Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2021 19:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hoop dat ze het thuiswerken weer gaan adviseren/verplichten. Kan ik 's ochtends tenminste weer filevrij naar m'n werk rijden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2021 08:03 
 
Hardtraxx Veteran

Mensen die blindelings beleid volgen en alles maar prima vinden zijn net zo eng als extreme wappies. Wordt in dit topic ook wel weer duidelijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2021 08:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Op 1 of andere manier heb ik vertrouwen in het feit dat ze de evenementenbranche niet dicht gaan gooien. Mede door hoe Hugo er nu over praat:

Citaat:
Het herinvoeren van de mondkapjesplicht, strengere controles op QR-codes of het sneller zetten van een derde prik worden door artsen en deskundigen als mogelijke middelen gezien om de snelle verspreiding van het virus een halt toe te roepen.


Ik zie een 2G ook eerder gebeuren dan evenementenbranche weer dicht.

Ze hebben vaak verkeerde keuzen gemaakt, maar toch zie ik dit wel goed komen.
Kan compleet verkeerd vertrouwen zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2021 09:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RTM93 schreef:
Mensen die blindelings beleid volgen en alles maar prima vinden zijn net zo eng als extreme wappies. Wordt in dit topic ook wel weer duidelijk.

Als je de afgelopen maanden dit topic vaker had geopend, had je gezien dat hier veel afkeer was tegen bepaalde keuzen in het beleid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2021 09:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Maar waarom weer die mondkapjesplicht? :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2021 09:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Misschien omdat een groot deel momenteel verkouden is of grieperig en er veelal wordt gedacht dat met die klachten je gewoon alles moet kunnen doen en je niet even een dagje of 2 thuis moet blijven. "Ik voel me best oke" terwijl het hele tapijt wordt vol geblaft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2021 09:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

patrickjeb schreef:
Misschien omdat een groot deel momenteel verkouden is of grieperig en er veelal wordt gedacht dat met die klachten je gewoon alles moet kunnen doen en je niet even een dagje of 2 thuis moet blijven. "Ik voel me best oke" terwijl het hele tapijt wordt vol geblaft.


Het verbaast mij hoeveel mensen inderdaad gewoon met klachten op pad gaan
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2021 09:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

patrickjeb schreef:
Ik zie een 2G ook eerder gebeuren dan evenementenbranche weer dicht.


Ik zit ondertussen al op die nieuwe 5G :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2021 10:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
Maar waarom weer die mondkapjesplicht? :/

Een mondkapjesplicht waarbij je het mondkapje af mag zetten wanneer je op je zitplek bent aangekomen (school en werk) bijvoorbeeld. Op deze manier heeft het mondkapje geen enkele nuttige functie.

De overheid heeft nu de belangrijke bijdrage van aerosolen erkend, pas daar dan nu ook het mondkapjesbeleid op aan als ze het zouden invoeren. Als ze dit niet gaan veranderen heb ik er überhaupt helemaal geen zin in om er aan mee te gaan doen omdat het imo zo de meeste besmettingen niet voorkomt op scholen en op het werk. Je besmet iemand niet bij vluchtige contacten in een winkel, station oid. Pas bij langdurig verblijf in een ruimte en laat je daar nou net het mondkapje mogen afzetten in veel gevallen
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2021 11:07 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Denk niet dat ze direct de evenementen gaan schrappen. Zag gisteren onderstaand interview bij Veronica Inside en daaruit maak ik toch wel op dat de komende maatregelen vooral voor ongevaccineerde mensen zijn.

[url]rtlnieuws.nl/nieuws/politiek/artikel/5262568/demissionaire-kabinet-noemt-ziekenopnames-zorgelijk-nieuwe[/url]
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2021 11:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Je besmet iemand niet bij vluchtige contacten in een winkel, station oid. Pas bij langdurig verblijf in een ruimte en laat je daar nou net het mondkapje mogen afzetten in veel gevallen

Volgens mij is het niet zo dat je iemand niet kan besmetten bij 'vluchtig' contact, maar is de kans veel kleiner. Als ik langs iemand loop en diegene blaft z'n handen vol en er komt iets op mij, zou dat ook wel genoeg kunnen zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2021 11:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Denkeleda schreef:
Denk niet dat ze direct de evenementen gaan schrappen. Zag gisteren onderstaand interview bij Veronica Inside en daaruit maak ik toch wel op dat de komende maatregelen vooral voor ongevaccineerde mensen zijn.

[url]rtlnieuws.nl/nieuws/politiek/artikel/5262568/demissionaire-kabinet-noemt-ziekenopnames-zorgelijk-nieuwe[/url]

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/240312 ... itvoerbaar
Bonten zegt weer dat dat lastig uitvoerbaar is, maar we gaan het zien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2021 11:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

patrickjeb schreef:
RoyAPO schreef:
Je besmet iemand niet bij vluchtige contacten in een winkel, station oid. Pas bij langdurig verblijf in een ruimte en laat je daar nou net het mondkapje mogen afzetten in veel gevallen

Volgens mij is het niet zo dat je iemand niet kan besmetten bij 'vluchtig' contact, maar is de kans veel kleiner. Als ik langs iemand loop en diegene blaft z'n handen vol en er komt iets op mij, zou dat ook wel genoeg kunnen zijn.

Jaa klopt helemaal!
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2021 15:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

In België is 55% van de ziekenhuisopnames gevaccineerd. En dan zitten we hier nu maximaal te bashen op de ongevaccineerden :whistle:. Imo een beetje voor schut voor de regering als ze maatregelen nemen tegen ongevaccineerden terwijl over een maand het merendeel van de opnames gewoon gevaccineerd is
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2021 16:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
In België is 55% van de ziekenhuisopnames gevaccineerd. En dan zitten we hier nu maximaal te bashen op de ongevaccineerden :whistle:. Imo een beetje voor schut voor de regering als ze maatregelen nemen tegen ongevaccineerden terwijl over een maand het merendeel van de opnames gewoon gevaccineerd is


Je snapt dat dat nog steeds heel erg disproportioneel is hé? Als van de oudsten 90+ procent is gevaccineerd en vervolgens de helft op IC niet is gevaccineerd, zegt dat nog steeds erg veel. Maar waarom moet je telkens die cijfers erbij halen? Want het komt gewoon als anti vaxx over, terwijl we weten dat vaccins goed tegen ziekenhuis opnames werkt. Weten inmiddels ook dat het richting de 6 maanden de bescherming (vooral bij ouderen minder wordt en er booster shots nodig zijn. Daar kunnen we ook eerlijk over zijn.

Overigens ben ik niet voor maatregelen alleen voor ongevaccineerden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2021 16:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
In België is 55% van de ziekenhuisopnames gevaccineerd. En dan zitten we hier nu maximaal te bashen op de ongevaccineerden :whistle:. Imo een beetje voor schut voor de regering als ze maatregelen nemen tegen ongevaccineerden terwijl over een maand het merendeel van de opnames gewoon gevaccineerd is


Dus 10% van de 18+ers in België is ongevaccineerd maar maakt wel 45% van de ziekenhuisbezetting uit?

Vind ik nog steeds veel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2021 16:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
RoyAPO schreef:
In België is 55% van de ziekenhuisopnames gevaccineerd. En dan zitten we hier nu maximaal te bashen op de ongevaccineerden :whistle:. Imo een beetje voor schut voor de regering als ze maatregelen nemen tegen ongevaccineerden terwijl over een maand het merendeel van de opnames gewoon gevaccineerd is


Dus 10% van de 18+ers in België is ongevaccineerd maar maakt wel 45% van de ziekenhuisbezetting uit?

Vind ik nog steeds veel.

Dat is ook veel, dat vind ik ook. Mocht dat aandeel hetzelfde blijven, dan zou ik ook voor bepaalde maatregelen zijn omtrent ongevaccineerden (niet degenen die nu in de media geopperd worden). Het punt is alleen dat dat aandeel hoogstwaarschijnlijk niet hetzelfde gaat blijven. Het wordt, denk ik, gok ik zo’n 75/25 minimaal. Het aandeel gevaccineerden zou nog best groter kunnen worden dan dat maar geen idee hoeveel. Punt is dat het aandeel ongevaccineerden sowieso af gaat nemen. Een booster prik campagne is het voor deze winter nu ook te laat volgens mij. Dat gaat wel wat afremmen maar of t voldoende gaat zijn?

@makrooy, hoezo komt het anti vaxx over? Ik heb het puur over te nemen maatregelen tegen ongevaccineerden waar nu over gespeculeerd wordt in de media. En in de politiek Jan Paternotte van D66 voorop. Hugo de Jonge zou er verstandig aan doen imo om naar de kritische geluiden van artsen te luisteren ipv z’n huidige obsessie met het verhogen van de vaccinatiegraad. Het willen verhogen is goed maar die man lijkt echt heel erg last te hebben van tunnelvisie (net als het OMT die vooral bezig is met de QR codes)

Ondertussen gaan al deze maatregelen helemaal niks veranderen aan het feit dat er nog steeds ouderen zitten te wachten op hun heupoperatie, hartklepoperaties etc
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2021 16:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als het meer maatregelen voor ongevaccineerden worden, óf meer maatregelen voor beide groepen, dan weet ik wel wat ik liever zie. Doe mij maar dan die strengere maatregelen voor die ongevaccineerde groep zodat de evenementen die ik wil bezoeken nog door kunnen gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2021 17:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het blijft ook lastig om alle cijfers 1 op 1 naast elkaar te leggen. Bijvoorbeeld: kwetsbaren/ouderen hebben zich vaker gevaccineerd dan niet kwetsbaren/jongeren. En zo valt er in iedere analyse ook wel wat te schieten.

Delt-A schreef:
Als het meer maatregelen voor ongevaccineerden worden, óf meer maatregelen voor beide groepen, dan weet ik wel wat ik liever zie. Doe mij maar dan die strengere maatregelen voor die ongevaccineerde groep zodat de evenementen die ik wil bezoeken nog door kunnen gaan.


Persoonlijk ben ik hier dus niet voor. Het zou denk ik de mensen die toch wel tegen zijn alleen maar verder in de hoek drijven, ik weet niet of dat nou een goed effect heeft op de vaccinatiegraad of de polarisatie in het land. Uiteindelijk zullen we er mee moeten leven dat een percentage van Nederland gewoon niet mee doet met dit soort zaken. Dat vind ik strontvervelend, maar het is niet anders.

@Roy: Wat mijn vraag dan aan jou terug is: wat is dan je oplossing? Je hebt vaak kritiek op onderdelen van het beleid of probeert bepaalde delen van de beschikbare cijfers onderuit te halen, maar ik zie niet altijd een uitgesproken andere optie die je daarnaast legt. En ik besef me hierin dat een oplossing heel moeilijk is, want aan vrijwel iedere oplossing hangt een serieuze negatieve zijde. Een maximum in de ziekenhuizen voor coronapatienten houdt in dat er triage gepleegd zou moeten worden, accepteren we dat als land? Een uitbreiding van de capaciteit duurt een aantal jaren en kost veel geld, zijn we bereid om dat te betalen? Alle maatregelen loslaten of juist aancherpen voor een specifieke groep zal een deel van de bevolking misschien meer in isolement duwen, zijn we bereid om een dergelijke groep in een situatie te duwen?
Mijn gevoel is dat je het altijd fout zal doen in de ogen van grote groepen Nederlanders, geen ideale situatie dus.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2021 17:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

@roy, ik weet dat jij niet anti vax bent. Absoluut niet. Maar ik zie veel anti vaxxers zelfde retoriek gebruiken. Dat is eigenlijk het enige xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2021 17:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

@Khadber, denk je niet dat de polarisatie ook groter wordt als gevaccineerden straks weer minder kunnen omdat het nu (grotendeels) fout loopt door ongevaccineerden?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2021 18:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

De keuzes zijn niet makkelijk inderdaad. Dat zeker niet. De situatie op dit moment is dat er ongelooflijk weinig verpleegkundigen zijn voor de gezondheidszorg. Dit 1,2,3 ophogen gaat niet lukken. Imo wel zaak dat dit zsm gaat gebeuren want in een ideale situatie moet de zorg 100% toegankelijk blijven. Op dit moment schat ik de kans vrij laag in dat de zorg de komende jaren 100% toegankelijk kan blijven. Dus er moeten (harde) keuzes gemaakt gaan worden

Imo is de enige juiste keuze, toch gaan triageren in het ziekenhuis of gebruik maken van een maximale IC bezetting voor Corona patiënten. Anderzijds zou een strengere toelatingseis voor de IC ook van pas kunnen komen. Afhankelijk van de overlevingskansen van de patiënt en de kwaliteit van leven van de patiënt na een IC opname. Op deze voet doorgaan is iedergeval schadelijk voor de volksgezondheid omdat een deel van de Corona patiënten metabool zeer ongezond is (obese patiënten) en deze patiënten verdringen de zorg voor metabool gezondere patiënten met bijvoorbeeld kanker waar goede behandelingen voor zijn, of voor patiënten die na een hartoperatie misschien nog heel wat jaar kunnen leven. Dit is imo gewoon oneerlijk. In de zorg wil je zoveel mogelijk levensjaren winnen en dat behaal je meer bij metabool gezondere patiënten (zonder obesitas, zonder diabetes, zonder COPD etc)

Weer strenge maatregelen invoeren moet je helemaal niet willen want dit is hoe dan ook schadelijker voor de volksgezondheid.

Verder zijn er voor Corona patiënten buiten de IC om, ook behandelingen mogelijk. Voor een verdere uitleg verwijs ik graag door naar onderstaande artikelen van Armand Girbes. Hij is verder niet de enige arts die er deze visie op heeft. En zoals hij mooi afsluit ‘het leven is eindig’. Dit moeten we leren te accepteren. Zeker wanneer je een zeer ongezond leven heb geleid. Hopelijk wordt er de komende jaren meer ingezet op preventie die obesitas, diabetes en andere leefstijlziektes in de samenleving kan terugdringen

https://www.google.com/amp/s/amp.nos.nl ... enten.html

‘Niemand durft te zeggen: we moeten minder coronapatiënten toelaten op de ic’

https://www.ad.nl/binnenland/niemand-du ... ~a8c2ad6c/
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2021 18:14 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Het is best een lastige vierplitsing, vooral voor feesten.

01. 2g systeem waarmee je een groot aantal mensen boos maakt. Aan de andere kant moet je je ook niet blijven laten tegenhouden door dat groepje en gewoon verder als maatschappij. Maar dat kleine groepje zal toch ongevaccineerd blijven, als het virus dan door blijft gaan, dan kan je toch gaan kijken naar vaccinplichten met hoge uitzonderingen voor uitsluiting.

02. Feesten moeten weer dicht waardoor iedereen ontevreden is, elke keer focussen hun woede tot nu toe nog naar de overheid, en terecht, maar je kan het gewoon niet verantwoorden naar het ziekenhuispersoneel en andere zwaar zieke mensen die in de wacht staan, daar draait het om. Op een gegeven punt draait alle focus wel naar de ongevaccineerden en dan krijg je nog meer polarisatie.

03. Je laat iedereen ongeacht vaccin testen, waardoor het sowieso wel veilig zou moeten zijn. Maar dan gaat de reden om een vaccin te halen voor veel mensen de deur uit, hoe kortzichtig dat ook is. En de overheid heeft niet eindeloos geld daarvoor. Dan zal je op een punt toch moeten gaan betalen, zij het direct of via de belasting.

04. Je laat alles open, maar dan raken de ziekenhuizen gewoon overbelast en krijg je meer doden als gevolg, niet alleen van corona maar ook andere onbehandelde ziektes wegens gebrek aan capaciteit en steeds meer overbelaste zorgmedewerkers waardoor de capaciteit nog meer zal krimpen. Iedereen heeft een limiet, zelfs zij. Je kan de levens van mensen niet weggooien omdat een paar mensen te kortzichtig zijn om die prik te nemen. Mensen snappen dit misschien pas nadat iemand dichtbij hun is overleden door gebrekkigheid terwijl het voorkomen had kunnen worden.

Elke optie heeft wel een groep slachtoffers. Eerlijk gezegd hoop ik op een oplossing voor iedereen maar realistisch gezien wordt het optie 1 en ik zou er geen probleem mee hebben. Je raakt de kleinste groep er mee en je doet echt waar dat vaccin voor bedoelt is namelijk langzaam het virus uitroeien. Ja je kan besmet raken als gevaccineerde maar alles minder dan zo veel mogelijk dat virus indammen en het de kleinste kans geven verlengt deze situatie alleen maar meer.

Dan kan je nog hoog en laag springen om je rechten, maar je gaat op geen enkele andere manier weer terug naar normaal dan er alles aan te doen. Kan men wel boos worden, maar het is de harde realiteit, niet een utopia waar het probleem zich oplost en iedereen zijn eigen keuze kan maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2021 18:18 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ergens hoop ik er op dat ze een 2g-systeem gaan invoeren. Zien we namelijk vanzelf dat dit niet gaat werken. Ze hebben dit in Duitsland en ook daar nemen de besmettingen en ziekenhuisopnames alweer toe.

Optie 3 is waarschijnlijk de veiligste optie vanuit volksgezondheid-oogpunt. De redenatie dat je het vaccin neemt om te kunnen feesten snap ik sowieso niet. Als dat de belangrijkste reden is om je te laten vaccineren mag je je wat mij betreft niet meer mengen in discussies, sorry hoor :’)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2021 18:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heel Nederland zit zich trouwens druk te maken over wel/niet gevaccineerd, terwijl de data die gebruikt worden in de media, afkomstig zijn van de maand september tot 3 oktober… waar zijn we nou eigenlijk mee bezig met z’n allen? Alle meningen zijn gebaseerd op data die niet meer actueel zijn. Zelfs de experts die dit niet ff kunnen zeggen

https://www.rivm.nl/nieuws/4-op-de-5-CO ... vaccineerd

Verder nog een interessant gegeven om op te merken. Volgens het coronadashboard is de huidige stijging op de verpleegafdelingen vooral te verklaren door opnames bij 70+ers en bij de IC bij 60+ers. Hier is de vaccinatiegraad 90+%. (Wil d’r niks mee zeggen op dit moment)
Vorige  1 ... 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic