Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2021 17:57 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Ik zit ook al weken in m’n maag met de vraag of vaccineren verplicht zou moeten worden. Ethisch gezien stuit het op redelijk wat bezwaren, maar als je dan die reacties leest van die Arabische mensen dan vraag je je wel af of ze wel bekwaam genoeg zijn om zelf de keuze te kunnen maken. Misschien moet je ze het dan maar opleggen (net als iemand in een TBS kliniek verplicht behandeld kan worden)


Laat het in Kanaleneiland iig maar lekker rondgaan onder de ongevaccineerden. Misschien ligt er dan over een tijdje minder autoglas op straat en heb je niet om de haverklap van die domme bruiloften waarbij ze urenlang het verkeer ophouden en onnodig claxoneren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2021 12:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/240260 ... dpatienten

Helemaal mee eens met meneer Girbes
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2021 12:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Echt helemaal mee eens. Jammer dat het moet omdat mensen zich niet vaccineren, maar er moeten echt keuzes gemaakt worden. Uitgestelde zorg moet echt hun zorg gaan krijgen!

Neem de discussie over ouderen die onnodig lang behandeld worden ook maar meteen mee. Op een gegeven moment is het klaar, om op 84 jarige leeftijd nog maanden met dure kanker medicijnen te behandelen alleen om nog jaar extra te leven, is echt too much. Maak dit bespreekbaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2021 10:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Inderdaad, het is toch van de zotte dat mensen die al tijden lang wachten op kanker behandelingen, hartoperaties etc. nóg langer moeten wachten omdat een paar kortpittige feesboek moeders zichzelf weigeren te vaccineren en vervolgens op de IC terecht komen. :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2021 12:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Volgens ons Maurice’je is 2/3 van de ziekenhuisopnames in de VK, nu volledig gevaccineerd… dan kan de discussie over ongevaccineerden en een plek in het ziekenhuis, wel weer de prullenbak in

https://maurice.nl/2021/10/25/tweederde ... accineerd/
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2021 12:57 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Voor degenen die liever de originele factcheck lezen met alle randstatistieken over die cijfers ipv dat van Maurice waar gelijk al die hypotheses weer er achteraan moeten.

https://fullfact.org/health/economist-v ... on-status/
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2021 13:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Volgens ons Maurice’je is 2/3 van de ziekenhuisopnames in de VK, nu volledig gevaccineerd… dan kan de discussie over ongevaccineerden en een plek in het ziekenhuis, wel weer de prullenbak in

https://maurice.nl/2021/10/25/tweederde ... accineerd/

Ho ho niet zo snel Roy. Graag even iets meer context. Het aandeel Astrazeneca vaccin in UK onder gevaccineerden is 52%. In Nederland 12%. Dat vind ik nogal een verschil en relevant aangezien Astra minder goed beschermd tegen Delta. Het lijkt me wel goed om te weten met welk vaccin de opgenomen mensen zijn gevaccineerd en hun leeftijd.
Een boostershot met een Mrna vaccin is wellicht een optie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2021 13:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Volgens ons Maurice’je is 2/3 van de ziekenhuisopnames in de VK, nu volledig gevaccineerd… dan kan de discussie over ongevaccineerden en een plek in het ziekenhuis, wel weer de prullenbak in

https://maurice.nl/2021/10/25/tweederde ... accineerd/


Waarom lijkt het alsof jij heel graag wil dat vaccins niet zo goed werken? We weten toch allang dat je de statistieken van Maurice gewoon moet negeren.

Er is nu 1 land waar aandeel gevaccineerden hoger is dan ongevaccineerden, en je hebt meteen je conclusie klaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2021 13:08 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

makrooy schreef:

Waarom lijkt het alsof jij heel graag wil dat vaccins niet zo goed werken?


Ook niet heel vreemd toch? Is al meermaals geconstanteerd dat Roy heel erg naar een kant leunt en ook maar een kant van onderzoeken altijd belicht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2021 13:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Komt Roy weer met z'n Maurice aanzetten :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2021 13:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Interessant, maar ook lastig om te verklaren waarom dat is aangezien er legio mogelijkheden en variabelen zijn. Ik snap daarom ook weinig van het verhaal van Maurice, waar hij volgens mij het een en ander aanneemt zonder rede (ik zie namelijk geen enkele bronvermelding over zijn modelwaarden) en dan zijn model voor absolute waarheid aanneemt.
Misschien dat dus de boosters voor bepaalde groepen dan toch zin heeft? Al vind ik het ook lastig: er zijn nog legio mensen buiten Europa die niet eens de kans hebben gehad om een vaccinatie te nemen en het globaal terugdringen van ziekte lijkt me ook wenselijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2021 13:50 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Ik snap daarom ook weinig van het verhaal van Maurice, waar hij volgens mij het een en ander aanneemt zonder rede (ik zie namelijk geen enkele bronvermelding over zijn modelwaarden) en dan zijn model voor absolute waarheid aanneemt.


Daarom, dat artikel wat ik er onder plaatste is de normale fact check over die zelfde cijfers. De cijfers kloppen ook verder wel. Alleen dit artikel presenteert alleen de cijfers en de relatieven en sluit juist aannames uit ipv ze zelf te doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2021 14:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb trouwens verder niet artikel van Maurice gelezen want Maurice, maar is het bij Engeland niet inmiddels 6 maand terug dat ouderen gevaccineerd waren? Dan is het toch niet gek dat daar nu hetzelfde gebeurd als in Israel maandje of twee terug.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2021 14:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Inderdaad weer hetzelfde wat Maurice (en Roy) altijd doet: een hypothese opstellen en cijfers/nieuwsberichten opzoeken die daarbij aansluiten. In Nederland is het merendeel van de ziekenhuisopnames ongevaccineerd, waarom dan opeens de cijfers van het VK erbij halen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2021 14:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Chroman schreef:
Inderdaad weer hetzelfde wat Maurice (en Roy) altijd doet: een hypothese opstellen en cijfers/nieuwsberichten opzoeken die daarbij aansluiten. In Nederland is het merendeel van de ziekenhuisopnames ongevaccineerd, waarom dan opeens de cijfers van het VK erbij halen?

Omdat dit mogelijk een toekomstbeeld schetst aangezien ze in VK eerder begonnen zijn met vaccineren (zo’n 2 maanden vgm). En dus het beeld dat de vaccins niet voor 100% de oplossing zijn, en we dus verder moeten gaan denken over de indeling van de zorg (lees artikel nos van Armand Girbes). Verder boeit AZ en Pfizer niet onwijs veel in de afnemende bescherming over de tijd. Booster shots zijn dus imo een must voor de kwetsbaren, maar de vraag is natuurlijk ook of alle kwetsbaren hun booster gaan halen

Maar oprecht, ik wil ook gewoon dat de vaccins 100% werken hoor, maar het beeld in andere landen laat andere statistieken zien. En hoezo zou ik nou weer naar 1 kant leunen, terwijl ik ook gewoon kritisch ben richting ongevaccineerde ouderen en zwaardere mensen?

De Hond laat gewoon statistieken zien die de media in Nederland niet laat zien, en dat vind ik gewoon erg nuttig soms
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2021 14:26 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Benieuwd wat de maatregelen gaan inhouden en of de evenementen buiten schot blijven..

Dinsdag 2 november horen we dus meer..
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2021 14:27 
 
Hardtraxx Veteran

HB1992 schreef:
Benieuwd wat de maatregelen gaan inhouden en of de evenementen buiten schot blijven..

Dinsdag 2 november horen we dus meer..


Je zou toch maar bij Rebirth werken he...
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2021 14:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Maar Roy het is toch niets nieuws dat vaccinatie afneemt na zo'n 6 maand? Dat wisten we door Israël al langer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2021 15:00 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Basshunterzz schreef:
HB1992 schreef:
Benieuwd wat de maatregelen gaan inhouden en of de evenementen buiten schot blijven..

Dinsdag 2 november horen we dus meer..


Je zou toch maar bij Rebirth werken he...


Zo inderdaad. Om vervolgens als eerste in april weer misschien in onzekerheid te zitten. Maar dat is nog wel erg op de zaken vooruit lopen. Ik hoop dat het mee valt, maar ik krijg al een naar onderbuikgevoel met de ervaringen uit het verleden. :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2021 15:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
De Hond laat gewoon statistieken zien die de media in Nederland niet laat zien, en dat vind ik gewoon erg nuttig soms


Correctie: de Hond pakt cijfers uit het buitenland, neemt een serie aannames en komt tot een conclusie die hem welgevallig is. Dit is de kritiek die we bijna iedere keer bij zijn werk leveren. Het zal best hoor dat er op een gegeven moment een groter deel gevaccineerd op de IC komt te liggen, daar zitten nog zo veel meer cijfers achter (ouderen/kwetsbaren zijn vaker gevaccineerd dan niet, en ook eerder een vaccinateie gekregen en zo nog 100 andere dingen). Kortom: op basis van 1 ding een complete correlatie maken.

HB1992 schreef:
Benieuwd wat de maatregelen gaan inhouden en of de evenementen buiten schot blijven..

Dinsdag 2 november horen we dus meer..

Ik hoop van harte van niet, maar het zou prima kunnen dat evenementen de eerste zijn die er ook weer af gaan. Het is immers een grote groep die bij elkaar komt. We gaan het zien..
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2021 15:00 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Sarabande schreef:
Inb4 Qlimax geannuleerd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2021 16:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Men valt hier ook lekker in de herhaling wat De Hond betreft (grotendeels, kritiek op model die hij gebruikt is goede kritiek). Hij geeft in z’n conclusie gewoon de discussiepunten aan die jullie allemaal hierboven aanhalen (geprikt met AZ, bevolkingssamenstelling etc).

Jullie willen volgens mij maar al te graag dat De Hond ongelijk heeft :lol:. Ik ben dan misschien wel een beetje biased, maar de bias die hier heerst omtrent De Hond is echt immens. En zoals eerder gezegd: ook bij de overheidsinstanties zitten 100% medici die welgevallige resultaten gebruiken, en de niet geschikte negeren. Lees dit artikel maar eens, grote kans dat er dus ook medici/wetenschappers bij de overheid/OMT tussen zitten die net zo slecht onderzoek verrichten: https://www.medischcontact.nl/nieuws/la ... anders.htm. Heb daar dan ook kritiek op ipv deze selectieve verontwaardiging

Laten we deze stelling van hem parkeren tot eind december en dan kijken of hij gelijk heeft gehad of niet:
Als de trend van afnemende bescherming zich met dezelfde snelheid zou voortzetten, dan is de effectiviteit in de praktijk tegen ziekenhuisopname aan het eind van de herfst gereduceerd tot minder dan 30% en zal ruim 80% van alle ziekenhuisopnames dubbel gevaccineerden betreffen

Moeten we geen boosters krijgen voor die tijd anders kunnen we d’r ook niks meer mee
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2021 16:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

1. Ik val in herhaling, maar we weten allang dat boostershots nodig gaan zijn.

2. Ons boeit het dus geen ene reet of Maurice gelijk heeft of niet. Dat is het punt ook niet. Het is een mega dwaas.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2021 16:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat we je proberen te vertellen is dat de observatie dat steeds meer gevaccineerden op de IC komen vast wel klopt en dat we dit vast wel tegen gaan komen in NL. Daar twijfelt niemand ook aan, zie die fact check van Broken Balance. Waar we WEL wat van vinden is hoe hij verder met die data aan de haal gaat in dat artikel met allerlei staatjes zonder bronvermelding. Ik wil die twee dingen uit elkaar halen, want je trekt het nu weer 100% naar de andere kant, wat ook weer niet waar is. Nuance...
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2021 19:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Volgende week dinsdag weer persco. Ben wel bang dat er op de 1 of andere manier weer aanscherpingen komen die het feesten lastiger gaan maken :(
Dit zijn wel de activiteiten die als eerste worden geraakt: lees "luxe/ vermaak" activiteiten...
Vorige  1 ... 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic