Pommer schreef:
teringlijers zijn het ook, als er een invasie van die emo groepen is dan maakt het allemaal niet uit maar als er hardstyle/hardcore wordt gedraaid is het opeens weer een groot probleem
Erg kortzichtig weer, maar goed. Als je niks ervan weet, kun je ook beter niks zeggen.
Ik zal even wat proberen toe te lichten aangezien ik wat dichter dan jullie betrokken ben bij dit geheel.
Doornspijk is een kern gelegen vlak aan het Veluwemeer en ligt hemelsbreed dicht bij het festivalterrein. Dichterbij dan Biddinghuizen en Elburg.
Daarnaast wordt niet alleen nu geprotesteert, al jaren ligt het Lowlands Festival al onder vuur door de geluidsoverlast die het veroorzaakt in Doornspijk.
Doornspijk is vlak gelegen aan het water en daardoor verplaatst het geluid zich enorm goed naar de overkant van het water. Door het open landschap speelt ook de wind hierbij vaak een grote rol.
Voor een behoudende kern als Doornspijk is het voornamelijk angst, door een toename van het aantal evenementen. De vrees is er dat het aantal zo toeneemt dat het in de toekomst elke weekend in de zomer raak zal zijn.
En laten we eerlijk zijn niemand vindt het leuk om geluidsoverlast te hebben. En voor de duidelijkheid het evenemententerrein is er later gekomen dan de kern, dus er is niet altijd sprake van een keuze.
Persoonlijk hoop ik natuurlijk wel dat het hier doorgang mag vinden, maar dan puur vanuit de muziek. Maar Almere strand was een mooie locatie dus ik vindt het jammer dat Defqon hier weg gaat.
Ik hoop dat jullie ook beseffen dat als je zelf in die situatie zit met een gezin oid, je het wel eens heel anders zou kunnen zien.
Een beetje respect of inlevingsvermogen is dan ook wel op z'n plaats.