Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2021 17:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nu alles weer om 17:00 dicht, terwijl dit toch weinig zal uithalen? De drukte op piekuren weer vergroten en de horeca krijgt het weer zwaarder.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2021 17:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Chroman schreef:
Nu alles weer om 17:00 dicht, terwijl dit toch weinig zal uithalen? De drukte op piekuren weer vergroten en de horeca krijgt het weer zwaarder.


Ik snap er ook niks van, maak me alleen meer ongerust. Dit gaat volle bak met zn alle richting code zwart in de ziekenhuizen als ze omt advies overnemen.

Ik hoop dat ik ernaast zit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2021 18:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

https://www.bloomberg.com/news/articles ... uth-africa

:x :x :x :x :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2021 18:55 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Wat voor onbenullen zitten er daar bij het OMT? De horeca heeft nauwelijks een aandeel in de besmettingen. Toch telkens het grootste en makkelijkste slachtoffer. Winkels idem. Gevolg is dat de drukte nu in kortere tijd gaat komen, en dat met Black Friday voor de boeg.

Hoe vervelend het ook is, dat is vooral op de (basis)scholen. Ik heb de cijfers van het middelbaar onderwijs, mbo, hbo en universitair onderwijs even niet in m'n hoofd, maar dan lijkt het me logisch als je maatregelen neemt bij de grootste bron..

Kabinet zal hier wel in meegaan, dus alvast weer sterkte gewenst aan alle ondernemers.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2021 23:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vriendin heeft een positieve zelftest… ben benieuwd of ik ontzien blijf met m’n natuurlijke infectie van februari 2020 + Janssen vaccin
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2021 00:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Morgen ook in België nieuwe persconferentie. De vorige is pas van vorige week woensdag geleden :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2021 09:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-11-25/who-meets-on-new-covid-19-variant-circulating-in-south-africa

:x :x :x :x :x


Je zou zeggen dat we inmiddels experts zouden moeten zijn geworden op het gebied van een virus in kunnen dammen, maar als ik kijk naar de afgelopen 2 jaar, verwacht maar dat deze de wereld overgaat als 'ie echt zo erg en/of besmettelijk is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2021 10:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Vriendin heeft een positieve zelftest… ben benieuwd of ik ontzien blijf met m’n natuurlijke infectie van februari 2020 + Janssen vaccin

Vervelend. Beterschap voor je vriendin!

Mijn vriendin had het twee weken geleden en heeft toen een paar dagen niet kunnen werken maar was verder na 10 dagen weer ok, ik ben wonder boven wonder buiten schot gebleven terwijl we wel samen wonen.

Ron schreef:
Wat voor onbenullen zitten er daar bij het OMT? De horeca heeft nauwelijks een aandeel in de besmettingen. Toch telkens het grootste en makkelijkste slachtoffer. Winkels idem. Gevolg is dat de drukte nu in kortere tijd gaat komen, en dat met Black Friday voor de boeg.

Kun je een paar kanttekeningen bij plaatsen. Meeste bekende settings zijn thuis en op bezoek bij iemand thuis, daar doe je niet zo veel aan. Daarna komt school/opleiding, dan horeca.
Echter, van ongeveer 80% van de besmettingen hebben ze geen idee waar het vandaan komt. Oftewel: waarschijnljik door contact met anderen, dat zou in de horeca bijvoorbeeld goed kunnen omdat je daar buiten je eigen sociale cirkel mogelijk langdurend contact hebt.

Overigens een goed artikel gevonden over de situatie in de UK.
https://www.nrc.nl/nieuws/2021/11/24/on ... e-a4066768

Kort gezegd: de hoge aantallen besmettingen in de zomer hebben geholpen met immunitiet in combinatie met vroege boostesr, maar ook hier had je in de zomer veel doden en zie je uitgeput personeel in de zorg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2021 10:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dankje! Hopelijk komt t goed.

D’r zijn wel verschillende experts geweest afgelopen zomer die het dom vonden om niet in de zomer te versoepelen. Vlak voor het coronaseizoen pas festivals toelaten, is ook gewoon mega dom
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2021 11:11 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Dankje! Hopelijk komt t goed.

D’r zijn wel verschillende experts geweest afgelopen zomer die het dom vonden om niet in de zomer te versoepelen. Vlak voor het coronaseizoen pas festivals toelaten, is ook gewoon mega dom


Je vergeet denk ik dat we in de zomer natuurlijk ook nog de 'dansen-met-Janssen piek' hadden. Waardoor ze na versoepelingen ook direct weer maatregelen hebben aangekondigd. Maar goed dat betekend niet dat ik het altijd eens ben met de aanpak.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2021 11:23 
 
Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-11-25/who-meets-on-new-covid-19-variant-circulating-in-south-africa

:x :x :x :x :x


En zo beginnen we straks weer helemaal opnieuw.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2021 11:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Basshunterzz schreef:
makrooy schreef:
https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-11-25/who-meets-on-new-covid-19-variant-circulating-in-south-africa

:x :x :x :x :x


En zo beginnen we straks weer helemaal opnieuw.


Ook al is dit variant er eentje om goed in de gaten te houden, opnieuw beginnen we sowieso nooit.

Zelfs in ergste geval als vaccin 0% werkt. Wat we nu hebben wat we aan begin van pandemie niet hadden, zijn alle vaccin fabrieken die klaar staan om miljarden vaccins te pompen. Ook hoeven geüpdatet vaccins niet weer hele traject bij langs te gaan zoals de eerste vaccins. Beetje vergelijkbaar met griepprik.

Desalniettemin kan dit echt mega kut worden. Ik hoop dat het een dominantere versie is dan Delta, maar wel minder heftig. Zodat we richting een verkoudheid kunnen gaan. Dan zouden we er zelfs beter uitkomen lijkt me. Maar we weten het gewoon nog niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2021 13:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Basshunterzz schreef:
makrooy schreef:
https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-11-25/who-meets-on-new-covid-19-variant-circulating-in-south-africa

:x :x :x :x :x


En zo beginnen we straks weer helemaal opnieuw.


Nog even volhouden!
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2021 13:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Martin schreef:
RoyAPO schreef:
Dankje! Hopelijk komt t goed.

D’r zijn wel verschillende experts geweest afgelopen zomer die het dom vonden om niet in de zomer te versoepelen. Vlak voor het coronaseizoen pas festivals toelaten, is ook gewoon mega dom


Je vergeet denk ik dat we in de zomer natuurlijk ook nog de 'dansen-met-Janssen piek' hadden. Waardoor ze na versoepelingen ook direct weer maatregelen hebben aangekondigd. Maar goed dat betekend niet dat ik het altijd eens ben met de aanpak.

Dat was dus in principe niet erg (ouderen waren destijds erg goed beschermd met het vaccin en in de zomer verspreidt het zich sowieso wat minder). Behalve dat het erg is voor de long covid gevallen, maar ik vind dat gewoon iets dat we als maatschappij zullen moeten accepteren. Als we nu ook al panisch gaan doen over long covid, is het einde zoek.

Wanneer de jongeren massaal in de zomer besmet geraakt zouden zijn, zouden die iedergeval nu geen katalysator geweest zijn (samen met de schoolgaande kinderen die dat nog sowieso wel geweest zouden zijn natuurlijk)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2021 14:50 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Martin schreef:
RoyAPO schreef:
Dankje! Hopelijk komt t goed.

D’r zijn wel verschillende experts geweest afgelopen zomer die het dom vonden om niet in de zomer te versoepelen. Vlak voor het coronaseizoen pas festivals toelaten, is ook gewoon mega dom


Je vergeet denk ik dat we in de zomer natuurlijk ook nog de 'dansen-met-Janssen piek' hadden. Waardoor ze na versoepelingen ook direct weer maatregelen hebben aangekondigd. Maar goed dat betekend niet dat ik het altijd eens ben met de aanpak.

Dat was dus in principe niet erg (ouderen waren destijds erg goed beschermd met het vaccin en in de zomer verspreidt het zich sowieso wat minder). Behalve dat het erg is voor de long covid gevallen, maar ik vind dat gewoon iets dat we als maatschappij zullen moeten accepteren. Als we nu ook al panisch gaan doen over long covid, is het einde zoek.

Wanneer de jongeren massaal in de zomer besmet geraakt zouden zijn, zouden die iedergeval nu geen katalysator geweest zijn (samen met de schoolgaande kinderen die dat nog sowieso wel geweest zouden zijn natuurlijk)


Nouja ik denk niet dat het een pretje is als je met long covid te maken krijgt. Panisch doen is wellicht niet het goede woord, maar vind wel dat er zeker rekening meegeholpen moet worden.

Heb zelf vorig jaar december corona gehad en buiten dat mn smaak en reuk nog steeds niet 100% zijn heb ik qua conditie geen last meer, niet dat ik eerder een beste conditie had ofzo :lol: . Maar ik was gewoon van mijn huis stofzuigen buiten adem. En dan woon ik in een rijtjeshuis dus kun je ongeveer inschatten hoe groot het is. Dus snap best als je long covid krijgt en geen energie etc. hebt het geen pretje is en er wat mij betreft zeker wel aandacht aan besteed mag worden en er ook rekening meegehouden mag worden. Want als je als gezonde jongere/jong volwassene niks meer kunt lijkt me niet goed.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2021 15:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Das zeker niet goed nee. Ook belangrijk dat er veel onderzoek gedaan wordt hiernaar zodat er een effectieve behandelmethode ontwikkeld kan worden. Ik had trouwens gelezen dat bij sommige mensen mogelijk een antihistamine tabletje werkt (cetirizine/loratadine). Is het proberen waard imo voor de mensen die er last van hebben
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2021 15:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bevestiging dat het eerste geval van de nieuwe “Afrikaanse variant” in Belgie is opgedoken.
Persoon testte 22/11 positief en kwam 11/11 terug uit Egypte.
Benieuwd hoe snel het nu zal gaan :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2021 16:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als de variant echt zo besmettelijk is als wordt gesuggereerd in sommige nieuwsartikelen dan zal het als een grote olievlek verspreiden. Ben benieuwd ja...
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2021 19:01 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Denk dat de media nogal een voorschot neemt met hun angstkreten terwijl er inhoudelijk amper iets bekend is. Verkoopt lekker hé.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2021 19:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
Denk dat de media nogal een voorschot neemt met hun angstkreten terwijl er inhoudelijk amper iets bekend is. Verkoopt lekker hé.

Ik zou t ook wel heftig vinden als er een variant komt die nóg besmettelijker is dan delta. Dan gaan we volgens mij richting een R die ook voor kwam bij heftige oudere infectieziektes
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2021 19:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Besmettelijker = minder gevaarlijk toch?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2021 19:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
Besmettelijker = minder gevaarlijk toch?


Nee. Zoals ik het heb begrepen is er geen regel. Virussen muteren random. Kan net zo goed gevaarlijk worden als minder gevaarlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2021 20:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
ULTIMO schreef:
Besmettelijker = minder gevaarlijk toch?


Nee. Zoals ik het heb begrepen is er geen regel. Virussen muteren random. Kan net zo goed gevaarlijk worden als minder gevaarlijk.

Ah ok, dat meen ik ooit eens gelezen te hebben, my bad
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2021 20:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
makrooy schreef:
ULTIMO schreef:
Besmettelijker = minder gevaarlijk toch?


Nee. Zoals ik het heb begrepen is er geen regel. Virussen muteren random. Kan net zo goed gevaarlijk worden als minder gevaarlijk.

Ah ok, dat meen ik ooit eens gelezen te hebben, my bad

Het credo is idd dat wanneer een ziekteverwekker besmettelijker wordt, deze minder dodelijk wordt. Een persoon die dood is, kan namelijk het virus niet meer verspreiden :P (laten we hopen dat dat zo blijft xd). Doet me een beetje denken aan dat pandemic spel in de app stores
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2021 20:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nieuwe maatregelen slaan de plank weer volledig mis. Beide kampen over de zeik: nog meer beperkingen, terwijl de impact van de maatregelen nihil lijkt te zijn of zelfs averechts zal werken, nog drukkere piekuren creëren… Zo halfbakken weer, en de verantwoordelijkheid bij anderen leggen.
Vorige  1 ... 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic