Defqon 1 ow ow ow
Al jaren een x heengewilt maar altijd gezeik met die verrekte kaartjes, nadat 2 jaar geleden ik met 2 laptops en 4 telefoon nog geen kaartjes had, heb ik destijds de hoop opgegeven.
Dit jaar toch stiekem dvd'tje gedownload van defqon 2010 en begon het toch te kriebelen. Dag van de kaartverkoop natuurlijk vergeten en kwam rond 2 uur die dag erachter dat het toch niks meer werd MAARWAAREMPEL waar ik voor elk feest de kaartjes regel voor mn beuqcrew had zowaar iemand anders een poging ondernomen om kaartjes te regelen en ja hoor Defqon 2011 was een feit.
Vanuit het verre Kampen HELEMAAL naar walibi gevlogen, zat nog te twijfelen of ik op de fiets zou gaan maar het regende dus hebben we toch voor een 4 wieler gekozen.
Rond 13.30 afgezet, bruggetje over en daar waren we dan op de heftigste alarmfase mogelijk DEFQON 1.
Kwamen binnen en zag dr allemaal wel lache uit, hardcore kwam ons tegemoet begracht door Amnesys, klonk zeker niet verkeerd maar toch doorgestekkert naar de Blue om een klein stukje Josh & Wesh mee te pakken voor weer verder te gaan zoeken waar de main/red was (heldig momentje trouwens: WAAR IS DAT KUTDING DAN? WAT? DIE ROOIE....(loopt net een te mooie rooie schone langs, kijkt ons aan en zegt: Noemde jij mij nou een kutding? HAHAHA Prachtig, na even hebben uitgelegd dat we een andere rooie zochten en zij ons die aanwees (Y) dan ook maar daadwerkelijk die kant op gegaan
14.00 - 14.45 Headhunterz & WildstylezEerste imprecie van de main was dat het toch wel echt super vet uitzach, 20 meter hoog scrap monster wat me aan stond de kijken. En zelfs in de regen en ondanks dat ik een breder podium had verwacht vond ik het wel een een geslaagd podium

Aan de zijkant van de stage kon je op heuvels aan de zijkant gewoon goed feesten. Wel een beetje schuin en glad maar je kon alles zien en geluid was redelijk te doen daar (achteraan stuk minder helaas)dus daarom maar lkkr beetje vooraan gestaan tijdens headhunterz & wildstylez, vond het niet heel bijzonder wel lkkr om mee wakker te worden dat dan weer wel. Kan me niet veel tracks meer herinneren behalve Art of Creation, blijf ik toch echt lekker nummertje vinden en Future shock
De regen brak nog ff lekker door en wat doe je dan?
14.50 - 15.30 Tha Playah LIVE
JUIST! Naar de hardcore en lkkr doorbeuken! HOP HOP naar de tha Playah LIVE, was weer geweldig niks anders gewend van deze held. Openen met defqon anthem remix welke ik nog niet had gehoord en waardoor mn voetjes weer even goed begonnen te bewegen. Walking the line (natuurlijk), Imperial, Why so Serieus gewoon HEERLIJK, HULDE. Nog begin van Promo vs Evil Activities gezien maar sloeg nergens op, Promo vies hard en lkkr, Evil heeeeeeeeeeeeeeel erg mainstraim. Kwam de set niet ten goed, helaas maar niet getreurd.
15.30 -16.15 DEEPACK 
Van de ene held naar de volgende 2, DEEPACK, alltime favoriet van mij persoonlijk en thnx 2 Evil Activties niet alles gemist maar alleen het eerste half uurtje
Nog een of ander bootlegg van HELLO ofzo ?!? Klonk wel lachen

Geen id meer wat ze verder draaiden was al goed in de partysfeeren en kon niet meer stil blijven staan, wel kansloos warm in die tent maar daarentegen wel een heerlijk geluidje in die tent. Nog ff met wat hardtraxxers staan stampen. chuckels en robertt en de rest ken ik geen online namen van en ik ben slecht in gewone namen onthouden dus hier laat ik het bij

om daarna toch maar weer wat ruimte te zoeken om los te gaan want wat ging dit lekker

:D
Begon toen zowaar een beetje droger te worden dus alsnog maar ff de jassen in een locker gegooit om weer naar een andere set te gaan waar ik echt massife zin in had namelijk
16.30 - 18.00 The Prophet 25 years setje 
Had onze dov moeten missen op Fusion indoor wegens omstandigheden en verwachte aan de titel van zijn setje veel oude shit.
En ja hoor hij begon nog wat mainstream hardstyle met zn nieuwe refixx van the summer of hardstyle en volgens mij zelfs nog the b-side maar schakelde daarna over wat voor mij toch samen met Deepack het setje van de dag was: EARLY SHIT ! Refixx van Stereo Murder welke live gewoon heerlijk gaat trouwens samen met BASS MOET JE NIET HOREN, DIE MOET JE VOELEN en daarna helemaal losgegaan en geen aandacht meer geschonden aan het onthouden van tracks want vond het gewoon echt in één woord: BRILJANT.
Vanaf toen kon het feest voor mij eigenlijk al niet meer stuk, Tha Playah, Deepack en The Prophet vond ik echt te kicken. Mijn voor aanvang gemaakte timetable werd figuurlijk verscheurt en we gingen maar een beetje dwalen over het terein. FF nog op het eerste nummertje van Technoboy losgegaan maar naar het voorgaande wou ik toch liever een setje meepakken welke wat sneller zou worden doorgemixt als gewent van onze ingeburgerde hardstyle italiaan.
18.10 - 20.00 DwalenVoor de verandering maar weer een beetje rondgedwaalt, klein stukje angerfist vs outblast meegepakt welke goed bezig waren aan het publiek te zien ging goed los

iets te lang hier blijven plakken waardoor we uiteindelijk Psyko Punkz hadden gemist...niet dat ik hier percee heenmoest maar de crew wel dus zij balen ik blij dat we in iedergeval niet de alpha twins helemaal hadden gemist. Dus Crew nog bedankt

Alpha's waren zeer goed bezig aangezien ze mijn favo 2011 plaatjes draaiden (en dat ik dat nu al zeg, zegt aardig wat) KICK BACK en FOR THE GIRLS :kwijl: OMG wat stond dat geluid lekker in de Blue en wat ging ik los. Na deze nummertjes gehoord te hebben en de partysferen bij mij al tot een hoger niveau waren getilt kon het eigenlijk al niet meer stuk voor mij (alweer).
20.00 - 22.00 Nog meer dwalenWegens de hogere sferen tussen 8 en 10 ook maar weer rondgezworen. Begin stukje van Luna & Crypsis gezien en die blaasden me zo weer terug richting de Purple Area waar Chris One lekker bezig was, zo lekker zelfs dat ik van de ingang van de Purple weer teruggeblazen werde naar de Black waar de Viper zijn kunsten aan het vertonen was en zo heen en weer. Ging perfect.
Enige nadeel: Door het heen en weer gebeuk helemaal vergeten naar Partyraiser vs Neophyte / Ran-D & Adaro te gaan :O Achteraf wel een beetje jammer nu ik de Ran-D en Adaro set aan het luisteren ben. Had graag the countdown van tnt live gehoord (en de rest van de set eigenlijk ook) en aangezien ik Partyraiser en Neophyte ALTIJD vet vind. Maar me moet zeggen dat ik me dr niet minder om vermaakt heb
22.00 - 23.00 NoisecontrollersTjah wat doe je als je de eerste x op Defqon bent, en geen diehard hardcore fan bent...en toch al partyraiser hebt gemist tjah alsluiten op de main en dus met de noisecontollers. Wat moet ik hier van zeggen. Had toch meer van deze set verwacht. Ze draaiden nog wel een nieuw nummertje volgens mij en toch draaiden ze heel onverwachts opeens ff Kick back, nou nog maar een x los dan haha

maar alles wat ik daarvoor hoorde vond ik gewoon te soft voor dat tijdstip. Wake me up was nog wel ff leuk maar had ik ook 3 x en dat was genoeg (evenals rebirth 2011 anthem)
Nou toen kwam het hoor, de hardcore kwam dr an en dit klonk gewoon weer lekker: Never fall asleep, dominator 2011 en Dirty van Master of Ceremony was gewoon lekker en ik dacht JAH hou dit vol tot 11 en je bent gewoon een waardige afsluiter

Maar helaas was de eindshow volledig hardstyle gefixt, wat ik me kan herinneren (correct me if i'm wrong). En dit was gewoon zwaar kut eigenlijk maarjah het vuurwerk maakte dit dan wel weer min of meer goed. Met als hoogtepunt het defqon logo wat in vuur en vlam stond en nog ff lekker knetterde op het eind. Heel erg vet gedaan, van mij hadden ze dat logo ook wel de hele dag mogen laten hangen. Was alleen maar vet geweest toch? Maarjah kan niet altijd feest zijn, behalve op defqon dan

Dit was defqon 2011 WOP WOP en afgelopen, nog ff wat vuurwerk en me laten meeglijden over de glibberende heuvels van dit jaars defqon.
De terugweg was zwaar kloten aangezien ik mn liftmaaties kwijt was. Hun zoeken naar ons wij naar hun, uiteindelijk 2 uur naar elkaar gezocht en elkaar blijkbaar steeds misgelopen en wegens een episch baterijleegsleurend probleem op defqon ook elkaar niet kunnen bereiken :S gelukkig met een andere kampenaar weer mee terug kunnen rijden. Anders had et nog wel ff kunnen duren.
Was toen zwaar kut, kan dr nu wel weer om lachen
Al met al zeer geslaagd feest, volgend jaar mooi weer en geen moeite doen voor de kaartjes en dan zijn we dr weer bij