad je de gezondheid niet van jonge gezonde mensen. Want boosters schaden de gezondheid van 50-ers. Daar ben ik 100% zeker van overtuigd. Het is misdadig om 50-ers te dwingen/dringen naar een booster prik


Dit bedoel ik dus. Je sluit nu een deel uit zodat een ander uitgesloten groep wel kan meedoen. Dat is geen betere oplossing, jij verkiest gewoon je eigen hachje boven die van iemand anders.

De maatregelen waar jij op tegen bent voor anti-vaxxers pas je dan graag toe op een andere groep, terwijl je er zelf blijkbaar tegen bent. Dus je bent voor iets waar je op tegen bent.. Zeer ironisch..

Uiteindelijk dragen 50+ ers die wel aan de maatregelen willen meewerken met vaccins e.d. meer bij dan mensen die niks willen doen en hun vrijheid willen. Dus dit gaat sowieso niet gebeuren. Dan kan je er bij halen wat je wilt, maar jouw visie is iets wat een extreem minimum en specifiek deel van de Nederlanders deelt die hun verantwoordelijkheden graag afschuiven.

IEDEREEN moet meedoen. Niemand ontsnapt aan zijn verantwoordelijkheden. Ben je niet bereid om je verantwoordelijkheden te nemen, dan moet je ze maar op een andere manier nemen, en zo kom je op een 2G beleid. Ik ben allang blij dat een land het doet, je moet toch daarvoor gaan om te zien of het helpt. En ik kijk dan graag naar de resultaten, en niet wat mensen met een voorkeur of ideaal er van vinden, want dan krijg je toch geen objectieve vooruitgang. Veel mensen zien namelijk liever hun idealen volbracht dan daadwerkelijk een oplossing voor het probleem. Gelijk krijgen is schijnbaar belangrijker dan gelijk hebben.

Zoals gezegd, idealisme rekt deze pandemie alleen maar uit, hard realisme is wat je hier uit gaat helpen. Dat laatste moet je naar werken, hoe weinig mensen je er ook blij mee maakt.

De realiteit accepteren is ook moeilijk, maar het is het enige bewezen medium wat werkt. Je komt er niet onderuit door af te raffelen of shortcuts te nemen. Met onze huidige poldernormen en waarden komen we er niet, en hoe langer je het uitrekt, hoe meer broedgronden je creeërt voor niet alleen virusmutaties, maar ook extremisme, wat daadwerkelijk gaat leiden tot totalitaire dodelijke maatregelen (en nee 2G+ is niet totalitair, lees je in). Wat namelijk gevaarlijk is, is een kleine groep mensen die ongeacht bewijs hun idealen er willen doordrukken.

En het virus doet ook schade aan 50+ers en ongevaccineerden zullen ook sneller deze 50+ers besmetten. Het is een klassiek voorbeeld van het probleem afschuiven op een andere groep terwijl je zelf deel van het probleem bent.
Vorige  1 ... 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic