Hier dus het verslagje van mijn kant Mijn eerste keer Defqon, dus kan gelukkig niet oordelen over of het op Almere Strand beter was.
Rond half 12 binnen, waar ik gelijk Daan (Dawasikni) tegen kwam. Eerst even een rondje over het terrein gedaan, even kijken waar alles was. Uiteindelijk naar de blue gelopen waar Waverider bezig was. Volgens mij First Match en Gold remix gehoord.
Ik wilde zelf graag nog naar Luna & Pavo, dus gelijk overgestoken en daar lekker gaan staan met vrienden. Tuurlijk aardig wat hitjes, maar ook een aantal plaatjes gehoord waarvan ik echt niet zo weten van wie, hoe of wat. Eervolle vermelding voor Cocaine MF Oldschool mix, de tering wat gaat die hard!
Om 1 uur naar Akkachar op de Magenta vertrokken voor wat lekkere Dubstep. Kon echt geen 1 nummer uit de set, maar alsnog prima vermaakt.
Half 2 was het Digital Age time. Ik heb alleen Wildstylez gehoord op Hardbass, maar daar kan ik me echt helemaal niets meer van herinneren, dus was toch wel benieuwd. Was inmiddels al een stuk drukker op de main. Maar bah, wat een volk inderdaad zeg, anders ga je op een feest even massaal stil staan. Ik vond het setje best leuk, misschien ook wel omdat ik voor het eerst DA tracks live hoor, maar vind het toch wat soft. Geluid in het midden ook niet al te best.
Ik wilde heel graag een kijkje gaan nemen bij Clock Kid, als dat niets zo worden kon ik altijd nog door naar de Purple. Maar dat was helemaal niet nodig. DE TERING, WAT EEN GODDELIJKE SET! Psychedelic Trip, The Fusion of Sound, Bionicle, Everything Changes en nog een paar lekkere knallers. Tussendoor nog Skrillex - Scary Monsters and Nice Sprites gehoord (1 van m'n favorieten). Zelfs nog Frontliner - Greenhouse gehoord. Nog nooit live gehoord (sowieso erg ondergewaardeerd), maar wat een nummer zeg, WAUW! En meneer Clock Kid gooide nog even Tuuduu erachteraan en heeft daarna zelfs nog de climax van Greenhouse en Tuuduu op elkaar gegooit en dat klonk zelfs nog goed. Het ging maar harder en harder, met o.a. sound of the machine. Toen begon het Theracords spul, waar hij het toch over had. Eerst Ding Dong remix, even later Done, Trespassing en afsluiten met Breadstick! Erg leuk en origineel mixwerk en wat leuke edits en natuurlijk gewoon kei, maar dan ook keihard beuken. Zelfs m'n vrienden (2 voor 2e feestje, 1 voor 1e keer, die thuis maar af en toe wat hardstyle luisteren ging superhard los en vonden het ook echt dik!) Enige minpuntje op deze set was dat ik op het punt stond keihard los te gaan op Trespassing, werd er weer een dubstep nummer op gegooit in de break, dat vond ik wel een beetje jammer. Maar ondanks dat, was dit overduidelijk de beste set van de dag voor mij, dus bedankt Clock Kid, dat je me om 3 uur 's middags al had gesloopt en het gevoel gaf dat de rest van de dag niets meer zou worden! En dan de mensen die er niet bij waren: Jullie hebben echt wat gemist
Toen vertrokken naar de Black, want ik wilde wel een HC setje meepakken en een vriend van me zou iemand van z'n werk daar meeten. Dus het werd Promo vs EA. Erg leuk, heb niet superveel verstand van HC, maar er kwamen toch wel flink wat nummers voorbij die ik kende (niet alleen de EA), dus heb ff lekker ff een partij staan hakken. M'n vrienden vonden het toch wat minder als verwacht, dus we zijn daar na een half uurtje alweer vertrokken.
We wilden toch weer even een kijkje gaan nemen op de main en dat was al weer leeg gestroomd. Bioweapon en Toneshifterz waren op dat moment aan het draaien. Aantal leuke nummers gehoord. Na Gangsters Don't Dance links boven op de heuvel tegen het hek aan gaan zitten om m'n beentjes even wat rust te gunnen voor de Hardtraxx meeting.
Iets voor half 5 richting de blue vertrokken voor Alphaverb en de Hardtraxx meeting. Die meeting kwam dus helemaal niet. Tot die tijd alleen Daan tegen gekomen, maar nu eindelijk toch wat bekenden weer gezien, en niemand anders dan de stampmaatjes Patrick en Frans! Daarna kwam Pommer nog aangelopen, nog een kleine jhdligfhjhfihru babbel mee gehad. Alphaverb (naast Hardbass) nog nooit live gehoord. Heerlijke tracks live, echt een hele mooie apart stijl, en ik vind die rock achtig accenten in sommige nummer echt dik! Toppunt was voor mij Hands Up (Anti Climix) en dan natuurlijk de Mid-Intro. Leuk setje al met al. Alleen nog opener (Pull ya Strings) van Psyko Punkz gehoord, maar had honger en moest echt even goed zitten! Lekker naar de Lounge vertrokken waar we met onze rug tegen een bank aan zijn gaan zitten. 2 Minuten later gelukkig een lekker dik kussen kunnen pakken voor wat meer comfort. Even lekker uitgerust en daarna wat te eten gehaald. Dat vond ik wat minder. Patat was veelste zout en er zat vieze mayo bij, dus nog maar even 2 loempia's weggeslokt.
Weer aardig opgeladen voor 16BIT. Wederom erg dikke muziek, wat ik allemaal niet bij naam ken. Weer Patrick en Frans tegen gekomen en zag 2 minuten Robin (Hsrobin) ook daar lopen met een vriend. Daar nog even staan babbelen onder de tent tot ik Machine Gun ingemixt werd, toen gelijk een sprintje naar de vloer getrokken, NAIS!
Toen was het tijd voor Mr. B-Front, waar ik hoge verwachtingen bij had en toch ook weer niet, aangezien het toch de mainstage van Defqon is en je dan niet lomp kan gaan beuken. En het viel inderdaad toch een beetje tegen uiteindelijk Openen met Rebirth had ik wel aan zien komen en 2 tracks die daarna kwamen kon ik niet eens, maar vond ik nou niet echt bij B-Front passen. Tracks die ik wilde horen: Inner Creativity, Musical Analysis, Everything starts&changes en Night Colors Black. Inner Creativity was een edit volgens mij, Musical Analysis wel gehoord, die andere 3 helaas niet. Wel de Neophobia remix gehoord, die echt bout was (gelukkig was ik net drinken halen). Wel respect voor de Zany Mash-up en Back Again. Magic deed het ook even goed, echt keihard staan raggen. En OLEE, WAT EEN SFEER WEER. Was echt 1 van de weinigen die echt los ging en wederom staat iedereen je dan weer aan te staren. Like I said, het viel wat tegen. Wel Jor-D ontmoet, na 10 minuten twijfelen of hij het nou was. Die intro was wel erg vermakelijk. I SAID THE BIRD BIRD!
B-Front was net klaar en ben gelijk de heuvel op gelopen waar 2 vrienden van me zaten te rusten en we besloten nog even een rondje te gaan doen. Maar meer bekenden tegen gekomen dus heb nog aardig wat van Zatox mee gekregen. En je kan zeggen wat je wil, hij gebruikt dezelfde kicks, maar ze klinken toch wel erg vet live. Madhouse, Afrika, Hardbass anthem en de nieuwe met Headhunterz (die echt zwaar dik is) kan ik me nog herinneren.
Ik wil graag even bij Eye-D en Hidden gaan kijken, aangezien ik dat echt hele dikke shit vind. En dat was het ook, maar had wel even van...WTF! Hoe moet ik hier op los gaan, dus uiteindelijk maar wat gek gedaan en staan hakken. Ook Dakpan nog even gesproken en Rickie leren kennen. Uiteindelijk even snel bij de Ultra-Violet gaan kijken (heel de dag niet geweest of wezen kijken), dus was wel even benieuwd. Headhunterz was bezig en kwam aanlopen tijdens de break van From Within (winne edit) en hij klonk eigenlijk toch wel heel mooi. Werd me wel duidelijk dat ik me een beetje had vergist in die plaat. Daarna nog een ander nummer gehoord waar ik de naam zo 1 2 3 niet van weet, maar wel heb gefilmd.
Om kwart voor 10 richting de Main vertrokken voor de Noisecontrollers. Ik hoopte op beukers als Samara, Night after Night en Sanctus, maar dit was natuurlijk te mooi om waar te zijn. Kwam bij La Nuit Noire aangelopen (gelukkig maar, want de 1e 9 tracks had ik niet hoeven horen), toen dacht ik, niet slecht. En het was uiteindelijk ook zeker niet slecht. De nieuwe NC was echt super, daarna nog Kick Back en On the Go. Dieptepunt was toch wel I like it loud en toen ging opeens heel de main los. Wil verder geen woorden meer vuil maken aan dat nummer, dat zie je wel in het release gedeelte. Toen over op de Hardcore, wat al aardig vroeg begon. Dit was echt een goed punt in vergelijking met vorig jaar (nee ik was er niet bij maar heb de TL gezien en beluisterd). Toen natuurlijk de eindshow. In 1 woord: FANTASTISCH. Gewoon 20 minuten lang kippenvel gehad, ookal had ik liever gebeukt alsof m'n leven er vanaf hing. Toch was het een kleine tegenvaller. Wilde los gaan, maar het kon gewoon echt niet. Het was veel te druk en bovendien liepen er de hele tijd van die strontirritante mensen heen en weer om niks en deden gewoon alsof je er niet stond. Heb me er maar bij neergelegd en heb uiteindelijk nog erg genoten van de laatste 45 minuten.
Toen natuurlijk de terugreis... Wat een ongeregeld kutzooitje, eerst een kwartier zoeken naar de bus. 12 uur vertrekken zat er sowieso niet in, maar we hebben gewoon tot iets over half 1 moeten wachten voordat de bus überhaubt compleet was. Toen natuurlijk die graf file en de buschauffeur die doodleuk radio Veronica aan zette. Liep al te roepen, zet 106.2FM op. Toen iemand anders het echt gevraagd en heeft ie ook gedaan. Dus hadden we een kleine afterparty in de bus! We zijn wel nog ruim 40km omgereden en moesten eerst nog langs andere plaatsen. Uiteindelijk om 4 uur thuis, maar het was het allemaal waard!
Plus en min punten:
+++ Clock Kid: Echt de held van de dag voor mij. Van 2 tot 3 zo'n giga beuk set neerzetten met uitstekend mixwerk, waar eigenlijk zelfs Titan niet overheen kan. Hoop deze jongen vaker te zien! ++ Eindshow: Hoef ik denk ik niet uit te leggen. ++ Setjes: Waren allemaal in orde in principe en was gewoon wat je kon verwachten. ++ Voorzieningen: Waren genoeg toiletten en eet en drink voorzieningen. Goed geregeld dus. Vond de dixi's ook meevallen qua smerigheid en er was altijd WC-Papier aanwezig. + Geluid in de blue (en over het algemeen): gewoon hard en zuiver, zoals het hoort! + Magenta: Erg tof dat deze stage er was, heb me hier ook prima vermaakt, ookal was het niet zo druk. + Sfeer: Was over het algemeen gewoon goed, op de main een beetje na dan. Hoop gezellige mensen gesproken en tegen gekomen. Ook de grootste randdebielen natuurlijk, zoals de Container beuqert en sinterklaas!
+/- B-Front: Had m'n verwachtingen veel te hoog gesteld hiervoor en daardoor was ik toch wat teleurgesteld. Had erg graag Night Colors Black willen horen, maar dat werd em dus niet. Voor de rest echt wel een prima set en ik kan het ook begrijpen als je op de Main moet draaien. +/- Weer: De vorige jaren altijd zon geweest en dan nu weer precies een grauwe en regenachtige dag. Wel goed voor Q-Dance natuurlijk, als je voor €5 euro een poncho gaat kopen (belachelijke prijs voor een stukje plastic). Echte zomergevoel was er gewoon niet. Enige positieve was dat als je de tent uit kwam je ff lekker in de miezerregen af kon koelen. Heb me voor de rest niet geërgerd eraan of me laten belemmeren.
--- Dagjesmensen: Stond ik bij B-Front lekker los te gaan, staat gewoon iedereen je aan te kijken WTF je aan het doen bent, alsof ik 10 pillen op had. Leuke was nog dat ik helemaal nuchter was (alleen rond 1 uur 2 biertjes op, maar vielen niet zo lekker, dus de rest van de dag aan cola en water gezeten). -- VDK mensen: Dat je een pilletje of wat dan ook neemt heb ik geen probleem mee, meestal juist er bevorderend voor de sfeer. Alleen moet je wel weten wat je kan hebben. Weer veel te veel mensen gezien die er als een koe bij liepen of mensen die met een leeg hoofd en hun bakkes op half 7 recht voor me neus stonden te draaien. Ga dan lekker ergens ff K.O. liggen of zo (zoals sommigen wel deden). - Hardtraxx-Meeting: Ja heel de groeg stond bij elkaar. Maar we hebben niet voor niets de poll en als een groot deel dan op een meeting bij Alphaverb stemt vind ik het wel gaar dat ik uiteindelijk 4 mensen van het forum heb gezien daar. Erg jammer, had er graag wat meer willen zien. - Terugreis: Was gewoon ordinair kut. - Patat: Vieze gore frans mayo erbij, BLEGH! - Dubstep: Vond in de set van Clock Kid halverwege Skillex - Scary Monsters & Nice Sprites wel leuk, maar daarna werd bij de break van Trespassing weer een dubstep track erin gegooit en ook nog bij NC tijdens de show. Heb gegrepen dat bij andere sets dit ook werd gedaan. 1x is leuk, maar moet niet te veel gaan worden. Er is niet voor niets een dubstep stage erbij gekomen. - Lounge: Ik wilde even tot rust komen op de bank daar en m'n oren hadden dat ook nodig. Maar dan hoor je alsnog honkiebonkie Lounge/House door je oren. Had van mij niet gehoeven.
Al met al gewoon een fantastisch feest en genoeg keuze qua muziek. Wel denk ik dat ik feesten met gewoon 1 stage leuker vindt dan zoiets als dit. Liever Hardbass of Loudness dus En ja hoor, ik heb het weer voor elkaar gekregen om 4x te schijten en waarom ik dat elke keer doe weet ik niet heb ook gelijk een nieuw gezegde ervoor. Niet meer "van ruilen komt huilen", maar: Van stampen komt poepen"
Wat een geweldige dag heb ik hier gehad . Dit zal ik nooit meer van m'n leven vergeten, al zijn er natuurlijk wel wat kleine minpuntjes, maar de pluspunten zijn veel groter . Wat me vooral bijblijft, is het laatste stuk van Randaro, rechts vooraan !
Sjezus, niet normaal zeg! Pattern2, Under Attack, Haunter of the Dark en de collab van B-front en High Voltage... Kwam ook nog eens m'n neef tegen, en we hebben daar ontzettend hard staan snoeien voor de middelste bar... Gelukkig was er genoeg ruimte . Misschien dat iemand van hardtraxx ons heeft herkend? We hadden alle 3 een wit Defqon voetbalshirt aan, en een witte zonnebril op . Shirts zijn trouwens erg vet, zelfs m'n moeder en zusjes vinden m mooi!
De heenreis verliep erg voorspoedig, en we waren al snel binnen (+/-) kwartier. Helaas was het rot weer, we zijn maar meteen die shirts gaan kopen, en kregen er nog gratis zo'n Defqon rugzakje bij . Kluisjes en muntjes geregeld, en hop, even een hotdog scoren en naar de Purple, om even in de stemming te komen:). Na wat biertjes zijn we naar de blue gegaan, en zijn we al lekker losgegaan op The Pitcher en Josh en Wesz. Waren leuke sets, maar niet meer of minder dan dat;). Kon me wel mateloos irriteren bij de bar, stonden 2 wijven in hun hippe leren jasjes etc. gewoon bar te hangen ;') ;') en een beetje populair te doen. Oprotten met dit soort uitschot!
Toen zijn we nog even naar de main gegaan, waar Headhunter en Wildstylez nog bezig waren, de main vond ik er erg bruut uitzien! Future shock en de nieuwe collab met Zatox gehoord, was zeker leuk . Daarna zijn we naar de Purple gegaan, en wat een heerlijke sets van Jack of Sound en Kodex ! Ook lekker lopen kutten met een blonde barvrouw, die vond het wel leuk, en wat gratis bier geritseld natuurlijk . Daarna zijn we naar de blue gegaan, voor Deepack en Alpha Twins, die beiden echt heldig draaiden! Ondertussen nog ook even de grey en black meegepakt, was wel lachen:).
Daarna even wat gegeten, lekkere pizza en fruitsalade . Ook nog lekker naar The Prophet gegaan, waren allemaal lekkere oude hitjes . Was gewoon heerlijk. Ondertussen nog geniale gesprekken gehad met wat mensen op de main, die dachten dat we volhard strak stonden, en het maar niet konden geloven dat we niks gebruikten . Daarna zijn we nog even naar de blue geweest, en uiteindelijk nog kippenvleugels gegeten , en Bob van der Palen bezocht, die een beetje tegenviel, leek wel of hij minder hard mocht dan normaal ofzo . Daarna gingen we als een speer naar de Blue, waar Ran-D & Adaro, zoals eerder besproken, de tent letterlijk afbraken . Toen kwam het jammerlijke Titan moment, en zijn we maar naar de main gegaan. Was een redelijke anticlimax qua sfeer, muziek en geluid. Maar wat een geweldige show! Echt heerlijk wat er uit het Defqon logo werd gespoten!
Terugweg naar de kluisjes verliep voorspoedig, jammer van de modder. Wel weer heerlijk gelachen met allerhande spacekezen . Om half 12 zaten we in de bus, die pas om half 2 echt begon te rijden... ;'). Gelukkig dat we een geniaal grappige buschauffeur hadden, met echt de meest flauwe grappen die je maar kan bedenken:P. En dan ook nog zo'n aggresieve cokesnuiver in de bus die die grappen niet kon waarderen . We waren pas om 5 uur thuis, het was al licht, maar wat een superdag! Volgend jaar weer Defqon.1 voor ons!
+ punten: ++ de sets van Jack of Sound, Kodex, Deepack, Alpha Twins en The Prophet +++ oneindig : het laatste deel van Randaro en het vuurwerk + heerlijk en gevarieerd eten, en lekkere capuccino:P + Aankleding van de Purple, Main, Grey en Black + Geluid in Purple en Blue + Veel gekke gesprekken gehad, gezellige vrienden mee, en m'n neef die ook uit z'n stekker ging! + Mooie en fijne voetbalshirts + Locatie, is zeer handig, hele terrein liepen we in 10 minuten af (ingang tot main achteraan), lijkt wel veel op Q-base terrein. + Rare buitenlanders die om drugs en voetbalshirts vragen + Gezellige barmeiden + Voor het eerst gescheten in een dixie, viel reuze mee! ++++++ De herinnering voor het leven
Oke, er zijn ook nog minpunten:P :
- Sfeer op de main (raar aangekeken worden als je hard losgaat, handen over elkaar, filmen) - Prijzen eten - Modderpoel (wat extra planken of snippers lijkt me niet zo moeilijk bij de randen van de tenten) - Crisis met de bussen op de terugweg - Geluid bij Titan
Wat ook puur genieten was, carl cox op 538 radio op de terugreis dubstep (raise youre weapon, my name is skrillex, cinema (volgens mij) gehoor en nog wat hardtrance klappers )
Waarom had iedereen zo'n problemen met de bus te vinden? Die stond toch gewoon daar waar je uitgestapt was :')? In mijn geval op 50 meter van de ingang
Wij hadden hem gelukkig redelijk snel gevonden, maar heb echt geen idee meer op het eind waar de bus je had afgezet. We zaten half 12 in de bus, 12 uur zat hij vol voor dat we eindelijk een beetje gingen rijden was het half 1.
Iemand had buiten de bus gehoord dat iemand de sloot was in gereden met de auto waardoor vooraan bussen niet door konden. Dus alle bussen achter ons rijden andere kant op na veel moeite dacht de bus chauffeur van ons laat ik ook maar is gaan, eindelijk onder weg gaat die mogol op de weg terug 2 keer fout rijden komen we 4 uur half 5 eindelijk in Alkmaar aan in plaats van 3 uur...
zoo ben jij ff genaaid, wij vonden onze bus gelijk bij de eerste rij die we in gingen. alleen konnen we pas om 1 uur weg, en was kwart voor 2 thuis
Bussen tja... bij Decibel vorig jaar liepen een vriend en ik ook van de parkeerplaats van A tot Z, letterlijk Want dat gedoe daar is met die landen en wij liepen bij Z, nou na een dag lopen en stampen is het zoeken naar een bus niet iets wat je graag wilt doen.
Nee inderdaad, ik zou nog een kusje krijgen van je
Had ik waarschijnlijk gebeten :p
Maar volgende keer beter
Ik weet wel zeker dat je hem had gebeten, haha, jij was weer lekker wappie! We hebben nog ff gechilled, onderweg naar JoS... Was je om de haverklap kwijt, maargoed was alsnog wel leuk om daarna de party verhalen over bij Chukkels t horen
Heerlijk nog 20 minuutjes genoten van de nummers die hij draaide, vooral die TBA met die Harry Potter- vocals. Die was echt lekker, alhoewel Nando & Tom die helemaal niet vet vonden. Achja, ieder zijn smaak.
Vind dat wel een dikke track hoor, maar die kicks waren live zooo slap. Echt jammer, verpeste de hele track.
Losgaan bij Jack of Sound en Chemical was wel echt te geniaal.
Zo mijn eerste Defqon was wel relaxed. Gisteren echt 30 liter water op, was compleet uitgedroogd. Nu ook wel aardig wat bier gelurkt maar goed...
Heb een beetje te veel op main gestaan, maarja was ook met dagjesvolk mee en zij wilden dat graag.
Wel 3 van de 8 vrienden compleet wasted (pilletjes en bier gaan niet echt samen ) Dus uiteindelijk bij de chill-room gedumpt en daarna met een maat tot het einde doorgestampt.
Nog mot gehad met een emo barchick. Krijg je pure cola als je whisky-cola besteld. Was nog helder genoeg om dat te merken. Uiteindelijk een nieuwe gekregen, dus was wel ff lekkere cola voor tussendoor.
Ook nog ff met een maffe duitser gechilld die zijn enkel verstuikt had. Met mijn campingduits een klein praatje gemaakt. Wat ik eruit opmaakte vond hij Zatox zijn favoriet, maar die was nog niet eens geweest
Flink gelachen nog bij Dune, wat een gepruts. MMA en Nobody Said It Was Easy doen het schijnbaar nog wel goed, want iedereen ging los. Voelde me niet helemaal op mijn gemak daar....
Maar uiteindelijk prima vermaakt de hele dag. De terugweg naar de uitgang was wel maf. Opeens moest iedereen een meter omlaag. Was niet de gebruikelijke weg waarschijnlijk Daarna bus zoeken, niet heel grappig en de bus voor ons had geen chauffeur, die kwam een uur te laat ofzo.
Ik stond daar ook, onder andere met Janus, MrVertigo en het groepje van onder andere Decoupeerzaag, Tel & Pommer
Pardon?
Jij was toch weggegaan na een half uurtje of zo ? Of ben jij gebleven? Kan me er niet zoveel meer van herinneren helaas.
Nee joh! Ik was tot het pure einde gebleven. Al mijn maten waren wel weg gegaan, maar ik bleef toen bij jullie.
Iris93 schreef:
Nando schreef:
Daveytl schreef:
Heerlijk nog 20 minuutjes genoten van de nummers die hij draaide, vooral die TBA met die Harry Potter- vocals. Die was echt lekker, alhoewel Nando & Tom die helemaal niet vet vonden. Achja, ieder zijn smaak.
Vind dat wel een dikke track hoor, maar die kicks waren live zooo slap. Echt jammer, verpeste de hele track.
Losgaan bij Jack of Sound en Chemical was wel echt te geniaal.
Haha ik vond jou geniaal
Haha, dank je wel Volgende keer geef ik m'n drinken wel aan iemand anders zodat je mee kan stampen.
Ik weet wel zeker dat je hem had gebeten, haha, jij was weer lekker wappie! We hebben nog ff gechilled, onderweg naar JoS... Was je om de haverklap kwijt, maargoed was alsnog wel leuk om daarna de party verhalen over bij Chukkels t horen
Whuuuuuut? Geruchten over mijn preparty en afterparty? We hadden een zwijgcode!