Zal het feest maar bespreken aan de hand van de setjes
Geck-O: laatste half uur van mee gekregen, vond het weer erg leuk wat hij liet horen. Vet om zijn Extreme Voice/Zef Side mash-up op een feest te horen, helaas stond het geluid nog niet vol open. Verder nog Max Enforcer - Bring It Down en Tatarola - Insane, met name laatst genoemde heeft me best versteld laten staan qua hardheid. Enige minpuntje was dat Rik met zijn dansmoves een keer op het verkeerde knopje terecht kwam en de muziek stil zette. Dikke openingsset verder!
B-Front: Opende met Godz Power en Surge Of Power, 2 enorm energieke tracks die gelijk de toon konden zetten voor een enorme beukset. En op die tour ging Bob ook verder, heb o.a. nog Fade To Black, Audiobot remix en Attention gehoord. Zaten een paar supervette platen tussen iig! Later kwam Zany nog achter de decks erbij die ook alvast wat eigen werk draaide, iets wat ik niet zo goed snapte aangezien die later ook nog moest draaien. Al met al een zeer fijne set die werd afgesloten met Distorted-remix, maar wel erg jammer dat op 2/3 platen geen enkele verrassing in de TL zat.
Adaro: Kan mij de laatste tijd altijd wel bekoren, en vond hem ook deze keer weer sterk draaien. Hoe ongelofelijk veel energie ik van zijn Fuck The Fake-shit remix krijg is ongelofelijk, wát een plaat! En ook die House Of Wax Bootleg vond ik heel erg dik! Ook The Resistance live gehoord, maar die viel me behoorlijk tegen. Die kicks zijn veeeeeels te zwak, en dat merk je pas echt goed op een feest als Loudness waar zware kicks de boventoon voeren. Wel leuk om na zo lange tijd Put It On weer te horen. Tijdens KOTG ging ik maar een sitdown doen in mn eentje...
Digital Punk LIVE: Bij gebrek aan iets beters maar hier blijven staan. Het begin was nog wel aardig met Loudness Anthem, The Virus Spreads en Aliens-remix, maar daarna heb ik op Dark Symphony op het einde na niks gehoord wat me kon boeien. Eerste set waar ik niks mee kon die avond.
Phrantic: Als producer is deze man intussen in mijn favorietenlijstje geklommen, maar wat deze man vannacht draaide verdiend een hele hele dikke pluim. Terwijl ik mijn stekje vooraan zocht gooide meneer Dutch Master vs Luna - The Scene erop... lang geleden dat ik zo hard ben weggeblazen door een stel kicks, geluid stond toen ook precies goed. Wat was dat genieten! Veel van zijn eigen platen gehoord zoals Spells en Overdose en wat oudere nummers die mij nu even niet te binnen schieten (eentje was Funky Shit Deepack-remix). Op het einde gooide deze man nog even vol het gaspedaal in met achter elkaar Magic, Who Wants This, Road Warrior en Syndrome. Heerlijk ook hoe iedereen elkaar stond aan te kijken van WTF!!!!! Set van de avond tot dan toe (en daar ging ook niemand meer overheen).
Solutio & The I's/Radical Redemption: S&I openden met het allerbazigste heldentooltje OOIT. Wat ging dat ongelofelijk hard. Ik stond een minuut lang alleen maar met m'n mond open en kon maar niet bevatten wat er om me heen gebeurde haha. Daarna nog The Cry gehoord, en daarna weet ik het eigenlijk niet meer. Wat ik van hun set nog wist was dat de eerste 15 minuten erg vet waren, maar dat ze daarna een beetje mijn aandacht kwijt raakten. Daarom ging ik na een tijdje maar na Radical Redemption. Die kon me nog minder boeien. Wel vet dat die Control Alt Delete draaide

Maar met zijn album-tracks etc heb ik simpelweg helemaal niets meer. Bij S&I weer terug, wisselden een dikke plaat altijd af met iets waar ik niet zo veel mee heb. Hoorde nog Annihilating, The R3belz - Temptation, 2.17 en Outside The Box (die ik ook 3 keer heb gehoord die avond), de rest ging een beetje langs me heen. Moet wel zeggen dat ik wel iets meer fan van S&I ben geworden dan van tevoren, want hun nummers klinken thuis altijd zo raar, maar op een feest knalt dat spul er goed op!
Prefix & Density: Het enige wat ik me van die set nog kan herinneren was dat Wash - Radio Alarm werd gedraaid en ik zo gruwelijk hard los ging dat ik finaal op m'n muil ging. Maar dat was het helemaal waard, heldenplaat!
Theracords live: Eigenlijk is een half uur te kort voor deze verzameling helden, maar binnen een half uur kan je natuurlijk wel een supervette showcase neerzetten. Helaas heeft een kapitale fout in de indeling deze live-act voor mij de nek omgedraaid. Iedere DJ kreeg namelijk een blok van 10 minuten. Wat betekende dat ik na de eerste 10 minuten van Geck-O (die wel aardig waren) mezelf 10 minuten stierlijk heb staan vervelen omdat Degos en Re-Done aan het draaien waren. Ik heb daar gewoon helemaal niks mee. De laatste 10 minuten waren dan weer voor Thera en dat maakte alles daarvoor wel weer goed. Een geniale mash-up van Therafied en Goddamn, echt ongelofelijk hoe hard die track erop klapt. Na Trespassing volgde Done en Stash. Stash slaat werkelijk alles wat ik tot nu toe op hardstylegebied heb gehoord. Bizarre kicks. Al met al vond ik het een prima live-act, maar doe voortaan gewoon lekker alle nummers van iedereen door elkaar. En van mij hadden er ook gerust nummers van andere Theracords-artiesten gedraaid mogen worden

Zany: Het blijft gewoon een baas. Een eindbaas. Boeit me niet eens wat ie draait. Het begin vond ik niet zo heel erg geweldig (Arise, Dead Of The Night) maar de set groeide en groeide en er kwamen weer wat pareltjes langs! Helaas ook deze keer weinig verrassingen in de trackkeuze ondanks dat Zany daar vaak wel een handje van heeft, maar deze keer een stuk minder. Octavius Augustus en LMPSJNK kwamen nog langs als de wat oudere vergeten platen. Laatste half uur kwam B-Front aansluiten en werd het tempo nog maar eens opgevoerd. Scary Noises, Who Wants This, Psychedelic Trip en dat soort zooi kwam langs, blijft vet ondanks dat dit intussen een bekend recept is. Na Magic op belachelijk hoog tempo gooide Zany er nog een hardcore plaat in, en wat voor één (Atmos-fear/Psychiatric Ass mash-up). Om zijn heldenstatus nog maar even te onderstrepen!
Titan: zijn nog even bij Titan gaan kijken en die besloot al heel snel om hardcore te gaan draaien. Ik vind aan de ene kant té snel, maar stiekem had ik best zin in een lekker potje hakken! Hij begon met wat alternatievere mainstream, schakelde daarna over op de wat ruigere platen (Demolition-remix) en op het laatst kwam gewoon keiharde Industrial eraan te pas: Vortex Of Vengeance-remix, B-Positive, Time To Raise The Party. En op het laatst, haast onvermijdelijk, Oh My Sun. Blijft toch een bazig plaatje ook na 325773246 keer. Met een handvol liefhebbers heeft ie de 2e area gesloopt en een betere revanche na Defqon 2011 had hij niet kunnen nemen. Hij verdiend dit!
Crypsis: terugschakelen van 220 bpm naar 150 is lastig, en Crypsis draaide ook alles behalve boeiend of hard. Pas het laatste kwartier kwamen een paar vette platen aan te pas zoals Before The Storm en Transmission, daar kon ik nog wel even van genieten. Helaas hadden de beentjes er genoeg van en hoewel hij nog wat ruige zaagplaten erop gooide, een bizar harde plaat van Delete ofzo, Torture en afsloot met The Baddes Madness van Alien T, kon het me allemaal niet meer zoveel schelen. Ik vond het prima dat het afgelopen was. Mijn echte afsluiter had ik al bij Titan.
Feest:
+ mooie en praktische locatie, ook lekker industrieel zoals de Maassilo maar een stuk minder lomp en wat meer loopruimte.
+ Prima geluid. Vooraan werd mn gehoorbescherming er soms keihard uitgetrild.
+ Hele gezellige sfeer en voor een feest van zo'n omvang veel mensen die los gingen.
+ Rest van de organisatie
+ Al met al werd er gewoon goed gedraaid
- De 2e zaal was bizar heet
- Hier en daar iets te druk, maar aangezien je die drukte kon ontwijken vind ik dat niet eens echt een minpunt.
Oké, ik denk dat het wel genoeg zegt als er zoveel dingen kloppen aan een feestje en er zo weinig op aan te merken valt. Voor mij tot nu toe het vetste feest van het jaar en ik heb er zwaar van genoten, ook dankzij de gezellige mensen die er rondliepen en waar ik mee was. Baal er nu al van dat de eerst volgende editie weer in de Maassilo is, ben een beetje klaar met die locatie.