Lunatic schreef:
Maar jouw laatste opmerking, hoewel die helemaal klopt, zint mij niet. Dat is voor mij geen legitieme reden om er niet "iets moois van te maken". Mij valt op dat bij kleinere partijen (neem weer een Intents) meer gepassioneerde mensen werken die hier wel veel tijd en energie in steken, ondanks dat het wellicht minder rendabel is. (Weet niet of het waar is maar zo komt het op mij over)
Een Intents Festival is ook relatief kleiner en meer "basic" qua voorzieningen en dingen die te doen zijn over het weekend dan bijv Decibel of Defqon.1. Daarom zijn ze wat goedkoper en houden ze ook dingen over voor bijv betere aankleding. Dat is meer hun USP dan bijv een Decibel.
Decibel is ook weer goedkoper dan Defqon.1 omdat ze niet de marketing, aankleding, activiteiten e.d. hebben die een Defqon.1 wel weer heeft.
En als je alles bij elkaar gooit, heb je Tomorrowland met een zieke aankleding, grote camping, enorme marketing, uitgebreide gevarieerde line-up, zat activiteiten enz enz. En dat kost een klein fortuin t.o.v. van de voorgenoemden.
Aankleding, marketing, communicatie line-ups, alles kost bakken met geld. En als je alles wilt van een organisatie, mag je ook alles betalen. Zo werkt het helaas, en iedereen heeft andere voorkeuren over wat ze liever willen. En communicatie is nou eenmaal een van de allerslechtste aspecten van b2s/Q-Dance, de aankleding en marketing is ook bij Decibel nooit enorm sterk geweest. b2s feesten zijn in dat opzicht altijd relatief basic geweest, waar meer op de line-ups wordt gefocust.
Klopt inderdaad.
En aan andere kant waardeer ik Decibel juist ook dat focus ligt op wat belangrijk is (muziek, geluidskwaliteit), en is dit nog steeds mijn favoriete weekender.
Ik vind het gewoon wel even lekker om te spuien en dit forum even aan te wakkeren. Als 33-jarig kantoorpikkie zit ik drie dagen vóór mijn vakantie, welke begint met een heerlijk weekend decibel. Motivatie om te werken is laag, dus moet wat..