Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2021 15:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

https://www.ad.nl/politiek/cda-prominen ... ~aa38fa07/

Pls no :cry:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2021 10:19 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

2 weken geleden covid gehad. Nu langzaam komt reuk en smaak weer terug. Was wel een erg vreemde ervaring om een mooie poep te leggen zonder geur. Zo mis je toch een stukje ervaring :yes:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2021 11:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Norther66 schreef:
https://www.ad.nl/politiek/cda-prominenten-breken-lans-voor-terugkeer-coronaminister-de-jonge~aa38fa07/

Pls no :cry:


"Plichtsgetrouwe domineeszoon"

Nu valt het kwartje.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2021 17:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik ben nog even aan het rekenen geslagen (no life) via het laatste vaccin effectiviteit rivm rapport en het coronadashboard, en ben achter enkele interessante vergelijkingen gekomen. Ik denk al een tijdje dat de vaccin effectiviteit overschat wordt (het werkt wel, maar de mate van effect ligt in mijn ogen lager). Dit kan ik ook staven met cijfers:

Ik heb 12-18 oktober 2020 vergeleken met de eerste helft van november 2021. De ziekenhuis en IC bezetting was in deze twee periodes ongeveer gelijk (heb 7 daags gemiddelde gepakt). In de leeftijdsgroep 50-69 werden er 4 opnames per 100k mensen geregistreerd. In de ongevaccineerde groep nu in november zijn dat er 10. Van de gevaccineerde groep wordt er 1 opname per 100k geregistreerd

Er worden nu relatief gezien meer ongevaccineerde 50-69 jarigen opgenomen, dan gedaan werd in oktober 2020 (10 vs 4). Ook toen was iedereen in de gehele groep ongevaccineerd. Is dit geen bewijs dat de huidige ongevaccineerde groep mensen, een slechtere gezondheid heeft dan de gemiddelde Nederlander? Als je de vaccin effectiviteit zou berekenen, aan de hand van data van oktober 2020 —> dan kom je niet uit op een factor 10 bescherming van vaccin maar een factor 4 en dus een vaccin effectiviteit van 75% en niet 90 zoals er door het rivm geopperd wordt.

Je mag eigenlijk geen eens gevaxt/ongevaxt in huidige situatie delen omdat de ongevaxte groep geen weerspiegeling is van de Nederlandse maatschappij (bovengemiddeld veel niet-westerse allochtonen met hoger BMI en meer chronische aandoeningen). De gevaxte groep is dat wel grotendeels

Dezelfde data zie je terug bij 70+ en IC opnames. Als je interesse hebt in mijn afgelezen data, stuur PB
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2021 18:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb eerlijk gezegd geen rede om te twijfelen aan de cijfers die het RIVM en andere instituten geven. Als de allerlei gezondheidsinstellingen, wetenschappelijke publicaties en alle andere services over de hele wereld op een vergelijkbaar getal komen, waarom zou je dan twijfelen aan die getallen? Er zijn ook een hoop andere factoren die je hier niet in mee neemt, zoals welke variant dominant is, (natuurlijke) resistentie, wat de maatregelen zijn, hoe mensen zich gedragen ten opzichte van die maatregelen, wat gebeurt er momenteel over de grens, hoe veel mensen er ziek zijn tov hoe veel mensen er naar het ziekenhuis gaan en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Kortom: ik denk dat een vergelijking die je nu maakt heel moeilijk is om te maken omdat er veel variabelen zijn. Als er veel studies op een vergelijkbaar getal komen zie ik niet geen rede om te wantrouwen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2021 18:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Volgens mij komen landen juist niet met dezelfde getallen. Dat is juist verschillend. In België zijn bijv vgm ook meer gevaccineerden op de verpleegafdelingen opgenomen. Wanneer je tussen gevaxt/ongevaxt, verschillen in gemiddelde gezondheidsstatus krijgt, zal t uiteindelijke cijfer steeds onbetrouwbaarder worden. Delta speelt misschien ook nog wel een rol op een of andere manier die complex in elkaar kan zitten

Sommige van je variabelen spelen niet echt een rol volgens mij. Het RIVM past die variabelen ook niet toe. Ik doe eigenlijk hetzelfde als het RIVM, maar pak dan ander vergelijkingsmateriaal (dat in mijn ogen eerlijker is dan het huidige vergelijkingsmateriaal).

In de vs was het bij ouderen net meer dan 80% bijvoorbeeld in juli. Das al anders dan de data uit Nederland

https://www.google.com/amp/s/www.cbsnew ... americans/
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2021 19:05 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Je doet nu alles van Khadber en het RIVM wel af met "ik denk van niet".

Khadber heeft gelijk, mooi dat je er onderzoek naar wilt doen en er kan zeker wat inzitten, maar je mist een zee aan context, alweer. Je kan geen conclusies hier uit trekken, het is simpelweg incompleet. Het blijven maar "what if's" of "het is mogelijk onder bepaalde omstandigheden".

Er zijn zat beter gekwalificeerde mensen die dit soort dingen ook dagelijks bekijken en onderzoeken. Als er waar in zit of als het tot iets zo leiden, zouden we het wel weten. Het gros van de wereld heeft baat bij uit deze situatie komen, ondanks wat een kleine miniscule minderheid zegt.

Even goede vrienden Roy, ga wat beters doen met je leven. En dat bedoel ik op een hulpvolle manier, zet je gedachten hier vanaf, ondanks je bedoelingen verandert je onderzoek niks aan de situatie. Heb er vertrouwen in dat de zorgen en vragen waar jij mee komt allang door mensen zijn bedacht die er mee bezig zijn. Vandaar dat je over veel dingen ook al onderzoek kan vinden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2021 19:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Je doet nu alles van Khadber en het RIVM wel af met "ik denk van niet".

Khadber heeft gelijk, mooi dat je er onderzoek naar wilt doen en er kan zeker wat inzitten, maar je mist een zee aan context, alweer. Je kan geen conclusies hier uit trekken, het is simpelweg incompleet.

Kan ik het mee eens zijn. Maar dan moet het RIVM ook beter onderzoek doen want ook zij missen zeeen aan context
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2021 11:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hopelijk nemen jullie, itt Maurice de Hond, onafhankelijk nieuwsmedium Follow the Money wel serieus :P. Er staan hier toch wel aardig goede argumenten in om het RIVM onbetrouwbaar te doen achten, waaronder het gebruiken van een referentie met gemixte belangen

Ook wel fijn dat mijn eerdere uitspraken die hier belachelijk wordt gemaakt ‘het RIVM staat bol van aannames’, hier steun krijgt

https://www.ftm.nl/artikelen/basis-qr-c ... jfelachtig
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2021 11:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Hopelijk nemen jullie, itt Maurice de Hond, onafhankelijk nieuwsmedium Follow the Money wel serieus :P. Er staan hier toch wel aardig goede argumenten in om het RIVM onbetrouwbaar te doen achten, waaronder het gebruiken van een referentie met gemixte belangen

https://www.ftm.nl/artikelen/basis-qr-c ... jfelachtig

Dit een paywall achter
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2021 11:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik probeer hem ff leesbaar te krijgen. Archive lukt helaas niet… met een gratis accountje kan je het artikel wel lezen
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2021 12:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

2G voorlopig van de baan, kabinet ziet onvoldoende steun in Kamer

https://www.volkskrant.nl/a-ba9c9824

Hugo zegt dat zonder 2G, sectoren langer dan noodzakelijk gesloten moeten blijven.. waarom? Er is geen enkel goed onderbouwd wetenschappelijk bewijs voor de effectiviteit ervan. Word zo moe van die vent. Met zijn achterlijke redeneringen.

Verder zie ik ook geen reden om de festivals en feesten dicht te laten wanneer de huidige daling van ziekenhuisopnames zich in voldoende mate voortzet en wanneer bijna alle gevaccineerde 60+ers hun booster gehad hebben. Je ziet in de cijfers dat het aflasten van evenementen geen enkel effect heeft gehad op de besmettingen en ziekenhuisopnames. Dat is begin november gebeurd namelijk en alsnog namen de ziekenhuisopnames in dermate hoge mate toe. Ook niet geheel onlogisch aangezien de mensen in het ziekenhuis, zo verwacht ik, niet besmet raken via mensen die naar festivals en feesten gaan. Maar dat gebeurt via bezoek van klein kinderen en kinderen, via de scholen en via werksituaties

D’r zullen aan bovenstaande wel genoeg haken en ogen aan zitten, maar ik ben er gewoon klaar mee dat mijn levensgeluk al 2 jaar lang afgenomen wordt net als bij vele andere leeftijdsgenoten. Het moet een keer klaar zijn. In Engeland kan t toch ook normaal, waarom hier niet?

Hoe staat men er hier in wat dat betreft? Hebben jullie nog steeds zin om jullie leven van feesten en festivals, op te offeren voor het gemeenschapsgoed, namelijk minder ziekenhuisopnames enzovoorts? Ik merk zelf, vooral nu in de winter, dat het leven gewoon geen kut aan is. Buiten is het koud en grauw, het is vroeg donker en er is weer niks om naar uit te kijken. Voor de aankondiging van aflasting in november, zat ik prima in mijn vel en keek ik heel erg uit naar XQ en Qlimax, maar dat kan nu weer helemaal niet. Het niks hebben om naar uit te kijken begint mentaal steeds zwaarder te worden
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2021 13:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Iedereen testen voor een evenement. Gevaccineerd of ongevaccineerd. Klaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2021 13:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
Iedereen testen voor een evenement. Gevaccineerd of ongevaccineerd. Klaar.

Dit is ook gewoon het beste en meest veilige wat je kunt doen. Maar ik hoor heel veel gevaccineerden om mij heen daarover zeggen 'dat dat oneerlijk is want zij hebben wel hun verantwoordelijkheid genomen.' Hypocrisie ten top, ik dacht namelijk dat we de vaccins namen ten behoeve van de volksgezondheid. En nu is wetenschappelijk bewezen dat 1G beter werkt dan 2G, maar de morele plicht weegt nu ineens wel zwaarder dan de volksgezondheid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2021 13:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vind 1G prima, zolang we maar gewoon naar feesten en festivals kunnen gaan en weer een normaal leven kunnen hebben. Mooie aan dat is ook nog dat je niet hoeft te discrimineren
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2021 14:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
Iedereen testen voor een evenement. Gevaccineerd of ongevaccineerd. Klaar.


Veel succes met het logistieke proces en het bekostigen hiervan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2021 14:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Indy schreef:
ULTIMO schreef:
Iedereen testen voor een evenement. Gevaccineerd of ongevaccineerd. Klaar.


Veel succes met het logistieke proces en het bekostigen hiervan.

Dat is het grootste probleem. Als je 1G wilt, zul je makkelijk enkele miljoenen testen per weekend hebben. Doordeweeks nog niet meegerekend.

Fuzzylogic schreef:
Maar ik hoor heel veel gevaccineerden om mij heen daarover zeggen 'dat dat oneerlijk is want zij hebben wel hun verantwoordelijkheid genomen.' Hypocrisie ten top, ik dacht namelijk dat we de vaccins namen ten behoeve van de volksgezondheid.

Dat heeft ons kabinet ook een beetje veroorzaakt. Niet helemaal ten onrechte. Daarnaast is het wat kort door de bocht, maar de reden dat we er nog zoveel last van hebben, komt door ongevaccineerden en doordat ons kabinet te traag is (o.a. met boostershots). 85% van het land doet hun morele plicht en dragen constant de lasten van de minderheid die dat niet doet.

Fuzzylogic schreef:
En nu is wetenschappelijk bewezen dat 1G beter werkt dan 2G, maar de morele plicht weegt nu ineens wel zwaarder dan de volksgezondheid.

Het is ook wetenschappelijk bewezen dat vaccinatie werkt, dus waarom ben je nog niet gevaccineerd?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2021 14:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Er zal vast wel iets te bedenken zijn voor het test probleem. Desnoods zet je het op een andere manier op. Organisatoren die bijv gewoon het testen regelen

Mja, we hoeven sowieso geen probleem te hebben als de overheid vaccineren boven de 50/60 jaar verplicht stelt, net als in Griekenland gebeurd. In mijn optiek heeft het kabinet daar gewoon goede argumenten voor. Zou zoiets ook beter vinden dan 2G omdat je dan niet mensen hoeft uit te sluiten van de maatschappij. Daarnaast verwacht ik ook dat het effectief kan zijn aangezien vaak de helft in het ziekenhuis van niet-westerse kom af is en die hebben echt het geld niet om een boete te betalen. Alleen de echte echte anti’s ga je d’r denk ik niet mee bereiken maar so be it. Je kan iedergeval 30-60% minder ongevaccineerden in het ziekenhuis krijgen. Tel daar nog het percentage van de boosters bij op, en je hebt een zeer goede reductie te pakken

Ik vind daarnaast ook dat de gevaccineerden en de 50-ers er nu teveel onder lijden dat een groot percentage ongevaccineerde 50+ers in het ziekenhuis beland. Ik vind het ethisch onaanvaardbaar dat een grote hoeveelheid ongevaccineerde 50+ers de zorg van anderen in de weg zit, en daarnaast voor miljoenen mensen hun mentale gezondheid verpest. Daarom dus een vaccinatieplicht voor deze groep. Het kan gewoon zo niet langer

Het enige tegenargument dat ik kan bedenken voor zo’n vaccinatieplicht voor 50+, is het recht op zelfbeschikking. Maar daar tegenover staan misschien wel 10 andere argumenten die juist ervoor pleiten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2021 14:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Er zal vast wel iets te bedenken zijn voor het test probleem. Desnoods zet je het op een andere manier op. Organisatoren die bijv gewoon het testen regelen

Mja, we hoeven sowieso geen probleem te hebben als de overheid vaccineren boven de 50/60 jaar verplicht stelt, net als in Griekenland gebeurd. In mijn optiek heeft het kabinet daar gewoon goede argumenten voor. Zou zoiets ook beter vinden dan 2G omdat je dan niet mensen hoeft uit te sluiten van de maatschappij. Daarnaast verwacht ik ook dat het effectief kan zijn aangezien vaak de helft in het ziekenhuis van niet-westerse kom af is en die hebben echt het geld niet om een boete te betalen. Alleen de echte echte anti’s ga je d’r denk ik niet mee bereiken maar so be it. Je kan iedergeval 30-60% minder ongevaccineerden in het ziekenhuis krijgen. Tel daar nog het percentage van de boosters bij op, en je hebt een zeer goede reductie te pakken

Ik vind daarnaast ook dat de gevaccineerden en de 50-ers er nu teveel onder lijden dat een groot percentage ongevaccineerde 50+ers in het ziekenhuis beland. Ik vind het ethisch onaanvaardbaar dat een grote hoeveelheid ongevaccineerde 50+ers de zorg van anderen in de weg zit, en daarnaast voor miljoenen mensen hun mentale gezondheid verpest. Daarom dus een vaccinatieplicht voor deze groep. Het kan gewoon zo niet langer


Hoppa, mee eens. Ik ken de statistieken niet, maar 50 klinkt als een goed getal. Op deze manier bereik je ook een veel groter draagvlak voor een plicht dan als je hele bevolking wil verplichten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2021 15:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik denk idd ook wel dat er draagvlak voor kan zijn. De wappies zullen alsnog wel op hun achterste poten gaan staan, maar ik denk wel minder dan dat je dat zou doen voor de gehele bevolking. Bij een plicht voor de gehele bevolking, verwacht ik bijna zeker wel weer rellen (van oa de voetbalhooligans). Ik zie niet in waarom de voetbalhooligans zouden gaan rellen voor iets waar zij geen last van ondervinden.

Het draagvlak lijkt er alleen bij artsen en de medische wereld niet echt in grote mate te zijn. Ze lijken veel waarde te hechten aan het recht op zelfbeschikking. Alhoewel ik ook al enkele keren signalen heb gehoord die ook pleiten voor een leeftijdsafhankelijke vaccinatieplicht vanuit de medische wereld. Voor de gehele bevolking verwacht ik zeker geen draagvlak vanuit de medische wereld. Want dit gaat ook in tegen het principe dat een behandeling wel een nut moet hebben, en dat moet er bij een vaccinatieplicht voor mij overduidelijk zijn. Nut heeft het bij 50+ers zeker gezien de bekende statistieken
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2021 15:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

patrickjeb schreef:
Fuzzylogic schreef:
En nu is wetenschappelijk bewezen dat 1G beter werkt dan 2G, maar de morele plicht weegt nu ineens wel zwaarder dan de volksgezondheid.

Het is ook wetenschappelijk bewezen dat vaccinatie werkt, dus waarom ben je nog niet gevaccineerd?

Ik geloof ook best dat vaccinatie werkt, ik ben geen antivaxxer. Echter, als je kijkt naar de groep voor wie covid écht gevaarlijk is, dan kom je uit bij de groep met obesitas of ouderen. Tuurlijk zijn er ook jongeren en mensen buiten de risicogroepen voor wie het verkeerd uit kan pakken, maar die gevallen zijn dusdanig laag dat dat geen problemen oplevert.

Daarbij komt dat ik meerdere keren in direct contact ben geweest met besmette personen (waarvan 1x van dezelfde joint gerookt en met een besmet persoon gezoend) en ik ben nog nooit positief getest. Ook in huis geleefd met twee ouders die het heel flink te pakken hadden, ik wederom niks. Ik ben in de eerste weken dat corona in het land was twee weken doodziek geweest net na carnaval, dus zeer waarschijnlijk heb ik het toen al te pakken gehad en heb ik al voldoende antistoffen aangemaakt.

Ik zie er dus niet de noodzakelijkheid van in om mezelf te laten vaccineren :)

Edit: en daarop aansluitend, vind ik het best een kortzichtige zaak dat de hele groep ongevaccineerden als het probleem wordt gezien. Zoals Roy al aangeeft gaat het om een bepaalde groep (met name ouderen, onderliggend lijden, obesitas) die de zorg écht belasten, niet jonge gezonde mensen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2021 15:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Fuzzylogic schreef:
en heb ik al voldoende antistoffen aangemaakt.

Ik zie er dus niet de noodzakelijkheid van in om mezelf te laten vaccineren :)


Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op he Tom. Door een, tevens vermoedelijke, infectie van bijna twee jaar geleden heb je nu echt geen antistoffen meer. Zeker niet met alle mutaties die er nu zijn (weet niet of dit invloed heeft overigens, ben geen expert)

Ik snap ook dat het virus niet gevaarlijk voor je is en dat daarom vaccineren voor jou niet als noodzakelijk voelt, maar je hebt wel gewoon veel meer kans dat je iemand aansteekt itt iemand die wel gevaccineerd is. Jammer dat er zo veel mensen handelen uit eigenbelang.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2021 15:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Indy schreef:
je hebt wel gewoon veel meer kans dat je iemand aansteekt itt iemand die wel gevaccineerd is. Jammer dat er zo veel mensen handelen uit eigenbelang.

Ga jij dan ook ieder jaar de griepprik halen? Dat is ook gevaarlijk voor ouderen en zwakkeren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2021 16:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Fuzzylogic schreef:
Indy schreef:
je hebt wel gewoon veel meer kans dat je iemand aansteekt itt iemand die wel gevaccineerd is. Jammer dat er zo veel mensen handelen uit eigenbelang.

Ga jij dan ook ieder jaar de griepprik halen? Dat is ook gevaarlijk voor ouderen en zwakkeren.

wat een fuzzy logic
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2021 16:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Fuzzylogic schreef:
Indy schreef:
je hebt wel gewoon veel meer kans dat je iemand aansteekt itt iemand die wel gevaccineerd is. Jammer dat er zo veel mensen handelen uit eigenbelang.

Ga jij dan ook ieder jaar de griepprik halen? Dat is ook gevaarlijk voor ouderen en zwakkeren.


Als de werkgever (of overheid in geval van covid) de kosten op zich neemt dan ga ik zeker en vast.
Vorige  1 ... 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic