Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2021 10:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
mitch0162 schreef:
THArdstyler schreef:
Ik snap echt niet waarom je, als je niet tegen vaccineren/een spuitje halen bent, er iets op tegen zou hebben om eens in de zoveel tijd een boosterprikje te halen.


- Na vaccinatie een week ziek op bed te hebben gelegen (ikzelf)
- Angst voor naalden
- Minder vertrouwen in het vaccin/booster


De eerste twee snap ik, maar waarom zou je geen vertrouwen hebben in de booster? Het is precies hetzelfde prikje als de eerste twee.

Wellicht denken sommige dat het toch maar voor korte duur is en je boosters blijft halen en dit het niet waard vinden vanwege (X)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2021 10:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
mitch0162 schreef:
THArdstyler schreef:
Ik snap echt niet waarom je, als je niet tegen vaccineren/een spuitje halen bent, er iets op tegen zou hebben om eens in de zoveel tijd een boosterprikje te halen.


- Na vaccinatie een week ziek op bed te hebben gelegen (ikzelf)
- Angst voor naalden
- Minder vertrouwen in het vaccin/booster


De eerste twee snap ik, maar waarom zou je geen vertrouwen hebben in de booster? Het is precies hetzelfde prikje als de eerste twee.

Precies, daarbij komt dat het naar mijn mening niet zo is dat het vaccin niet werkt maar dat het virus zich ontwikkelt en de booster nodig is om de varianten te onderdrukken omdat de initiële 2 prikken hiertegen niet meer werken (verminderde werking). Tevens viel het tweede punt bij mij onder 'het niet willen (in deze dus durven/angst) halen van een spuitje.'
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2021 11:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:

Wellicht denken sommige dat het toch maar voor korte duur is en je boosters blijft halen en dit het niet waard vinden vanwege (X)


Kan ik wel inkomen als je zelf geen risico loopt op een zware verloop van corona. Dan nog lijkt het mij een no brainer als het vaccin je goed beschermd, maar dat is mijn mening.

Maar dan komt het inderdaad doordat de situatie wijzigt en niet omdat de vaccins niet goed zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2021 11:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

THArdstyler schreef:
Ik snap echt niet waarom je, als je niet tegen vaccineren/een spuitje halen bent, er iets op tegen zou hebben om eens in de zoveel tijd een boosterprikje te halen.

- het blijft niet bij die booster prik. Er zullen zo verwacht ik nog velen volgen
- ik heb de vorige keer Janssen gehad. Nu moet ik Pfizer gaan nemen. Ik heb geen zin om twee toch wel experimentele technieken in mijn lichaam te krijgen. 1 is meer dan zat
- ik heb een natuurlijke infectie 1 week terug gehad, dus ik ben voorlopig prima beschermd.
- ik heb meer vertrouwen in het effect van een natuurlijke infectie bij mensen tot 40 jaar. Kijk naar Engeland waar er bijna geen maatregelen zijn en er geen mega grote besmettingspiek is. Daarnaast heb je er relatief minder besmettingen: 70 per 100k inwoners terwijl je er in Nederland bij de piek 120 per 100k had. En hier mogen we nog geen eens uitgaan en naar festivals
- als het vaccin nou al aangepast had geweest op Omicron, had ik meer vertrouwen gehad in de spuit. Maar dit is niet het geval
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2021 12:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Kijk naar Engeland waar er bijna geen maatregelen zijn


Ze hebben wel gisteren weer nieuwe aanscherpingen van de maatregelen aangekondigd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2021 12:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Norther66 schreef:
RoyAPO schreef:
Kijk naar Engeland waar er bijna geen maatregelen zijn


Ze hebben wel gisteren weer nieuwe aanscherpingen van de maatregelen aangekondigd.

Jaa vanwege Omicron. Maar de maatregelen vallen nog mee vergeleken met rest EU. Nu is er alleen een CTB en thuiswerk advies

In Engeland heb je alleen constant een wat hogere infectiedruk maar het verschil met Nederland in de periode voor de winter valt in absolute zin mee. 28-35 ongeveer per 100k in Engeland en 14 per 100k in Nederland
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2021 12:09 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Laat ze 2g maar invoeren, dikke prima.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2021 12:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nieuwe maatregelen Engeland:

Vanaf 10 december is het verplicht een mondkap te dragen in publieke gebieden zoals theaters, bioscopen, winkels en publiek transport. In pubs en restaurants of op plekken waar het niet praktisch, zoals bij het sporten of zingen is dit niet nodig.

Vanaf maandag 13 december word het aangeraden thuis te werken.
Vanaf woensdag 15 december is een NHS covid pas, of een negatieve test, verplicht om toegang te krijgen tot:

- Nachtclubs
- Binnen events vanaf 500 mensen of meer
- Buiten events vanaf 4000 mensen of meer
- Alles boven de 10000 mensen of meer.

Valt vooralsnog mee maar dit is niet alleen vanwege de Omicron (alsdus mijn maat woonachtig in Engeland)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2021 12:39 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
mitch0162 schreef:
THArdstyler schreef:
Ik snap echt niet waarom je, als je niet tegen vaccineren/een spuitje halen bent, er iets op tegen zou hebben om eens in de zoveel tijd een boosterprikje te halen.


- Na vaccinatie een week ziek op bed te hebben gelegen (ikzelf)
- Angst voor naalden
- Minder vertrouwen in het vaccin/booster


De eerste twee snap ik, maar waarom zou je geen vertrouwen hebben in de booster? Het is precies hetzelfde prikje als de eerste twee.


Ik ken best wat mensen die een tijd na de vaccinatie corona hebben gehad, en er best ziek van zijn geweest. Dan kan ik begrijpen dat het vertrouwen in de booster een stuk minder is
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2021 12:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mensen vergeten dat dit niet betekend dat men 100% beschermd is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2021 12:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Mensen vergeten dat dit niet betekend dat men 100% beschermd is.

Waarom zou je een medische behandeling ondergaan die na 6-8 maanden nog maar 40-50% effectief is misschien? Dat percentage is te laag aangezien het vaccin bij zo’n percentage nooit goedgekeurd zou worden als dit waargenomen werd bij de klinische studies. Je hoeft idd geen 100% te verwachten, maar 50% is gewoon zwaar ondermaats
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2021 12:48 
 
Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
Nuracore schreef:
Mensen vergeten dat dit niet betekend dat men 100% beschermd is.

Waarom zou je een medische behandeling ondergaan die na 6-8 maanden nog maar 40-50% effectief is misschien? Dat percentage is te laag aangezien het vaccin bij zo’n percentage nooit goedgekeurd zou worden als dit waargenomen werd bij de klinische studies. Je hoeft idd geen 100% te verwachten, maar 50% is gewoon zwaar ondermaats


Omdat als iedereen het doet we zsm uit dit gezeik kunnen komen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2021 12:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Er zijn ook vaccinaties die je als kind krijgt en in totaal 3 of 4 (eentje 5?) keer moet krijgen voor voldoende bescherming.

Dat het na elke booster weer terug afneemt is ook maar een aanname, wellicht wordt het wel steeds beter.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2021 13:01 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Mensen vergeten dat dit niet betekend dat men 100% beschermd is.


Nee, dat weten ze wel. Alleen is het dan toch niet raar dat ze minder vertrouwen hebben in een booster en deze niet willen halen omdat ze van de vorige vaccinatie(s) ziek zijn geworden?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2021 13:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

mitch0162 schreef:
Nuracore schreef:
Mensen vergeten dat dit niet betekend dat men 100% beschermd is.


Nee, dat weten ze wel. Alleen is het dan toch niet raar dat ze minder vertrouwen hebben in een booster en deze niet willen halen omdat ze van de vorige vaccinatie(s) ziek zijn geworden?

Ergens vind ik dat wel omdat je jaarlijks een griep prik kan halen en alsnog griep kan krijgen. Met deze gedachte gang haal je nooit meer een vaccinatie want je word toch ziek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2021 13:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Chroman schreef:
Eind december op wintersport. Oostenrijk heeft de 2G regel toegepast en daarbij zijn vaccins nog maar 270 dagen geldig. 2 mensen van onze groep (werkend in de zorg) hebben als een van de eersten een vaccinatie gehad en zijn nu dus de lul, aangezien ze in Nederland nog niet in aanmerking komen voor een derde booster. Wanbeleid!!!


Hierop terugkomend, het lijkt erop dat we "gewoon" op wintersport kunnen. Eén iemand van onze groep heeft al een booster gehad, die ander werkt niet meer in de zorg, dus moet gewoon wachten tot januari/februari. Maar op www.doctolib.de kun je gewoon een afspraak maken in Duitsland. Heb diegene hier gisteren bij geholpen na wat zoeken op internet en verhalen van anderen. Gewoon een Duitse stad invullen dichtbij de grens (Aken/Kleef/Papenburg, afhankelijk van waar in NL je woont) en je krijgt een lijst met allerlei dokterspraktijken in de buurt met beschikbare data.

Mooi systeem, waarin Duitsland weer ver voorloopt op NL. Qua QR-code wordt het nog even uitzoeken hoe het werkt, maar wel handig om vast die booster te hebben als je naar het buitenland moet en geen geldig vaccin meer hebt (ook Janssen is vanaf januari niet meer geldig op veel plaatsen).
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2021 14:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

mitch0162 schreef:
Nuracore schreef:
Mensen vergeten dat dit niet betekend dat men 100% beschermd is.


Nee, dat weten ze wel. Alleen is het dan toch niet raar dat ze minder vertrouwen hebben in een booster en deze niet willen halen omdat ze van de vorige vaccinatie(s) ziek zijn geworden?


Grappig, de enige paar mensen die ik ken die flinke last hadden van corona waren alleen maar blij dat ze waren gevaccineerd omdat ze niet weten hoe zwaar het zou zijn geweest zonder. Het is maar net hoe je ernaar wil kijken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2021 15:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
mitch0162 schreef:
Nuracore schreef:
Mensen vergeten dat dit niet betekend dat men 100% beschermd is.


Nee, dat weten ze wel. Alleen is het dan toch niet raar dat ze minder vertrouwen hebben in een booster en deze niet willen halen omdat ze van de vorige vaccinatie(s) ziek zijn geworden?


Grappig, de enige paar mensen die ik ken die flinke last hadden van corona waren alleen maar blij dat ze waren gevaccineerd omdat ze niet weten hoe zwaar het zou zijn geweest zonder. Het is maar net hoe je ernaar wil kijken.

Het gaat erom dat die mensen ziek zijn geworden van de vaccinatie zelf, niet door een besmetting. (als ik het goed begrijp iig)

Dan is het toch niet zo vreemd dat er iets van twijfel ontstaat over het nemen van een boosterprik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2021 15:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ik quote gewoon het verkeerde bericht, moest antwoord hierop zijn:

mitch0162 schreef:

Ik ken best wat mensen die een tijd na de vaccinatie corona hebben gehad, en er best ziek van zijn geweest. Dan kan ik begrijpen dat het vertrouwen in de booster een stuk minder is
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2021 16:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
mitch0162 schreef:
Nuracore schreef:
Mensen vergeten dat dit niet betekend dat men 100% beschermd is.


Nee, dat weten ze wel. Alleen is het dan toch niet raar dat ze minder vertrouwen hebben in een booster en deze niet willen halen omdat ze van de vorige vaccinatie(s) ziek zijn geworden?


Grappig, de enige paar mensen die ik ken die flinke last hadden van corona waren alleen maar blij dat ze waren gevaccineerd omdat ze niet weten hoe zwaar het zou zijn geweest zonder. Het is maar net hoe je ernaar wil kijken.

Kan me goed voorstellen dat je blij bent met het vaccin aangezien ik in februari 2020 echt best wel ziek ben geweest. Alleen ik heb met m’n ongevaccineerde vriendin (die ook wss Corona heeft gehad in februari 2020) geen enkel verschil in Ernst van klachten waargenomen van Corona afgelopen week. Alleen had zij wat ergere klachten door de vrouwelijke hormonen maar die heb ik niet natuurlijk haha. Je kan dus ook blij zijn om gevaccineerd te zijn, maar geen meerwaarde zien in de boosters door bijwerkingen en weinig extra effect

Gevoels conclusie die ik voor mezelf eraan verbind: als je een natuurlijke infectie hebt gehad, heeft een vaccin daarbovenop geen noemenswaardige meerwaarde voor de Ernst van het ziek worden als je geïnfecteerd raakt en een gezond jong persoon bent. Hetzelfde geldt voor als je al volledig gevaccineerd bent geweest. Een booster gaat zo verwacht ik bovenop de volledige vaccinatie op de iets langere termijn geen meerwaarde hebben

Nog even inhakend op dat je vroeger meerdere vaccinaties en het uiteindelijk volledig heeft gewerkt: muteren deze virussen dan net zoveel als dit Corona virus? Want dat lijkt wel een beetje de crux te zijn dat het vaccin zijn werking verliest. En daarnaast hadden we vroeger verzwakt virus vaccins (natuurlijke infectie imitatie soort van), en nu hebben we mRNA vaccins. Ik zou geen parallellen willen trekken met de vroegere vaccins gezien het feit dat het twee volkomen verschillende technieken zijn
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2021 16:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Spobbertiet schreef:
RoyAPO schreef:
Nuracore schreef:
Mensen vergeten dat dit niet betekend dat men 100% beschermd is.

Waarom zou je een medische behandeling ondergaan die na 6-8 maanden nog maar 40-50% effectief is misschien? Dat percentage is te laag aangezien het vaccin bij zo’n percentage nooit goedgekeurd zou worden als dit waargenomen werd bij de klinische studies. Je hoeft idd geen 100% te verwachten, maar 50% is gewoon zwaar ondermaats


Omdat als iedereen het doet we zsm uit dit gezeik kunnen komen?

Áls iedereen het doet. En dat is nou precies het probleem. Wat heeft het nou voor nut om ons als jonge personen te vaccineren, wanneer 50+ers niet voor 100% hun verantwoordelijkheid pakken? Dat boosteren zal elke keer voor jan lul zijn wanneer mensen in deze leeftijdsgroep zich niet laten vaccineren
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2021 16:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Omdat het een utopie is dat 100% van de mensen een vaccin gaat halen. Op zoveel miljoen mensen zit altijd wel een paar procent dat ergens tegen is, wat het onderwerp ook is. Ik heb liever dat we proberen om iedereen te helpen die wel wil, dan een groep dwingen met al het gedoe wat erbij komt. Dan moet je ernaast ook wel werken aan goede informatievoorziening etc etc om die groep zonder vaccin zo klein mogelijk te maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2021 17:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Spobbertiet schreef:
RoyAPO schreef:
Waarom zou je een medische behandeling ondergaan die na 6-8 maanden nog maar 40-50% effectief is misschien? Dat percentage is te laag aangezien het vaccin bij zo’n percentage nooit goedgekeurd zou worden als dit waargenomen werd bij de klinische studies. Je hoeft idd geen 100% te verwachten, maar 50% is gewoon zwaar ondermaats


Omdat als iedereen het doet we zsm uit dit gezeik kunnen komen?

Áls iedereen het doet. En dat is nou precies het probleem. Wat heeft het nou voor nut om ons als jonge personen te vaccineren, wanneer 50+ers niet voor 100% hun verantwoordelijkheid pakken? Dat boosteren zal elke keer voor jan lul zijn wanneer mensen in deze leeftijdsgroep zich niet laten vaccineren



'waarom zou ik met mijn oude Daihatsu quore me aan de snelheidslimiet houden terwijl Tesla's 120kmh rijden. Het wordt er niet veiliger op op de weg als ik wel 100kmh rij'
Wat een logica weer van Roy
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2021 18:19 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

"Zij doen niet normaal dus ik verlaag me ook naar hun niveau"

Khadber schreef:
Omdat het een utopie is dat 100% van de mensen een vaccin gaat halen. Op zoveel miljoen mensen zit altijd wel een paar procent dat ergens tegen is, wat het onderwerp ook is. Ik heb liever dat we proberen om iedereen te helpen die wel wil, dan een groep dwingen met al het gedoe wat erbij komt. Dan moet je ernaast ook wel werken aan goede informatievoorziening etc etc om die groep zonder vaccin zo klein mogelijk te maken.


Prima dat je op zo min mogelijk tenen wilt trappen, maar met dit krijgen we gewoon eindeloze coronagolven en eindeloze maatregelen. Het virus gaat nou eenmaal niet weg op welke andere manier dan ook.

Iedereen kan wel zeuren over dit land doet dit en heeft nu minder besmettingen en dit land heeft nu wel veel. Dat zijn gewoon verschillende stadia van de coronagolven en als je een beetje verder dan de komende maanden kijkt en gewoon nadenkt over hoe dit virus werkt, dan weet je dat je pas van dit virus af bent als 100% van de mensen tegelijkertijd gevaccineerd zijn.

Hoe meer mensen nu tegenwerken en niet gaan prikken, des te langer gaan we ook boosterprikken nodig hebben. Dus ja, voor mijn part mag het 2G systeem er wel komen. En voor de rest zo veel mogelijk doorprikken.

Vergelijkingen met eerdere pandemieën en hoe die door de natuur (en veel doden) zijn opgelost trekken heeft ook geen nut want deze situatie is uniek over alle pandemieën die zijn geweest.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2021 18:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pff ga t alsjeblieft niet over logica hebben wanneer je met zo’n vergelijking op de proppen komt die geen enkele vorm van hout snijdt. Bij vaccins is het risico wel van de type auto afhankelijk (jong vs oud). Bij jouw voorbeeld loopt een Daihatsu net zoveel risico als een Tesla bij een zelfde snelheid

Mensen zetten zich zo voor paal met dit soort vergelijkingen

@BB, ik denk niet dat je moet vergeten wat voor een immens effect het gehad zou hebben op de ziekenhuisopnames wanneer Hugo op tijd begonnen zou zijn met boosteren. Had een reductie opgeleverd van 40-50% misschien wel. Dat is een factor die we wél in de hand hebben itt het bereiken van mensen die echt niet willen. Misschien hadden we in dit geval wel nog gewoon naar feesten gemogen

En we zullen nooit over de hele wereld tegelijk 100% gevaccineerd krijgen helaas. In theorie klinkt het heel mooi, maar praktisch is het onhaalbaar. Met een goede booster campagne voor 50+ers met vaccins die op de juiste tijd gegeven worden, verwacht ik dat de impact van covid prima terug te dringen is naar een enigszins acceptabel niveau

En ondertussen blokkeert het kabinet nog steeds elke vorm van beleid dat op de lange termijn goed zou kunnen werken (opleiden van meer IC verpleegkundigen). De gehele oppositie is voor maar het kabinet stemt gewoon weer lekker tegen. Snap het oprecht niet
Vorige  1 ... 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic