Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2021 16:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bij m'n vorige werkgever kregen we elk jaar de griepprik van de bedrijfsarts aangeboden. En degenen die er dan voor kozen die prik te nemen kregen als beloning 2 extra vrij opneembare vakantiedagen.

Maar als je vanuit je bedrijf niets aangeboden krijgt, en je zelf geen oproep krijgt van de huisarts, dan is de griepprik niet gratis. Dan haken veel mensen toch af.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2021 23:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Drommels drommels drommels :cry:

Citaat:
Bassie en Adriaan hebben ruzie omdat Bassie antivaxer is

Citaat:
Volgens Aad, die met zijn vrouw Ina in Spanje woont, begon alles toen hij zich eerder dit jaar in Nederland liet vaccineren tegen corona. ‘Het is vreselijk om te zeggen, maar die vaccinatie heeft dus ook in onze familie voor een tweedeling gezorgd. Sinds ik gevaccineerd ben, mag ik namelijk niet meer op bezoek komen bij Bas. Er wordt door Liesbeth (dochter van Bas) en zijn vrouw Coby gezegd: Jij bent gevaccineerd, dus jij bent besmettelijk. Het is zo krom. Ik vind het vreselijk.’


Denk trouwens meer dat t van Bassie zn vrouw komt, Bassie kan amper meer praten >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2021 11:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het filterwonder van Staphorst? "We hebben vier weken geleden 11 scholen voorzien van aircleaners. Die hebben we in elk klaslokaal geplaatst. Het opvallende is dat we nu in Staphorst nul besmettingen hebben op de scholen :whistle:

En er wordt maar bar weinig mee gedaan… bij goede ventilatie kan je d’r wss gewoon voor zorgen dat je super spread events tot een minimum reduceert en alles gwn open kan gooien
https://twitter.com/NPORadio1/status/14 ... 75630?s=20
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2021 11:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kan er ook mee te maken hebben dat ze in oktober best wel een piek hadden, en nu enigszins groepsimmuniteit hebben opgebouwd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2021 11:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Delt-A schreef:
Kan er ook mee te maken hebben dat ze in oktober best wel een piek hadden, en nu enigszins groepsimmuniteit hebben opgebouwd.

Dat kan ook! Maar het is wel heel toevallig. Ik ga ff de patronen bekijken van omliggende gemeentes. Daar zie je toch wel dat sommige gemeentes een best wel uitgesmeerde piek hebben zoals Kampen. Dan zou Staphorst toch ook best een uitgesmeerde piek kunnen hebben?

Hopelijk komt er gauw een onderzoek uit voor deze casus
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2021 12:10 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Dan nog kunnen er tig omliggende factoren zijn die er voor hebben gezorgd dat er geen besmettingen zijn geweest zoals gewoon afstand houden, mondkapjes op e.d.

Het is niet zo dat er bij een ruimte die een gewone, matig of slechte ventilatie meteen ook besmettingen moeten zijn. Dus ondanks dat dit goed is gegaan, als er straks een soortgelijk klaslokaal of school is geweest zonder die goede ventilatie en die heeft ook nul besmettingen, wat zegt dat dan? En als er een besmetting is, komt die dan van het klaslokaal of van iets er voor of er na? Hoe gaan de kinderen om met de regels buiten de school? Zijn de kinderen gevaccineerd? Wat hebben de kinderen in klassen met besmettingen/uitbraken niet goed gedaan? Wat als er in een goed geventileerde ruimte alsnog een uitbraak is?

Wederom, te veel randfactoren die eerst onderzocht moeten worden voor een conclusie getrokken kan worden. Een conclusie die trouwens allang getrokken is. Al meer dan een jaar wordt het dringende advies gegeven ruimtes beter te ventileren om verspreiding te beperken vanuit het RIVM en nadat meerdere onderzoeken definitief konden vaststellen dat het hielp.

Helpt het tegen verspreiding? Ja, dat wisten we al. Is het "DE" oplossing boven alle andere maatregelen? Nee, dat is enorme tunnelvisie en kan je pas na enorm breed onderzoek vaststellen. Daarnaast is er geen geld om iedereen even zo'n systeem er in te gooien. Tenzij je nog meer belastingcenten kwijt wilt en nog meer inflatie wilt dan er nu al is, er is geen eindeloze portemonee die de overheid heeft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2021 13:17 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Het filterwonder van Staphorst? "We hebben vier weken geleden 11 scholen voorzien van aircleaners. Die hebben we in elk klaslokaal geplaatst. Het opvallende is dat we nu in Staphorst nul besmettingen hebben op de scholen :whistle:

En er wordt maar bar weinig mee gedaan… bij goede ventilatie kan je d’r wss gewoon voor zorgen dat je super spread events tot een minimum reduceert en alles gwn open kan gooien
https://twitter.com/NPORadio1/status/14 ... 75630?s=20

Zag hier vorige week ook een tweet over. Blijkbaar leidt het in het buitenland tot vergelijkbare resultaten.

Broken Balance schreef:
Daarnaast is er geen geld om iedereen even zo'n systeem er in te gooien. Tenzij je nog meer belastingcenten kwijt wilt en nog meer inflatie wilt dan er nu al is, er is geen eindeloze portemonee die de overheid heeft.

Op het kantoor (Waterschap) hebben ze gelukkig geïnvesteerd in een nieuw ventilatiesysteem :).

Zondag boostershot halen! :bomb:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2021 14:12 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Thierry schijnt op Malta te zijn, maar daar kan je alleen naar toe als je volledig gevaccineerd bent, anders moet je 14 dagen in quarantaine. :corn:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2021 14:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

fflkkr schreef:
Thierry schijnt op Malta te zijn, maar daar kan je alleen naar toe als je volledig gevaccineerd bent, anders moet je 14 dagen in quarantaine. :corn:


Geef anders een bron?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2021 15:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Delt-A schreef:
fflkkr schreef:
Thierry schijnt op Malta te zijn, maar daar kan je alleen naar toe als je volledig gevaccineerd bent, anders moet je 14 dagen in quarantaine. :corn:


Geef anders een bron?


https://twitter.com/thierrybaudet/statu ... 0478665728 From the man himself hahaha.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2021 15:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Check de datum eens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2021 15:34 
 
Hardtraxx Veteran

Hekzitter schreef:
Delt-A schreef:
fflkkr schreef:
Thierry schijnt op Malta te zijn, maar daar kan je alleen naar toe als je volledig gevaccineerd bent, anders moet je 14 dagen in quarantaine. :corn:


Geef anders een bron?


https://twitter.com/thierrybaudet/statu ... 0478665728 From the man himself hahaha.


Ironisch dat het in de tweet over fake news gaat :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2021 15:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

patrickjeb schreef:
Check de datum eens.


:lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2021 16:04 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hij had op Twitter en Instagram een filmpje staan waarin hij door Malta liep. Dat heeft hij nu snel verwijderd. Kan de tweet even niet meer vinden van degene die er nog een screenshot van gemaakt had.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2021 16:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zou niet te snel dit soort dingen geloven. Het zou mij niet verbazen als hij is gevaccineerd, maar er zijn tig mensen die klaar staan om dit te faken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2021 16:50 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Tweet van Baudet en waar hij loopt
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2021 17:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik zeg dit even voor mij zelf, hoe de fuck cares :lol: politiek geneuzel
Zo zijn er wel meer die super hypocriet zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2021 21:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Ik zeg dit even voor mij zelf, hoe de fuck cares :lol: politiek geneuzel
Zo zijn er wel meer die super hypocriet zijn.


Echter heeft dit niets met hypocriet te maken. Dit is echt liegen en je hele achterban voor gek houden. Dit is niet een level van D66 die zegt dat ze voor een nieuwe leiderschap gaan en weer terecht komen bij hetzelfde kliekje. Nee, dit zou gewoon echt bizar zijn. Zijn hele politieke partij leunt momenteel op het feit dat ze anti vaccin zijn. Wat voor sociopaat ben je als je daarover liegt.

Al denk ik niet dat hij is gevaccineerd en is dit gewoon beetje sensatie zoeken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2021 14:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Eerste lab tests van Pfizer over het vaccin tegen de nieuwe variant zijn bekend:
Samenvatting:
Afbeelding
Bron: https://www.pfizer.com/news/press-relea ... on-variant
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2021 17:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nou mooi. Dit weekend m'n booster halen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2021 18:10 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Van deze FB pagina (heel chill), ff een goede lees over Omicron.

https://www.facebook.com/profile.php?id=100053149454347

Citaat:
Omicron: We’re getting (some) answers

Today we got our first Omicron lab data! A week and half since Omicron broke the news. Just beautiful. As the scientist of the study said, “If I don’t die from the virus, I’ll die of exhaustion”. We’re getting more and more epidemiological data, too. Together they give us a dense, but clear(er) picture of Omicron.

Here we go…

(This post is copy and pasted from my newsletter. For the many graphs and hyperlinks go here:
https://yourlocalepidemiologist.substac ... me-answers
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2021 18:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Eerste lab tests van Pfizer over het vaccin tegen de nieuwe variant zijn bekend:
Samenvatting:
Afbeelding
Bron: https://www.pfizer.com/news/press-relea ... on-variant

En dus wss ook na 6-8 maanden weer amper bescherming tegen infectie. Voor ouderen enzo prima resultaten, maar voor de jongere generatie heb je hier helaas geen ruk aan. Of je moet elke 9 maanden weer een booster willen halen, dan prima natuurlijk. Mij nie gezien haha

Verder ook eens met Makrooy dat Baudet het echt niet kan maken om gevaccineerd te zijn, gezien de retoriek die hij uitdraagt. Dan ben je idd echt een sociopaat. Ga d’r wel vanuit dat hij ongevaccineerd is want het zou wel extreem merkwaardig zijn
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2021 10:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik snap echt niet waarom je, als je niet tegen vaccineren/een spuitje halen bent, er iets op tegen zou hebben om eens in de zoveel tijd een boosterprikje te halen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2021 10:36 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

THArdstyler schreef:
Ik snap echt niet waarom je, als je niet tegen vaccineren/een spuitje halen bent, er iets op tegen zou hebben om eens in de zoveel tijd een boosterprikje te halen.


- Na vaccinatie een week ziek op bed te hebben gelegen (ikzelf)
- Angst voor naalden
- Minder vertrouwen in het vaccin/booster
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2021 10:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

mitch0162 schreef:
THArdstyler schreef:
Ik snap echt niet waarom je, als je niet tegen vaccineren/een spuitje halen bent, er iets op tegen zou hebben om eens in de zoveel tijd een boosterprikje te halen.


- Na vaccinatie een week ziek op bed te hebben gelegen (ikzelf)
- Angst voor naalden
- Minder vertrouwen in het vaccin/booster


De eerste twee snap ik, maar waarom zou je geen vertrouwen hebben in de booster? Het is precies hetzelfde prikje als de eerste twee.
Vorige  1 ... 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic