Ik denk dat de polarisatie ongeacht wat je kiest groter wordt, maar dan denk ik dat je jezelf af moet vragen waar je als land het meest bij gebaat bent en waar je de keuzes op legt als regering.wrote:@Khadber, denk je niet dat de polarisatie ook groter wordt als gevaccineerden straks weer minder kunnen omdat het nu (grotendeels) fout loopt door ongevaccineerden?
Naar mijn optiek is het zo veel mogelijk mensen meekrijgen in het vaccineren een absolute must om zo veel mogelijk te kunnen zonder dat we de zorg overbelasten. Daarin zou ik ook graag naar informatievoorziening willen kijken. RoyAPO heeft in de post hierboven weer wat gevonden wat niet actueel is bijvoorbeeld (wat overigens de conclusie niet onderuit haalt, daar verschil ik met hem van mening volgens mij, maar dat punt is ondertussen wel duidelijk). Je zult naar mijn mening ook moeten kijken naar de constante stroom misinformatie en desinformatie die je op internet ziet, social media inclusief. Een volgtip is bijvoorbeeld Rudy Bouma van Nieuwsuur (https://twitter.com/rudybouma) en kijk hoe veel dingen die gepost worden gedebunkt kunnen worden. En uiteindelijk zullen we helaas moeten constateren dat er op 17 miljoen mensen gewoon 10% tot 20% dwarsliggers zijn die je slecht tot niet kan overtuigen om te vaccineren, er zijn hier ook voorbeelden van op dit forum.
Als ik uiteindelijk zou moeten kiezen tussen de 4 overzichtelijke opties van Broken Balance zou ik denk ik kijken naar een combi tussen 1 en 3. Dus het tijdelijk ontoegankelijk maken van evenementen voor ongevaccineerden en gevaccineerden dan alsnog laten testen om superspreaders zo veel mogelijk te voorkomen. Daar wil ik bij nogmaals aangemerkt hebben dat ik deze keuze heel lastig vind.
Op lange termijn ben ik zelf ok met het voorlopig verhogen van het zorgbudget. Echter is het continu ophogen ook geen optie, immers moeten later als de babyboomgeneratie ouder en zorgbehoevend is ook een ontzettend groot bedrag naar de zorg. Dit moet ook allemaal opgehoest worden door de op dat moment werkende generatie, die relatief kleiner is dan nu. Uiteindelijk zul je dus ook keuzes moeten maken in wat we wel en niet gaan behandelen. Die keuze zou ik het liefst aan de poitiek laten, geadviseerd door mensen die er verstand van hebben (dat ben ik namelijk niet). In weze pleit ik hier dus ook een beetje voor het verhaal wat RoyAPO vertelde.
Last edited by Khadber on , edited 1 time in total.