Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2021 10:08 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Het ligt er voornamelijk aan hoe de persoon de test uitvoert. De een ramt het door je neus en keel en de ander schraapt maar een klein beetje op de verkeerde plek (niet diep genoeg)


Lijkt me ook ja. Bij mijn PCR test vorige week in Nepal staken ze de swab net een centimeter in mijn neusgat.

Als je niet positief test door een PCR test lijkt het me sterk dat je viral load hoog genoeg is om besmettelijk te zijn though. Voor een tijdje dan. Neem ook aan dat het per individu verschilt.

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2021 19:19 
 
Hardtraxxer

POPPENKAST
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2021 20:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zeer nuttig artikel voor wat betreft de discussie ‘helpt vaccineren voldoende tegen long covid’. Er zijn studies die een 2x verlaagd risico aantreffen bij gevaccineerde personen maar zo zijn er ook studies die geen effect van vaccineren op long covid vinden. Wanneer ik dit artikel lees, vind ik het gezondheidsvoordeel van vaccineren icm long covid niet bijster groot. Ik zou pas tevreden zijn bij een reductie van minimaal een factor 5

https://www.nature.com/articles/d41586-021-03495-2
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2021 20:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Zeer nuttig artikel voor wat betreft de discussie ‘helpt vaccineren voldoende tegen long covid’. Er zijn studies die een 2x verlaagd risico aantreffen bij gevaccineerde personen maar zo zijn er ook studies die geen effect van vaccineren op long covid vinden. Wanneer ik dit artikel lees, vind ik het gezondheidsvoordeel van vaccineren icm long covid niet bijster groot. Ik zou pas tevreden zijn bij een reductie van minimaal een factor 5

https://www.nature.com/articles/d41586-021-03495-2


Het was dan natuurlijk ook uit noodzaak dat deze vaccins zo snel ontwikkeld zijn. Kan mij niet voorstellen hoe de wereld er nu uit zou zien als die vaccins er niet waren geweest en we nog steeds zo in de shit zaten.

Door de jaren heen word het natuurlijk doorontwikkeld, zo is er dus ook een Corona pil en zijn er nieuwe vaccins die ogen meer bescherming te hebben. Vind het te makkelijk om te zeggen dat dit het eind product is en we allemaal maar de consumenten bond moeten inschakelen (figuurlijk gesproken natuurlijk). Niemand heeft gezegd dat dit type vaccin de oplossing van alle covid problemen is.

Het is een goede start de goede richting in.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2021 21:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Neee daar zou ik ook niet aan moeten denken. Ik ben een groot voorstander van het vaccineren van 50+ers. Daarvoor is het vaccin in principe prima, en ook een booster prik voor hen is prima. Maar heb wel het idee dat zolang je als gevaccineerd persoon, gemakkelijk besmet kan raken, long covid een probleem zal blijven en de wereld ook niet uit geholpen zal gaan worden. Het fenomeen ‘long covid’, speelt ook bij andere infectie ziektes een rol als ik dacht post viral syndrome oid

De spreekwoordelijke Consumentenbond hoeft er niet voor ingeschakeld te worden nee xd. Ik neem het de vaccin fabrikanten ook niet kwalijk. Vind wel dat bovenstaande inzichten, invloed zouden kunnen hebben op het beleid omtrent het boosteren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2021 22:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nvm
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2021 10:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

@rickzel : Steeds meer ongevaccineerde zwangere vrouwen belanden op IC - https://nos.nl/l/2407610

Misschien wat voor je vriendin, vind het niet best om te zien hoeveel zwangere vrouwen zich uit angst en desinformatie zich niet hebben laten vaccineren en zichzelf en hun baby onnodig in risico brengen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2021 12:20 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
@rickzel : Steeds meer ongevaccineerde zwangere vrouwen belanden op IC - https://nos.nl/l/2407610

Misschien wat voor je vriendin, vind het niet best om te zien hoeveel zwangere vrouwen zich uit angst en desinformatie zich niet hebben laten vaccineren en zichzelf en hun baby onnodig in risico brengen.


Recent samen met mijn vrouw een gesprek gehad bij een kliniek waar zelfs overal posters hingen met: "ben je zwanger of wil je kinderen? laat je dan vaccineren". Ook de arts waar we mee in gesprek gingen zei dat er geen enkele reden is om je te niet te laten vaccineren als je een kinderwens hebt of al in verwachting bent. De bullshit geruchten zijn echter zo hardnekkig dat ze er nu posters over moeten ophangen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2021 12:25 
 
Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
@rickzel : Steeds meer ongevaccineerde zwangere vrouwen belanden op IC - https://nos.nl/l/2407610

Misschien wat voor je vriendin, vind het niet best om te zien hoeveel zwangere vrouwen zich uit angst en desinformatie zich niet hebben laten vaccineren en zichzelf en hun baby onnodig in risico brengen.


Je moet voor de grap eens de reacties onder dit soort artikelen op Facebook lezen. Je zag het natuurlijk al van mijlenver aankomen, maar het is allemaal onzin wat hier genoemd wordt. Klopt niets van. Er zijn namelijk ook tal van problemen die door dat 'gif' veroorzaakt worden, maar daar schrijft de media niet over. Om dan vervolgens met de meest gure websites aan te komen waar wordt vermeld dat er inmiddels 2600 baby's zijn doodgegaan dankzij het vaccin.

Vind het echt bizar dat mensen zo diep in hun eigen rabbit hole zitten dat ze alles wat tegen hun mening ingaat zien als nep nieuws. Ik denk dat je dit domme volk nog kan wijsmaken dat zij onderdeel zijn van een kwaadaardig plan van de Lizzard People. Misschien moeten we het eens proberen, ruimt het mooi zichzelf op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2021 12:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
@rickzel : Steeds meer ongevaccineerde zwangere vrouwen belanden op IC - https://nos.nl/l/2407610

Misschien wat voor je vriendin, vind het niet best om te zien hoeveel zwangere vrouwen zich uit angst en desinformatie zich niet hebben laten vaccineren en zichzelf en hun baby onnodig in risico brengen.

Hier ben ik het zelfs ook helemaal mee eens. Alles wijst erop dat je als zwangere vrouw gewoon een flink risico loopt op ernstige complicaties. Die menstruatiestoornissen en vruchtbaarheid kan ik ook niet serieus nemen want er is nog steeds geen enkele sprake van onvruchtbaarheid en menstruatiestoornissen komen ook voor na een normale Corona infectie
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2021 13:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

En hier nog een goede reden om het gewoon te doen - https://nos.nl/artikel/2407489-doodgebo ... oor-corona
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2021 13:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
@rickzel : Steeds meer ongevaccineerde zwangere vrouwen belanden op IC - https://nos.nl/l/2407610

Misschien wat voor je vriendin, vind het niet best om te zien hoeveel zwangere vrouwen zich uit angst en desinformatie zich niet hebben laten vaccineren en zichzelf en hun baby onnodig in risico brengen.

Het is ook lastig natuurlijk, omdat eerst de communicatie was dat je het best even kon wachten als je (plannen voor) zwangerschap had. Het is wel goed om te horen dat mensen nu op de kliniek er zeer expliciet op gewezen wordt dat het veilig is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2021 00:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vreemde gewaarwording wel als je totaal niks meer kan ruiken. Rook 0,0 van sterk ruikende parfums. Smaak heb ik gelukkig nog wel. Ben benieuwd hoe lang t aanhoudt
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2021 00:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Vreemde gewaarwording wel als je totaal niks meer kan ruiken. Rook 0,0 van sterk ruikende parfums. Smaak heb ik gelukkig nog wel. Ben benieuwd hoe lang t aanhoudt


Roy, ik moet het toch echt zeggen maar waarom zie ik jouw voor me met een soort dagboek waar je per dag bij houd hoe je het ervaart, wat je symptomen zijn, hoe lang het duurt etc ? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2021 00:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
RoyAPO schreef:
Vreemde gewaarwording wel als je totaal niks meer kan ruiken. Rook 0,0 van sterk ruikende parfums. Smaak heb ik gelukkig nog wel. Ben benieuwd hoe lang t aanhoudt


Roy, ik moet het toch echt zeggen maar waarom zie ik jouw voor me met een soort dagboek waar je per dag bij houd hoe je het ervaart, wat je symptomen zijn, hoe lang het duurt etc ? :P

:lol:

Om dan straks te zeggen dat corona wel meevalt
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2021 09:23 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Vreemde gewaarwording wel als je totaal niks meer kan ruiken. Rook 0,0 van sterk ruikende parfums. Smaak heb ik gelukkig nog wel. Ben benieuwd hoe lang t aanhoudt

Ik had beide 0,0. En nu na bijna een jaar (volgende week dinsdag jaar terug dat ik positief testte) is mn reuk nog steeds niet helemaal 100% terug, smaak ook nog niet optimaal maar wel beter dan de reuk. Kan bijvoorbeeld een shotje dropshot ofzo m'n neus helemaal insteken bij wijze van maar ruik echt niks. Voordeel is wel dat ik scheten ofzo ook bijna niet ruik :lol: >.<

Maar die eerste dagen nadat ik geen smaak meer had is heel apart. M'n ma had op een avond een keer pannenkoeken bij mij om de deur gegooid en normaal ben ik daar echt gek op. Maar toen proefde ik dus niks maar zit je gewoon echt op een beetje deeg te kauwen heel raar was dat.

Heb nog wel ff getest en bewezen dat m'n smaak en reuk echt was door een hap uit een ui te nemen :lol: Het enige wat ik vernam was een beetje tinteling in m'n neus maar verder helemaal niks
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2021 09:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hoe gaat het Roy? Heb je niet te veel last? Houd ons op de hoogte maatje!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2021 10:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ben benieuwd welke gevolgen de aantasting van reuk en smaak op de lange termijn kan gaan hebben. Uiteindelijk is het feit dat je niet meer kan ruiken en proeven een aantasting van de hersenen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2021 10:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hoor ook wel van meer mensen die hun reuk/smaak nog steeds niet terug hebben. Lijkt me erg naar en ben blij dat dat geen symptoom was toen ik het had!
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2021 10:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Indy schreef:
Hoor ook wel van meer mensen die hun reuk/smaak nog steeds niet terug hebben. Lijkt me erg naar en ben blij dat dat geen symptoom was toen ik het had!


Smaak gelukkig wel terug, maar geur lijkt nog steeds niet helemaal terug te komen... >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2021 11:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik had maart dit jaar corona opgelopen en is uiteindelijk bij milde klachten gebleven zonder smaak- of reukverlies. Ik heb wel echt een aantal weken gehad dat ik moeite had met 8 uur werken op een dag door extreme vermoeidheid, voelde me echt een jaartje of 70 :P .
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2021 11:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Indy schreef:
Hoor ook wel van meer mensen die hun reuk/smaak nog steeds niet terug hebben. Lijkt me erg naar en ben blij dat dat geen symptoom was toen ik het had!

Ik was alleen een aantal weken mijn reuk kwijt, smaak wel zo goed als helemaal behouden, alhoewel het naar mijn idee wel iets minder was. De reuk kwijt vond ik opzich niet zo erg, de dingen die niet lekker ruiken komen dan ook niet binnen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2021 11:43 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Jordy schreef:
Indy schreef:
Hoor ook wel van meer mensen die hun reuk/smaak nog steeds niet terug hebben. Lijkt me erg naar en ben blij dat dat geen symptoom was toen ik het had!

Ik was alleen een aantal weken mijn reuk kwijt, smaak wel zo goed als helemaal behouden, alhoewel het naar mijn idee wel iets minder was. De reuk kwijt vond ik opzich niet zo erg, de dingen die niet lekker ruiken komen dan ook niet binnen.

Knijp je neus maar eens helemaal dicht als je eet, dan proef je een heel stuk minder.. Dus heb je geen of een verminderd reukvermogen, dan zal je smaak ook niet optimaal zijn.. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2021 12:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
RoyAPO schreef:
Vreemde gewaarwording wel als je totaal niks meer kan ruiken. Rook 0,0 van sterk ruikende parfums. Smaak heb ik gelukkig nog wel. Ben benieuwd hoe lang t aanhoudt


Roy, ik moet het toch echt zeggen maar waarom zie ik jouw voor me met een soort dagboek waar je per dag bij houd hoe je het ervaart, wat je symptomen zijn, hoe lang het duurt etc ? :P

:lol:

Dat dagboek zit wel redelijk in m’n hoofd. Helaas nog steeds in de avond/nacht koorts en heb dit nu langer dan m’n vriendin die ongevaxt is haha. Koorts is wel dalende dus hoop dat vannacht de laatste nacht was

Voor de mensen die hun reuk kwijt zijn: reuktraining schijnt goed te kunnen helpen en is wetenschappelijk effectief bewezen: https://reuksmaakstoornis.nl/reuktraining-nl/

@Niels, dat je je reuk en smaak kwijt bent heeft te maken met een beschadiging van oa je reuk zenuwen (ik dacht in je neus).

https://coronaplein.nu/informatie/effec ... k-en-smaak
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2021 13:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Nuracore schreef:
RoyAPO schreef:
Vreemde gewaarwording wel als je totaal niks meer kan ruiken. Rook 0,0 van sterk ruikende parfums. Smaak heb ik gelukkig nog wel. Ben benieuwd hoe lang t aanhoudt


Roy, ik moet het toch echt zeggen maar waarom zie ik jouw voor me met een soort dagboek waar je per dag bij houd hoe je het ervaart, wat je symptomen zijn, hoe lang het duurt etc ? :P


Voor de mensen die hun reuk kwijt zijn: reuktraining schijnt goed te kunnen helpen en is wetenschappelijk effectief bewezen: https://reuksmaakstoornis.nl/reuktraining-nl/


Correct, mijn tante heeft dit ook gedaan na reuk en smaak verlies (niet door covid ofzo)
Het kwam niet 100% terug maar het hielp wel om een basis terug te krijgen
Vorige  1 ... 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic