Nu pas thuis, onze bus stond tussen de buitenlandse bussen, vanwege een duits kenteken. Om half 1 zaten we nog maar met 2 man in de bus -. Gelukkig kunnen slapen omdat de bus toen we wegreden gewoon 1/3 minder vol zat
Ik vond dit feest tegenvallen. JoS draaide een prima set, maar het volume stond ontzettend laag. Verder vermaakt bij chris one, the machine (met heel veel nieuwe tracks), slim shore (de ene helft was super, de andere helft kut..), activator (maar kleine stukjes bijgewoond). Maar vooral pavo vs luna. We hadden het er gister in de shout over dat the prophet caligula moest draaien, draaide pavo en luna hem _o_.
Verder nog gesproken met vik, geck-o, dawasiknie, sainen en tel. Mol nog wel gezien en volgens mij olijfboompje met een groen shirt en hoedje?
Overigens ook heel even bij clockkid geweest, die draaide toen tuuduu, dus zijn we weer terug gegaan naar JoS. Hoorde van tel dat ie afsloot met trespassing.
Ik had een geel shirt aan Verder kan het wel dat ik je heb gezien, ik heb echt veel mensen gezien en ook mensen die ik dacht te herkennen van Ground Zero, maar dat weet ik niet allemaal meer precies. Al met al gezellig danspasjes gezet met veel HT'ers. Was heel erg gezellig
Was super! Helemaal geen last gehad van het weer, vond het eigenlijk wel prima zo.
Begonnen bij de Blue waar het veel te druk was omdat er veel schuilden voor de regen. Toen maar even naar Kutski gegaan. Wel leuk inkomen zo met early. Daarna Wildstylez Live. Heb het nu wel een beetje gehad met al die nummers. Toen even bij de Black tijdens Amnesys bij de licht-regelaar staan kijken. Was wel grappig om te zien. Toen naar voren gelopen voor Tha Playah Live, wat super vet was! Paar vervelende Italianen met een halve oud-ijzer winkel in hun neuzen. Daarna naar Kodex gegaan die leuk draaide. Hier gebleven voor E-Force, wat ik persoonlijk een erg vette act vind. Super melodieën en vond zijn kicks live erg dik. Toen naar Endymion Live gegaan om daarna weer terug te gaan naar de Purple, aangezien de sfeer daar erg goed was. D-Liciouz draaide, niet heel erg boeiend. Daarna Arkaine waar ik erg verbaasd over ben. Veel onbekende nummers, en als deze nummers van hun waren gaan we nog veel van ze horen. Kwaliteitswerk! Toen naar B-Front gegaan wat eigenlijk niet zo speciaal was. Een verneukte versie van Inner Creativity die bizar slecht was. Wel even maximaal los gegaan op For The Girls en Magic. Toen naar de Blue gelopen om ons mentaal voor te bereiden op het meest geniale moment ever. Onderweg naar de Blue buiten maximaal losgegaan op The Shade. Toch jammer dat ik die niet heb meegemaakt in 't publiek. Toen kwam mijn droom uit. Wat een helden! Ran-D en Adaro hebben er persoonlijk voor gezorgd dat heel onze groep total loss was. Vooral de laatste 3 platen waren het meest heilige wat ik ooit heb meegemaakt! Achter elkaar Haunter Of The Dark, Pattern 2 en Under Attack. Was helemaal naar de klote naar die set. Toen naar The Machine gegaan die er ook behoorlijk op knalde. Kwam aan bij Renaissance. Betere timing kon niet! Verder veel onbekende platen en nog wat staan buurten met Tartaros en Ryfle. Hele set zitten wachten op Insomnia remix. Werd als laatste gedraaid, maar werd na de intro afgekapt. Zonde!
Al met al een super dag gehad. Me helemaal niet gestoord aan de regen. Verder hadden ze de main nog wel wat in de breedte mogen uitbouwen. Terug weg was zwaar drama. 12 uur zouden we aanrijden, maar dit liep uit tot 2 ofzo. Pas om 4 uur in Eindhoven aangekomen en om half 5 thuis.
Trouwens, Josh-T en ik gaan Q-dance mailen voor ene yellow area: Early HS
Je kan mailen wat je wilt, maar het heeft geen zin. Q-Dance is niet geintresseerd in Early Hardstyle en zou dat na één mailtje ook niet zijn. Ze willen naar de toekomst kijken en niet achterom. Kijk bijvoorbeeld vorig jaar naar die Q-Base contest. Er was één zuivere Early Hardstyle inzending en een van GHF met meerdere stromingen. met onder andere Early Hardstyle. Bij beide was Q-Dance onder de indruk, maar wouden ze niet aan Early Hardstyle beginnen puur omdat ze vooruit willen kijk ipv achterom. Eén mailtje richting Q-Dance sturen heeft dus totaal geen nut, het zegt toch ook al genoeg dat ze vier Hardstyle area's hebben en geen één early? Wil je dus early horen zul je naar Hardclassics moeten of de Remember area van Decibel. Bij Q-Dance heeft het 0,0% zin.
haha geniaal:P Bij purple had je ook een tijdje van die lui die namen gewoon effe 5x5 in beslag. Scheelde dat er veel ruimte was maar echt dat volk mag wel oprotten ze verpesten de sfeer.
Ik was ook nog bij JoS zag daar de ht bende lol:P
Ach wat betreft van titan: vind het jammer voor hem wou eigenlijk heen gaan maar achteraf blij dat ik niet ben heen gegaan Vind echt jammer voor hem:(
Dat was qua muziek ook het mooiste stukje van het hele filmpje, jezus wat een flop afsluiter
Verslagje: 's Morgens om half 9 vertrokken vanuit Oldenzaal, de tweede (onze dus) bus zat op 2 plekken na vol, dus ik dacht mooi rechtstreeks naar Biddinghuizen en vanavond rechstreeks weer terug. Maar die 2 plekken moesten per se gevuld worden dus we gingen eerst 2 mensen oppikken in Hengelo.. Nou ja, vooruit dan maar. Uiteindelijk waren we rond 11 uur aan op de parkeerplaats. Vervolgens bijna een uur in de rij staan wachten, waardoor we nog maar net op tijd waren voor de set die ik per se wilde zien: Luna vs Pavo. Ondanks dat het bijna allemaal doodgedraaide hitjes waren, was het toch weer superfijn om fatsoenlijke kicks en energieke basslines te horen. Voorin ging het goed los en ik werd door diverse mensen aangetikt dat ik ook los moest gaan. Het is leuk en prima dat je mensen stimuleert daarin, maar als je het zelf niet kunt is dat op zich zelf al vervelend en als iedereen je daar ook nog op gaat zitten wijzen is dat best confronterend en op het gegeven moment ook irritant om telkens weer uit te leggen waarom. Ach ja. Het was een fijne set, met o.a. Sky High, 30 Minutes, Losing My Feeling en Caligula. Toevallig hadden we het vrijdag in de shout over die track, dat The Prophet die maar moest gaan draaien als hij met oud scantraxx spul aan ging komen. Als Luna & Pavo hem dan draaien is het natuurlijk ook prima Daarna richting de main gelopen, omdat mn kameraad fan is van Wildstylez. Echter was hij nog niet helemaal op de hoogte van het Digital Age gebeuren, dus waren we binnen 5 minuten daar weer weg. En toen begon het al, er was geen enkele act op dat moment die me kon boeien, dus we zijn maar wat gaan eten tot Jack of Sound begon. Die draaide echt een prima set met o.a. Ghoststory, You're Next, Pattern 2 en Trapped. Die babytrack heb ik blijkbaar gemist. Alleen het geluid stond echt ontzettend zacht. We stonden vooraan op de roosters tegen de hekken aan op de Purple, maar zelfs daar kon je elkaar gemakkelijk verstaan. Erg jammer was dat, daardoor ging de set een beetje aan mij voorbij, ondanks de prima tracklist. Halverwege de set even naar Clock Kid gelopen, omdat ik hoorde dat hij Theracords spul ging draaien, daar aangekomen start hij Tuuduu in. Veronderstellend dat je niet binnen een minuut of 20 op kunt bouwen naar Theracords, gingen we weer terug naar Jack of Sound. Eigenlijk sowieso belachelijk dat je zo'n groot festival hebt en dat er nergens Theracords platen te horen zijn. Na Jack of Sound die afsloot met Gangsta of was het Kodex die ermee begon, in ieder geval genoeg reden om hard weg te rennen bij de purple stage, op dat moment kom ik Tel tegen die mij vertelde dat hij wel Theracords spul had gedraaid.. Kutzooi. Op naar het volgende "hoogtepunt" van de dag. We gingen naar Bioweapon vs Toneshifterz, want ook daar is mijn kameraad fan van. Op het moment dat we aankwamen draaiden ze het Defqon Australia anthem en op het moment dat we weer weggingen de nieuwe Nitrouz, aka Psychedelic 3. Volgens mij volgden beide tracks elkaar op, dus kun je nagaan hoelang we daar hebben gestaan. Me echt dood geërgerd aan de kicks die bij vrijwel iedere track op de main de hoogte in springen. Vervolgens langzaam teruggelopen naar de blue waar Deepack de laatste paar nummers draaide en Alphaverb begon. Op zich best een aardig setje van Alphaverb, behalve dan het quakedance anthem, heb echt een hekel aan dat overblije nummer. Alleen is het voor mij al snel veel van hetzelfde bij AVIO. Dus zijn we een klein uurtje in de tent achter de blue gaan zitten relaxen. Toen even bij The Outside Agency wezen kijken, maar mijn smaak binnen industrial is zeer beperkt, het mag niet sneller gaan dan 162 bpm en ook niet teveel distortion in de kicks zitten. Helaas draaiden ze op 180 bpm ofzo, dus ook daar niet lang gebleven. We zijn doorgelopen naar Activator en Flarup, waar in het begin maar een van de twee stond? Ik kon het niet goed zien vanaf waar wij stonden. Ze draaiden apart maar best lekker. Halverwege even naar Alphatwins geweest, maar van die set herinner ik me bar weinig. Toen snel terug gegaan naar de Ultra Violet stage voor Slim Shore, Activator sloot de set af met fuckin' noize, dus dat was wel vet _O_. Nu stonden ze wel met hun beiden. Slim Shore opende heerlijk met o.a. Scars, Dominator remix en Taste Me. Ik herkende redelijk wat platen niet. En volgens mij waren die ook niet van zijn oude Dutch Master alias. Ik vond ze slap en erg standaard. Op een track na, die was echt super. Ik weet niet meer precies hoe hij ging, maar de vocals bevatten cocaine en acid. Geniale track dat. We hoopten nog op King of the Stage en ik persoonlijk ook nog op Syren en Insomnia. Gelukkig sloot hij nog wel af met Chemical. Toen zijn we richting de blue gelopen om een half uurtje Luna vs Crypsis mee te pakken. O.a. de Jealousy remix gehoord, op zich een goede set, alleen niet iets wat ik zo nodig wilde zien. Dus op tijd naar Chris One gegaan, want die wilde we wel koste wat het kost zien. Hij draaide geweldig, met alleen maar platen die je in een normale set als afsluiter zou gebruiken. Hij sloot af met Psycho en Who Wants This. Misschien was het wel een standaard raw hardstyle setje, maar ik had dit nog niet live meegemaakt, dus ik zie het door de vingers. De kicks waren tenminste fatsoenlijk in tegenstelling tot de kicks in de andere areas, met die lange tails en pitchende kicks. Bij sommige nummers, vooral die van Frontliner was het een muur van bass en moest je op goed luisteren naar een tikje wat de punch voor moest stellen om er achter te komen wat de maat was. Nee, na 's morgens Pavo vs Luna gehoord te hebben stoorde ik mij daar de hele dag aan. Na Chris One, gingen we nog een poging wagen richting de main, waar Zatox moest draaien. Uiteindelijk heb ik het daar 20 volle minuten volgehouden, applausje voor mezelf, maar dat was vooral omdat we helemaal vooraan wouden staan en de helft van de tijd bezig waren ons naar voren te dringen. Hij draaide nog Another Level en een of andere plaat met Revolution vocalen. Op de kicks na was het nog best goed luisterbaar. De mensen op de mainstage vond ik best wel zielig. Allemaal van die stoere jongens met oorbellen enzo die om de paar minuten met de handjes in de lucht staan mee te klappen op weer een nieuw melodietje. Echt een komisch gezicht Ook nog het begin van Noisecontrollers gezien, toen we van bovenaf een paar foto's namen van de enorme mensenmassa. Noisecontrollers begonnen met op dat tijdstip nog met Digital Age spul en Music Made Addicts Remix :') , mijn kameraad trok ook zo'n gezicht toen hij dat nummer hoorde. Toen hij de break hoorde was het helemaal erg . Wel een grappig momentje. Gelukkig hadden we vooraf afgesproken dat we bij The Machine gingen afsluiten, omdat ik erg benieuwd was naar al die nieuwe tracks van deze man die erg hoog op mijn producer lijstje staat. We hadden ons wel voorgenomen om niet te gaan klagen over zijn performance, die bij Loudness (van wat ik van dat filmpje kon zien) best wel jammerlijk was. We kwamen voor zijn muziek, want die is wel geweldig. Maar ik moet zeggen, complimenten aan deze man. Wat een verschil met Loudness. Je kon duidelijk zien dat hij aan het genieten was, stond ook regelmatig mee los te gaan. Het is misschien geen Thera of Mark EG, maar als je het verschil ziet, is hij er echt enorm op vooruit gegaan. Mixwerk was volgens mij ook prima. En dan de tracks. Ik hoef niet meer te vertellen wat hij draaide, want de tracklist staat hier al. Maar het zijn weer stuk voor stuk meesterwerken. Vooral Awesome Frequency en Never Fall Asleep waren weer van een uitzonderlijk hoog niveau. Er waren ook 1-2 platen die ik wat minder vond, maar dat mocht de pret niet drukken. Halverwege kwamen er ook nog een aantal Hardtraxxers richting The Machine, met het verhaal dat er iets mis was gegaan bij Titan. De kicks van The Machine waren echt hard en loepzuiver, in combinatie met zijn bijzondere melodieën en/of aparte screeches en fx, maakte dat een volwaardige afsluiter. Alleen het eind was een beetje raar, er werd gewoon plotseling gestopt. En toen begon de hel. Omdat we bij Purple afsloten waren we redelijk snel van het terrein af en hadden we alle tijd om onze bus tussen de andere 400.. bussen te zoeken. Onze buschauffeur had ons voor de deur afgezet, dus wij wisten niet waar de bus stond. Hij zei alleen iets dat hij links zou staan. Dus zijn wij vanaf de linkerkant gewoon rij voor rij afgegaan. Na 6 of 7 rijen hadden we de bus eindelijk gevonden. Ik stond eigenlijk net op het punt om vanaf de andere kant te gaan zoeken, omdat er alleen maar buitenlandse bussen hier stonden. Schijnbaar was ik niet de enige die dat dacht. Want om half 1 waren nog steeds maar met z'n tweeën in de bus. Omdat de bus een Duits kenteken had, was hij bij de Europese bussen neergezet, en als je dan een bordje vooraan op hangt met Eventtravel rechts en European Busses links, ja dan vinden die mensen het natuurlijk nooit. 1 uur - half 2 waren we dan eindelijk compleet. Nouja compleet, ik gok dat 25% van de bus nog steeds leeg was. Maar ja we konden geen hele nacht daar blijven wachten. Gelukkig kon ik door de extra vrije stoelen en de beschaafde mensen (2 jaar terug zat ik in een bus, met mensen die je continu wakker moesten maken met het motto slapen is voor apen) in mijn bus lekker slapen, want ik was echt misselijk en duizelig, zoals ik dat altijd ben rond dat tijdstip. Iets na 4 was ik eindelijk thuis.
Pluspunten: +++ Pavo vs Luna ++ The Machine, Chris One, Tracklist van Jack of Sound en helft van Slim Shore + Activator en Alphaverb + Muntprijs gewoon nog op 2,50 ipv 2,80 zoals bij Ground Zero. + Fatsoenlijke looppaden
Minpunten: - Mainstage: de sets, de mensen en de stage (was wel knap gemaakt, maar ik vond het niet mooi) - Het weer, alles was dikke drek. - Terugreis - Volume bij Jack Of Sound
Waarom had iedereen zo'n problemen met de bus te vinden? Die stond toch gewoon daar waar je uitgestapt was :')? In mijn geval op 50 meter van de ingang
Net een uurtje thuis van de camping, maar wat heb ik 3 dagen genoten.
Prophet & Menthal Theo ging helemaal nergens over met mash-ups van Black Eyed Peas en LMFAO, maar dat was zo fout dat het weer vet werdt!
Hoogtepunt van de dag toch zeker wel Ran-D & Adaro god wat ging dat een partij los vooraan. Wel jammer daarna van het gekloot met het geluid bij Titan dus heb de eindshow maar even gekeken en achteraf wel spijt van want je hoorde de blauw over de main heen komen qua geluid.
Waarom had iedereen zo'n problemen met de bus te vinden? Die stond toch gewoon daar waar je uitgestapt was :')? In mijn geval op 50 meter van de ingang
Had geen moeite met het vinden van de bus. Het wegkomen van de bus was echter wel een groot probleem
Was een mooi feestje weer! We kwamen om 12 uur binnen en begonnen bij Waverider even te kijken en 3 kwartier van The Pitcher's set meegemaakt dik mixwerk doet die man! Toen ff naar de main gelopen waar het toen nog lekker rustig was en ff naar Kutski gegaan, die al lekker bezig was Daarna ff zo een ponsjoe gehaald wat eigenlijk niet nodig was want werd toen wat droger Daarna weer terug naar de main gelopen naar Wildstylez was wel lekker, maar niet veel vernieuwends al vond ik dat nummer met Digital Showcase wel lekker, en werd nog een nieuwe gedraaid maar toen werd het geluid verneukt Daarna HHZ & Wildstylez weer ff gezien en na een halfuurtje maar gaan eten en een airbrush tatoo laten zetten waar ik veel reacties kreeg en veel mensen wouden er een foto van maken was wel grappig , en toen naar Bioweapon & Toneshifterz halfuurtje van meegemaakt want ik en een maat wouden bij wat andere areas kijken we zijn toen naar de Orange gegaan waar een heerlijke sfeer hing en naar de black, white en toen weer ff naar Deepack gegaan om ff heerlijk te beuken want wat draaide ze toch weer heerlijk! Helaas wel te warm daar en was echt helemaal vol of ik stond op de verkeerde plek, en nog ff begin van Alphaverb''s set meegemaakt wat ik wel lekker vond maar we waren ook wel benieuwd naar Prophy''s set dus weer back to the main! Was een heerlijke set ook met veel klassiekers en nieuw spul ertussen respect! Toen weer wat gegeten tijdens Technoboy die ook een heerlijke set draaide, iets te langzaam gemixt maar dat kennen we van deze man hij draaide alle knallers van het TNT album en dat maakte gelukkig heel veel goed en lekker uit me plaat gegaan Toen B-front weer meegemaakt en na zijn set was ik helemaal naar de klote al want hij beukte lekker door met het mixwerk, en wat een heerlijke tracks draaide die voor mij 1 van de beste sets van de dag. Helaas stond ik maar in mijn eentje vol gas te beuken want er hing zo een dooie sfeer daar Toen Zatox die wat nieuwe tracks draaide en wat oudere ook lekker setje maar had iets meer variatie verwacht. Toen Noisecontrollers en ik was gelijk sagerijnig in het begin want dan heb je net weer rauwe hardstyle gehad beginnen ze met nummers als Gimme love, revolution is here enzo vond ik jammer maar toen On The Go werd gedraaid maakte ik ruimte en heb ff lekker vol staan te beuken. Daarna de hardcore dat ook lekker ging kende de helft niet maar nog ff staan te hakken voor zolang het kon was echt te druk en iedereen was alleen maar camera geil aan het doen Toen kwam het vuurwerk en dat was wel genieten en was echt een hele mooie show zeer van genoten aleen een paar van die licht gevende buisjes tegen me hasses gehad wat niet zo lekker was xD En om 11 uur was het dus alweer gelijk helemaal stil en moesten we teruglopen wat echt te lang duurde maar goed uiteindelijk bij de kluisjes gekomen en konden we daarna zoeken naar de bus wat gewoonlijk weer is bij al die feesten dat het ronduit een drama is onze bus stond gewoon helemaal links achter Uiteindelijk om een uur of 2 vertrokken en we waren om kwartover 4 thuis is wel een rrecord met een dagfestival.. Zo dat was mijn verslagje
whahahaha die wilde zoals ons een stukje afsnijden beter kijken he
Hoofdcoach schreef:
Ondanks het weer een heerlijke dag gehad! Echt vermaakt, veel stages bezocht Jammer van dat gedoe bij Titan keek naar die set uit...
Maarja, iemand nog muntjes kopen?
tip: bewaar ze en koop er ijsjes mee op andere feesten, die mensen van de ijsjes vinden et niet erg. als ze zeggen dat et niet goed is, zeggen dat ze even duur zijn
Heerlijk dagje gehad ondanks het tegenvallende weer. Had een hele planning waar uiteindelijk helemaal niets van terecht is gekomen. Om half 12 kwamen we binnen, heb toen half uurtje Waverider meegepakt in de Blue. Daarna lekker in de Blue gebleven want het geluid was echt goed. The Pitcher zetten een lekker setje neer met uitschieter de nieuwe Zany & DV8 - World On Fire, wat is die plaat toch heerlijk! . Opvolgend Josh&Wesz in de Blue die toch een matige setje draaide dus even naar setje van Luna&Pavo gaan kijken die er heerlijk op klapte. Daarna toch maar even terug naar de Blue en daar werd een brute set neergezet door voor mij onbekende Clock Kid. Mix werk, track keuze was echt super! Om 3 uur maar even naar de Main gelopen, vond de opstelling niet echt speciaal. Bioweapon & Toneshifterz draaide op dat moment, was wel aardig maar niet echt een speciaal setje. Rond 4 uur toch maar even terug naar de Blue voor Alphaverb en daarna Psyko Punkz, het ging er heerlijk op in de Blue. Daarna even gegeten, eten was goed te doen. Toen maar even het terrein verkennen en de verschillende stages. Vond alle stages er echt super vet uitzien met uitschieter de Black. Ondertussen nog even blijven staan bij de set van Arkaine en Slim Shore. Vanaf half 8 maar bij de Main gebleven omdat iedereen daar eigenlijk wou blijven. Afsluiter was super mooi. Vond een pluspunt dat de Lasershow etc. pas 20 minuten voor het einde aanging, dit maakt het toch meer speciaal imo. Vuurwerk was super dik, Het Q-dance logo wat omhoog kwam met het vuurwerk was echt epic. Bij afloop met 45.000 man de uitgang vinden was iets minder haha. Na tijdje lekker naar de bus gelopen nog even een babbeltje gemaakt met Vik die het ook goed naar zijn zin had gehad naar mijn weten
+ punten: Geluid Blue en Purple Opbouw Stages Eindshow Verschillende lekkere setjes O.A Clock kid. Chauffeur event travel (Relaxte kerel, aantal keer een stop, roken uit open deur en lekker mee buurte)
- punten: Het weer Geluid Red Bar in de blue (duurde echt super lang) Puinhoop parkeerplaats terugweg
Kort en bondig: Darkraver @ Grey: HELD VAN DE DAG! Wat een set zeg! Lekkere energie in die tent en dan nog na gaan dat ie draaide zonder monitor! Afsluiter op de main was ook erg goed! Magenta: Zeer dik! Niet verwacht! Kwam in een keer Doctor P - Tetris langs toen ik van de camping kwam lopen! Gelijk helemaal de weg kwijt! haha Daarnaast vond ik de set van Luna/Pavo ook erg vet! Camping was ook relaxed, alleen het pest pokke eind lopen van/naar de auto/tent was niet te doen. Vooral niet als je 20kg aan shit bij je hebt plus het feit dat zweedse giegelende meisjes in de tent naast je als je helemaal naar de getver bent ook niet echt relaxed is! Ik ga nu slapen, misschien dat ik vanavond/morgen een uitgebreid verslag maak!
Ik ging vragen aan een andere busschauffeur van eventtravel of de bussen op volgorde stonden, maar hij zei dat ze dat niet stonden. Toen vroeg ik of ze op dezelfde plek als vanochtend stonden waarop hij antwoordde: 'Als je geluk hebt wel, maar ik zou er maar niet op rekenen.' Toen ben ik maar gewoon alles rij voor rij af gaan lopen en bleek me bus dus wel gewoon op dezelfde plek als 's ochtends te staan.. Troll busschauffeur