Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2021 21:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Het credo is idd dat wanneer een ziekteverwekker besmettelijker wordt, deze minder dodelijk wordt. Een persoon die dood is, kan namelijk het virus niet meer verspreiden :P (laten we hopen dat dat zo blijft xd). Doet me een beetje denken aan dat pandemic spel in de app stores


Ik lees dus juist tegenwoordig overal van virologen en mensen met verstand dat een virus echt random muteert. Jouw voorbeeld gaat ook niet echt op, want corona is al besmettelijk voordat je überhaupt echt ziek wordt. Dus dan zou het in principe veel dodelijker kunnen zijn dan het nu al is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2021 21:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Chroman schreef:
Nieuwe maatregelen slaan de plank weer volledig mis. Beide kampen over de zeik: nog meer beperkingen, terwijl de impact van de maatregelen nihil lijkt te zijn of zelfs averechts zal werken, nog drukkere piekuren creëren… Zo halfbakken weer, en de verantwoordelijkheid bij anderen leggen.

Het eerder sluiten van winkels gaat natuurlijk niet werken. Sluit ze dan idd helemaal. Kortere openingstijden horeca zie ik wel een klein effect hebben

Verder is het nu ook echt aan de scholen en werkgevers om de adviezen op te volgen. Mensen moeten nu echt thuis gaan werken wanneer dat kan en scholen moeten kinderen gaan zelftesten aan de poort (klaslokaal oid). Snap trouwens ook niet waarom de overheid niet elke week enkele zelftesten per huishouden beschikbaar stelt. Niet iedereen heeft het geld voor die zelftesten… t lijkt me dat de stap om een zelftest te doen, een stuk kleiner is dan de stap naar de GGD

Ik ben met pcr negatief getest trouwens. Janssen lijkt z’n werk te doen. Verwacht niet meer besmet te raken

@makrooy daar heb je een goed punt. Maar dat een virus random muteert, staat los van het besmettelijk/dodelijk verhouding. Maar wat betreft pre symptomatische besmetting heb je een goed punt. Geen idee wat een hogere dodelijkheid, met die mate van pre symptomatische besmetting zou doen

Nog een uitleg bij dat credo met een theoretisch voorbeeld: wanneer een virus dodelijker wordt, zal deze ook meer invaliderend worden. Degene met de omicron variant, zal zich minder snel buiten zijn huis begeven dan iemand met de delta variant. Hierdoor stopt de verspreiding van omicron, eerder in de keten dan de delta variant. Daardoor zal de meest besmettelijke variant, dominanter blijven over de dodelijke variant. Een dodelijkere variant kan volgens mij alleen nog besmettelijker worden wanneer deze de capaciteit ontwikkeld om via andere wegen te verspreiden (urine, poep, bloed, dieren, drinkwater).

Kan je aanraden om Plague Inc te spelen. Dan kan je een beetje spelen met al die factoren die invloed hebben op deze processen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2021 21:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Een virus dat veel besmettelijker is, en maar een klein beetje minder dodelijk, kan onderaan de streep meer dodelijke slachtoffers hebben gemaakt dan een dodelijker virus dat minder besmettelijk is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2021 21:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vind het wel grappig, die uitspraak van De Jonge.
Tldr "ik wil de ongevaccineerde niet de schuld geven maar het is godverdomme jullie schuld"
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2021 09:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Vind het wel grappig, die uitspraak van De Jonge.
Tldr "ik wil de ongevaccineerde niet de schuld geven maar het is godverdomme jullie schuld"

Voor t eerst in lange tijd dat ik m sympathiek vond :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2021 14:06 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Vind het wel grappig, die uitspraak van De Jonge.
Tldr "ik wil de ongevaccineerde niet de schuld geven maar het is godverdomme jullie schuld"


Kan wat mij betreft niet vaak genoeg gezegd worden. Lekker het ziekenhuis bezet houden terwijl je er niet eens had hoeven liggen. Mijn geduld met vaccin/mondkapjesweigeraars is helemaal op.
Maar Hugo moet net zo goed naar zichzelf kijken. Het beleid heeft vanaf begin af aan tot onnodig veel doden en besmettingen geleid, dus alleen maar wijzen naar de 10% debielen in dit land is ook te makkelijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2021 15:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jup. Zag in een filmpje van NOS op 3 een IC arts aan het woord die zei dat er in de tijd dat er een corona zieke op de IC ligt (gemiddeld 3 welen), er 15 mensen met een hartingreep geholpen kunnen worden. Die 370 ongevaccineerden op de IC zorgen er dus voor dat er 5550 mensen niet geholpen kunnen worden. Het zou je moeder/vader/oma/opa maar zijn die niet geholpen kan worden. Erg sneu en egoïstisch.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2021 16:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wanneer de ongevaccineerde 50+ers zich hadden laten vaccineren, hadden we 1000 minder mensen op de verpleegafdelingen grhad. En als Hugo op tijd was begonnen met boosteren, hadden we er ook 1000 minder gehad (misschien iets minder). Het mes snijdt idd in dit geval aan twee kanten
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2021 16:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Wanneer de ongevaccineerde 50+ers zich hadden laten vaccineren, hadden we 1000 minder mensen op de verpleegafdelingen grhad. En als Hugo op tijd was begonnen met boosteren, hadden we er ook 1000 minder gehad (misschien iets minder). Het mes snijdt idd in dit geval aan twee kanten


Pfff dat is toch bizar eigenlijk. In theorie hadden we gewoon geen maatregelen nodig als we de domme 50+ers zonder prikkie lieten vaccineren en als Hugo sneller was met boosters.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2021 16:32 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
RoyAPO schreef:
Wanneer de ongevaccineerde 50+ers zich hadden laten vaccineren, hadden we 1000 minder mensen op de verpleegafdelingen grhad. En als Hugo op tijd was begonnen met boosteren, hadden we er ook 1000 minder gehad (misschien iets minder). Het mes snijdt idd in dit geval aan twee kanten


Pfff dat is toch bizar eigenlijk. In theorie hadden we gewoon geen maatregelen nodig als we de domme 50+ers zonder prikkie lieten vaccineren en als Hugo sneller was met boosters.


En als de VVD niet in 10 jaar de hele zorg kapot bezuinigd had
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2021 17:00 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Het credo is idd dat wanneer een ziekteverwekker besmettelijker wordt, deze minder dodelijk wordt. Een persoon die dood is, kan namelijk het virus niet meer verspreiden :P (laten we hopen dat dat zo blijft xd). Doet me een beetje denken aan dat pandemic spel in de app stores


Behalve bij ziektes waar je al besmettelijk kan zijn voordat je symptomen hebt, zoals bij Covid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2021 20:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Oké Janssen werkt dus toch niet zo goed. Ik ben ook positief getest net via een zelftest. Op het moment dat ik begon met hoesten, test ik positief. Terwijl ik gisteren nog met een pcr negatief testte
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2021 23:50 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Op basis van 1 geval oordelen of een vaccin goed werkt :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2021 11:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

M'n vriendin krijgt komende week d'r booster. Haar oma (93) pas over anderhalve week. Ergens ist wel krom :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2021 11:53 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
M'n vriendin krijgt komende week d'r booster. Haar oma (93) pas over anderhalve week. Ergens ist wel krom :x


Neem aan dat ze in de zorg werkt, dus niet zo gek dan toch? Eerst jezelf beschermen voor je een ander helpt :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2021 11:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

LucG schreef:
Op basis van 1 geval oordelen of een vaccin goed werkt :lol:


Ik denk niet dat hij dat zei vanuit een wetenschappelijk perspectief. Maar lets be real, Janssen vaccin en enkele maanden verder gaat niet super goed werken tegen infectie. Waarschijnlijk nog wel uitstekend tegen hevige ziekte.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2021 12:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

fflkkr schreef:
ULTIMO schreef:
M'n vriendin krijgt komende week d'r booster. Haar oma (93) pas over anderhalve week. Ergens ist wel krom :x


Neem aan dat ze in de zorg werkt, dus niet zo gek dan toch? Eerst jezelf beschermen voor je een ander helpt :P

Plus meer contact
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2021 12:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
LucG schreef:
Op basis van 1 geval oordelen of een vaccin goed werkt :lol:


Ik denk niet dat hij dat zei vanuit een wetenschappelijk perspectief. Maar lets be real, Janssen vaccin en enkele maanden verder gaat niet super goed werken tegen infectie. Waarschijnlijk nog wel uitstekend tegen hevige ziekte.

Ik heb wel goed vergelijkingsmateriaal met m’n vriendin idd die niet gevaxt was. Ik zei het idd vanuit persoonlijk perspectief. Mijn vriendin is nu al sinds donderdag ziek waarvan vrijdag met 39.3 graden koorts, pijn op de borst, spierpijn, rillingen, neusverkoudheid en hoesten. Koorts is nu wel afgenomen. Ik zit met een hoest die wel steeds progressiever begint te worden en ik heb ook het gevoel dat er bij mij ook koorts zit aan te komen. Verder beetje keelpijn en hoofdpijn en soms beetje benauwd gevoel

Zo even naar de GGD om een herstelbewijsje te fixen :lol:. Opzich wel blij mee. Enige kutte is dat ik een hele week niet naar m’n stage kan. Dan maar thuis werken voor zover mogelijk
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2021 13:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik volg de hele ‘wat is beter pcr of antigeen’ echt niet meer. Vrijdag pcr en antigeen getest en allebei negatief. Zaterdagmiddag antigeen, negatief. Zaterdagavond antigeen positief. Waarom pikte de pcr van een dag geleden mijn besmetting niet al op? Lijkt me niet echt best icm het vliegen. In het nieuws zie je constant verschijnen dat pcr beter zou zijn dan antigeen. Ik betwijfel het gezien het feit dat je een pcr al 48 uur vantevoren af mag nemen

Bij mij kon de pcr 24 uur vantevoren ongeveer al niks detecteren. Laat staan 48 uur vantevoren. Als pcr en antigeen nou beide 24 uur vantevoren waren geweest, geloof ik wel dat pcr beter is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2021 13:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Was je ook al echt ziek toen je nog negatief testte?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2021 14:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
Was je ook al echt ziek toen je nog negatief testte?

Nope. Toen nog niks. Klachten begonnen zaterdag rond 17:00
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2021 15:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

We zijn nu ook officieel Omikronned :corn:
Lockdowns tot medio 2037
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2021 21:13 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Ik volg de hele ‘wat is beter pcr of antigeen’ echt niet meer.



PCR slaat al aan bij een lagere viral load.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2021 21:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
RoyAPO schreef:
Ik volg de hele ‘wat is beter pcr of antigeen’ echt niet meer.



PCR slaat al aan bij een lagere viral load.

Maar niet laag genoeg blijkbaar om 24 uur vantevoren een positief resultaat te geven in mijn geval. Laat staan 48 uur vantevoren. Ik had dus zaterdag gewoon met Corona op het vliegtuig kunnen stappen bij wijze van spreken

Edit: nu ook 38.7 graden koorts.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2021 22:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Mark With A Tarrel schreef:
RoyAPO schreef:
Ik volg de hele ‘wat is beter pcr of antigeen’ echt niet meer.



PCR slaat al aan bij een lagere viral load.

Maar niet laag genoeg blijkbaar om 24 uur vantevoren een positief resultaat te geven in mijn geval. Laat staan 48 uur vantevoren. Ik had dus zaterdag gewoon met Corona op het vliegtuig kunnen stappen bij wijze van spreken

Het ligt er voornamelijk aan hoe de persoon de test uitvoert. De een ramt het door je neus en keel en de ander schraapt maar een klein beetje op de verkeerde plek (niet diep genoeg)
Vorige  1 ... 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic