Ook nog maar een verslag van mijn kant:
We waren er rond 11 uur, maar voordat ik het doorhad was ik al binnen. Geweldig! Bij andere grote feesten sta ik op dit tijdstip nog een uur in de rij, hier was ik na 5 minuten binnen. Muntjes en kluisjes waren ook binnen een normale tijd gepiept.
Eerst maar even de boel verkennen. We begonnen met
Isaac op de main die wat early hardstyle draaide, zoals verwacht de bekende hitjes (Go Go Go, Scream, Motherfuck). We waren redelijk snel weer weg omdat ons doel was om Counterfeit mee te pikken in de hardcore. De tocht naar de hardcore-tent duurde ellendig lang en ondertussen zijn we ook bij de andere area's gaan kijken. Nog even blijven hangen bij de Euphoria, en vervolgens de laatste 20 minuten van
Counterfeit meegemaakt. Ik vond het geluid ook hier een beetje te zacht, en dat bleef helaas heel de set zo. Ik vind het de zware, harde stijl die hij aan de dag legde erg vet, maar ik was denk ik een beetje de enige in die tent want niemand wist er raad mee. Was ook eigenlijk veel te vroeg voor zo'n set, maar goed...
Tijd voor mijn held
Amnesys. Hij opende met z'n nieuwe plaat Punto Zero. En godzijdank ging in één klap het volume omhoog. De kicks klapten erin zoals het hoort! En de set die hij vervolgens neerzette verdiende ook alleen maar het allerbeste. Bekende platen afgewisselt met oude platen, allemaal uit de Traxtorm-stal zonder te vervelen. Heb bijv. So What About The... en I Will Have That Power (Stunned Guys remix) gehoord. En Destroy is echt een heerlijke plaat. Ik heb maar één minder nummer gehoord en dat was Nothing Else Matters. Ik was er toen al uit dat dit een van de beste sets van de dag zou zijn, Amnesys blijft een held ook achter de draaitafels. Prima mixwerk! Om op tijd voor Geck-O te zijn wel eerder weg gegaan, en nog net de laatste plaat van
Titan meegepikt. Symphonic Feedback-remix... nu was ik er helemaal klaar voor!
Mijn verwachtingen waren torenhoog voor
Geck-O en de beste man heeft het waargemaakt! Een hele lekkere set die perfect op het tijdstip paste door zonder overdreven aan hardcore-grenzende hardstyle van tegenwoordig toch een vrij harde set neerzetten. De bekende Theracords-platen van tegenwoordig (2 and a half Kings, 2-1, Goddamn, Done, Dancing Machine) afgewisseld met enkele early-platen en mash-ups (Junior, Ruff/Members Of Gay Day, V Like Venusian, Miss Kidman On A Cruise/My Little Stalker/Pulse Protraction). Lekker energiek en het mixwerk was met afstand het beste wat ik die dag heb gehoord (een hele dope overgang op V Like Venusian door de vocals in een loopje te doen), ook al ging het in het begin behoorlijk mis. Jammer dat het geluid niet zo goed was, dat deed de set en sfeer in de tent niet zo goed. Ik merkte wel dat de tent niet al te vol meer was en dat veel mensen het ook niet zo goed konden oppikken, jammer. Dit soort hardstyle verdient beter. Dit was echt de enige set die zich door de platenkeuze kon onderscheiden van de rest.
Ik sloot even aan bij Lyst aangezien ik door m'n tocht naar de Loudness iedereen kwijt was, want niemand wilde mee. We zijn even wezen kijken naar
Chris One. Op de een of andere manier ging dit totaal langs mij heen, kon me gewoon niet boeien. Ik denk dat dit gewoon het verkeerde tijdstip voor hem was. Dus het was inderdaad meer kijken en daarna zijn we maar ff wat vreten gaan halen. Bij de vreetkraam nog ff een praatje gehouden met Titan, was gezellig

Wel grappig toen we langs de Darkness 4 Life liepen dat Partyraiser afsloot met Cazzi Amari van Hellsystem, waren net de laatste 30 seconden bezig (voor de niet-kenners, dat stuk bestaat alleen uit wezenloze teringherrie)... Lyst vroeg zich echt hardop af of dit nog onder de noemer muziek moest vallen haha.
Onderweg naar de Remember voor
Super Marco May kwam ik ineens weer 2 vrienden tegen, die wilden naar Tymon maar ik wilde eigenlijk ook even graag naar SMM. Die sloopte de boel, letterlijk. Want de boxen kraakten en piepten als een malle. Ik vond het allemaal verder niet zo heel boeiend, dus ben ik maar richting D4L gelopen voor
Tymon. Daar heb ik wel een minuutje of 20 gestaan, daarna vond ik het te monotoon worden. Ik vind industrial wel vet maar dit was me teveel van hetzelfde. Ik hoorde op een gegeven moment alleen maar de ene distortion-bassline na de andere, die ook nog eens allemaal erg veel op elkaar leken. En dat was op zich wel jammer want het hoeft echt niet zo te zijn, zeker niet bij Tymon die een erg sterke producer is en veel kanten op kan. Had wel graag Extrasensory Perception of Scrape willen horen, maar helaas...
Avondvierdaagse-tocht nummer 3: dit maal weer richting de hardcore-tent. Ondertussen met een stop bij de main waar
B-Front draaide. Ik had al verwacht dat ie kut zou openen maar damn dit overtrof al mijn negatieve verwachtingen. Één nummer had pitchkicks waar zelfs de Nasa niet bij had gekund zo hoog gingen ze. Tel daarbij op het asociaal harde geluid vooraan (zelfs met oordoppen in had ik pijn) en de enorme drukte en ik was weer gauw weg.
We waren nog bij Nitrogenetics maar al sla je me dood ik zou mijn god niet weten wat die draaide, alleen Party Down kan ik me nog herinneren. Ben toen ff met een maatje in het reuzenrad bij de Pussylounge geweest, was wel grappig en kostte maar 1 muntje. Na een kwartier weer terug naar de hardcore gelopen voor één van mijn grootste helden op dit moment,
Dyprax. Maar itt de laatste keren kon ie het dit keer niet waar maken voor mij. Ik vond het persoonlijk vrij waardeloos om heel eerlijk te zijn. De beste man draaide zo'n beetje alles wat ik niet boeiend vind. Heb er dan ook geen moment echt in kunnen komen.
Intussen te horen gekregen dat de rest van de groep zich had verzameld bij de Loudness, waar uitgerekend
Zatox moest draaien. Met de zoveelste tocht naar de overkant begonnen m'n poten echt flink zeer te doen, eenmaal aangekomen was het wel erg gezellig met iedereen, maar wat een ellende draaide die Zatox bij elkaar zeg. Schaamteloze hitjesset die beter op de mainstage had gepast dan in de Loudness. Halverwege met de groep weggegaan voor
The Sickest Squad LIVE, ik was echt benieuwd wat dit met me zou doen aangezien ik Frenchcore thuis best dik vind. Hier gold echter hetzelfde voor als bij Tymon: leuk, maar te monotoon voor een uur ofzo.
Dus maar weer vertrokken naar de Loudness voor
Gunz 4 Hire LIVE, stond niet echt op de planning maar ik was toch wel benieuwd. De heren hebben er iig wel een mooie act van gemaakt inclusief rookkanonnen en verkleedpartijen. Ik vond het verder wel een leuke set aangezien ik de meeste nummers wel kan waarderen, al liet deze set ook horen dat hun stijl teveel van hetzelfde is. Voor één keer was dit leuk maar ik ben bang dat deze act heel snel gaat vervelen qua muziek. Mooi momentje was trouwens dat ze openden met Gangsters Don't Dance en iedereen begon te fluiten vanwege het zachte geluid. 2e deel mid-intro knalde ineens alles dwars door de geluidsbarrière en iedereen begon te juichen en zwaar los te gaan. Kippenvelmomentje!
Weer 1,5 kilometer lopen richting HC4L, deze keer wel een goeie reden want
Promo was aan zet! Die liet weer horen dat hij een hele eigen stijl heeft die zwaar doorklapte! Het ging er iig een tandje harder aan toe dan wat ik tot dan toe had gehoord in de hardcore-tent. Spineless, Unafraid, Unstoppable, Real Rude en als hoogtepunt Mad Dog - Welcome Down! Daarmee verdien je een heldenstatus!
Intussen was ik echt helemaal gesloopt. Ik denk dat al dat lopen heel de dag de grootste boosdoener was, want ik had niet eens zin meer om echt los te gaan op de muziek. In de hoop dat een knallende early-set me zou kunnen reanimeren ging ik naar
100% Deepack, met torenhoge verwachtingen gezien hun oude sets en producties. Maar waar ik in terecht kwam was een grote farce. Verschrikkelijk laag tempo, verrasend veel breaks, lelijk geluid dat alleen maar bestond uit een resonerende bass en de ene na de andere overplayde hit kwam voorbij. Zelfs Lyst vond het niet meer leuk, ik denk dat dat genoeg zegt. Toen besloten we maar naar
Crypsis te gaan, was niet slecht maar het ging een beetje langs me een en ik was er gewoon klaar mee voor vandaag. Geen energie meer over. Dus nog even wezen chillen langs de main, vuurwerk meegepikt en moeiteloos vertrokken van het terrein, na een mooie dag!
Als ik alles nu zo een beetje terug lees en bekijk, is het eigenlijk helemaal niet zo'n geweldig feest geweest. Toch heb ik me super goed vermaakt. Decibel kan bij mij gewoon niet kut zijn, omdat het feest zo'n aparte, positieve sfeer uitademt dat ik me er altijd en overal vermaak. De 2 grootste minpunten zijn eigenlijk nog steeds hetzelfde als vorig jaar: driekwart staat er als een zoutzak bij en het geluid is ondermaats in teveel area's. Voor de rest valt er weinig aan te merken op dit feest, dus ga ik ook geen plus-min punten opsommen. Ik vond het gewoon een dope feest en ik heb een top-dag gehad, daar gaat het om. Alleen dat heen en weer lopen, daar werd ik echt een partij schijtziek van...