Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2012 21:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kwisniks schreef:
Laat me niet lachen stelletje betweters :lol: .

Laat me niet lachen betweter.
Vertel mij eens wat er zo goed aan deze melodie is dan?

Simpel kan heel effectief zijn hoor (Technoboy - Rage bijvoorbeeld), maar ga me niet vertellen dat dit een meesterlijk bedachte melodie is :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2012 21:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kwisniks schreef:
Laat me niet lachen stelletje betweters :lol: .

Not sure if.. -.-
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2012 22:23 
 
Hardtraxx Addict

Daveytl schreef:
Kwisniks schreef:
Laat me niet lachen stelletje betweters :lol: .

Simpel kan heel effectief zijn hoor (Technoboy - Rage bijvoorbeeld), maar ga me niet vertellen dat dit een meesterlijk bedachte melodie is :x

Nee, maar ga mij ook niet vertellen dat ''iedere gek zoiets kan maken''. Een meesterwerk is het niet, maar het is toch ook zeker geen inspiratieloze meuk die echt iedereen zo uit zijn mouw kan schudden en dat dit soort melodieën het eerste is waar je mee begint als je een melodie gaat maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2012 22:35 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Zygoma schreef:
AFCA schreef:
Als jij zulke melodieën maakte zou je allang al bij een label zitten jonge..(ook al is het minder kwalitatief) dus doe niet te arrogant.!

Ja tuurlijk :')
Mijn melodieën zijn over het algemeen ook sterker dan deze(al zeg ik het zelf), maar ik zit toch ook niet bij een groot label?
De melodie zegt niks over het productietechnische niveau van een track, lijkt me toch vrij logisch.
Een plaat kan een dijk van een melodie hebben, maar als de sounds verschrikkelijk slecht zijn, kan het (bijna) onmogelijk een release worden.

Al blijf je het zelf maar zeggen :'). Een melodie als deze is simpel maar catchy, dat maakt het dus een sterke melodie.
Maar oké, ieder zijn mening.
Ik vind dat hier te minachtend over een melodie wordt gedaan, ook al is Wildstylez een professional. Al was die melodie zo simpel, en blijkbaar een 13 in een dozijn trek, zouden ook de youtube mensjes(En begin hier alsjeblieft niet over, is slechts een voorbeeld) het niet zo kunnen waarderen.
Kritiek mag natuurlijk maar onderbouw het, zeg niet ja ik doe dit zo na want ik ben o zo goed..
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2012 22:39 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Hebben jullie uberhaupt ooit zelf een melodie gemaakt?
Dit is een van de eerste dingen die je probeert.

Ja toevallig wel, als je het producer topic een beetje volgt heb je mij al verschillende keren voorbij zien komen.
Maar dat terzijde.
Ik vind dat jij arrogant doet, je moet beseffen dat simpel(wat jij vind) vaak de sleutel naar succes is.
Natuurlijk moet het dan wel goed in elkaar zitten.

Verzin jij maar eens zo iets.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2012 00:03 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Sorry, je hebt simpel en pakkend en inspiratieloos. Als ik echt niet meer weet wat ik moet produceren dan doe ik 3 dezelfde noten, dan omhoog-omlaag (of andersom) kort achter elkaar en doe weer 3 noten, maar dan hoger of lager en 2/4 opgeschoven. En daarmee heb je 85 procent van deze melodie klaar. Dat is niets geen arrogantie, dat is iets wat iedere amateur producer al wel eens heeft gedaan volgens mij. En ik begrijp niet wat je wilt zeggen met youtube volk, dus lijkt het me beter dat ik me daar niet over uit laat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2012 09:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

AFCA schreef:
Lyst schreef:
Hebben jullie uberhaupt ooit zelf een melodie gemaakt?
Dit is een van de eerste dingen die je probeert.

Ja toevallig wel, als je het producer topic een beetje volgt heb je mij al verschillende keren voorbij zien komen.
Maar dat terzijde.
Ik vind dat jij arrogant doet, je moet beseffen dat simpel(wat jij vind) vaak de sleutel naar succes is.
Natuurlijk moet het dan wel goed in elkaar zitten.

Verzin jij maar eens zo iets.

Ennnnnn done. Kom op, je kan toch ook zelf wel horen dat hier nooit veel inspiratie in heeft gezeten.. Los van dat het een doodsimpele melodie is en wel of niet klinkt, zit er totaal ook geen sfeer of wat dan ook in. Er is niks unieks aan. Het is gewoon 'weer een track'.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2012 12:29 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

BuzzLightyear schreef:
AFCA schreef:
Lyst schreef:
Hebben jullie uberhaupt ooit zelf een melodie gemaakt?
Dit is een van de eerste dingen die je probeert.

Ja toevallig wel, als je het producer topic een beetje volgt heb je mij al verschillende keren voorbij zien komen.
Maar dat terzijde.
Ik vind dat jij arrogant doet, je moet beseffen dat simpel(wat jij vind) vaak de sleutel naar succes is.
Natuurlijk moet het dan wel goed in elkaar zitten.

Verzin jij maar eens zo iets.

Ennnnnn done. Kom op, je kan toch ook zelf wel horen dat hier nooit veel inspiratie in heeft gezeten.. Los van dat het een doodsimpele melodie is en wel of niet klinkt, zit er totaal ook geen sfeer of wat dan ook in. Er is niks unieks aan. Het is gewoon 'weer een track'.

Hier verschillen wij dan in mening in, want ik vind het een heerlijke zomerse plaat waar ik zeker los op gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2012 12:32 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Sorry, je hebt simpel en pakkend en inspiratieloos. Als ik echt niet meer weet wat ik moet produceren dan doe ik 3 dezelfde noten, dan omhoog-omlaag (of andersom) kort achter elkaar en doe weer 3 noten, maar dan hoger of lager en 2/4 opgeschoven. En daarmee heb je 85 procent van deze melodie klaar. Dat is niets geen arrogantie, dat is iets wat iedere amateur producer al wel eens heeft gedaan volgens mij. En ik begrijp niet wat je wilt zeggen met youtube volk, dus lijkt het me beter dat ik me daar niet over uit laat.

Oké hier kan ik me wel een beetje in vinden. Maar bij dit nummer zijn het wel dubbele tonen, a la tnt first match 2011.
Maar het rare vind ik dan dat een plaat als Frontliner - Keep It Up wel de hemel wordt in geprezen. Terwijl die melodie ook redelijk simpel is(wat jij in deze reactie omschreef), maar wat iemand al zei, de sound er omheen kan die melodie enorm gruwelijk maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2012 18:37 
 
Hardtraxxer

Lyst schreef:
Hebben jullie uberhaupt ooit zelf een melodie gemaakt?
Dit is een van de eerste dingen die je probeert.

Ja, meer dan genoeg. Dit is niet zo simpel als jij denkt dat het is mister ego ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2012 10:48 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Oja? Waarin verschilt de melodie dan van de standaard melodie die ik hierboven beschreven heb?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2012 11:25 
 

Lyst schreef:
Oja? Waarin verschilt de melodie dan van de standaard melodie die ik hierboven beschreven heb?


ik snap dat je mss meer had verwacht, maar simpel kan ook juist heel vet zijn(zoals spacer of attack again o.i.d.)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2012 12:04 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Pff, het gaat er niet om dat het simpel is, maar omdat het dertien in een dozijn is. Ik houd zelf ook van simpele dingen. Maar ik blijf erbij bijna iedere hardstyle producer heeft al wel eens een keer zo'n melodietje gemaakt, de meeste schrijven die gewoon af, omdat het zo ongelofelijk standaard is. Natuurlijk klinkt het al een stuk beter met een goede synth en kicks, maar het melodietje blijft gewoon dertien in een dozijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2012 12:36 
 

Lyst schreef:
Pff, het gaat er niet om dat het simpel is, maar omdat het dertien in een dozijn is. Ik houd zelf ook van simpele dingen. Maar ik blijf erbij bijna iedere hardstyle producer heeft al wel eens een keer zo'n melodietje gemaakt, de meeste schrijven die gewoon af, omdat het zo ongelofelijk standaard is. Natuurlijk klinkt het al een stuk beter met een goede synth en kicks, maar het melodietje blijft gewoon dertien in een dozijn.


Dat is het zeker, alleen uit jou argumenten lijkt het(voor mij) dat je het alleen maar heel simpel vind en dat is (in sommige gevallen) helemaal niet verkeerd
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2012 12:58 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Zet deze melodie eens af tegen de melodieën uit andere tracks van Wildstylez.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2012 12:58 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Jezus, dit is toch wel de meest dertien in een dozijn plaat van de afgelopen paar jaar. Ik kan me niet voorstellen dat hier veel inspiratie in is gaan zitten.

Lyst schreef:
Dat is toch niet zo moeilijk? Het mist creativiteit, originaliteit en diversiteit. Het is niet voor niets dat Adrenalize bijna dezelfde melodie heeft gemaakt. Ik maak namelijk ook zulke melodieën (weliswaar kwalitatief iets minder, maar de melodielijn is hetzelfde) als ik echt geen inspiratie meer heb.

Lyst schreef:
Sorry, je hebt simpel en pakkend en inspiratieloos. Als ik echt niet meer weet wat ik moet produceren dan doe ik 3 dezelfde noten, dan omhoog-omlaag (of andersom) kort achter elkaar en doe weer 3 noten, maar dan hoger of lager en 2/4 opgeschoven. En daarmee heb je 85 procent van deze melodie klaar. Dat is niets geen arrogantie, dat is iets wat iedere amateur producer al wel eens heeft gedaan volgens mij. En ik begrijp niet wat je wilt zeggen met youtube volk, dus lijkt het me beter dat ik me daar niet over uit laat.

Lyst schreef:
Oja? Waarin verschilt de melodie dan van de standaard melodie die ik hierboven beschreven heb?

Maar goed, lezen blijft soms lastig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2012 13:12 
 

Ik kan prima lezen bijdehand, maar uit bijvoorbeeld deze quote:

Lyst schreef:
Hebben jullie uberhaupt ooit zelf een melodie gemaakt?
Dit is een van de eerste dingen die je probeert.


leek het mij meer alsof je bedoelde te zeggen dat het heel simpel is om te maken en simpele melodiën hetzelfde zijn als een slecht nummer...

Voorderest ben ik het eensz dat deze melodie standaard is, ondanks wel een prima nummer :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2012 13:18 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Dat is toch overduidelijk een vervolg op "iets wat iedere amateur producer al wel eens heeft gedaan"
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2012 13:27 
 

Lyst schreef:
Dat is toch overduidelijk een vervolg op "iets wat iedere amateur producer al wel eens heeft gedaan"


Ik heb iets verkeerds geintepeteerd/jij zegt het verkeerd, me ambachtelijke excuses daarvoor hoi... Toch blijf ik erbij dat simpele melodiën ook prima kunnen uitpakken
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2012 17:04 
 
Hardtraxxer

Lyst schreef:
Oja? Waarin verschilt de melodie dan van de standaard melodie die ik hierboven beschreven heb?

Ik zou nu zoveel termen kunnen gebruiken maar dat hoeft ook niet vind ik. Deze melodie is niet simpel om te maken, zowiezo niet, hij is natuurlijk wel simpel maar dat is haast elke melodie. Ik ken absoluut geen melodielijnen die veel complexer zijn dan deze...
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2012 17:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ScavengerDJ schreef:
Lyst schreef:
Oja? Waarin verschilt de melodie dan van de standaard melodie die ik hierboven beschreven heb?

Ik zou nu zoveel termen kunnen gebruiken maar dat hoeft ook niet vind ik. Deze melodie is niet simpel om te maken, zowiezo niet, hij is natuurlijk wel simpel maar dat is haast elke melodie. Ik ken absoluut geen melodielijnen die veel complexer zijn dan deze...

...Dit meen je seriéús...? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2012 18:22 
 
Hardtraxxer

BuzzLightyear schreef:
ScavengerDJ schreef:
Lyst schreef:
Oja? Waarin verschilt de melodie dan van de standaard melodie die ik hierboven beschreven heb?

Ik zou nu zoveel termen kunnen gebruiken maar dat hoeft ook niet vind ik. Deze melodie is niet simpel om te maken, zowiezo niet, hij is natuurlijk wel simpel maar dat is haast elke melodie. Ik ken absoluut geen melodielijnen die veel complexer zijn dan deze...

...Dit meen je seriéús...? :P

Noem eens 1 melodie waar de akkoorden en de complexiteit ervan af druipen... Er zijn genoeg melodieën die nog inspiratielozer zijn die ook goed klinken, creatures of the night om er zo maar even een te noemen, en die wordt door genoeg geliefd, waaronder ikzelf.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2012 18:27 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Cruelty schreef:
The Spirit is moeilijker

Ja inderdaad, het lijkt me vrij lastig om een kat over een keyboard te laten lopen :P .
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2012 18:38 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

ScavengerDJ schreef:
Lyst schreef:
Oja? Waarin verschilt de melodie dan van de standaard melodie die ik hierboven beschreven heb?

Ik zou nu zoveel termen kunnen gebruiken maar dat hoeft ook niet vind ik. Deze melodie is niet simpel om te maken, zowiezo niet, hij is natuurlijk wel simpel maar dat is haast elke melodie. Ik ken absoluut geen melodielijnen die veel complexer zijn dan deze...

Loos argument dus en dat laatste meen je niet serieus mag ik hopen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2012 18:44 
 
Hardtraxxer

Lyst schreef:
ScavengerDJ schreef:
Lyst schreef:
Oja? Waarin verschilt de melodie dan van de standaard melodie die ik hierboven beschreven heb?

Ik zou nu zoveel termen kunnen gebruiken maar dat hoeft ook niet vind ik. Deze melodie is niet simpel om te maken, zowiezo niet, hij is natuurlijk wel simpel maar dat is haast elke melodie. Ik ken absoluut geen melodielijnen die veel complexer zijn dan deze...

Loos argument dus en dat laatste meen je niet serieus mag ik hopen.

Neen jou argumenten slaan nergens op, om de 3 noten je toonhoogte laten veranderen, in een muziekstijl waar je telkens met 4 werkt? Alsjeblieft zeg. En dat laatste heb ik daarnet ookal uitgelegd, geen enkele melodie tegenwoordig is complex, deze misschien nog iets minder dan een lessons in love ofzo maar dan vind ik Creatures of The Night nog veel simpeler.
Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle » Nieuwe tracks