jezus zeg; het woord "dance-festival" is gevallen, mensen horen muziek thuis en het gezeik begint weer!!
Mijn eerste keer Defqon, dus kan gelukkig niet oordelen over of het op Almere Strand beter was.
Rond half 12 binnen, waar ik gelijk Daan (Dawasikni) tegen kwam. Eerst even een rondje over het terrein gedaan, even kijken waar alles was.
Uiteindelijk naar de blue gelopen waar Waverider bezig was. Volgens mij First Match en Gold remix gehoord.
View on YouTube
Ik wilde zelf graag nog naar Luna & Pavo, dus gelijk overgestoken en daar lekker gaan staan met vrienden. Tuurlijk aardig wat hitjes, maar ook een aantal plaatjes gehoord waarvan ik echt niet zo weten van wie, hoe of wat.
Eervolle vermelding voor Cocaine MF Oldschool mix, de tering wat gaat die hard!
Om 1 uur naar Akkachar op de Magenta vertrokken voor wat lekkere Dubstep. Kon echt geen 1 nummer uit de set, maar alsnog prima vermaakt.
Half 2 was het Digital Age time. Ik heb alleen Wildstylez gehoord op Hardbass, maar daar kan ik me echt helemaal niets meer van herinneren, dus was toch wel benieuwd. Was inmiddels al een stuk drukker op de main. Maar bah, wat een volk inderdaad zeg, anders ga je op een feest even massaal stil staan. Ik vond het setje best leuk, misschien ook wel omdat ik voor het eerst DA tracks live hoor, maar vind het toch wat soft. Geluid in het midden ook niet al te best.
Ik wilde heel graag een kijkje gaan nemen bij Clock Kid, als dat niets zo worden kon ik altijd nog door naar de Purple. Maar dat was helemaal niet nodig. DE TERING, WAT EEN GODDELIJKE SET! Psychedelic Trip, The Fusion of Sound, Bionicle, Everything Changes en nog een paar lekkere knallers. Tussendoor nog Skrillex - Scary Monsters and Nice Sprites gehoord (1 van m'n favorieten). Zelfs nog Frontliner - Greenhouse gehoord. Nog nooit live gehoord (sowieso erg ondergewaardeerd), maar wat een nummer zeg, WAUW! En meneer Clock Kid gooide nog even Tuuduu erachteraan en heeft daarna zelfs nog de climax van Greenhouse en Tuuduu op elkaar gegooit en dat klonk zelfs nog goed. Het ging maar harder en harder, met o.a. sound of the machine. Toen begon het Theracords spul, waar hij het toch over had. Eerst Ding Dong remix, even later Done, Trespassing en afsluiten met Breadstick!
View on YouTube
View on YouTube
Toen vertrokken naar de Black, want ik wilde wel een HC setje meepakken en een vriend van me zou iemand van z'n werk daar meeten. Dus het werd Promo vs EA. Erg leuk, heb niet superveel verstand van HC, maar er kwamen toch wel flink wat nummers voorbij die ik kende (niet alleen de EA), dus heb ff lekker ff een partij staan hakken. M'n vrienden vonden het toch wat minder als verwacht, dus we zijn daar na een half uurtje alweer vertrokken.
We wilden toch weer even een kijkje gaan nemen op de main en dat was al weer leeg gestroomd. Bioweapon en Toneshifterz waren op dat moment aan het draaien. Aantal leuke nummers gehoord. Na Gangsters Don't Dance links boven op de heuvel tegen het hek aan gaan zitten om m'n beentjes even wat rust te gunnen voor de Hardtraxx meeting.
Iets voor half 5 richting de blue vertrokken voor Alphaverb en de Hardtraxx meeting. Die meeting kwam dus helemaal niet. Tot die tijd alleen Daan tegen gekomen, maar nu eindelijk toch wat bekenden weer gezien, en niemand anders dan de stampmaatjes Patrick en Frans! Daarna kwam Pommer nog aangelopen, nog een kleine jhdligfhjhfihru babbel mee gehad.
Alleen nog opener (Pull ya Strings) van Psyko Punkz gehoord, maar had honger en moest echt even goed zitten! Lekker naar de Lounge vertrokken waar we met onze rug tegen een bank aan zijn gaan zitten. 2 Minuten later gelukkig een lekker dik kussen kunnen pakken voor wat meer comfort. Even lekker uitgerust en daarna wat te eten gehaald. Dat vond ik wat minder. Patat was veelste zout en er zat vieze mayo bij, dus nog maar even 2 loempia's weggeslokt.
Weer aardig opgeladen voor 16BIT. Wederom erg dikke muziek, wat ik allemaal niet bij naam ken. Weer Patrick en Frans tegen gekomen en zag 2 minuten Robin (Hsrobin) ook daar lopen met een vriend. Daar nog even staan babbelen onder de tent tot ik Machine Gun ingemixt werd, toen gelijk een sprintje naar de vloer getrokken, NAIS!
Toen was het tijd voor Mr. B-Front, waar ik hoge verwachtingen bij had en toch ook weer niet, aangezien het toch de mainstage van Defqon is en je dan niet lomp kan gaan beuken. En het viel inderdaad toch een beetje tegen uiteindelijk
B-Front was net klaar en ben gelijk de heuvel op gelopen waar 2 vrienden van me zaten te rusten en we besloten nog even een rondje te gaan doen. Maar meer bekenden tegen gekomen dus heb nog aardig wat van Zatox mee gekregen. En je kan zeggen wat je wil, hij gebruikt dezelfde kicks, maar ze klinken toch wel erg vet live. Madhouse, Afrika, Hardbass anthem en de nieuwe met Headhunterz (die echt zwaar dik is) kan ik me nog herinneren.
Ik wil graag even bij Eye-D en Hidden gaan kijken, aangezien ik dat echt hele dikke shit vind. En dat was het ook, maar had wel even van...WTF!
Uiteindelijk even snel bij de Ultra-Violet gaan kijken (heel de dag niet geweest of wezen kijken), dus was wel even benieuwd. Headhunterz was bezig en kwam aanlopen tijdens de break van From Within (winne edit) en hij klonk eigenlijk toch wel heel mooi.
View on YouTube
Om kwart voor 10 richting de Main vertrokken voor de Noisecontrollers. Ik hoopte op beukers als Samara, Night after Night en Sanctus, maar dit was natuurlijk te mooi om waar te zijn. Kwam bij La Nuit Noire aangelopen (gelukkig maar, want de 1e 9 tracks had ik niet hoeven horen), toen dacht ik, niet slecht.
Toch was het een kleine tegenvaller. Wilde los gaan, maar het kon gewoon echt niet. Het was veel te druk en bovendien liepen er de hele tijd van die strontirritante mensen heen en weer om niks en deden gewoon alsof je er niet stond. Heb me er maar bij neergelegd en heb uiteindelijk nog erg genoten van de laatste 45 minuten.
Toen natuurlijk de terugreis...
Plus en min punten:
+++ Clock Kid: Echt de held van de dag voor mij.
++ Eindshow: Hoef ik denk ik niet uit te leggen.
++ Setjes: Waren allemaal in orde in principe en was gewoon wat je kon verwachten.
++ Voorzieningen: Waren genoeg toiletten en eet en drink voorzieningen. Goed geregeld dus. Vond de dixi's ook meevallen qua smerigheid en er was altijd WC-Papier aanwezig.
+ Geluid in de blue (en over het algemeen): gewoon hard en zuiver, zoals het hoort!
+ Magenta: Erg tof dat deze stage er was, heb me hier ook prima vermaakt, ookal was het niet zo druk.
+ Sfeer: Was over het algemeen gewoon goed, op de main een beetje na dan. Hoop gezellige mensen gesproken en tegen gekomen. Ook de grootste randdebielen natuurlijk, zoals de Container beuqert en sinterklaas!
View on YouTube

+/- B-Front: Had m'n verwachtingen veel te hoog gesteld hiervoor en daardoor was ik toch wat teleurgesteld. Had erg graag Night Colors Black willen horen, maar dat werd em dus niet. Voor de rest echt wel een prima set en ik kan het ook begrijpen als je op de Main moet draaien.
+/- Weer: De vorige jaren altijd zon geweest en dan nu weer precies een grauwe en regenachtige dag. Wel goed voor Q-Dance natuurlijk, als je voor €5 euro een poncho gaat kopen (belachelijke prijs voor een stukje plastic). Echte zomergevoel was er gewoon niet. Enige positieve was dat als je de tent uit kwam je ff lekker in de miezerregen af kon koelen. Heb me voor de rest niet geërgerd eraan of me laten belemmeren.
--- Dagjesmensen: Stond ik bij B-Front lekker los te gaan, staat gewoon iedereen je aan te kijken WTF je aan het doen bent, alsof ik 10 pillen op had.
-- VDK mensen: Dat je een pilletje of wat dan ook neemt heb ik geen probleem mee, meestal juist er bevorderend voor de sfeer. Alleen moet je wel weten wat je kan hebben. Weer veel te veel mensen gezien die er als een koe bij liepen of mensen die met een leeg hoofd en hun bakkes op half 7 recht voor me neus stonden te draaien. Ga dan lekker ergens ff K.O. liggen of zo (zoals sommigen wel deden).
- Hardtraxx-Meeting: Ja heel de groeg stond bij elkaar. Maar we hebben niet voor niets de poll en als een groot deel dan op een meeting bij Alphaverb stemt vind ik het wel gaar dat ik uiteindelijk 4 mensen van het forum heb gezien daar. Erg jammer, had er graag wat meer willen zien.
- Terugreis: Was gewoon ordinair kut.
- Patat: Vieze gore frans mayo erbij, BLEGH!
- Dubstep: Vond in de set van Clock Kid halverwege Skillex - Scary Monsters & Nice Sprites wel leuk, maar daarna werd bij de break van Trespassing weer een dubstep track erin gegooit en ook nog bij NC tijdens de show. Heb gegrepen dat bij andere sets dit ook werd gedaan. 1x is leuk, maar moet niet te veel gaan worden. Er is niet voor niets een dubstep stage erbij gekomen.
- Lounge: Ik wilde even tot rust komen op de bank daar en m'n oren hadden dat ook nodig. Maar dan hoor je alsnog honkiebonkie Lounge/House door je oren. Had van mij niet gehoeven.
Al met al gewoon een fantastisch feest en genoeg keuze qua muziek. Wel denk ik dat ik feesten met gewoon 1 stage leuker vindt dan zoiets als dit. Liever Hardbass of Loudness dus
En ja hoor, ik heb het weer voor elkaar gekregen om 4x te schijten en waarom ik dat elke keer doe weet ik niet